mai 04, 2024, 13:35:37 pm *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Hard bremsepedal/ hjelp til bytte av bremseslanger  (Lest 10445 ganger)
faceman
Juniormedlem
**
Innlegg: 54
Bosted: sarpsborg


Vis profil

« på: mars 02, 2008, 21:35:13 pm »

Da jeg kjøpte bilen gikk bremsepedalen ganske langt inn når jeg bremset, men nå har pedalen plutselig blitt sten hard å tråkke inn.
Er det noen som kan fortelle meg hva dette kan komme av? Kan det være luft i bremseslangene? Har det noe å si i trafikken?

Håper dere kan hjelpe meg.

mvh martin
« Siste redigering: mars 08, 2008, 20:28:01 pm av faceman » Loggført
vidar eiane
Supermedlem
*****
Innlegg: 765
Bosted: Sandnes/ Hommersåk



Vis profil WWW
« Svar #1 på: mars 02, 2008, 21:43:44 pm »

For meg høres det ut som du har fått ut luften, eller juster bremseband riktig. Pedalen skal jo være hard, er det luft i systemet vil du få lang vandring på pedalen. Eller ved dårlig justerte bremseband, slitte klosser i kalippere.
Loggført

Jeg er å nå på telefon 98262190
www.srvwk.com
faceman
Juniormedlem
**
Innlegg: 54
Bosted: sarpsborg


Vis profil

« Svar #2 på: mars 02, 2008, 23:15:20 pm »

Så du tror at det ikke er noe farlig å kjøre slik?
Loggført
Unneberg Bil
Forhandler
Supermedlem
*****
Innlegg: 1545
Bosted: Tønsberg


SVARER PÅ MAIL. IKKE PM!!!!!


Vis profil
« Svar #3 på: mars 02, 2008, 23:32:31 pm »

har pedalen blitt hard uten att du har gjort noe ??
Loggført

åpent man-fre 0900-1600
kvelder og helger etter avtale
IKKE PM !!
Tlf 33330606
deler@unneberg-bil.no
Pan
Supermedlem
*****
Innlegg: 1444
Bosted: Trondheim


Vis profil

« Svar #4 på: mars 02, 2008, 23:33:07 pm »

Hvis pedalen har blitt hard helt av seg selv, ville jeg kanskje tatt en titt på bremseanlegget, for sikkerhets skyld. Har du nylig justert bremsene for eksempel, er det bare slik det skal være. Det er utrolig hvor stor forskjell det kan bli på dødgang på pedalen når bremsene justeres.

Jeg har opplevd at det motsatte har skjedd - at pedalen plutselig ble veldig lett og at den gikk langt inn før bremsene tok. Da var det bakre kretsen i hovedsylinderen som hadde tatt kvelden...
Loggført
JS
Supermedlem
*****
Innlegg: 2748
Bosted: Fredrikstad



Vis profil
« Svar #5 på: mars 02, 2008, 23:34:54 pm »

Min bil var sånn når jeg fikk den. Bremsevæske som sikkert var 20 år gammel.
Loggført
faceman
Juniormedlem
**
Innlegg: 54
Bosted: sarpsborg


Vis profil

« Svar #6 på: mars 02, 2008, 23:37:18 pm »

Jeg kjøpte bilen for 14 dager siden og da gikk pedalen forholdsvis langt inn, men så plutselig i går var den veldig hard. Har ikke gjort noe annet enn å kjøre.

Kan det være slik at slangene har tettet seg? Har ikke så mye erfaring med denne type bil.
Loggført
Pan
Supermedlem
*****
Innlegg: 1444
Bosted: Trondheim


Vis profil

« Svar #7 på: mars 02, 2008, 23:39:50 pm »

Gå over bremseanlegget ditt - billig livsforsikring Glad
Loggført
Unneberg Bil
Forhandler
Supermedlem
*****
Innlegg: 1545
Bosted: Tønsberg


SVARER PÅ MAIL. IKKE PM!!!!!


Vis profil
« Svar #8 på: mars 03, 2008, 00:37:00 am »

bytt bremse slangene gamle slanger kan virke som envegs ventiler !

ikke koster e stort heller og bremser er det jo greit å ha kontroll på Glad

Loggført

åpent man-fre 0900-1600
kvelder og helger etter avtale
IKKE PM !!
Tlf 33330606
deler@unneberg-bil.no
T2man
Supermedlem
*****
Innlegg: 1114
Bosted: Aurskog


Termos er bra


Vis profil
« Svar #9 på: mars 03, 2008, 09:33:47 am »

Mitt tips må bli å jekke opp bilen, trå hardt på pedalen, sjekk deretter om hjulet kan snurres lett rundt.
Om hjulet går tungt har du trolig enten dårlige bremseslanger eller pumper som henger (eller begge deler) Glad
Loggført

Ønsker å kjøpe originalt Hamburg pansermerke
faceman
Juniormedlem
**
Innlegg: 54
Bosted: sarpsborg


Vis profil

« Svar #10 på: mars 03, 2008, 16:07:12 pm »

Jeg tok ett par runder rundt kvartale istad og etter litt så ble det mye motstand. Bremsene foran la seg på. men rett før jeg skulle stoppe virket det som om de slapp igjen. Da er det vel mest sannsynlig at det er bremseslangene somm er tette. Kanskje pumpa er dårlig?

Tusen takk for alle svar. setter STOR  pris på all hjelp.
Loggført
faceman
Juniormedlem
**
Innlegg: 54
Bosted: sarpsborg


Vis profil

« Svar #11 på: mars 08, 2008, 20:27:13 pm »

hallo.

Skulle bytte bremseslanger i stad, men som forventet så satt de gamle dønn fast. Noen som har noen gode forslag for å løsne de.??
Har prøvd rustfjerner men de sitter like godt.
Loggført
Unneberg Bil
Forhandler
Supermedlem
*****
Innlegg: 1545
Bosted: Tønsberg


SVARER PÅ MAIL. IKKE PM!!!!!


Vis profil
« Svar #12 på: mars 08, 2008, 20:34:20 pm »

bruk ''bremse rør nøkkel'' det er en fast nøkkel som griper på 5 kanter av rør mutteren, da har du støre mulighet til å få løsnet røret fra slangen

i verste fall koster et bremse rør sett 400,-
Loggført

åpent man-fre 0900-1600
kvelder og helger etter avtale
IKKE PM !!
Tlf 33330606
deler@unneberg-bil.no
faceman
Juniormedlem
**
Innlegg: 54
Bosted: sarpsborg


Vis profil

« Svar #13 på: mars 08, 2008, 21:51:55 pm »

Kan man varme mutteren litt eller er det fy fy.??
Loggført
Unneberg Bil
Forhandler
Supermedlem
*****
Innlegg: 1545
Bosted: Tønsberg


SVARER PÅ MAIL. IKKE PM!!!!!


Vis profil
« Svar #14 på: mars 08, 2008, 22:55:02 pm »

litt varme skader ikke, MEN ikke sett fyr på bilen og husk på att det er gummi deler inni bremse tromelen
Loggført

åpent man-fre 0900-1600
kvelder og helger etter avtale
IKKE PM !!
Tlf 33330606
deler@unneberg-bil.no
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #15 på: mars 08, 2008, 22:57:06 pm »

har du justert etter bremsebåndene da ?? ?
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
T2man
Supermedlem
*****
Innlegg: 1114
Bosted: Aurskog


Termos er bra


Vis profil
« Svar #16 på: mars 08, 2008, 22:58:55 pm »

Når alt sitter så godt sammen ville jeg ha byttet ut rørene også Glad
Loggført

Ønsker å kjøpe originalt Hamburg pansermerke
faceman
Juniormedlem
**
Innlegg: 54
Bosted: sarpsborg


Vis profil

« Svar #17 på: mars 09, 2008, 07:57:51 am »

har du justert etter bremsebåndene da ?? ?

Justert båndene?? skal jeg ikke gjøre det etter jeg har byttet slangene?? Eller har jeg misforstått?

Sånn jeg hadde tenkt å gjøre det var : bytte bremseslanger, bremseveske og så stramme/justere båndene.  Tvilende
Loggført
BT
Telehiv Jumpers
Supermedlem
*****
Innlegg: 1491
Bosted: Vestfold



Vis profil
« Svar #18 på: mars 09, 2008, 09:16:44 am »

har du justert etter bremsebåndene da ?? ?

Justert båndene?? skal jeg ikke gjøre det etter jeg har byttet slangene?? Eller har jeg misforstått?

Sånn jeg hadde tenkt å gjøre det var : bytte bremseslanger, bremseveske og så stramme/justere båndene.  Tvilende


If you have to ask.....Få noen andre til å fikse bremsene dine!!!

Loggført

Member #1 /Spliths venner
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #19 på: mars 09, 2008, 11:31:46 am »

bobla har ikke selvjusternde bremsebånd som nyere biler har.
Derfor må de justeres etter  etterhvert som de blir slitt.
Da kan man få slike symptomer. da de første tråkka på pedalen (lav pedal) blir brukt til å skyve båndene ut mot trommelen og når de er der de skal være så får man hard (normal) pedal.
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
faceman
Juniormedlem
**
Innlegg: 54
Bosted: sarpsborg


Vis profil

« Svar #20 på: mars 09, 2008, 13:07:24 pm »

bobla har ikke selvjusternde bremsebånd som nyere biler har.
Derfor må de justeres etter  etterhvert som de blir slitt.
Da kan man få slike symptomer. da de første tråkka på pedalen (lav pedal) blir brukt til å skyve båndene ut mot trommelen og når de er der de skal være så får man hard (normal) pedal.


Ok tusen takk.

Må nok få noen kyndige til å hjelpe meg litt.  Flau
Loggført
Sider: [1]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!