mai 13, 2024, 13:08:32 pm *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
  Hovedside Hjelp Søk Logg inn Registrer  
  Vis innlegg
Sider: 1 ... 9 10 [11] 12 13
301  Forum / Hva skjer? / Sv: Bug Camp 2008 på: mai 19, 2008, 20:59:17 pm
Hvor mange biler ifjor? Har ikke vært på Bug Camp siden 1995 så blir spennende


Var 72 biler i fjor på søndagen. Håper på flere i år!

Jobbet som en helt får å få ferdig bilen. Nymotoren skulle innkjøres i dag, men tok kvelden etter 10 min  Gråter  Så nå er alt i deler igjen..
Blir vel ikke Bug Camp i år, er det lov å komme inn på plassen i japsebil + lillevogna mi hvis vi "hjemmer" den godt, slik at vi kan ta en dram eller to med venner slik at jeg glemmer mine sorger over motorras...?  Blunker




Vet du hva som har skjedd Finn-Erik??
302  Forum / Drag-race / Sv: Bilen klar og bremset i går-men ser ikke helt bra ut til Spring Nats.. :-/ på: mai 08, 2008, 20:42:03 pm
jeg hadde planer om å komme opp på lørdag men er blitt lagt inn på sykehuset i vestfold med infeksjon  i det ny opererte beinet, var klar får litt blårøyk å lukten av svidd gummi jeg men. ser ut som detta blir en veldig rolig sommer. Trist

Det var leit å høre,får tro det blir fort orden på benet så du får en skikkelig dose med nitro og gummi snart.. Blunker Vi prates,god bedring!
303  Forum / Hva skjer? / Sv: Spring Nats på: mai 06, 2008, 12:00:10 pm
Fikk som nevnt litt problemer på bremsingen hos JPM,motor'n i deler igjen så rekker det bare ikke,venter på deler.Men vi drar ihvertfall for å se på,kaffe og vaffel..mmm.
304  Forum / Drag-race / Sv: Bilen klar og bremset i går-men ser ikke helt bra ut til Spring Nats.. :-/ på: mai 05, 2008, 13:20:36 pm
synd du ikke stiller får dette hadde jeg gleda meg til å se på spring.  Blunker men all lykke til Stian


Får vel prøve å tukte litt senere,tar du turen oppover lørdag el?
305  Forum / Drag-race / Sv: Bilen klar og bremset i går-men ser ikke helt bra ut til Spring Nats.. :-/ på: mai 05, 2008, 13:18:38 pm
Sitat


Hoi,satser på Bugrun evt Gardermoen,tror det er samme helgen.Ikke sikker på det med turbo'n,men kan ikke skjønne det kan være så mange andre ting heller.Vi tok et lite kompromiss når jeg valgte den turbo'n jeg nå har brukt.Litt mindre eksosdel for at den skulle bli lettere å spole opp (du vet hva det er du.. Blunker),slippe bogging.Hadde tenkt å ta det litt penere i starten,men du vet hvordan det er når en får litt dilla,mycket vil ha mera..Marty tror kansje det er mottrykket der som bremser selv om den teoretisk skulle vært med 50hk til,så det også på eksostemp'n at den gikk opp så kan kanskje være noe i det.Prøver uansett med litt annet turbo oppsett og stivere fjær i wastegate'n så ser vi hva som skjer.Anngående toppene så skal jeg dobbelsjekke coil bind når jeg får igjen kammen,kan jo være.Er noen som har knukket disse boltene i toppen,bygges som regel om til en massiv brygge til vippene som sitter i toppen med ihvertfall 5 bolter.Skal bytte til en litt annen kvalitet på boltene og prøve,kan også hende at jeg bør dra til hardere,brukte 50nm sist.

Spool-up?  Rekker tunge
Det du mente ja.. Uten at jeg har så mye annet enn lese-erfaring på området Blunker , så kan balansegangen mellom raskest mulig spool-up og "propp" være hårfin. Så hvis det er 50hk som i teorien står igjen, så kan det jo være der det butter. Gikk eksostempen mye opp?

Blir spennende med ny turbo da.. Gått for en brutal en? Glad


Gikk litt opp,men ikke farlig høyt.Har hatt tempføler rett etter turbo,flytter den nå ned rett ved eksosporten/flensen for å få litt mere nøyaktig lesing.Blir en T-67 turbo,men med en del cnc jobb for tilpassing av turbinhjul i hus så den forhåpentligvis blir bolt on på det røropplegget jeg har ifra før.Med kasse som går tyngre,tyngre bil,større slicks ++,kanskje det bare kommer til å gå saktere...  Øyerulling

[/quote]
306  Forum / Drag-race / Sv: Bilen klar og bremset i går-men ser ikke helt bra ut til Spring Nats.. :-/ på: mai 05, 2008, 11:13:01 am
What!? Legger du opp til moderator-krig ell?  Gliser

Kan prøve å gjengi..
Triste greier Stian.. Men du holder vel motet oppe og satser hardt mot neste arr. Blir det Bugrun på deg i år?
Anng. turbo.. Tror du det er den som er korken? Mottrykk? Forklar gjerne.. Blunker

Med de toppene du har, så er det vel "mange" som kjører et oppsett, type værst. Knekker det for andre også, eller må de moddes? Dette har du sikkert sjekka ut, men kan det være øøøørlite coil-bind?


Hoi,satser på Bugrun evt Gardermoen,tror det er samme helgen.Ikke sikker på det med turbo'n,men kan ikke skjønne det kan være så mange andre ting heller.Vi tok et lite kompromiss når jeg valgte den turbo'n jeg nå har brukt.Litt mindre eksosdel for at den skulle bli lettere å spole opp (du vet hva det er du.. Blunker),slippe bogging.Hadde tenkt å ta det litt penere i starten,men du vet hvordan det er når en får litt dilla,mycket vil ha mera..Marty tror kansje det er mottrykket der som bremser selv om den teoretisk skulle vært med 50hk til,så det også på eksostemp'n at den gikk opp så kan kanskje være noe i det.Prøver uansett med litt annet turbo oppsett og stivere fjær i wastegate'n så ser vi hva som skjer.Anngående toppene så skal jeg dobbelsjekke coil bind når jeg får igjen kammen,kan jo være.Er noen som har knukket disse boltene i toppen,bygges som regel om til en massiv brygge til vippene som sitter i toppen med ihvertfall 5 bolter.Skal bytte til en litt annen kvalitet på boltene og prøve,kan også hende at jeg bør dra til hardere,brukte 50nm sist.
307  Forum / Drag-race / Sv: Bilen klar og bremset i går-men ser ikke helt bra ut til Spring Nats.. :-/ på: mai 04, 2008, 22:04:37 pm
Hallå,ja som skabben nevner så rekker jeg ikke Spring Nats nå,plager meg faktisk no jævlig..Hadde håpet vi skulle være klare med bremset og justert motor,føler vi igrunn har hatt nok timer i garasjen siden jul.Motorn i småbiter,stempler,kam,rull løftere,lager og løfterforinger så kjempebra ut.Lett hoing på sylindere,nye lager og skru isammen igjen.Fant et hull på størrelsen med et knappenåls hode på ene eksosporten ved nedsenkingen,skal bygge på litt der og samtidig forsterke avstiverne imellom bunn og toppdelen.Er andre gangen jeg knekker en 10mm Pauter bolt til vippestellet,må få bygget om til stivere brygge med feks 5 bolter i toppen.Rekker ikke den jobben nå,så tar mål og forbreder dette til senere,prøver med nye bolter i annen kvalitet først og evt annet moment.Videre så er kammen sendt til Johannes for oppmåling.VW Paradise som har slipt rullkammen til meg er hemmelighetsfulle med spec,så da finner vi det ut selv.Snakket senest med Marty nå,han har noen teorier rund turbo og flow/mottrykk.En ny T-67 er på gang,men med en del cnc jobb på turbinhus for at vi skal prøve å få det den til å passe mine eksisterende rør.Siden jeg vil ha karbon seal så tar det forhåpentligvis litt over uka å få laget den,etterpå er det vel bare å krysse fingrene..og begynne pent på stripa med justering igjen Tvilende
308  Forum / Drag-race / Sv: Bilen klar og bremset i går-men ser ikke helt bra ut til Spring Nats.. :-/ på: april 28, 2008, 08:17:22 am
hmm, hva med hundepasseren da?

 Blunker

Neida, imponerende tall når motoren ikke gikk bedre en hva den gikk. Dette fikser du frem til Spring Nats. Kan sitte i garasjen og preike dritt mens du skrur som vanlig jeg vet du Glad


Ja faen,måtte så klart glemme deg.Stilte opp du og passet "guttungen"..som vandlig.Du skal få kaffe i garasjen i efta som betaling.. Blunker
309  Forum / Drag-race / Bilen klar og bremset i går-men ser ikke helt bra ut til Spring Nats.. :-/ på: april 27, 2008, 11:13:26 am
Kom hjem ifra bremsing hos JPM/Helsingborg i går,ble en slitsom og litt frustrerende tur.Dro nedover på torsdag rundt 18,var fremme hos Johannes 03 om natta.Med 3 1/2 time med søvn i bilen var vi oppe,litt frokost og kaffe i magen og vi var klare til å begynne litt over 08.Tok en bremsing for å se hva slags utgangs punkt vi hadde,med altfor fet blanding (under 10:1) og 1.2 bar i turbotrykk ga den 335hk-ca hva vi trodde bilen ga forrige sesong.Problemet begynnte når vi skrudde opp trykket,effekten droppet på 5300 o/min.Tok det gradvis opp,tenningen til slutt på ca 20 grader,og trykket ca 1.8 bar.Var gang etter gang for fet og lav eksos temp,så vi gikk ned og ned på dysene.Siden vi havnet langt under hva vi fant riktig i fjor syns jeg dette var litt rart.Verdier begynnte til slutt å komme seg,men uansett droppet effekten på 5300 o/min.Når vi da senket trykket tilbake til 1.2 var den for mager...hmm.Slik denne motoren er satt opp skulle kurven gått oppover til ihvertfall 7500-8000 o/min,med slag på 74mm og borring 101.6,rullkam og store ventiler (53/42).Begynner å bli mistenksomme på tenning,og at den har lurt oss med blannings verdiene når sylindertrykket har økt.Mere sylindertrykk,ikke klart å forbrenne skikkelig og dermed fet,mindre sylindertrykk og fullstendig forbrenning og magrere.Finner heller ingen feil med gasseren,testet også bare med primær krets.Men ble slutt på letingen utpå eftan,Johannes hørte tvert at en sylinder ble borte og stengte av momentant.Når jeg da skullen ta en leakdown test fant vi en feil i fordeler lokket,kullstiften i topp hadde kilt seg i topp og bøylen på rotoren bøyd/krøllet seg.Kan det ha vært en årsak..? Hadde topp verdier på syl 1,2 og 3 (1%) ,men 12% på syl 4.Den slipper igjennom til veivhuset så mulig bare en ring som har gått.Plukket opp og så fort at bolt som holder vippestellet også hadde knekt,skjedde også på SCC så må få laget en brygge som klarer det høye fjærtrykket/rullkammen.Siden sylinder og topp må av for å se på stempel,all olje måtte byttet,kanskje en støtstang var bøyd og klokka hadde blitt 19 på kvelden var det ikke mere å gjøre.Men ikke bortkastet tur for all del,lærte mye og hadde brukt en hel sesong for å finne ut av dette på stripa.Nå er det bare å rive ned motor og fikse den,bytte pluggledninger og teste alt annet elektrisk.Fikk også mere og mere ujevn graf på turbotrykks loggen,mistenker at wastegaten er litt for liten selv om den skal klare av 550hk (38mm).Det oppløftende er at det er meget bra potensiale i motoren,den ga utrolige 550,4 Nm på stigende kurve allerede ved 5200 o/min og leverte 440hk.Økte nesten 350 Nm fra 4000 til 5200.Siden kurven skulle gått oppover 2500-3000 o/min til,lover dette bra.Med pakking,stopp hos Micke i Göteborg og 15 min søvn på Hadeland ble klokka nærmere 08 på lørdags morgenen før vi var på Gjøvik.Vil takke Johannes for hjelp og bremsing,Volkswagen på Hamar for lån av ny Caravelle,Kalle som tilbudte å ordne alt rundt overnating og ikke minst Torleif/bugbus som trofast stiller opp og hjelper til.Siden lommeboken er blitt litt slank og jeg måtte levere bilen tilbake på lørdags morgen,tok vi en litt billigere løsning denne turen.En ting som er sikkert er at det blir overnatting nese gang Osteaktig.Back to the garage... Blunker




310  Forum / Snikk-snakk / Sv: Knoten og Knasten har bursdag! på: april 18, 2008, 22:12:00 pm
Gratulerer Jørn!!!!

Stian & Barbro
311  Forum / Drag-race / Oi oi,dyyrt.. på: april 18, 2008, 10:26:41 am
http://www.cal-look.com/forum/index.php?topic=18732.0
312  Forum / Problemløseren / Sv: Full flow på: april 15, 2008, 13:26:53 pm
Here you go!

http://www.huelsmann.us/bugman/FilterTech.html

Mvh.
Tekken
313  Forum / Snikk-snakk / Sv: Trenger hjelp til pulverlakkering fort! på: april 09, 2008, 20:40:00 pm
Hehe,ja vet,ca 200 meter.Men flytter ikke inn i nybygget før om noen måneder tror jeg.
314  Forum / Snikk-snakk / Sv: Trenger hjelp til pulverlakkering fort! på: april 08, 2008, 21:22:04 pm
Takker Lars,skal sjekke der i morgen.Noen andre?

315  Forum / Snikk-snakk / Trenger hjelp til pulverlakkering fort! på: april 08, 2008, 21:14:09 pm
Er det noen som kjenner eller kan være behjelpelig med pulverlakkering,helst innen en uke??? Skulle lakkert feste til bremseskjerm og wheeliebars,farge matt svart.

Mvh stian
Mob:90647561
Gjøvik
316  Forum / Hva skjer? / Sv: SCC 2008 - Nordens beste VW arrangement!! på: april 06, 2008, 22:15:33 pm
Imponerende jobb,dette blir greier! Glad

The Rules!
CAR
All cars must be registrated and with valid tags.
No loose items inside

Dette vil da også si gyldig vognlisens for oss som må ha det..?
317  Forum / Hva skjer? / Sv: Volksworld 2008 oppsummering på: mars 31, 2008, 10:35:56 am
Oi,bilen til Matt Keene nå med lakk,går fremover.
318  Forum / Hva skjer? / Sv: Spring Nats på: mars 26, 2008, 19:23:19 pm
Vi kommer!
319  Forum / Snikk-snakk / Sv: Stål rør?? på: mars 17, 2008, 13:26:39 pm
Er det Tess butikk i nærheten så finner du det der,
320  Forum / Snikk-snakk / Sv: Erfaring med DRD racing? på: mars 14, 2008, 16:41:09 pm
Kjøpte Pauter vipper av dem før jul,tok litt tid.
321  Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: Launch control og/eller Line lock bryter på: mars 12, 2008, 11:03:33 am
Prøv å unngå å ha brytere som må trykkes eller slippes ved bestemte tidspunkt under selve draget,kan virke enkelt i teorien men blir fort krøll som Jee nevner når du får horn i panna og slipper clutch'n.Jeg bruker launch control med 3 step.Har linelock knapp på rattet med egen turtalls sperre,videre en knapp på stage brekk/håndbrekk som aktiverer launch turtallet/drar opp turbo.Og til slutt når det drar avgårde og ingen knapp er aktivert,er den siste turtalls sperra aktiv.Litt overkill på en gatebil,men er ihvertfall min måte.
322  Forum / Drag-race / Sv: Tank uttak på: mars 10, 2008, 23:06:46 pm
Ca 12,5 innvendig tilsvarer AN-10,er jo stort nok.Siden du vil beholde det orginale uttaket og skal ha to kretser uten retur,vil vel en T eller Y på tank uttaket som går ut i to AN-8 fungere.

                  Glad Glad Hei ,,,,Vil det oxo si at AN 10 slange er ca 12.5 innvendig ? AN 12 da ? er AN 16 neste. eller finns AN 14 ? ? Hæ


Ca 12,5mm er innvendig i AN-10 koplingen,AN-10 slangen i seg selv har større innerdiameter.AN-16 slange er 1" innvendig,AN-8 da ca 1/2" innvendig.Siden du ikke får mere gjennomstømming enn det minste hullet går du ut ifra port størrelsen når du skal finne riktig koplinger.Du får AN-3,4,6,8,10,12,16,20..
323  Forum / Drag-race / Sv: Tank uttak på: mars 10, 2008, 18:04:15 pm
Ca 12,5 innvendig tilsvarer AN-10,er jo stort nok.Siden du vil beholde det orginale uttaket og skal ha to kretser uten retur,vil vel en T eller Y på tank uttaket som går ut i to AN-8 fungere.
324  Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: Ruting av bensinrør på: mars 08, 2008, 18:55:16 pm
Finnes det noen regler for å dra bensinrør inne i kupeen, feks ved teknisk kontroll før stripekjøring?


Japp,er strengt forbudt å ha i kupeen.
325  Forum / Drag-race / Sv: Tank uttak på: mars 04, 2008, 16:38:33 pm
Først og fremst så er det innvendige målet til det orginale M18 fingjenge uttaket viktig hvis du vil prøve å gå for det.Du får ikke ut mere enn det minste hullet,bør da være like stort eller større enn en AN-10 stuss som er ca 12.2 mm innvendig (AN-8 stuss ca 9.8mm innvendig).AN-6 blir for lite ut fra tank.Skal du bruke regulatorer med retur,og hvor mye leverer pumpene?Jeg mener du trenger minimum AN-10 størrelse ut ifra tanken,alltid et hakk større på sug siden av pumpa.Tror en AN-10 ut ifra tank som fordeler seg ut igjennom en T eller Y til to AN-8 skulle gå bra,så klart enda bedre som JHU nevner med feks to AN-10 uttak til hver sin krets selv om det kanskje ikke er nødvendig.Blir det til at du sveiser inn AN-10 "han" stuss,kan du dra til TESS og kjøpe en i stål slik som den du har avbildet i skrustikka.Disse brukes til hydraulikk og heter JIC,har samme 37 grader kon som AN koplinger på slangesiden,men som regel BSP gjenger på gjengesiden og ikke NPT.Akkurat som på bildet så kapper du av BSP gjengene og sveiser/lodder koplingen til tanken.TESS sitt varenummer er 71611-08-10(AN-10 med 1/2" BSP gjenger).Blir det så du bruker orginal uttaket er det heller ikke no problem å lage en "custom" kopling etter hva som evt trengs.Kan hjelpe deg å lage eller skaffe det du trenger.
326  Forum / Drag-race / Sv: Red baron/Eric Calabrese satt ny verdensrekord i helga! på: mars 04, 2008, 11:31:10 am
Tror det er innført minimums vekt i Pro Mod på grunn av sikkerheten nå,en 200kg lettere bil i det siste draget der han får kast kunne fort endt i rail'n.
327  Forum / Drag-race / Sv: Tank uttak på: mars 04, 2008, 11:27:57 am
Hallå Kalle,NPT rørgjenger går i følgende stigning:

1/8-gjengebor 8.5mm
1/4- -------- 11.0mm
3/8- -------- 14.5mm
1/2- -------- 17.8mm

AN (Army/Navy) koplinger har en egen størrelse skala.Du kan gå ut ifra at en AN-16 slange er 1" innvendig,videre da feks AN-8 er halvparten,altså 1/2" dvs 12.7mm.Skal sende over tabeller med størrelser av AN koplinger i 1:1 og alle andre mål du trenger når jeg kommer hjem.Tenker du kjøre AN-8 størrelse fra pumpe til gassere ville jeg hatt AN-10 inn på pumpa,sug bør alltid være større.Du kan plugge orginalt utløp for evt senere bruk og sveise inn en AN-10 han fitting ved siden av eller fjerne orginalt utløp helt.Du kan bestille en AN-10 weld in fitting eller så drar du på feks Tess kan du kjøpe en han kopling av stål i serien JIC for å sveise inn,disse er ikke målsatt i AN mål men er helt like.Vi høres..
328  Forum / Drag-race / Sv: Red baron/Eric Calabrese satt ny verdensrekord i helga! på: mars 04, 2008, 08:52:55 am
 Rekker tunge

329  Forum / Drag-race / Sv: Red baron/Eric Calabrese satt ny verdensrekord i helga! på: mars 03, 2008, 11:04:37 am
Her har du bilen ja.Han har konvertert til metanol i vinter(mere turbo trykk) og andre ting som feks pro-ringer i kassa.Men skal mye hester til for å klare en slik tid,snakker i området 700hk..og det på hjula..
330  Forum / Drag-race / Red baron/Eric Calabrese satt ny verdensrekord i helga! på: mars 03, 2008, 09:24:36 am
8.349 @ 169.430

1.248  60'
5.412 @ 134.111
8.349 @  169.430

 Sjokkert Sjokkert Sjokkert Sjokkert Sjokkert Sjokkert Sjokkert
Sider: 1 ... 9 10 [11] 12 13
Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!