Her har jeg kassefeste med 1" heving.Som du nevte så er det ofte sånn på drag bobler,i noen tilfeller som min også kappet av i hver ende og senket ytterlige ned-her 4".Får lavt tyngdepukt,lavere bil,gearstag over tunnel,riktigere vinkel på hjul-men nok umulig å få godkjent på gata.
Uten "forbruk/free flow" så vil man ikke kunne stille inn et stabilt trykk. Jeg tror retur vil fikse alt for deg. At den leanet ut er vel pga at gasserens flottør kammer var tomt, eller?
Litt pussig uttrykt ikke sant ; når flotørkammeret er tomt ,hjelper det da med retur !
Når var det vel sånn at bensintrykket var halvert og vel så det under der nevnte draget,derfor tanken med at flottør kammer kanskje ble tømt og derfor plutselig lean.Både jeg og Marty skjønner virkeligheten av dette,ikke dermed sagt det fungerer som jeg har ment for det.Derfor det nå skal byttes ut.Brukte du den progressive trykkregulatoren på gassere sonic?
Uten "forbruk/free flow" så vil man ikke kunne stille inn et stabilt trykk. Jeg tror retur vil fikse alt for deg. At den leanet ut er vel pga at gasserens flottør kammer var tomt, eller?
Ja,spørs om det ikke var det som skjedde,tror det blir bedre og ikke minst stabilt med retur.Vet ikke hvor mye bensin som egentlig forbrukes under turbotrykk,skal høre med Marty så jeg vet at pumpa ihvertfall er stor nok.
Bra tråd dette,kan jo også føye til et par småting.
-Ikke vask/spyl bilen rett før kjøringa.Lett for å samle seg litt vann i kroker og kriker,renner det noe som helst av bilen på plata blir du bare vinket vekk. -Er som Berger nevnte best å slippe opp/ta inn clutch'n etter du passerer mål og la bilen roe seg ned før du begynner å bremse forsiktig. -Oppstart i depot skal skje med drivhjulene i lufta (på bukker) og med en person i førersetet. -Som regel skal førerkort fremvises i sekreteriat hver dag.Vet ikke om oppfølgingen på dette har vært helt hundre,men er nå slik det er sagt. -Og sett som mål å ha bilen fredig til mars/april,blir alltid minst en måned forsinket..
Gassere er ikke min sterke side. Men prøver å tenke litt høyt hvor viktig er dette trykket?? ...det er jo en flottør inni der? som åpner lukker flottørkammeret?og prinsippet er vel suuuug av benzin . når flottøren er stengt..så kommer jo ikke den forskjellen i trykk "frem" til kammeret uansett. mulig den fyller kjappere. eller er det flere prinsipper?
Ja,ser den Knasten,ikke sikker selv.Ene draget på SCC så magra den ut,fikk varsling mot slutten av tredje og fra midten av fjerde.Så den klatret opp i blanningsforhold,var nesten så jeg avbrøt men lot det stå til.Så etterpå at bensin trykket var på 3 psi istedet for 6.Har også variert litt tidligere,men ikke magret ut slik når trykket har vært jevnt og riktig.Ser jo også den at pumpa muligens ikke leverer som den skal og er dårlig,eller fikk et lite illebefinnende.Har derfor kjøpt ny pumpe,skal levere 530L i timen fritt levert/490 ved 9psi-burde da være nok.Selv om du kjører innsprut,hva slags regulator har du?
Kanskje ikke så high-tech men min filter-king har fungert feilfritt. Enkel og presis justering av trykk. En av de vanligste eksterne regulatorene noensinne?
Hadde litt problemer med ujevnt bensin trykk i sommer,blir ny pumpe og vil ha ny regulator med retur.Trykket ligger på rundt 6 psi (gasser),så må bli en reglator som har område feks 4-12.Noen annbefalinger/erfaringer?
Ja,den der er fet asså Kormi,Fore sin er vel også til salgs igjen nå.Men var det med penga da Vært stille lenge her under drag-race nå,får få litt mer fart her fremover vel..