mai 13, 2024, 23:21:11 pm *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Oljelekkasje,hvor?  (Lest 1801 ganger)
TURBO
Gjest
« på: april 13, 2012, 21:21:26 pm »

Noen som kan gi meg fasiten på hvor det vanligvis lekker olje på en nybygd motor?
Vet støtstangrørene er et kjent fenomen,men er det noen andre "vanlige" steder?
Kjekt å vite litt mer eksakt hvor man skal lete Blunker
Loggført
Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5823
Bosted: Oslo, Briskeby


ass UP nose DOWN, rip the tires


Vis profil WWW
« Svar #1 på: april 13, 2012, 21:27:58 pm »

Simring bak svinghjul? rundt reimhjul?
Loggført

'67:
10.626@213,65 SCC2016
10.407@215,57 SCC2017
10.221@216,87 SCC2018

Norges raskeste luftkjølte gatebil?

'59:
Snart

TURBO
Gjest
« Svar #2 på: april 13, 2012, 21:46:02 pm »

Simring bak svinghjul? rundt reimhjul?


Tror det lekker litt ved reimhjulet ja.Skal det sitte noe pakning der?
Loggført
Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5823
Bosted: Oslo, Briskeby


ass UP nose DOWN, rip the tires


Vis profil WWW
« Svar #3 på: april 13, 2012, 21:47:50 pm »

nix
Loggført

'67:
10.626@213,65 SCC2016
10.407@215,57 SCC2017
10.221@216,87 SCC2018

Norges raskeste luftkjølte gatebil?

'59:
Snart

TURBO
Gjest
« Svar #4 på: april 13, 2012, 21:50:08 pm »

How to stop it?
Loggført
Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5823
Bosted: Oslo, Briskeby


ass UP nose DOWN, rip the tires


Vis profil WWW
« Svar #5 på: april 13, 2012, 21:51:15 pm »

si det. bytte reimhjul kan funke, mest sannsynlig har du for lite åndeareal
Loggført

'67:
10.626@213,65 SCC2016
10.407@215,57 SCC2017
10.221@216,87 SCC2018

Norges raskeste luftkjølte gatebil?

'59:
Snart

TURBO
Gjest
« Svar #6 på: april 13, 2012, 21:54:09 pm »

si det. bytte reimhjul kan funke, mest sannsynlig har du for lite åndeareal


Puh....nå er vi laaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaangt utafor mitt kunnskapsnivå Sjokkert Rekker tunge
Loggført
Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5823
Bosted: Oslo, Briskeby


ass UP nose DOWN, rip the tires


Vis profil WWW
« Svar #7 på: april 13, 2012, 21:54:49 pm »

si det. bytte reimhjul kan funke, mest sannsynlig har du for lite åndeareal


Puh....nå er vi laaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaangt utafor mitt kunnskapsnivå Sjokkert Rekker tunge

hvor har du ånding?
Loggført

'67:
10.626@213,65 SCC2016
10.407@215,57 SCC2017
10.221@216,87 SCC2018

Norges raskeste luftkjølte gatebil?

'59:
Snart

TURBO
Gjest
« Svar #8 på: april 13, 2012, 21:57:50 pm »

Vet ikke hva du snakker om Osteaktig


* 09042012451.jpg (122.18 KB, 775x581 - vist 167 ganger.)
Loggført
Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5823
Bosted: Oslo, Briskeby


ass UP nose DOWN, rip the tires


Vis profil WWW
« Svar #9 på: april 13, 2012, 22:00:53 pm »

filteret på oljepåfyllingen ånder trykket inni blokka

kan være at det er litt lite areal (og da blir det overtrykk i blokka)
Loggført

'67:
10.626@213,65 SCC2016
10.407@215,57 SCC2017
10.221@216,87 SCC2018

Norges raskeste luftkjølte gatebil?

'59:
Snart

TURBO
Gjest
« Svar #10 på: april 13, 2012, 22:03:05 pm »

Større filter da? Siden bildet ble tatt har jeg satt på forvarmingsrør som ligger innpå filteret kan det ha noe å si?
Loggført
Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5823
Bosted: Oslo, Briskeby


ass UP nose DOWN, rip the tires


Vis profil WWW
« Svar #11 på: april 13, 2012, 22:04:09 pm »

skulle hatt større hull.

søk opp veivhusventilasjon eller ånding på forumet og start å les Glad
Loggført

'67:
10.626@213,65 SCC2016
10.407@215,57 SCC2017
10.221@216,87 SCC2018

Norges raskeste luftkjølte gatebil?

'59:
Snart

TURBO
Gjest
« Svar #12 på: april 13, 2012, 22:05:44 pm »

skulle hatt større hull.

søk opp veivhusventilasjon eller ånding på forumet og start å les Glad

Will do Blunker

Takk for hjelpen Blunker
Loggført
TURBO
Gjest
« Svar #13 på: april 13, 2012, 22:21:18 pm »



Sv: Åndeboks - når er det nyttig/nødvendig?

« Svar #24 på: Februar 23, 2009, 13:37:23 »

Sitat


--------------------------------------------------------------------------------

Min 1915 kommer jeg ikke til å kjøre opp mot 8500 rpm så jeg tror jeg konsentrer meg om ånding fra blokka. Kommer nok kanskje til å bytte den bugpikk boksen i noe annet.
--------------------------------------------------------------------------------


Ble ikke så mye klokere etter litt lesing men hva er alternative til den åndingen jeg har idag?
Blir for innviklet for meg dette Glad
Loggført
erikaa
Supermedlem
*****
Innlegg: 854
Bosted: Bergen



Vis profil WWW
« Svar #14 på: april 13, 2012, 22:27:29 pm »

Hei,
jeg har en 2276 med samme type filter på utåndingen. Denne kaster opp (litt) olje gjennom filteret når jeg kjører og dette renner ned over støtstangrør og på eksos. Originalløsningen er da bedre, med et rør som går ned gjennom kjøleblekket og ikke griser til motor og eksos. Jeg planlegger å fjerne biltemafilteret og erstatte med en åndeboks med avløp ned i blokken igjen.

Sjekk om det bare er oljeutkast gjennom filteret ditt før du begynner å demontere noe.
Loggført
TURBO
Gjest
« Svar #15 på: april 13, 2012, 22:37:02 pm »

Hei,
jeg har en 2276 med samme type filter på utåndingen. Denne kaster opp (litt) olje gjennom filteret når jeg kjører og dette renner ned over støtstangrør og på eksos. Originalløsningen er da bedre, med et rør som går ned gjennom kjøleblekket og ikke griser til motor og eksos. Jeg planlegger å fjerne biltemafilteret og erstatte med en åndeboks med avløp ned i blokken igjen.

Sjekk om det bare er oljeutkast gjennom filteret ditt før du begynner å demontere noe.

Ser ikke ut som det kommer noe gjennom filteret men litt ut fra bak reimhjulet,og litt fra nederst på røret i linken under.

http://www.vwparts.net/BP3077-11.html
Loggført
TURBO
Gjest
« Svar #16 på: april 14, 2012, 09:22:41 am »

Noen forslag til åndealternativer fra blokka vs det jeg har idag?
Loggført
Lars Johansen
Supermedlem
*****
Innlegg: 1938
Bosted: Lillehammer



Vis profil
« Svar #17 på: april 14, 2012, 19:48:10 pm »

Jeg tror ikke det er lekasje fra reimhjulet.
Simringen bak svinghjulet sjekket jeg når vi skifta kasse.
Sjekk nøye når den er på bukken.
Loggført
Skaug
Supermedlem
*****
Innlegg: 912
Bosted: Bærum, Akershus



Vis profil WWW
« Svar #18 på: april 14, 2012, 20:28:36 pm »

Originalløsningen er da bedre, med et rør som går ned gjennom kjøleblekket og ikke griser til motor og eksos.

Er ganske ofte det stemmer.. Blunker

Men pent motorrom harn i alle fall.
Loggført

TURBO
Gjest
« Svar #19 på: april 14, 2012, 20:35:11 pm »

Jeg tror ikke det er lekasje fra reimhjulet.
Simringen bak svinghjulet sjekket jeg når vi skifta kasse.
Sjekk nøye når den er på bukken.

Ser ut som det er litt fersk olje som kommer ut fra bak reimhjulet,hvis det ikke er fra den gamle lekkasjen fra føleren.
Vet ikke hva slags betydning det har med litt olje der jeg.
Loggført
TURBO
Gjest
« Svar #20 på: april 14, 2012, 20:35:26 pm »

Originalløsningen er da bedre, med et rør som går ned gjennom kjøleblekket og ikke griser til motor og eksos.

Er ganske ofte det stemmer.. Blunker

Men pent motorrom harn i alle fall.


Takk for det Einar Blunker
Loggført
TURBO
Gjest
« Svar #21 på: mai 05, 2012, 15:25:27 pm »

Nå har jeg skiftet til Scat sine fjærbelastede støtstangrør men ennå så lekker det,skjønner faen meg ingenting.Tror jeg dynker driten i bensin å tenner på Trist
Loggført
Sider: [1]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!