mai 03, 2024, 01:12:55 am *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: 1 2 3 [4]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Lite kompetanse på motorer - look som teller?  (Lest 24332 ganger)
| UMBINC |
Seniormedlem
****
Innlegg: 285
Bosted: jessheim



Vis profil
« Svar #90 på: mars 03, 2009, 17:23:05 pm »

"Det høres veldig bra ut,må da prøve å stå samlet i en skikkelig vw camp"

- 4 sylinder, luftkjølt, bakmontert motor



 Trist fåkke være med jeg da.... 

NEINEI... Du skjønner vel det! Det er jo han som skal vinne og da blir jo regla deretter Osteaktig
« Siste redigering: mars 03, 2009, 20:39:22 pm av UMBINC » Loggført
Trond Dahl
Administrator
Supermedlem
*****
Innlegg: 4526
Bosted: Sandnes


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #91 på: mars 03, 2009, 20:16:57 pm »

"Det høres veldig bra ut,må da prøve å stå samlet i en skikkelig vw camp"

- 4 sylinder, luftkjølt, bakmontert motor



 Trist fåkke være med jeg da.... 

NEINEI... Du skjønner vel at det! Det er jo han som skal vinne og da blir jo regla deretter Osteaktig

Nå gjaldt jo dette bare en bit av helga da..... racingen er jo åpen for alle...
Loggført

Street car 10.67/206kmt@Kjula 2014
Race car 9.49/236kmt@SCC 2017




"It seems that perfection is reached not when there is nothing left to add, but when there is nothing left to take away"
BeetleBug
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5355
Bosted: Fornebo


Hvilken makalös manick


Vis profil
« Svar #92 på: mars 03, 2009, 23:10:45 pm »

"NEINEI... Du skjønner vel det! Det er jo han som skal vinne og da blir jo regla deretter Osteaktig"

Den tar jeg med et smil, slik  Glad 

Knasten, du har jo denne; http://www.vwnorge.no/index.php/topic,3311.0.html




Loggført

10.41 / 1641 / 2015 - 2016.

- Det er lettere å ape enn å skape -
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #93 på: mars 03, 2009, 23:55:51 pm »

Har skylappene fått tid til å gro inn i øya nå eller Kalle??
den Oxyboxer'n har jo vannkjølte topper....

Her har du noen forslag til flere regler:

1.Mengden av Vann/Frostvæske  i kjøleanlegget må ikke overskride motorens totale volum (ved turbo regnes det dobbelt sylinder volum pr Bar ladetrykk slik att større mengde vann tillates)
2.Det er kun topper som kan være vannkjølt.Ingen fysisk kontakt med sylindere godkjennes.
3.Vann/frostvæske-kjølt intercooler er lov så lenge kjøleslangene holdes isolert vekk fra motoren med hjelp av siliconslanger med trippelt lag + isolerende aluminiums skjerming, slik att strålevarmen fra sylindere/topper ikke kan taes opp i intercooler anleggets kjøleanlegg
4.Kjøring i meget høy luftfuktighet er ikke løv da dette anses som tilsvarende vannkjøling. Maks luftfuktighet 85%.


it's all for the fun of it

Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
BeetleBug
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5355
Bosted: Fornebo


Hvilken makalös manick


Vis profil
« Svar #94 på: mars 04, 2009, 09:25:45 am »

Vannkjølt er vannkjølt - uansett hvor mye vann det er snakk om og dermed like lite interessant (for meg) som en gjennomsnittlig Ford Sierra eller Toyota. Hadde nok svømmebrillene på når jeg tittet på oxyboxertråden.

Men nå sporer denne tråden av, beklager TomR.





Loggført

10.41 / 1641 / 2015 - 2016.

- Det er lettere å ape enn å skape -
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #95 på: mars 04, 2009, 10:19:13 am »

ok
skjønner hvor dette kan bære hen.
Snik-Cal-look-ifisering haha.
ett lite "Prøve SCC" nå da.
 så blir de samme regla sakte smyget inn på SCC med noen tilleggs "loooker regler"(igjen), så blir det sånn det var tiltenkt i første omgang.
bare uten alle idiotene som var nødvendig å invitere for å få økonomien  opp på ett visst nivå.

"Alle er velkomne!!"  ...my ass.

Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
Trond Dahl
Administrator
Supermedlem
*****
Innlegg: 4526
Bosted: Sandnes


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #96 på: mars 04, 2009, 10:22:45 am »

Spøk eller ikke, foreslår vi stopper der og lar denne tråden gå tilbake til tema.
Så kan dere heller opprette en egen tråd for alternativet
Loggført

Street car 10.67/206kmt@Kjula 2014
Race car 9.49/236kmt@SCC 2017




"It seems that perfection is reached not when there is nothing left to add, but when there is nothing left to take away"
Hot Owl
Administrator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5697
Bosted: Østlandet


Vis profil WWW

« Svar #97 på: mars 04, 2009, 11:14:21 am »

Real Street Challenge HAR INGENTING MED SCC Å GJØRE!!

BeetleBug's meninger om det ene eller det andre er IKKE SCC's meninger!

Om du nå ler deg skakk Jørn, så beklager jeg, men slikt tull kan ikke stå uimotsagt!
Folk kunne finne på å tro på det!

SCC ER for alle, og vil alltid være det!!!
Loggført

Speed is no substitute for direction
Hot Owl
Administrator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5697
Bosted: Østlandet


Vis profil WWW

« Svar #98 på: april 15, 2009, 13:14:43 pm »

Men uansett... det er looken som teller Gliser
Loggført

Speed is no substitute for direction
BeetleBug
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5355
Bosted: Fornebo


Hvilken makalös manick


Vis profil
« Svar #99 på: april 15, 2009, 13:17:16 pm »

 Osteaktig

S`en på hånden hans står for SOLGT!
Loggført

10.41 / 1641 / 2015 - 2016.

- Det er lettere å ape enn å skape -
TomR
Supermedlem
*****
Innlegg: 2089
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #100 på: april 15, 2009, 13:45:37 pm »

Nå er jeg glad Fusen er sjelden innom - han har nemlig fortsettelse på det her - OG DET SKAL IKKE UT - HØRER DU !!!

S står forøvrig for en matrett i trøndelag jeg ikke lenger tar i min munn....

 
Men uansett... det er looken som teller Gliser

« Siste redigering: april 22, 2009, 12:43:27 pm av TomR » Loggført

- The devil is in the detalis!
- Når små menn kaster lange skygger så er det kveld!
Endre D
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 1323
Bosted: Stavanger


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #101 på: april 15, 2009, 13:58:34 pm »

Er dette en såkalt Lierbakke-looker?  Gliser
Loggført



"When the Boogeyman goes to bed, he checks his closet for Chuck Norris"

Røten bay - be gone!
BERGER
Supermedlem
*****
Innlegg: 4502
Bosted: Trøgstad



Vis profil WWW
« Svar #102 på: april 15, 2009, 14:41:12 pm »

Er dette en såkalt Lierbakke-looker?  Gliser

Eller noe US greier?? En "Måpar"...??  Osteaktig Osteaktig
Loggført



This is my simple religion:
-Be cool
-Don't be an asshole
TYPE3LARS
Juniormedlem
**
Innlegg: 58
Bosted: Sandvika


"Lille Rosa Bil"


Vis profil
« Svar #103 på: april 16, 2009, 14:28:07 pm »

Jeg har veldig lite kompetanse på motor, men har bestemt meg for å prøve meg på et 1915 prosjekt til Fastbacken. Det blir et øko bygge med noen brukte deler og en del nytt. Skal prøve å gjøre det meste selv, med litt verbal hjelp fra noen her og der. Det blir spennende og lærerikt. Det er hverken look eller værsting perfoma, men et utgangspumkt for å lære. Kanskje det blir noe grommere når jeg vet litt mer om hva som funker og ikke. Gleder meg
Loggført

1963 Lillebror
1964 boble
1969 1600 TL Fastback
1997 caravelle TDI
Sider: 1 2 3 [4]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!