mai 02, 2024, 16:40:38 pm *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: 1 ... 4 5 [6]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Hvilken plass har REPRO i livet ditt? (ukestråd?)  (Lest 30876 ganger)
TEH
Supermedlem
*****
Innlegg: 507
Bosted: Hitra, Sør-Trøndelag



Vis profil
« Svar #150 på: februar 26, 2010, 13:22:57 pm »

 Gliser
Loggført

Mob:92245040
Oval57
Supermedlem
*****
Innlegg: 3011
Bosted: Lier


Kjenner snart mange Porsche-folk her inne.


Vis profil WWW
« Svar #151 på: februar 26, 2010, 13:26:15 pm »

Hva med underholdningsverdi? Det bør også være en del av denne saken... noen er flinke på historier... Biler er ikke flinke på historier... men setter du de rette delene på bilen så juger den godt på egne bein.

Jeg ELSKER originalhistorier, ikke slike nyproduserte, eller repro om du vil...

Loggført

*Paradise road*
Min blogg: http://ambasadeur.blogspot.com
Tlf. 900 13 764
Søker NOS-deler til Oval57. Chrome, gummi med mer.
Søker også originale tepper, skjermskruer, seterygger i rødt skai. Ta kontakt om du har
noe du vil selge.
Hot Owl
Administrator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5697
Bosted: Østlandet


Vis profil WWW

« Svar #152 på: februar 26, 2010, 13:29:38 pm »

Hva med underholdningsverdi? Det bør også være en del av denne saken... noen er flinke på historier... Biler er ikke flinke på historier... men setter du de rette delene på bilen så juger den godt på egne bein.

Jeg ELSKER originalhistorier, ikke slike nyproduserte, eller repro om du vil...



Hvordan vet du at det er den "sanne" historien du blir servert? Halvparten av alle biler jeg har kikket på har bare blitt kjørt søndager av gamle tanter, men hva hjelper det...   Og tror man på det?
Loggført

Speed is no substitute for direction
EspenX
Supermedlem
*****
Innlegg: 2092
Bosted: Oslo


Praise the raised


Vis profil
« Svar #153 på: februar 26, 2010, 13:30:37 pm »

Tror du misforstår EspenX. Jeg setter ting litt på spissen for debattens skyld.

Hva tror du jeg gjør TT?  Blunker

Å debattere bilens sjel er en morsom debatt siden ingen strengt tatt kan vinne Glad

Hvis du definerer sjel som et tenkende vesen, så har ikke en bil sjel. Heller ikke hvis det er et krav at en sjel må føle noe. Men det er i så fall din definisjon av sjel.

Men sjel er ikke noe målbart. Det kan ikke påvises, veies, måles eller spares. Det kan ikke puttes under et mikroskop eller blandes med et kjemikalie, skilles ut eller konsentreres.

Sjel er mer et filosofisk begrep enn vitenskap.

Hvis du var det siste mennesket på jorden, ville du hatt en sjel da? Du ville trolig sagt ja, men du ville være alene om det. Du ville ha sjel fordi du subjektivt mener du har sjel.

Sjel er med andre ord i stor grad noe man opplever, noe man selv føler. Tilbake til leksikonet: noe som er mer enn det rent legemlige.

Hvis jeg oppfatter at enkelte biler har sjel - at de er noe mer enn summen av sine deler, en slags personlighet - så er det klart min subjektive oppfatning. Men det betyr ikke at jeg tar feil, for meg har biler sjel Glad
Loggført

1969 Militær-buss
Tony China
Seniormedlem
****
Innlegg: 274
Bosted:


49% Motherfucker 51% Son of a bitch


Vis profil
« Svar #154 på: februar 26, 2010, 13:36:30 pm »

Det som er litt rart er at verdien på bilen knyttes opp mot historien, sann eller usann...

Tenk om man bare betalte for det man fikk... Om stålklumpen har blitt kusket rundt av tanta til Beate eller Stirling Moss, betyr vel egentlig ikke så mye...? Ivertfall ikke når men aldri kan være helt sikker
Loggført

Its not about the type of car you drive. Its about the size of the arm hanging out the window.....
EspenX
Supermedlem
*****
Innlegg: 2092
Bosted: Oslo


Praise the raised


Vis profil
« Svar #155 på: februar 26, 2010, 13:54:34 pm »

Det som er litt rart er at verdien på bilen knyttes opp mot historien, sann eller usann...

Tenk om man bare betalte for det man fikk... Om stålklumpen har blitt kusket rundt av tanta til Beate eller Stirling Moss, betyr vel egentlig ikke så mye...? Ivertfall ikke når men aldri kan være helt sikker

De fleste biler blir solgt for det markedsverdien på bilen er.

Hvis noen er villige til å betale ekstra fordi bilen kanskje er kjørt av Stirling Moss eller tanta til Beate, gjør det noe da?

Det er få tvangssalg og tvangskjøp, så hvis både kjøper og selger synes historien, eller patinaen eller f.eks. dragracing-bakgrunnen på en gammal bil har en "added value", er ikke det greit nok?
Loggført

1969 Militær-buss
Tony China
Seniormedlem
****
Innlegg: 274
Bosted:


49% Motherfucker 51% Son of a bitch


Vis profil
« Svar #156 på: februar 26, 2010, 14:04:05 pm »

Nei det gjør ingen ting om noen ønsker å betale for historien, HELT til du blir lurt.....

Hvor mange cadillacer hadde Elvis, det har garantert blitt solgt dobbelt så mange "Elvis sin cadillac" som det Elvis hadde cadillacer, tipper det rykker litt i høyrearmen når du finner ut at du har kjøpt en helt vanlig bil til overpris på grunn av at en eller annen dude har litt god fantasi..
Loggført

Its not about the type of car you drive. Its about the size of the arm hanging out the window.....
ALIEN
Supermedlem
*****
Innlegg: 749
Bosted: Trondheim



Vis profil
« Svar #157 på: februar 26, 2010, 14:51:59 pm »

Håper jeg sllipper å ende opp som arbeidsgiver til noen av dere... Osteaktig Osteaktig Osteaktig
Loggført

SCREWDRIVERS  #3

www.screwdriversnorway.blogspot.com

hvor er hobbysjela til folket blitt av??  mi er til salgs, gi bud!!!
EspenX
Supermedlem
*****
Innlegg: 2092
Bosted: Oslo


Praise the raised


Vis profil
« Svar #158 på: februar 26, 2010, 14:55:35 pm »

Hehehehe, jeg har fri i dag Glad Og nå skal jeg ta meg en tur ut i garasjen og gjøre noe nyttig Glad
Loggført

1969 Militær-buss
Hot Owl
Administrator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5697
Bosted: Østlandet


Vis profil WWW

« Svar #159 på: februar 26, 2010, 14:55:55 pm »

Det tror jeg du kan ta med knusende ro Alien...  Blunker
Loggført

Speed is no substitute for direction
Dr. Ing. Brezelfürsten
Supermedlem
*****
Innlegg: 1358
Bosted: Ski



Vis profil WWW
« Svar #160 på: februar 26, 2010, 19:29:14 pm »

Hvis tråden skulle vise seg å død ut snart..... så retter jeg en stor takk til Oval57 som opprettet den. Er definitivt klar for flere tråder som dette Glad
Loggført

15A 1951
Det skal være ekte sorg når jeg dauer! Ikke ei krone igjen..
http://www.azurbrezel.blogspot.com
Sider: 1 ... 4 5 [6]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!