brm
Supermedlem
Innlegg: 556
Bosted:
|
|
« på: april 27, 2010, 07:28:36 am » |
|
Har lenge hatt lyst på ei boble med 356 motor. Brannpumpa ble handlet inn og TT(Norwegian Hammerworks) er i gang med modifisering/ tilpassing Her er et bilde av motoren.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
brm
Supermedlem
Innlegg: 556
Bosted:
|
|
« Svar #1 på: april 27, 2010, 07:40:51 am » |
|
Potta er kappet 5cm i hver ende, øvre eksosutgang er kappet 2cm, SEM har sponset solex innsug, og bugbus har levert solex gasserne. Gasserne er forøvrig til overhaling
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
sem
|
|
« Svar #2 på: april 27, 2010, 08:51:39 am » |
|
Åååååååååååååååååå så fine innsugene mine er
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
sem
|
|
« Svar #3 på: april 27, 2010, 08:53:30 am » |
|
Er jo bare tull at jeg skal modisere xosanlegg og kjøleblekk når TT gjør det så bra. Tror jeg må kjøre ned 356 kjøleblikk og vw kjøleblikk til han.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
brm
Supermedlem
Innlegg: 556
Bosted:
|
|
« Svar #4 på: april 27, 2010, 18:07:50 pm » |
|
Jada, det var dine innsug! Thomas er allerede i full gang med å modifisere 30 hk varmepottene og har allerede en plan for kjøleblekkene. Når motoren er satt inn, blir eksosrør i rustfritt og kjøleblekk permanente. Det skal vel vanskelig gjøres å konkurrere med thomas dersom man setter en pris på seg selv! For meg er det også viktig med kvalitet på dette motorprosjektet.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
brm
Supermedlem
Innlegg: 556
Bosted:
|
|
« Svar #5 på: april 27, 2010, 18:15:24 pm » |
|
Bilen får det samme oppsettet som denne! Senkespindler fremme, ikke senket bak, sprintstar felger. Min bil er en hvit 66 kjøpt av TT.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
brm
Supermedlem
Innlegg: 556
Bosted:
|
|
« Svar #6 på: april 29, 2010, 21:50:55 pm » |
|
J- tubes fra porsche og tidlig varmepotte fra t1. Skulle tro det var ment for å passe!
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
brm
Supermedlem
Innlegg: 556
Bosted:
|
|
« Svar #7 på: april 29, 2010, 21:53:46 pm » |
|
Motor på veg ut
|
|
|
|
brm
Supermedlem
Innlegg: 556
Bosted:
|
|
« Svar #8 på: april 29, 2010, 21:55:46 pm » |
|
356 på veg inn
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Dr. Ing. Brezelfürsten
|
|
« Svar #9 på: april 29, 2010, 21:56:21 pm » |
|
J- tubes fra porsche og tidlig varmepotte fra t1. Skulle tro det var ment for å passe!
Dælan! De vamepottene der vokser ikke akkurat på trær. Konge at du fikk tak i den versjonen der Ser bra ut dette!
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
brm
Supermedlem
Innlegg: 556
Bosted:
|
|
« Svar #10 på: april 29, 2010, 21:58:48 pm » |
|
Ja de passet perfekt! Alt av spjell fungerer også spjellet som originalt sitter på industrimotoren.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
brm
Supermedlem
Innlegg: 556
Bosted:
|
|
« Svar #11 på: april 29, 2010, 21:59:57 pm » |
|
Der varn inne!
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
brm
Supermedlem
Innlegg: 556
Bosted:
|
|
« Svar #12 på: april 29, 2010, 22:09:12 pm » |
|
Bilen er et bra utgangspunkt!
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
sem
|
|
« Svar #13 på: april 29, 2010, 22:56:27 pm » |
|
Egentlig litt kult med den Scincilla'n. Skjønner hvorfor TT vil ha den på T4 sin.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
brm
Supermedlem
Innlegg: 556
Bosted:
|
|
« Svar #14 på: april 29, 2010, 23:00:17 pm » |
|
Ja, kommer nok til å beholde den! Old School!
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
sem
|
|
« Svar #15 på: april 29, 2010, 23:10:14 pm » |
|
Blir lett å stjele bilen din da. For rattlåsen er jo ikke lenger i den bilen og å starte bilen er jo ikke vanskelig med Scincilla
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
brm
Supermedlem
Innlegg: 556
Bosted:
|
|
« Svar #16 på: april 30, 2010, 04:53:51 am » |
|
uansett ikke vanskelig?
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Notch67
Supermedlem
Innlegg: 551
Bosted: Bergen
|
|
« Svar #17 på: april 30, 2010, 07:37:35 am » |
|
Har selv et lignende prosjekt på gang. Har du gjort noe med motor? (Stempler, topper ,kam osv) Og vet du noe om tenningskurven på magnet tenningen?
Mvh Pål
|
|
|
Loggført
|
Patina er for fattigfolk.
|
|
|
brm
Supermedlem
Innlegg: 556
Bosted:
|
|
« Svar #18 på: april 30, 2010, 12:00:39 pm » |
|
Har selv et lignende prosjekt på gang. Har du gjort noe med motor? (Stempler, topper ,kam osv) Og vet du noe om tenningskurven på magnet tenningen?
Mvh Pål Ingenting er gjort eller kommer til å bli gjort med motor. Når det gjelder magnet tenninga har jeg kun justert turtallsperra! Dette er en mekanisk sak som originalt bryter når 3500 rpm er oppnådd. Enten så klippes denne bort, eller så kan den strammes. Blir ikke noe racerbil dette, men en hyggelig old school. Etter å ha montert doble solex sies det at det blir rundt 75Hk.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
tmatre
Supermedlem
Innlegg: 875
Bosted: Rogaland - Klepp
|
|
« Svar #19 på: april 30, 2010, 17:35:59 pm » |
|
Flott bil og motor :-) Den fortjener et oljefilter på vifftehuset også...
Jeg har kjøpt noen til ca $30 på Ebay, det ene fikk jeg med brakett osv også til den prisen.. Men nye slanger koster litt...
|
|
|
Loggført
|
"Under steer is when you hit the wall with the front of the car and over steer is when you hit the wall with the rear of the car. Horsepower is how fast you hit the wall, torque is how far you take the wall with you."
|
|
|
brm
Supermedlem
Innlegg: 556
Bosted:
|
|
« Svar #20 på: april 30, 2010, 21:21:24 pm » |
|
Flott bil og motor :-) Den fortjener et oljefilter på vifftehuset også...
Jeg har kjøpt noen til ca $30 på Ebay, det ene fikk jeg med brakett osv også til den prisen.. Men nye slanger koster litt... Jeg skal ha gass staga foran viftehuset, jeg får se om det blir plass til filteret. Ellers er jeg enig med deg at motoren kler dette filteret. Har kanskje ikke den største misjonen, men det er som sagt absolutt kledelig!
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
sem
|
|
« Svar #21 på: april 30, 2010, 22:33:32 pm » |
|
Flott bil og motor :-) Den fortjener et oljefilter på vifftehuset også...
Jeg har kjøpt noen til ca $30 på Ebay, det ene fikk jeg med brakett osv også til den prisen.. Men nye slanger koster litt...
$30 for en cannister synes jeg var en veldig bra pris. Virker som om disse er i ferd med å stige i pris. Det er det neste jeg skal kjøpe. Hvilken fordeler var det du brukte på din 356?
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
sem
|
|
« Svar #22 på: april 30, 2010, 22:36:48 pm » |
|
Hvis du ikke skal bruke den ene 356/ 912 varmepotta tar jeg den gjerne tilbake.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
|
tmatre
Supermedlem
Innlegg: 875
Bosted: Rogaland - Klepp
|
|
« Svar #24 på: april 30, 2010, 23:44:35 pm » |
|
Hvilken fordeler var det du brukte på din 356? [/quote]
Jeg kjører Bosh 050
|
|
|
Loggført
|
"Under steer is when you hit the wall with the front of the car and over steer is when you hit the wall with the rear of the car. Horsepower is how fast you hit the wall, torque is how far you take the wall with you."
|
|
|
sem
|
|
« Svar #25 på: mai 01, 2010, 11:35:11 am » |
|
En original 050 eller Empi sin 050?
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
sem
|
|
« Svar #26 på: mai 01, 2010, 11:39:32 am » |
|
Kanskje jeg skal begynne å lese alle innleggene før jeg stiller idiotiske spørsmål
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
brm
Supermedlem
Innlegg: 556
Bosted:
|
|
« Svar #27 på: mai 01, 2010, 11:52:09 am » |
|
På tide du legger ut bilde av motoren sem?
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
sem
|
|
« Svar #28 på: mai 01, 2010, 12:16:39 pm » |
|
Skal gjøre litt rent og demontere litt gamle innsug, gassere og bytte ut 6V dynamo først. Kommer litt bilder i ettermiddag tenker jeg.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
brm
Supermedlem
Innlegg: 556
Bosted:
|
|
« Svar #29 på: mai 01, 2010, 12:21:20 pm » |
|
Skal gjøre litt rent og demontere litt gamle innsug, gassere og bytte ut 6V dynamo først. Kommer litt bilder i ettermiddag tenker jeg. Du kunne jo skrevet litt rundt hva som må til for å kunne tilpasse 356 i en 12V bil? Sikker noen som lurer? Det har jo vært mange meninger rundt temaet. Såpass mye at jeg nesten skrinla prosjektet.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
|