november 10, 2024, 21:38:46 pm *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1] 2 3 4
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: 356 motor  (Lest 35769 ganger)
brm
Supermedlem
*****
Innlegg: 556
Bosted:


Vis profil

« på: april 27, 2010, 07:28:36 am »

Har lenge hatt lyst på ei boble med 356 motor.
Brannpumpa ble handlet inn og TT(Norwegian Hammerworks) er i gang med modifisering/ tilpassing
Her er et bilde av motoren.


* DSC00062.jpg (39.27 KB, 640x480 - vist 916 ganger.)
Loggført
brm
Supermedlem
*****
Innlegg: 556
Bosted:


Vis profil

« Svar #1 på: april 27, 2010, 07:40:51 am »

Potta er kappet 5cm i hver ende, øvre eksosutgang er kappet 2cm, SEM har sponset solex innsug, og bugbus har levert solex gasserne.
Gasserne er forøvrig til overhaling
Loggført
sem
Supermedlem
*****
Innlegg: 546
Bosted: Sarpsborg



Vis profil WWW
« Svar #2 på: april 27, 2010, 08:51:39 am »

Åååååååååååååååååå så fine innsugene mine er  Blunker
Loggført
sem
Supermedlem
*****
Innlegg: 546
Bosted: Sarpsborg



Vis profil WWW
« Svar #3 på: april 27, 2010, 08:53:30 am »

Er jo bare tull at jeg skal modisere xosanlegg og kjøleblekk når TT gjør det så bra.
Tror jeg må kjøre ned 356 kjøleblikk og vw kjøleblikk til han.
Loggført
brm
Supermedlem
*****
Innlegg: 556
Bosted:


Vis profil

« Svar #4 på: april 27, 2010, 18:07:50 pm »

Jada, det var dine innsug! Thomas er allerede i full gang med å modifisere 30 hk varmepottene og har allerede en plan for kjøleblekkene.
Når motoren er satt inn, blir eksosrør i rustfritt og kjøleblekk permanente.
Det skal vel vanskelig gjøres å konkurrere med thomas dersom man setter en pris på seg selv! For meg er det også viktig med kvalitet på dette motorprosjektet.


* Bilde 010.jpg (179.87 KB, 640x480 - vist 613 ganger.)
Loggført
brm
Supermedlem
*****
Innlegg: 556
Bosted:


Vis profil

« Svar #5 på: april 27, 2010, 18:15:24 pm »

Bilen får det samme oppsettet som denne! Senkespindler fremme, ikke senket bak, sprintstar felger.
Min bil er en hvit 66 kjøpt av TT.


* Bilde 018.jpg (181.88 KB, 636x480 - vist 683 ganger.)
Loggført
brm
Supermedlem
*****
Innlegg: 556
Bosted:


Vis profil

« Svar #6 på: april 29, 2010, 21:50:55 pm »

J- tubes fra porsche og tidlig varmepotte fra t1. Skulle tro det var ment for å passe!


* Varmepotter fra tidlig vw.JPG (216.96 KB, 637x403 - vist 695 ganger.)
Loggført
brm
Supermedlem
*****
Innlegg: 556
Bosted:


Vis profil

« Svar #7 på: april 29, 2010, 21:53:46 pm »

Motor på veg ut


*  (227.36 KB, 532x480 - vist 826 ganger.)
Loggført
brm
Supermedlem
*****
Innlegg: 556
Bosted:


Vis profil

« Svar #8 på: april 29, 2010, 21:55:46 pm »

356 på veg inn


* Ingen problemer her.JPG (40.69 KB, 448x336 - vist 762 ganger.)
Loggført
Dr. Ing. Brezelfürsten
Supermedlem
*****
Innlegg: 1358
Bosted: Ski



Vis profil WWW
« Svar #9 på: april 29, 2010, 21:56:21 pm »

J- tubes fra porsche og tidlig varmepotte fra t1. Skulle tro det var ment for å passe!

Dælan!

De vamepottene der vokser ikke akkurat på trær. Konge at du fikk tak i den versjonen der Glad Ser bra ut dette!
Loggført

15A 1951
Det skal være ekte sorg når jeg dauer! Ikke ei krone igjen..
http://www.azurbrezel.blogspot.com
brm
Supermedlem
*****
Innlegg: 556
Bosted:


Vis profil

« Svar #10 på: april 29, 2010, 21:58:48 pm »

Ja de passet perfekt! Alt av spjell fungerer også spjellet som originalt sitter på industrimotoren.
Loggført
brm
Supermedlem
*****
Innlegg: 556
Bosted:


Vis profil

« Svar #11 på: april 29, 2010, 21:59:57 pm »

Der varn inne!


* Der sattn.JPG (207.18 KB, 615x420 - vist 522 ganger.)
Loggført
brm
Supermedlem
*****
Innlegg: 556
Bosted:


Vis profil

« Svar #12 på: april 29, 2010, 22:09:12 pm »

Bilen er et bra utgangspunkt!


* Bilen er hel og fin.JPG (234.75 KB, 585x480 - vist 550 ganger.)
Loggført
sem
Supermedlem
*****
Innlegg: 546
Bosted: Sarpsborg



Vis profil WWW
« Svar #13 på: april 29, 2010, 22:56:27 pm »

Egentlig litt kult med den Scincilla'n. Skjønner hvorfor TT vil ha den på T4 sin.
Loggført
brm
Supermedlem
*****
Innlegg: 556
Bosted:


Vis profil

« Svar #14 på: april 29, 2010, 23:00:17 pm »

Ja, kommer nok til å beholde den! Old School!
Loggført
sem
Supermedlem
*****
Innlegg: 546
Bosted: Sarpsborg



Vis profil WWW
« Svar #15 på: april 29, 2010, 23:10:14 pm »

Blir lett å stjele bilen din da. For rattlåsen er jo ikke lenger i den bilen og å starte bilen er jo ikke vanskelig med Scincilla  Blunker
Loggført
brm
Supermedlem
*****
Innlegg: 556
Bosted:


Vis profil

« Svar #16 på: april 30, 2010, 04:53:51 am »

uansett ikke vanskelig?
Loggført
Notch67
Supermedlem
*****
Innlegg: 551
Bosted: Bergen


Vis profil

« Svar #17 på: april 30, 2010, 07:37:35 am »

Har selv et lignende prosjekt på gang. Har du gjort noe med motor? (Stempler, topper ,kam osv) Og vet du noe om tenningskurven på magnet tenningen?

Mvh
Pål
Loggført

Patina er for fattigfolk.
brm
Supermedlem
*****
Innlegg: 556
Bosted:


Vis profil

« Svar #18 på: april 30, 2010, 12:00:39 pm »

Sitat
Har selv et lignende prosjekt på gang. Har du gjort noe med motor? (Stempler, topper ,kam osv) Og vet du noe om tenningskurven på magnet tenningen?

Mvh
Pål

Ingenting er gjort eller kommer til å bli gjort med motor. Når det gjelder magnet tenninga har jeg kun justert turtallsperra!
Dette er en mekanisk sak som originalt bryter når 3500 rpm er oppnådd. Enten så klippes denne bort, eller så kan den strammes.
Blir ikke noe racerbil dette, men en hyggelig old school. Etter å ha montert doble solex sies det at det blir rundt 75Hk.
Loggført
tmatre
Supermedlem
*****
Innlegg: 875
Bosted: Rogaland - Klepp



Vis profil
« Svar #19 på: april 30, 2010, 17:35:59 pm »


Flott bil og motor :-)
Den fortjener et oljefilter på vifftehuset også...

Jeg har kjøpt noen til ca $30 på Ebay, det ene fikk jeg med brakett osv også til den prisen..
Men nye slanger koster litt...
Loggført

"Under steer is when you hit the wall with the front of the car and over steer is when you hit the wall with the rear of the car.
Horsepower is how fast you hit the wall, torque is how far you take the wall with you."
brm
Supermedlem
*****
Innlegg: 556
Bosted:


Vis profil

« Svar #20 på: april 30, 2010, 21:21:24 pm »

Sitat
Flott bil og motor :-)
Den fortjener et oljefilter på vifftehuset også...

Jeg har kjøpt noen til ca $30 på Ebay, det ene fikk jeg med brakett osv også til den prisen..
Men nye slanger koster litt...

Jeg skal ha gass staga foran viftehuset, jeg får se om det blir plass til filteret. Ellers er jeg enig med deg at motoren kler dette filteret.
Har kanskje ikke den største misjonen, men det er som sagt absolutt kledelig!
Loggført
sem
Supermedlem
*****
Innlegg: 546
Bosted: Sarpsborg



Vis profil WWW
« Svar #21 på: april 30, 2010, 22:33:32 pm »


Flott bil og motor :-)
Den fortjener et oljefilter på vifftehuset også...

Jeg har kjøpt noen til ca $30 på Ebay, det ene fikk jeg med brakett osv også til den prisen..
Men nye slanger koster litt...

$30 for en cannister synes jeg var en veldig bra pris.
Virker som om disse er i ferd med å stige i pris. Det er det neste jeg skal kjøpe. Hvilken fordeler var det du brukte på din 356?
Loggført
sem
Supermedlem
*****
Innlegg: 546
Bosted: Sarpsborg



Vis profil WWW
« Svar #22 på: april 30, 2010, 22:36:48 pm »

Hvis du ikke skal bruke den ene 356/ 912 varmepotta tar jeg den gjerne tilbake.
Loggført
brm
Supermedlem
*****
Innlegg: 556
Bosted:


Vis profil

« Svar #23 på: april 30, 2010, 22:45:41 pm »

mnjaaaaaa Øyerulling
Loggført
tmatre
Supermedlem
*****
Innlegg: 875
Bosted: Rogaland - Klepp



Vis profil
« Svar #24 på: april 30, 2010, 23:44:35 pm »


Hvilken fordeler var det du brukte på din 356?
[/quote]

Jeg kjører Bosh 050
Loggført

"Under steer is when you hit the wall with the front of the car and over steer is when you hit the wall with the rear of the car.
Horsepower is how fast you hit the wall, torque is how far you take the wall with you."
sem
Supermedlem
*****
Innlegg: 546
Bosted: Sarpsborg



Vis profil WWW
« Svar #25 på: mai 01, 2010, 11:35:11 am »

En original 050 eller Empi sin 050?
Loggført
sem
Supermedlem
*****
Innlegg: 546
Bosted: Sarpsborg



Vis profil WWW
« Svar #26 på: mai 01, 2010, 11:39:32 am »

Kanskje jeg skal begynne å lese alle innleggene før jeg stiller idiotiske spørsmål  Øyerulling
Loggført
brm
Supermedlem
*****
Innlegg: 556
Bosted:


Vis profil

« Svar #27 på: mai 01, 2010, 11:52:09 am »

På tide du legger ut bilde av motoren sem?
Loggført
sem
Supermedlem
*****
Innlegg: 546
Bosted: Sarpsborg



Vis profil WWW
« Svar #28 på: mai 01, 2010, 12:16:39 pm »

Skal gjøre litt rent og demontere litt gamle innsug, gassere og bytte ut 6V dynamo først.
Kommer litt bilder i ettermiddag tenker jeg.
Loggført
brm
Supermedlem
*****
Innlegg: 556
Bosted:


Vis profil

« Svar #29 på: mai 01, 2010, 12:21:20 pm »

Sitat
Skal gjøre litt rent og demontere litt gamle innsug, gassere og bytte ut 6V dynamo først.
Kommer litt bilder i ettermiddag tenker jeg.
Du kunne jo skrevet litt rundt hva som må til for å kunne tilpasse 356 i en 12V bil? Sikker noen som lurer?
Det har jo vært mange meninger rundt temaet. Såpass mye at jeg nesten skrinla prosjektet.
Loggført
Sider: [1] 2 3 4
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!