sem
|
|
« Svar #30 på: mai 01, 2010, 19:23:52 pm » |
|
SUPERMEDLEM altså. Endelig. Gratulerer
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Del
Medlem
Innlegg: 185
Bosted: -
|
|
« Svar #31 på: mai 01, 2010, 20:23:34 pm » |
|
Hm, hva kan en stakkars nybegynner stille opp mot seniorer og supermedlemmer?......
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
JS
Supermedlem
Innlegg: 2748
Bosted: Fredrikstad
|
|
« Svar #32 på: mai 01, 2010, 21:41:01 pm » |
|
En original 050 eller Empi sin 050?
Finnes det en empi versjon?
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Nebelbrille
Supermedlem
Innlegg: 816
Bosted: Oslo
|
|
« Svar #33 på: mai 01, 2010, 21:57:28 pm » |
|
potte
|
|
|
|
brm
Supermedlem
Innlegg: 556
Bosted:
|
|
« Svar #34 på: mai 01, 2010, 22:40:36 pm » |
|
Hm, hva kan en stakkars nybegynner stille opp mot seniorer og supermedlemmer?...... Bøye deg i støvet, få Gunnar til å koke kaffe når vi kommer med høye kneløft Se på¨varmepottene som nebelbrille har lagt ut i linken. Er ikke det pottene vi er ute etter Thomas?
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Del
Medlem
Innlegg: 185
Bosted: -
|
|
« Svar #35 på: mai 02, 2010, 10:20:43 am » |
|
Både ja og nei. Tror det er riktig varmepotte type på bildet, men den er i ombygget versjon for industrimotor ser det ut for. Kan sikkert bygge den tilbake til orginal, men har den alle spjeld, stag, osv ? Hadde vært aller best med en urørt boble varmepotte.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Nebelbrille
Supermedlem
Innlegg: 816
Bosted: Oslo
|
|
« Svar #36 på: mai 02, 2010, 11:41:14 am » |
|
Har sjekket de og det ser ut som at alle deler er der bortsett fra som du sier er de sveiset om på uttaket.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
sem
|
|
« Svar #37 på: mai 02, 2010, 16:08:24 pm » |
|
En original 050 eller Empi sin 050?
Finnes det en empi versjon? Ja i følge Egil Sletner på Hot Shop så selger han Empi sine kopier av Bosch 050. Han har selv en slik på 356'n i Zwitteren sin. Mener å huske at han tok 700.- ( Da er sikkert ikke MVA medregnet)
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
brm
Supermedlem
Innlegg: 556
Bosted:
|
|
« Svar #38 på: mai 11, 2010, 21:01:56 pm » |
|
Idag var det prøvekjøring! Ble faktisk litt imponert over bunndraget! Motoren gikk som ei klokke, og det blir artig å få denne i hus.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
sem
|
|
« Svar #39 på: mai 11, 2010, 22:10:22 pm » |
|
Ser jo dritkult ut. Du har fylt opp motorrommet nå? Er det i brannveggen/ torpedoveggen Knecht filtrene butter imot? Gleder meg til å få delene mine i posten.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
brm
Supermedlem
Innlegg: 556
Bosted:
|
|
« Svar #40 på: mai 11, 2010, 22:12:41 pm » |
|
Kun det venstre filteret
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
sem
|
|
« Svar #41 på: mai 11, 2010, 22:15:17 pm » |
|
Hvor mye butter det i og hvordan løste du problemet?
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Del
Medlem
Innlegg: 185
Bosted: -
|
|
« Svar #42 på: mai 11, 2010, 22:53:12 pm » |
|
Hvor mye butter det i og hvordan løste du problemet?
Ca 2,5 cm buttings på venstre. Kappet Knechten rett av i bakkant og foldet filteret tilbake på plass, og nestet sammen igjen med sveis. Alternativet ( og som neppe er særlig pent), er å bulke brannveggen.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
alask
|
|
« Svar #43 på: mai 11, 2010, 23:07:45 pm » |
|
Er det lov åspørre hva det koster åbygge om denne til bruk i boble?
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
|
sem
|
|
« Svar #45 på: mai 13, 2010, 01:44:59 am » |
|
Er det lov åspørre hva det koster åbygge om denne til bruk i boble?
Kjøp deg en 616 33 1 pumpemotor. I tillegg må du ha gassere, innsug, stag til gassere og luftfilter. På e bay har jeg betalt ca 3 - 4 000.- for dette. Pumpemotorene ligger fra ca 7000.- og oppover, alt etter hvem du handler med. Resten av kjøleblikket fabrikerer du selv. Bygger du om til 12v må du modifisere foten( frese ut) og bruke en vanlig vw 12V eller få tak i en small case 12v dynamo(90 mm). Trikset her er å få tak i en dynamo fra 1600 cc pumpemotor. Den er bolt on. Noen her i landet tar opp til 3500.- bare for denne dynamoen. Ringer du Håvard fra Biri kan du handle fra han. Nr er 906 84 757. Han har tatt 1000.- for en slik dynamo tidligere. ( jeg har to ;-) ) Husk å få med det originale xhaustanlegget fra pumpa. Det modifiserer du slik BRM gjorde det lengre opp i linken. Skal du ha varme i bilen. Ikke gjør som brodern å bruk split varmepotter. Det koster skjorta. Kjøp de som kommer etter -55. De er nesten bolt on.
|
|
« Siste redigering: mai 13, 2010, 22:15:33 pm av sem »
|
Loggført
|
|
|
|
sem
|
|
« Svar #46 på: mai 13, 2010, 02:08:30 am » |
|
Poengterte kanskje ikke godt nok, men kjøp et komplett aggregat som fungerer. Alt blir dyrt når det selges stykkevis og delt! Jeg betalte for den ene motoren kr 800, og kr 1500 for den andre. Det bør ikke koste "det hvite" Leter du litt og har tid koster det ikke mye.
|
|
« Siste redigering: mai 13, 2010, 22:16:37 pm av sem »
|
Loggført
|
|
|
|
sem
|
|
« Svar #47 på: mai 13, 2010, 02:22:57 am » |
|
Litt mer; Svinghjulet som sitter på aggregatet/motoren samt trykkplata beholdes. Ny 180mm lamell kjøpes ny. Sammenligner vi trykkplata til aggregatet med vws vil vi se at aggregatets er 1mm ellr 2 tykkere. Dvs at dersom vi benytter vws trykkplate vil vi kunne oppleve at clutch vil slure "litt før". Har du en 12 v bil, bytter du til 6v starter. 6 V starter går lenge på 12V anlegg.
|
|
« Siste redigering: mai 13, 2010, 22:17:20 pm av sem »
|
Loggført
|
|
|
|
tmatre
Supermedlem
Innlegg: 875
Bosted: Rogaland - Klepp
|
|
« Svar #48 på: mai 14, 2010, 10:16:18 am » |
|
Ser bra ut med modifisert brannpumpe eksos hos deg :-) Hvordan er lyden i denne.... Kan den sammenlignes med orignal boble eksos og endestusser uten innmat?
Blir for lav med potta jeg laget laget til under venstre skjerm, subber i alle fartshumper da den er senket et hakk bak Splitboy sin Glaspack såg mye bedre ut, men den henger noe lavt den også dersom en senker.. og min erfaring er at de bråker for mye.
|
|
|
Loggført
|
"Under steer is when you hit the wall with the front of the car and over steer is when you hit the wall with the rear of the car. Horsepower is how fast you hit the wall, torque is how far you take the wall with you."
|
|
|
sem
|
|
« Svar #49 på: mai 14, 2010, 11:16:50 am » |
|
Eksosrøra til brodern er i bånn av selve xhaustanlegget. Det er også sveiset 2,5 cm nærmere motoren og kappet 5 cm på hver side av anlegget. Xhaustanlegget er i flukt med bunn av bakplata til bilen. Bilen er ikke senket bak. Det er fin lyd i anlegget. Det er noe grommere enn i en vanlig boble men det er mindre enn i et effektanlegg synes jeg.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
tmatre
Supermedlem
Innlegg: 875
Bosted: Rogaland - Klepp
|
|
« Svar #50 på: mai 14, 2010, 12:00:49 pm » |
|
Det er fin lyd i anlegget. Det er noe grommere enn i en vanlig boble men det er mindre enn i et effektanlegg synes jeg.
Fine, da er det bare å gå igang med ombygging av eksos... Potta er kortet, men vil ta av et par cm til for å få litt mer klaring - så må røret kortes litt for å få det litt mer frem ja.
|
|
|
Loggført
|
"Under steer is when you hit the wall with the front of the car and over steer is when you hit the wall with the rear of the car. Horsepower is how fast you hit the wall, torque is how far you take the wall with you."
|
|
|
|
eWolf
Supermedlem
Innlegg: 515
Bosted: Hamar
think small
|
|
« Svar #52 på: mai 16, 2010, 09:33:21 am » |
|
Noen som vet om disse er 616331?
|
|
« Siste redigering: mai 16, 2010, 10:56:20 am av VeeMan »
|
Loggført
|
eWolf - Part of the AirWolfs crew
psssssst! AirWolfs er på Facebook!
|
|
|
alask
|
|
« Svar #53 på: mai 16, 2010, 10:18:56 am » |
|
jeg har ogs tittet litt på disse... Men de er vel ganske nye?
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
alask
|
|
« Svar #54 på: mai 16, 2010, 10:19:46 am » |
|
noen som har bilde av disse "avkledd"?
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
brm
Supermedlem
Innlegg: 556
Bosted:
|
|
« Svar #55 på: mai 16, 2010, 11:06:29 am » |
|
Skal vel være et skilt på motoren, tror det sitter på toppen av viftehuset.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
brm
Supermedlem
Innlegg: 556
Bosted:
|
|
« Svar #56 på: mai 16, 2010, 11:12:59 am » |
|
Har også lagt merke til at bensinpumpa på 331 motoren ligger, mens bensinpumpa på 33 står. Gå opp til bildet av motoren min på side en så ser du hva jeg mener med "ligger"
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
sem
|
|
« Svar #57 på: mai 16, 2010, 11:43:15 am » |
|
Her er et bilde av 616 33 1 motor før jeg plukker av kjøleblikk og det gamle innsuget. Du ser info skiltet på toppen av viftehuset.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
sem
|
|
« Svar #58 på: mai 16, 2010, 11:45:40 am » |
|
Her er blikk og dynamo plukket av. Klar til rengjøring av motor. ( Den var ikke noe særlig møkkete )
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
sem
|
|
« Svar #59 på: mai 16, 2010, 11:49:04 am » |
|
Måtte bare sjekke ventilene og fargen på olja. Den så helt ny ut, så vedlikeholdet er det ikke noe å si på.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
|