mai 02, 2024, 16:35:21 pm *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: 1 [2]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Lakkere/restaurere i Polen, Litauen e.l.  (Lest 27969 ganger)
Tommeltott
Nybegynner
*
Innlegg: 9
Bosted: Sarp



Vis profil
« Svar #30 på: juli 21, 2010, 18:45:07 pm »

Har vært i kontakt med http://polenrep.dk/ og de tar ca. 25 000 NOK for jobben, med tillegg for sandblåsing, så det ser ut til at det blir dem...
For transport tar de 3 kroner per kilometer uten moms.
Loggført
Cheron
Telehiv Jumpers
Supermedlem
*****
Innlegg: 4993
Bosted: Hijol - Andebu


Luftkjølt? Ja takk!


Vis profil
« Svar #31 på: juli 21, 2010, 18:50:33 pm »

Svigerforeldrene mine bor 30 min unna Stetting. Dvs, de bor i Tyskland, men er rett over elva for Polen.

Virka greit det verkstedet der ut i fra den hjemmesiden. Men 3 kr pr kilometer? Hvorfor kjører du den ikke ned selv og tar ei uke ferie i Berlin? Det er ca  1-1.5  time unna...

Edit: synes det er rart de ikke oppgir prisene i Euro, som de bruker...
« Siste redigering: juli 21, 2010, 19:12:14 pm av cheron » Loggført

You'll never walk alone


                  Proud member of Senkemafia'n
Tommeltott
Nybegynner
*
Innlegg: 9
Bosted: Sarp



Vis profil
« Svar #32 på: juli 21, 2010, 20:21:03 pm »

Hi ***!
 
Our garage has evaluated the price of lacquering for 12.500 PLN (25.000 NOK).
 
Please note that prices in NOK are based on today's exchange rate and might change due to fluctuations in exchange rate. All prices above are excluding VAT which is 22% in Poland.
 
The garage which would fix your car has large experience in fixing cars for Scandinavian clients, work using highest quality products and professional machines. The garage is equipped with painting chamber, drying chamber and paint mixer (using PPG/DuPont materials).
 
The garage has also very extend experience in renovating VW Beetle, which can be documented by the photos.
The cost of trailer transport is 1.5 PLN/km (3 NOK/km) excl.VAT.
 
During the repair process you will receive photos and updates on the project.
 
You are welcome to check our guestbook for references - http://polenrep.dk/viewgb.php.
 
We will be looking forward to hear if you are interested in the offer?


---


Dette er den første mailen jeg fikk etter at jeg tok kontakt med dem og sendte bilder osv.
Så prisene ble sendt som både złoty og NOK.
Blir jo en litt annen pris enn hva jeg fikk antyda av jancarfactory (som ville ha 110 000).
Loggført
nobrakes
Supermedlem
*****
Innlegg: 3452
Bosted: oppland



Vis profil
« Svar #33 på: juli 21, 2010, 21:24:08 pm »

Hi ***!
 
Our garage has evaluated the price of lacquering for 12.500 PLN (25.000 NOK).
 
Please note that prices in NOK are based on today's exchange rate and might change due to fluctuations in exchange rate. All prices above are excluding VAT which is 22% in Poland.
 
The garage which would fix your car has large experience in fixing cars for Scandinavian clients, work using highest quality products and professional machines. The garage is equipped with painting chamber, drying chamber and paint mixer (using PPG/DuPont materials).
 
The garage has also very extend experience in renovating VW Beetle, which can be documented by the photos.
The cost of trailer transport is 1.5 PLN/km (3 NOK/km) excl.VAT.
 
During the repair process you will receive photos and updates on the project.
 
You are welcome to check our guestbook for references - http://polenrep.dk/viewgb.php.
 
We will be looking forward to hear if you are interested in the offer?


---


Dette er den første mailen jeg fikk etter at jeg tok kontakt med dem og sendte bilder osv.
Så prisene ble sendt som både złoty og NOK.
Blir jo en litt annen pris enn hva jeg fikk antyda av jancarfactory (som ville ha 110 000).

men her har du fått pris på lakkering, + polsk moms, som han skriver er 22% dvs + 5500kr i tillegg.. kjenner endel lakkerere som hadde lakka ei boble i deler for den prisen her i landet også..
ikke for å være kritisk, men har du skjekka priser her i landet på det skal ha gjort da?  funker skjelden å ringe å si at det er fire bulker og to rusthull som skal fikses, man kan skjelden gi pris på noe som ikke er mulig å se på å vurdere på plass. det blir bare synsing, å det funker ikke i den virkelige verden, bare på nettet.  åsi 500 timer er vel et "nettbasert " estimat, der tilbyder har "sikret" seg ved å forlange nok i første omgang. men 500t for bare lakk er jo nok, kontra at andre "anerkjente" skal ha 25k+ m, "for samme" jobben
Loggført

If it has Tits or Tires , it is going to get you in trouble.... Arnstein !
Tistlo
Supermedlem
*****
Innlegg: 17400
Bosted: pao Voss


Wer will, der kann


Vis profil
« Svar #34 på: juli 21, 2010, 22:05:04 pm »

http://www.forum.vwacb.com/index.php?topic=2512.0
Loggført

-tlf. 97419035
T-Mek AS
bugwelder
Nybegynner
*
Innlegg: 20
Bosted: Storsteinnes.



Vis profil
« Svar #35 på: juli 21, 2010, 22:27:58 pm »

Man kan være heldig eller stikk motsatt.
Snakket med en kar fra Larvik i helga som for noen år siden hadde kjøpt en linjeboret 30 hester i deler fra larvik motor. Veiva var slipt, ny kam osv osv. Alt var overhalt men motoren manglet sylindere og stempler. Problemet var at den ble kjøpt i deler og kjøper selv ikke hadde kompetanse til å sette den sammen. Delene ble sendt til litauen for montering...... Dette kom totalt inkl kjøp av deler i larvik og sylinder/ stempler i litauen på over 25 K+. I melomtiden ble bilen solgt og innteressen dabbet av. Motoren ble derfor aventert på Finn.no. En kar kjøpte motoren og skulle bare gjøre litt kosmetiske oppgraderinger før montering i bil.

Det ene tok det andre og feil etter feil ble avdekket. Det viste seg at delene som kom tilbake til norge var søppel. Trolig var de restaurerte delene blitt erstattet med totalt utslitte deler i litauen. Rein svindel. Han jeg pratet med måtte bite i det sure eplet og heve kjøpet. Nå sitter han igjen 25 K+ fattigere og har en stor eske med utslitte motordeler i garagen. Sylinderene og stemplene som han hadde betalt 5 K for i litauen viste seg å være meget slitt, og den ene sylinderen bar preg av å ha vært skjært. Mekanikeren i litauen derimot hevdet den gangen at delene var helt nye!

Fæl historie og fin årsak til å heller betaler dyrt i norge. Ganske enkelt fordi jobben ofte da bare gjøres en gang. Og de som gjør jobben kan nesten altid spores opp i ettertid hvis noe viser seg å være feil. Mvh: Bugwelder.


Loggført
nobrakes
Supermedlem
*****
Innlegg: 3452
Bosted: oppland



Vis profil
« Svar #36 på: juli 21, 2010, 22:35:27 pm »

joda, billig dette sikkert, men da skal bilen være klar til lakk, dvs siste finish er gjordt, slik at de bare masker, vasker med destiilert vann, eller silikonfjerner hvis de lakker med løsemiddelbasert lakk (noe de egentlig ikke skal) , og sprøyter en ellers klar bil. dvs du betaler for lakken, maskering og fyring i boksen , ca 3- 3,5t for jobben + materialer
Loggført

If it has Tits or Tires , it is going to get you in trouble.... Arnstein !
Lassen
Supermedlem
*****
Innlegg: 1034
Bosted: Sandnes i Rogaland


Praise the Lowered


Vis profil
« Svar #37 på: juli 21, 2010, 23:53:11 pm »

jobber med en polakk som kjøpte seg en slitt transporter her i norge, for å så ta den med til polen i sommerferien sin å fikk fikset den opp, å jeg kikka på bilen når han kom opp igjen, å det var fint gjort..dette begynner å bli 3-4 år siden å bilen ser like bra ut den dag idag...
men er nok forskjell på hvor å hvem som gjør dette...men det er det jo over alt uansett hvor du er i verden... :/
Loggført
Tommy.H
Telehiv Jumpers
Supermedlem
*****
Innlegg: 938
Bosted: Åsgårdstrand


SCC EVENT


Vis profil
« Svar #38 på: juli 22, 2010, 22:18:35 pm »

joda, billig dette sikkert, men da skal bilen være klar til lakk, dvs siste finish er gjordt, slik at de bare masker, vasker med destiilert vann, eller silikonfjerner hvis de lakker med løsemiddelbasert lakk (noe de egentlig ikke skal) , og sprøyter en ellers klar bil. dvs du betaler for lakken, maskering og fyring i boksen , ca 3- 3,5t for jobben + materialer
Og da høres jo prisen vanlig ut. Og 90% av en lakk jobb er jo tross alt grunnarbeidet. Hvet om en lakkerer som ikke vil ta jobben når folk tar grunnarbeidet selv for han er redd for og få et dårlig rykte.
Loggført

Make a long story short. Don't tell it.

http://www.sccevent.com/
http://www.telehiv-jumpers.com/
Sider: 1 [2]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!