VWNorge

Forum => Snikk-snakk => Emne startet av: Jee på september 08, 2013, 10:25:22 am



Tittel: Enkleste måten å få en 6 volts bensintank måler til å funke på 12 volt
Skrevet av: Jeeseptember 08, 2013, 10:25:22 am
Som overskriften sier. Har noen gode løsninger på dette?

Motstand er utelukket da de ikke er stabile nok.

Og hva vil skje om en bare plugger 12 volt rett på? Har noen prøvd? Blir det "black-smoke" eller kun vise feil. Er jo ikke akkurat snakk om inviklet elektronikk det er snakk om. Bilen er en 66 doka.

Håper noen har prøvd litt forskjellig.


Tittel: Sv: Enkleste måten å få en 6 volts bensintank måler til å funke på 12 volt
Skrevet av: KnastenradUndKnotenblechseptember 08, 2013, 10:30:52 am
er det en 6V tanksender og 6V instrument (6v bil som er montert 12v  dynamo/batteri  i ?)


Tittel: Sv: Enkleste måten å få en 6 volts bensintank måler til å funke på 12 volt
Skrevet av: Jeeseptember 08, 2013, 10:32:29 am
Jupp.  Giveren er standard type "rør". Med standard tankmåler instrument.


Tittel: Sv: Enkleste måten å få en 6 volts bensintank måler til å funke på 12 volt
Skrevet av: KnastenradUndKnotenblechseptember 08, 2013, 10:40:38 am
Spenningsreg 7806 inn på tilførsel til instrument

http://pdf.datasheetcatalog.com/datasheet/unisonic/LM7824.pdf



Tittel: Sv: Enkleste måten å få en 6 volts bensintank måler til å funke på 12 volt
Skrevet av: SveinTseptember 08, 2013, 10:47:02 am
Jeg hadde også gått for en 7806. Enkle saker som kan levere opp til 1,5Amp.
Brukte en slik på klokka i Notchen.
Ser ut til at det er 3stk i pakka, men prisen er jo grei for det  :D
http://www.ebay.com/itm/3-pcs-L7806-7806-Voltage-Regulator-6V-1-5A-Ham-Kit-ST-/180847837568?pt=LH_DefaultDomain_0&hash=item2a1b5f0180


Tittel: Sv: Enkleste måten å få en 6 volts bensintank måler til å funke på 12 volt
Skrevet av: Jeeseptember 08, 2013, 10:56:26 am
Svarte.. da overbetalte jeg.  ::)

http://cgi.ebay.com/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=330789841516


Tittel: Sv: Enkleste måten å få en 6 volts bensintank måler til å funke på 12 volt
Skrevet av: Elliotseptember 09, 2013, 07:43:14 am
Dette er plug\n\play. Du trenger ingen duppeditter. Bare å plugge 6V instrument og føler til 12V. Eneste du må gjøre er å bytte pæra. Jeg har kjørt slik med dokaen min i mange år. Har også gjort det samme med andre biler ved ombygging til 12V.