mai 05, 2024, 10:48:06 am *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Beste måte å feste motor til motorstativ  (Lest 1503 ganger)
king.oslo
Seniormedlem
****
Innlegg: 459
Bosted: Oslo



Vis profil
« på: juli 24, 2010, 01:06:59 am »

Heisann,

Jeg kjøpte meg Biltema sitt motorstativ i dag. Boken jeg leser anbefaler å feste motoren på bare venstre side slik at den kan splittes på stativet senere. Jeg gjorde dette, men da jeg forsøkte å dreie motoren rundt 360* bøyde gjengestangen som går inn i blokka seg (M10). Virker rett og slett for løst.

Så jeg spør dere:

1. Kan jeg skru ut gjengestanga som står i motorblokka og skru inn en ny som ikke er bøyd, eller er disse stengene støpt fast? (delspørsmål: Får jeg kjøpt disse på Hotshop?)
2. Til de av dere som har erfaring med Biltema motorstativ: Hvilke måter mener dere er den mest idelle måten å montere motoren på dette stativet? Alle fire festepunkter i rundt på motoren, bare venstre halvdel med 2 (eller 4 festepunkter på en eller annen måte?)

Ser frem til deres svar. Slitt med dette i hele kveld.

Mvh,
Marius
Loggført
BobleChriss
Nybegynner
*
Innlegg: 7
Bosted: Moss


Vis profil

« Svar #1 på: juli 24, 2010, 15:14:20 pm »

med mitt motorstativ fester jeg med 3 av festene. når jeg delte blokka, festa jeg den med 2 av festene og snudde den 90 grader og satte en planke ytterst (mellom blokka og bunn av stativet) så ikke boltene bøyes. jeg måtte også kappe noen cm av festene da boltene ikke ble lange nok.
Loggført
Dewil
Supermedlem
*****
Innlegg: 7541
Bosted: Moss


"Opinions are like assholes...everyone has one"


Vis profil WWW
« Svar #2 på: juli 24, 2010, 19:51:37 pm »

Bruker alle 4 festene jeg. Skrur boltene gjennom stativet og inn i blokka med de originale nedre festene og i toppen med noen andre.
Skal jeg splitte blokka gjør jeg dette på gulvet. Monteringen gjør jeg på benken for så å sette shortblokka i bukken igjen for montering av sylindere og topper osv...
Loggført


Proud member and co-founder of Senkemafia'n.
    Facebook.com/HerbieMemorialRun  
Andersen Racing
Supermedlem
*****
Innlegg: 555
Bosted: Spydeberg


Vis profil

« Svar #3 på: juli 25, 2010, 11:55:23 am »

hei
på ebay selger de som er tilpasset boble motoren fikk nettop et i posten fra usa forsterket som bare det
dette passer rett inn i Biltema bukken

mvh Andersen Racing
Loggført
king.oslo
Seniormedlem
****
Innlegg: 459
Bosted: Oslo



Vis profil
« Svar #4 på: juli 25, 2010, 12:52:51 pm »

hei
på ebay selger de som er tilpasset boble motoren fikk nettop et i posten fra usa forsterket som bare det
dette passer rett inn i Biltema bukken

mvh Andersen Racing

Bilde av alt montert? Vær så snill ! *er på sine knær* M
Loggført
Sider: [1]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!