mai 12, 2024, 19:10:22 pm *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Slynger til bremsetrommel  (Lest 1411 ganger)
Lasse
Supermedlem
*****
Innlegg: 507
Bosted: Våland - Stavanger


:: DKL ::


Vis profil WWW
« på: juli 03, 2008, 22:34:18 pm »

Posten burde ligget her, og ikke under teknisk (får ikke sletta den). Here goes:

Bilen min (64T1) står på bukken hos bremseverkstedet for en liten bremsejustering etc før prikkfri EU kontroll. Den ene slyngen som skal sitte inni trommelen er kaputt, og jeg trenger en ny, MEN når jeg leter etter en så fins de ikke? Unneberg visste ikke hva det var en gang - Tommy bladde igjennom det han hadde av kataloger etc, men ikkeno (takk Tommy).

Herulf mente at han hadde en  - håper det, for hvis ikke sliter jeg. Bremsegutta mener den er esensiell for sikre bremser...

SÅ er jo 48kNOK spørsmålet: hva om man bytter til nyere reprotromler? Driter man bare i disse da? På nyere bobler mangler de - hvordan er da drenering av evt væske løst?

Hvis noen i stavangerområdet leser dette og har en i en skuff så blir jeg veldig glad...har neste uke på meg til å få bilen på G før ferie og EUkontrollfristen løper ut  Sjokkert

Her er bilder:



Loggført


california über alles
http://www.diekaeferloge.com/
svenole
VSN
Supermedlem
*****
Innlegg: 1047
Bosted: Tønsberg



Vis profil
« Svar #1 på: juli 03, 2008, 23:01:25 pm »

Den ligger feil på bidet. Den er en sikkerhet i tilegg til simmringen når det gjelder lager fett, eventuelt olje fra reduksjonsbokser der de er montert. Det ligger nok noen rundt om kring hos gammelgutta. I mellomtiden reparer den du har, så du ikke får olje på bremsebånd. Som du sikkert har forstått så hjelper det ikke med nye tromler.
« Siste redigering: juli 03, 2008, 23:02:59 pm av svenole » Loggført
Lasse
Supermedlem
*****
Innlegg: 507
Bosted: Våland - Stavanger


:: DKL ::


Vis profil WWW
« Svar #2 på: juli 04, 2008, 07:34:44 am »

Den ligger feil på bidet. Den er en sikkerhet i tilegg til simmringen når det gjelder lager fett, eventuelt olje fra reduksjonsbokser der de er montert. Det ligger nok noen rundt om kring hos gammelgutta. I mellomtiden reparer den du har, så du ikke får olje på bremsebånd. Som du sikkert har forstått så hjelper det ikke med nye tromler.

Ligger den feil?? (Bildet er tatt av den som er i orden - og den kan ikke ligge på så mange andre måter - klipset ligger ut hullet sitt, og røret går ut igjennom dreneringshullet i trommelen)
Hvis ikke Herulf, eller noen andre har så blir jeg nødt til å prøve å reparere den jeg har. En inkompetent tidligere eier har brukket røret på midten for o skvise den inn i en uoriginal trommel  Hæ. Løsningen kan være å få en rørlegger til å skjøte røret med et kobberrør/muffe og så forme røret likt det originale? Hva tror dere?

Gammelgutter - gi lyd dersom dere har en til salgs Glad
Loggført


california über alles
http://www.diekaeferloge.com/
svenole
VSN
Supermedlem
*****
Innlegg: 1047
Bosted: Tønsberg



Vis profil
« Svar #3 på: juli 04, 2008, 07:58:53 am »

Her ser du en VW. løsning på åpning for utkast, det finnes vel også andre. Kommer event. oljen ut av trommelen uten å ødelegge bremsebånd så er det vel ok. Slaglodd på et rør av ett eller annet slag med riktig dimm. Stålrør kan sveises. Om det er der problemet ligger.


* Kopi av kamu.166 010.jpg (87.48 KB, 564x438 - vist 139 ganger.)
« Siste redigering: juli 04, 2008, 08:08:33 am av svenole » Loggført
Lasse
Supermedlem
*****
Innlegg: 507
Bosted: Våland - Stavanger


:: DKL ::


Vis profil WWW
« Svar #4 på: juli 06, 2008, 22:07:02 pm »

Herulf redda meg denne gangen. Tusen takk Herulf! Glad
Loggført


california über alles
http://www.diekaeferloge.com/
HaraldL
Seniormedlem
****
Innlegg: 250
Bosted:



Vis profil
« Svar #5 på: juli 06, 2008, 22:20:55 pm »

Disse slyngene er vel kun på eldre tromler.
På min bil er det satt på nyere type tromler (vifte/fuchs-mønster), og de kommer uten slynge.
Og mine reprotromler Made In Germany ser like ut, bortsett fra at det ikke er laget hull til oljeutkast!
Loggført

x 1961 Type 1 Gulf Blue 'Hard Drop Bugs'
x 1984 Type 2 (T3) 1,6 TD
Lasse
Supermedlem
*****
Innlegg: 507
Bosted: Våland - Stavanger


:: DKL ::


Vis profil WWW
« Svar #6 på: juli 06, 2008, 22:33:19 pm »

Slik jeg har forstått det så sitter det opprinnelig slike slynger på biler frem t.o.m 1964. På disse bilene sitter pakninger/simmerring på akslingen etc inni selve trommelen, og dersom noe av dette går lekk uten slynge mister du bremsene... Hvorfor reprotromlene kommer uten drenering, og hvorfor disse slyngene ikke reproduseres er for meg et mysterium - de er jo bare med på å gjøre bremsesystemet sikrere...merkelig. Jeg leverte bilen på et bremseverksted for å justere håndbrekk og ta EU kontrollen - det var da den ødelagte slynga ble oppdaget. De mente at de ikke kunne godkjenne bremsene uten disse. MEN hadde de ikke sett dem i første omgang, så hadde de sikkert ikke visst om dem de heller - de syns de var snedige og fikse, men det virket ikke som om det var noe de forventet å finne inni der...
Loggført


california über alles
http://www.diekaeferloge.com/
Sider: [1]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!