VWNorge

Forum => Snikk-snakk => Emne startet av: Bjerkreim på oktober 30, 2010, 00:23:40 am



Tittel: vw i alle utgaver
Skrevet av: Bjerkreimoktober 30, 2010, 00:23:40 am
http://images.google.com/imgres?imgurl=http://www.shorey.net/auto/german/volkswagon/beetle/1950%2520VW-Hebmuller%2520Beetle%2520Roadster%2520r3q.jpg&imgrefurl=http://www.shorey.net/auto/german/volkswagon/beetle/htmltree.html&usg=__IaRj6801_tyf2pODtnXbQbX_YXU=&h=574&w=950&sz=144&hl=nn&start=34&zoom=1&itbs=1&tbnid=msKohoRFtMIDwM:&tbnh=89&tbnw=148&prev=/images%3Fq%3Dvw%2Broadster%26start%3D18%26hl%3Dnn%26sa%3DN%26ndsp%3D18%26tbs%3Disch:1


Tittel: Sv: vw i alle utgaver
Skrevet av: makten1000oktober 30, 2010, 06:57:53 am
fin den der:)


Tittel: Sv: vw i alle utgaver
Skrevet av: Formula Veeoktober 30, 2010, 06:59:31 am
1950 hebmuller?


Tittel: Sv: vw i alle utgaver
Skrevet av: Bjerkreimoktober 30, 2010, 19:10:41 pm
tenkte ikke bare på den, men alle de andre nedover på lista... var mye der jeg ikke viste fantes..


Tittel: Sv: vw i alle utgaver
Skrevet av: Bjerkreimoktober 30, 2010, 22:31:42 pm
p-up


Tittel: Sv: vw i alle utgaver
Skrevet av: H-MEKoktober 30, 2010, 23:20:00 pm
Her snakker vi....


Tittel: Sv: vw i alle utgaver
Skrevet av: Tistlooktober 31, 2010, 00:02:07 am
Mykje gromt der ja! Synst kommandeurwagen med knottfyring frammi panseret er tøff.. so tøff att det fristar å laga noko liknande sjølv

Men den er absoultt ikkje alle utgavar, under krigen og deromkring vart da bygd mykje rart..


Tittel: Sv: vw i alle utgaver
Skrevet av: Erlend / bug66oktober 31, 2010, 11:52:54 am
sjekk specs liste på 1200 :)

1992cc og 34hk ;)


Tittel: Sv: vw i alle utgaver
Skrevet av: svenoleoktober 31, 2010, 13:02:09 pm
Jeg synes den mest spennende VW med tanke på teknologi er schwimmwagen. Den var langt foran sin tid med blandt annet 4XW. Trolig en av verdens første firehjulstrekkere på personbil konsept, dette er dagens teknologi.
Denne modellen er myteomspunnet og en veteranbil som fasinerer bilfolk i hele verden.
Problemet med disse bilene er at de er skjeldene og de har en tendens til å bli stuvet på museum, derfor lite sett.

Det ble også laget noen få bobler med 4XW, det var en konstruksjon som ikke egnet seg på bobla med tanke på vedlikehold og og bruk.

På bildet fra 1942 ser dere prototypen som ble laget i 37 eksemplarer. Utrolig nok er det flere av dem som er i drift. Denne er forløperen til type 7 også kjendt som VW 166 som ble satt i produksjon.

Krigen er vi ikke stolte av men alikevel har stor ingeniørkunst fra VW har preget bilindustrien i hele verden. En spesiell takk til Erwin Komenda som var kontruktør på de første VW og ble sjefingeniør hos Posche etter krigen.