mai 14, 2024, 09:34:07 am *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: 911 fangere på 412  (Lest 933 ganger)
Reiel
Folkevognklubben
Supermedlem
*****
Innlegg: 2704
Bosted: Ottestad/Hamar


Vis profil

« på: januar 15, 2011, 10:05:11 am »

Hva har dere som har slike montert gjort og fra hvilke biler kommer de fra?

Kjør debat folken's... Gliser
Loggført

Mvh
Reiel
Happy Tom
Medlem
***
Innlegg: 164
Bosted:


Vis profil

« Svar #1 på: januar 15, 2011, 11:07:51 am »

Det er vel 612rs som er guruen her men kan prøve meg; hvis du bredder hjulbuene på 412 passer gummileppa fra 911turbo foran,og sideskjørt og bakpart fra carrera 3.0, 3.2 og SC. Selve fangerne er like på alle modeller -74-89.
Gi oss flere bilder 612rs!
Loggført
Hulken
Supermedlem
*****
Innlegg: 3428
Bosted: Gjøvik


Hardcore type four...


Vis profil
« Svar #2 på: januar 15, 2011, 11:23:15 am »

Ja til mer 412!

Har 412 stv delebil stående Reiel...
Loggført

Arild B, Gjøvik
1956 1200 cabriocoach restobjekt (solgt til hyggelig herre)
1972 1302S "Hulken" restobjekt
1973 412 2-dørs coupe
VW 612 RS
Seniormedlem
****
Innlegg: 483
Bosted: Klæbu


VW 612 RS


Vis profil WWW
« Svar #3 på: januar 15, 2011, 12:53:35 pm »

Det er vel 612rs som er guruen her men kan prøve meg; hvis du bredder hjulbuene på 412 passer gummileppa fra 911turbo foran,og sideskjørt og bakpart fra carrera 3.0, 3.2 og SC. Selve fangerne er like på alle modeller -74-89.
Gi oss flere bilder 612rs!

Guru er vel å ta litt i tror jeg :-)
Det er riktig at fangere fra G-modell kan brukes.
Det finnes jo flere måter å gjøre dette på. Spørsmålet er hva som er tenkt med bruk av hvilke hjul. Man kan gjøre det enkelt ved ikke å bredde noe som helst hvis man skal kjøre med moderat bredde på 7". Da kan man bare bruke fangere fra 911 som de er. Foran har de jo litt av samme design som VW sine bortsett fra at de er kraftigere kan man vel si. Jeg har kappet i min fanger foran for å få den helt inntil karosseriet. Da stemmer også lengde bak til skjermen sammen med gummibelgen på siden. Men man MÅ ikke bruke de belgene. Og da er det opp til hver enkelt hvor mye man vil, hvis man vil kappe i fangeren. Innfesting foran kan man enkelt bruke de orginale støfanger brakettene som man sveiser om slik at de passer hullene i Porsche fangeren. Bak kan sikkert gjøres på sammen måte. Jeg har valgt en annen løsing bak. Et fikant rør festet på bilen og et mindre firkant rør inni som er festet til fanger. Dvs bare en liten settskrue på hver side som holder fangeren på plass. Fort gjort å trekke ut om det skulle trengs.

Men skal man har hjul med større bredde kreves bredding både foran og bak. Jeg for min del hadde tenkt å ikke bredde bilen i utgangspunktet. Måtte låne noen 18" felger fra en av min fars Porsche´r for å flytte bilen den dagen jeg fikk bilen. Og bestemte meg for da at de felgene får han ikke tilbake :-) De passet helt perfekt uten å bredde. Merkelig nok gikk de ikke utenfor og det var 8" og 9" bredde. Måtte bruke 25mm spacer foran pga at hjulet tok borti fjærbenet, men med spacer kom det helt i kant med skjermen. Men det viser seg at historien ville ta en annen vei.

Jeg har alltid ønsket meg Ruf felger pga det litt gamle klassiske designet som jeg synes passer på en slik gammel bil. Var da på leting etter 4 stk 8x17. Har hatt mye kontakt med Autotuning og de skulle følge med litt i Porsche miljøet. Så en dag ringt de å sa vi har funnet et sett. MEN det var 9 og 10x17. Hjelp, det går ikke tenkte jeg. Men jeg tok de med meg hjem for å se om det i det hele tatt var mulig å få de på.
For å si det slik så tok det helt av fra da av. Disse SKAL på og det var bare å finne frem vinkelsliper og sveiseapparat. Det måtte breddes 5-6 cm foran på hver side og 7-8 cm bak på hver side.
Da var det bare å få tak i 911 turbo spoiler, hekkskjørt og sidekjørt fra 911.
Problemet er at overgangen mellom spoilerleppe og framskjermen er ikke så lett å få til. Jo, sikkert for en som virkelig kan karosseri. Jeg er desverre ikke så god på dette, men gir meg ikke :-) Jeg kjøpte rett og slett hjulbuer foran til 911 turbo og kappet de opp og sveiset de på 412 framskjermen og vips så passet spoiler leppa rett på. Bak er det masse jobb pgs av innerskjermen som må bygges om også. Jeg tok hjulbuer fra en framskjem og kappet opp det slik at de var mulig å få til de å passe til hjula. Det ligger masse bilder i linken under fra en tråd jeg har på et annet forum.

Men dette var mye snakk om bredding. Det blir spurt om hvilke fanger som blir brukt. Men det er flere måter å gjøre det på, derfor litt forklaring på hvordan jeg har gjort.

Her er link:
http://shoptalkforums.com/viewtopic.php?f=12&t=131054

Mvh Hans Olav
« Siste redigering: januar 15, 2011, 12:59:36 pm av VW 612 RS » Loggført

- Audi S6 -97 avant
- Audi A4 -97 1.8TQ avant
- VW 412/6 -74 (3,0/930)
- VW 1303 -74 (2,9/901)
- Chevy van (Tiara Presidential) - 92 G20 5,7 bensin
Reiel
Folkevognklubben
Supermedlem
*****
Innlegg: 2704
Bosted: Ottestad/Hamar


Vis profil

« Svar #4 på: januar 18, 2011, 17:31:13 pm »

Takk for kjempetilbakemelding Hans... Bilen din er jo bare helt rå da Gliser
Loggført

Mvh
Reiel
Sider: [1]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!