mai 03, 2024, 06:41:01 am *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: 1 ... 5 6 [7] 8 9 ... 14
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Lasse`s T1 `65..nå med oxyboxer i hekken  (Lest 95447 ganger)
FUSENTAST
Supermedlem
*****
Innlegg: 648
Bosted:


Trønder i eliksir


Vis profil
« Svar #180 på: august 06, 2008, 07:56:04 am »

Vel ,ferie med reising er unnagjort og må få tak i en kul skiltramme til disse US-skiltene. Blir liksom litt finere med det.

Hva ser du etter...?
Loggført

SCREWDRIVER #1
Lasse `65
Supermedlem
*****
Innlegg: 2094
Bosted: Trondheim


LUFTLIGA`N


Vis profil WWW
« Svar #181 på: august 06, 2008, 08:54:31 am »

Vel ,ferie med reising er unnagjort og må få tak i en kul skiltramme til disse US-skiltene. Blir liksom litt finere med det.

Hva ser du etter...?

PM  Glad
Loggført

Lasse `65
Supermedlem
*****
Innlegg: 2094
Bosted: Trondheim


LUFTLIGA`N


Vis profil WWW
« Svar #182 på: august 11, 2008, 21:07:12 pm »

I morgen blir det forhåpentligvis oppstart, igjen Øyerulling, av motoren, 1641.

Har fått meget god hjelp fra Harald denne gangen, og det setter jeg stor pris på. Lettere å lære ved å se på enn å lese Rekker tunge

Så det som gjenstår er å legge inn støtstenger, trekke til vippestellet, lage hull til måleinstrument på innsugene, og sette gasserne på motor. Har fått lånt meg oppstart-benk(fra brannpumpemotor) så justering av motor skal bli bra.

Satser på at dette blir bra nå
Loggført

erling
Seniormedlem
****
Innlegg: 315
Bosted: trondheim



Vis profil
« Svar #183 på: august 11, 2008, 21:56:11 pm »

Høres bra ut:) lykke til!
Loggført

Espen Sandbakken
Seniormedlem
****
Innlegg: 427
Bosted: Østre Toten ,Lena


Klubbløs #008


Vis profil
« Svar #184 på: august 25, 2008, 12:25:25 pm »

Blitt no start enda?.. Glad

PS: ikke glemm veddemålet på SCC til neste år så.. hehe 
Loggført

- 51 T-1 Drag
- 55 T-1
- 66 T-1 cal-look
Lasse `65
Supermedlem
*****
Innlegg: 2094
Bosted: Trondheim


LUFTLIGA`N


Vis profil WWW
« Svar #185 på: august 25, 2008, 16:43:23 pm »

Blitt no start enda?.. Glad

PS: ikke glemm veddemålet på SCC til neste år så.. hehe 

Fikk nye skruer til vippearmene mine idag så da er det forhåpentligvis klart snart. Krysser fingre og tær og alt annet som kan krysses.... Rekker tunge

Veddemålet står ved lag og jeg synes vi skal høyne innsatsen, skal vi si........en 58 ragtop. Gliser
Loggført

Espen Sandbakken
Seniormedlem
****
Innlegg: 427
Bosted: Østre Toten ,Lena


Klubbløs #008


Vis profil
« Svar #186 på: august 25, 2008, 19:50:22 pm »

Blitt no start enda?.. Glad

PS: ikke glemm veddemålet på SCC til neste år så.. hehe 

Fikk nye skruer til vippearmene mine idag så da er det forhåpentligvis klart snart. Krysser fingre og tær og alt annet som kan krysses.... Rekker tunge

Veddemålet står ved lag og jeg synes vi skal høyne innsatsen, skal vi si........en 58 ragtop. Gliser

Tror det står et par bak verksted så den er grei Gliser
Eller skal vi race om vognkort for og gjøre det litt mer spennende??... Rekker tunge
« Siste redigering: august 25, 2008, 19:53:45 pm av Espen`s T1 66 » Loggført

- 51 T-1 Drag
- 55 T-1
- 66 T-1 cal-look
Hot Owl
Administrator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5697
Bosted: Østlandet


Vis profil WWW

« Svar #187 på: august 27, 2008, 09:24:53 am »

Kommer ikke helt over hvor kul bilen din ser ut Lasse!! Nå skal det sies at jeg digger litt sære deler som Rossi og da...  Blunker
Loggført

Speed is no substitute for direction
Lasse `65
Supermedlem
*****
Innlegg: 2094
Bosted: Trondheim


LUFTLIGA`N


Vis profil WWW
« Svar #188 på: august 27, 2008, 09:34:30 am »

Kommer ikke helt over hvor kul bilen din ser ut Lasse!! Nå skal det sies at jeg digger litt sære deler som Rossi og da...  Blunker

Tusen takk Jon Hroar! Alltid gøy med tilbakemeldinger. Fikk ikke snakket så mye med deg på SCC, men vi tar det igjen. glad i den bilen så den skal IKKE forsvinne fra meg. Da må det være krise!! Satser på en stripetur neste år. Har allerde en plan på motor så.....

Lasse
Loggført

Lasse `65
Supermedlem
*****
Innlegg: 2094
Bosted: Trondheim


LUFTLIGA`N


Vis profil WWW
« Svar #189 på: september 04, 2008, 12:56:44 pm »

Da er omsider motorbygget på plass igjen der det hører hjemme, i bilen!
Mye krøll med denne, men nå later det til at alt er på stell. Litt finjusteringer som gjenstår, men den høres og føles friskmeldt ut.

Takk for all hjelp Harald.
Loggført

Syncronaut
Supermedlem
*****
Innlegg: 934
Bosted: Trondheim



Vis profil
« Svar #190 på: september 04, 2008, 13:14:33 pm »

Grattis, har du evt ledig passasjerplass i morgen kveld? Jeg vet om en Variant som neppe kjører selv, og "slepekruusing" er vel ikke noe å satse på  Gliser
Loggført

Gorm
Medlem TVWK og Dora Custom
http://tvwk.no/
Lasse `65
Supermedlem
*****
Innlegg: 2094
Bosted: Trondheim


LUFTLIGA`N


Vis profil WWW
« Svar #191 på: september 04, 2008, 13:40:12 pm »

Grattis, har du evt ledig passasjerplass i morgen kveld? Jeg vet om en Variant som neppe kjører selv, og "slepekruusing" er vel ikke noe å satse på  Gliser

Du kan få sitte på på cruisingen. Men skal hente fruen kl halv ni. Hun skal også være med på kino Glad
Fikk mail om at fruen din også skulle komme, som journalist Glad
Loggført

Lasse `65
Supermedlem
*****
Innlegg: 2094
Bosted: Trondheim


LUFTLIGA`N


Vis profil WWW
« Svar #192 på: september 10, 2008, 07:44:36 am »

Etter et par dager med kjøring etter innmontering var det rett og slett bare å kaste vippestellet jeg hadde montert. Kostet på meg nye bugpack justeringskruer på dette, men det ujusterte seg hele tiden og spiste opp skruene en etter en. Og ja, det var ørlitt slakke på ventiljusteringen.

Så det endet med standard-vipper, og da ble det bra(nok).

Litt fintuning av stag/gassere gjenstår.

Vinterplaner er bodyschutz i innerskjermer og skjermer, se på det elektriske(litt for mye releer etter ombygging), lage avtagbar bakplate, kanskje bytte av girkasse og forhåpentligvis blir det en motor til(med litt mer power, såklart). Snuser på en oxyboxer

Har også lyst til å få på et lag med ny lakk, men det får tid og penger vise.

Skal dessuten gjøre kjøleblekk og noe smått mer presentabelt på 1641`en.
« Siste redigering: september 10, 2008, 07:46:47 am av Lasse `65 » Loggført

Lasse `65
Supermedlem
*****
Innlegg: 2094
Bosted: Trondheim


LUFTLIGA`N


Vis profil WWW
« Svar #193 på: september 24, 2008, 20:18:08 pm »

har jo hatt i tankene å bygge en motor som jeg har lyst til å bruke på stripa neste år.

dette prosjektet er såvidt igang, og etter masse spørring her og der, lesing på nettet og egentenking så har jeg kommet litt igang.

Det er en oxyboxer-tanke og jeg har IKKE lagt lista høyt på denne, men håper og tror at dette skal bli noe


*  (39.09 KB, 640x480 - vist 259 ganger.)
Loggført

Lasse `65
Supermedlem
*****
Innlegg: 2094
Bosted: Trondheim


LUFTLIGA`N


Vis profil WWW
« Svar #194 på: september 24, 2008, 20:28:28 pm »

min kjære bror har tatt på seg jobben med å frese og rengjøre og å lage pinnboltbilde til T1 syl.

Vi kommer også til å lage et adapter for sentrering av T1 94mm sylindre som samtidig shimser opp sylinder 6,4mm slik at vi får en ok vendehøyde i samme slengen

det som blir gjenbruk er:

blokk seff
veiv 76,4 mm slag
Råder??? litt usikker
løftere??mmmm....tror vi maskinerer til bruk av type1

Nytt / brukt nytt blir:

044 topper med 40 og 35 ventiler, godt portet
T1 sylindre 94mm x 69 slag
rådelager
veivlager
annet svinghjul(1700)

Kostnadsmessig håper jeg å havne på max 15 laken. Hittil har det kostet meg:
400 for blokk inkl veiv, råder og svinghjul
maskinering av blokk 0,-
adapter 0,-


Dette er altså et motorbygge som det er masse ombygging på. Tar litt etter litt så får vi se hva resultatet blir
« Siste redigering: september 26, 2008, 08:52:24 am av Lasse `65 » Loggført

tekken
Seniormedlem
****
Innlegg: 368
Bosted: Gjøvik


Klubbløs #003 www.proturbovw.com


Vis profil WWW
« Svar #195 på: september 24, 2008, 20:39:19 pm »

min kjære bror har tatt på seg jobben med å frese og rengjøre og å lage pinnboltbilde til T1 syl.


Dette blir bra Lasse,få han bror din til å parkere kaffekoppen på jobben nå så får du kansje igjen noen deler utpå nyåret.. Osteaktig Har fått litt inside information om det veddemålet deres ifra min pålitelige kilde,må si jeg gleder meg til neste år.. Blunker
Loggført

72 boble (8.59 og 263 km/t) (0-209km/t og 201m på 5.57 sek)
63 notch
67 fastback
Lasse `65
Supermedlem
*****
Innlegg: 2094
Bosted: Trondheim


LUFTLIGA`N


Vis profil WWW
« Svar #196 på: september 24, 2008, 21:14:19 pm »

min kjære bror har tatt på seg jobben med å frese og rengjøre og å lage pinnboltbilde til T1 syl.


Dette blir bra Lasse,få han bror din til å parkere kaffekoppen på jobben nå så får du kansje igjen noen deler utpå nyåret.. Osteaktig Har fått litt inside information om det veddemålet deres ifra min pålitelige kilde,må si jeg gleder meg til neste år.. Blunker

hehe, ja han begynner jo bra da, hjelper mostanderen sin FØR motor og bil i det hele tatt er igang. Greit å stå på stedet å få hjelp under eventet, men dette er jo broder i et nøtteskall. Hjelpsom og dyktig på det han gjør. han får en pils for hver del som er ferdig Osteaktig
Loggført

Lasse `65
Supermedlem
*****
Innlegg: 2094
Bosted: Trondheim


LUFTLIGA`N


Vis profil WWW
« Svar #197 på: september 24, 2008, 21:21:22 pm »

Litt mer bilde av andre halvdel. Ikke blåst enda. men begge blokkdeler vaskes på 70 grader etter fres og blås


* Halvdel 2 slipt.jpg (80.77 KB, 480x640 - vist 248 ganger.)
Loggført

Espen Sandbakken
Seniormedlem
****
Innlegg: 427
Bosted: Østre Toten ,Lena


Klubbløs #008


Vis profil
« Svar #198 på: september 24, 2008, 21:39:24 pm »

min kjære bror har tatt på seg jobben med å frese og rengjøre og å lage pinnboltbilde til T1 syl.


Dette blir bra Lasse,få han bror din til å parkere kaffekoppen på jobben nå så får du kansje igjen noen deler utpå nyåret.. Osteaktig Har fått litt inside information om det veddemålet deres ifra min pålitelige kilde,må si jeg gleder meg til neste år.. Blunker

Lurer på hvem som drikker kaffe på jobb jeg Gliser
Lufter kaffe helt fra støyperiet og inn på verksted der jeg jobber nesten hele dagen når du er på jobb. Og det sier litt så lenge det ca 200m unna Sjokkert
Loggført

- 51 T-1 Drag
- 55 T-1
- 66 T-1 cal-look
Lasse `65
Supermedlem
*****
Innlegg: 2094
Bosted: Trondheim


LUFTLIGA`N


Vis profil WWW
« Svar #199 på: september 25, 2008, 08:28:42 am »

min kjære bror har tatt på seg jobben med å frese og rengjøre og å lage pinnboltbilde til T1 syl.


Dette blir bra Lasse,få han bror din til å parkere kaffekoppen på jobben nå så får du kansje igjen noen deler utpå nyåret.. Osteaktig Har fått litt inside information om det veddemålet deres ifra min pålitelige kilde,må si jeg gleder meg til neste år.. Blunker

Lurer på hvem som drikker kaffe på jobb jeg Gliser
Lufter kaffe helt fra støyperiet og inn på verksted der jeg jobber nesten hele dagen når du er på jobb. Og det sier litt så lenge det ca 200m unna Sjokkert

Nå får dere to holde denne kaffekrangelen unna tråden min og bidra med noe konstruktivt istedet! Osteaktig

Ser bra ut sålangt Espen!
Loggført

Lasse `65
Supermedlem
*****
Innlegg: 2094
Bosted: Trondheim


LUFTLIGA`N


Vis profil WWW
« Svar #200 på: september 25, 2008, 08:34:46 am »

Pinnboltbilde løses med at vi fyller eksisterende hull med alu, en litt sterk legering, og får laget et adapter(ref. VwMorten) for å borre opp igjen nye hull til 8mm pinnbolter

Kommer med bilder av dette når vi kommer så langt.

Og til dere som har forsket på dette før, spytt inn meninger og kommentarer hvis det er noe dere ser IKKE stemmer overhodet.

Dette blir som sagt lagd mens vi går veien, og prøve / feile metoden kommer til sin rett. Forhåpentligvis ikke altfor mye da..
Loggført

Lövdal
Seniormedlem
****
Innlegg: 299
Bosted: Gratangen



Vis profil
« Svar #201 på: september 25, 2008, 14:01:43 pm »

Hei,
kanon med en oxyboxer tråd Glad
Har funderat många gånger att testa det.

/n.
Loggført

VW-55 (2,3L, Megasquirt, Turbo, IC, (5-vxl. UN1 låda))
VW-65 (Kawasaki ZX14, Megasquirt + turbo)
VW-75 1303 (2,3L, Megasquirt, Turbo, H2O IC, 5vxl. UN1 med diff)
KG 1960 (1915cc Megasquirt)
Mercedes 320 Carlson tuning.
Teistböen 1961 30 foot fiskebåt
Lasse `65
Supermedlem
*****
Innlegg: 2094
Bosted: Trondheim


LUFTLIGA`N


Vis profil WWW
« Svar #202 på: september 25, 2008, 14:40:44 pm »

Hei,
kanon med en oxyboxer tråd Glad
Har funderat många gånger att testa det.

/n.

Jo takk for det. Vi får håpe det blir som vi har tenkt her nå så...

Blir nok litt prøving og feiling underveis, men skal prøve å fortelle hva vi gjør/gjorde og det vi IKKE bør gjøre.
Det er mange som mener det er dumt med tanke på alt arbeidet, men det er jo det som er utfordringen Blunker
Loggført

Håvard Hoem
Seniormedlem
****
Innlegg: 333
Bosted: Toten


Klubbløs #002


Vis profil
« Svar #203 på: september 25, 2008, 15:10:58 pm »

Blir moro å følge med på dette prosjektet...
Moro med noe litt annet, også...


legger ved et sitat fra en annen tråd her på forumet, som faktisk var litt tøff Osteaktig  uten at jeg samtykker med den.....

"godkjent den:) så lenge det ikke er no wassergekült!! det er for homser og kvinnfolk. så en vw med gållfmotor på finn.no her for ei lita stund siden.... neitakk."

lykke til med prosjektet Glad

Håvard
« Siste redigering: september 25, 2008, 15:13:05 pm av Hoem » Loggført

70 1300
Lasse `65
Supermedlem
*****
Innlegg: 2094
Bosted: Trondheim


LUFTLIGA`N


Vis profil WWW
« Svar #204 på: september 25, 2008, 15:22:30 pm »

Blir moro å følge med på dette prosjektet...
Moro med noe litt annet, også...


legger ved et sitat fra en annen tråd her på forumet, som faktisk var litt tøff Osteaktig  uten at jeg samtykker med den.....

"godkjent den:) så lenge det ikke er no wassergekült!! det er for homser og kvinnfolk. så en vw med gållfmotor på finn.no her for ei lita stund siden.... neitakk."

lykke til med prosjektet Glad

Håvard


Nei vann skal vi ikke ha inn...det er helt klart. Det eneste som blir væskekjølt er vel oss på kvelden etter kjøring på SCC
Loggført

Lasse `65
Supermedlem
*****
Innlegg: 2094
Bosted: Trondheim


LUFTLIGA`N


Vis profil WWW
« Svar #205 på: november 05, 2008, 20:58:48 pm »

Har tatt en vinterpuss av gasserne mine, og kokt litt à la Endre. Fikk bort litt irr på dyser etc og renset dem skikkelig.
Har byttet spjellaksel-lager og kommet til at jeg skal sette på den lille armen for aks-pumpa. Disse satt det en splint gjennom, ser ut som et rør som er delt på langs.

Kan jeg bruke andre låsesplinter, eller er det den typen som må brukes.

Håper dere som kan gassere skjønner hva jeg mener.....
Loggført

Lövdal
Seniormedlem
****
Innlegg: 299
Bosted: Gratangen



Vis profil
« Svar #206 på: november 06, 2008, 08:54:22 am »

Har tatt en vinterpuss av gasserne mine, og kokt litt à la Endre. Fikk bort litt irr på dyser etc og renset dem skikkelig.
Har byttet spjellaksel-lager og kommet til at jeg skal sette på den lille armen for aks-pumpa. Disse satt det en splint gjennom, ser ut som et rør som er delt på langs.

Kan jeg bruke andre låsesplinter, eller er det den typen som må brukes.

Håper dere som kan gassere skjønner hva jeg mener.....

Hei,

Jag antager att det är en sådan här du menar:

Jag kan skriva en lång, lång text om varför man använder en 'rörpinne' (som vi kallar den på svenska) istället för ex. en saxpinne eller annan låsning.

Men kort sagt så finns det en orsak till att rörpinne används, Den skall låsa fast via fjädringen i det ena arbetsstycket, medans det andra arbetsstycket har lite överdimention så den kan röra sig utan att fastna men ändå vara 'tajt' utan spel'. Rörpinne använder man gärna om det ex. skall binda samman mässing, brons eller aluminium (ett mjukt material) mot en del som är tillverkad i stål.
Då låter man rörpinnen "fjädra" sig fast i mässingen och man låter stålet vara den som kan röra sig på pinnen. På det viset så sliter man inte ut det mjuka materialet.


Så mitt råd är att köpa en rörpinne, det borde inte vara svårt att finna och de kostar inte mycket.
(Biltema har satser med en massa storlekar för en liten summa pengar.)

Hoppas det inte blev en 'besserwisser' av detta inlägget.

/n.
Loggført

VW-55 (2,3L, Megasquirt, Turbo, IC, (5-vxl. UN1 låda))
VW-65 (Kawasaki ZX14, Megasquirt + turbo)
VW-75 1303 (2,3L, Megasquirt, Turbo, H2O IC, 5vxl. UN1 med diff)
KG 1960 (1915cc Megasquirt)
Mercedes 320 Carlson tuning.
Teistböen 1961 30 foot fiskebåt
Syncronaut
Supermedlem
*****
Innlegg: 934
Bosted: Trondheim



Vis profil
« Svar #207 på: november 06, 2008, 12:12:16 pm »

...Disse satt det en splint gjennom, ser ut som et rør som er delt på langs...

Rørsplint! På norsk betyr rørepinne noe annet.... Gliser

Og som Lövdal også skriver, Biltema har sett med slike. Ikke dermed sagt at det finnes en dimensjon i Biltemaesken som passer, men det sjekker du jo opp på forhånd, selvsagt!
Loggført

Gorm
Medlem TVWK og Dora Custom
http://tvwk.no/
Lasse `65
Supermedlem
*****
Innlegg: 2094
Bosted: Trondheim


LUFTLIGA`N


Vis profil WWW
« Svar #208 på: november 06, 2008, 16:30:57 pm »

Takker og bukker. Da skal jeg sjekke det. Blir det fest da Guttorm?
Loggført

Lasse `65
Supermedlem
*****
Innlegg: 2094
Bosted: Trondheim


LUFTLIGA`N


Vis profil WWW
« Svar #209 på: november 16, 2008, 18:14:37 pm »

Sett litt på dyseoppsettet igasserne mine, og det er 200 luft og 110 bensin.

Min tanke er at 110 bensin er for lite og at den dermed går magert? Sjekket CSP sin side om dysing, og da kommer det at jeg skal ha 140 i bensin?

Vet jeg kan bare prøve meg frem, men noen andre som har erfaring på dette? Weber idf 40, 1641 sats, 110 kam og mildt porta topper, org.
Loggført

Sider: 1 ... 5 6 [7] 8 9 ... 14
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!