mai 16, 2024, 11:38:49 am *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
  Hovedside Hjelp Søk Logg inn Registrer  
  Vis innlegg
Sider: 1 ... 5 6 [7]
181  Forum / Problemløseren / Sv: Fjærnlys virker ikke på: mars 15, 2009, 14:35:23 pm
Takk!

Har gått over og målt det meste av ledningsnettet, men jeg kan jo gå over en gang til.
Ang rele så fant jeg ikke noen hos unneberg!? Hvor kjøper dere eventuellt dette?
182  Forum / Problemløseren / Fjærnlys virker ikke på: mars 13, 2009, 22:22:17 pm
Hei
Har problemer med fjernlyset på min 67-mod boble. Når jeg skrur over fra nærlys til fjernlys blinker først fjernlyset før det blir helt mørkt. Kan uten problemer skru over til nærlys igjen.
På en god dag kan fjernyset pluttselig fungere, før det er mørkt igjen dagen etter.
Hva tror dere er problemet?
183  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Min T1 1300 '67 (66½) på: februar 09, 2009, 20:03:43 pm
Gjett hva som til slutt kom igjennom EU-kontrollen med null feil!!!
Så nå er det bare å humpe hjem igjen på de 40 år gamle piggkjettingene Osteaktig

Etter å ha improvisert med trearmlener før kontrollen, dumpet disse enderlig ned i postkassen. Morro før jeg så regninga!... er jo fine da  Glad
Nå er det bare å begynne å lage dørplatene, så blir'n fin.

Noen som forresten vet hvor en får tak i synkroniseringsringene? Møller kunne ikke få tak i det...
184  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: 1965 t1 på: februar 07, 2009, 19:17:11 pm
Det ble jo rett og slett nyderlig!
Blir artig å se denne ferdig.
185  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Min T1 1300 '66½ på: januar 21, 2009, 18:52:56 pm
Høres veldig fornuftig ut. Får prøve "mellomgass/dobbeltclutching" når det blir litt bart på bakken, har bare sommerdekk.

Så til 1000-kroners spørsmålet! Hvor vanskelig er det å bytte synkroniseringsringene i kassen? Regner med at både motoren og kassen må ut, men er det mye finjusteringer som må til når en monterer i sammen kassen igjen etterpå? Mye som må fingres med?

Jeg har som sagt aldri rørt denslags, men skal ha av karosseriet til sommeren for noe sveising og sjekking på "flyndra". Så det hadde vært hendig å kunne ta det samtidig om mulig. Har forøverig en fetter som mekaniker som kanskje kan gi litt håndsrekning. Nå hva tror dere?
186  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Min T1 1300 '66½ på: januar 19, 2009, 16:19:41 pm
Gjorde det samme, kjell. funket utmerket!

Nå har jeg forresten bremser. Er litt luft igjen i systemet, men får luftet de skikkelig av fettereren min utdannet mekaniker for en billig penge som har skikkelig utstyr. Men nå er det i det minste ikke de store tingene igjen før eu-godkjenning.

Men har ett problem som jeg ikke merket når jeg kjøpte den... Jeg får ikke giret til første gir uten at bilen står HELT stille. Jeg vet eldre biler misliker å settes i første i fart (av god grunn), men kan ikke fårestille meg at marginene skal være SÅ små.
Hva kan være galt? Hva kan en gjøre med det?
187  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Min T1 1300 '66½ på: januar 17, 2009, 21:40:27 pm
Da var bremsene på plass. Masterpumpe, nesten alle rør, bremsesylindre, bånd og tromler bak er byttet. Eneste som ikke er byttet er selve tromlene foran. Nå gjenstår bare lufting av bremsene i morgen, og så får jeg se om jeg får en EU-kontroll time. Blir spennende hva de har å peke på denne gangen  Blunker

Og rett etter disse bildene tok kameraet kvelden....
188  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Min T1 1300 '66½ på: januar 16, 2009, 23:31:16 pm
Takker så mye for svar! Jeg kunne jo ikke vente til i morgen så måtte bare løpe ut til bilen og prøve. Nå som jeg fikk vite retningen tørte jeg å ta i, men selv med 1,5 m arm satt den fryktelig. Men den måtte jo til slutt gi etter  Glad Da er helgejobbingen reddet, kanskje jeg tilogmed har bremser til mandagen!? Var litt viktig, for er ikke mange dagene igjen til skilta ryker. Og igjen, takk!
189  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: MrHockey`s Boble 1969mod med nye bilder 2009 Nå er Bobla grunnet :) på: januar 16, 2009, 12:22:44 pm
Det ser virkelig flott ut. Blir spennende hvordan det vil se ut etter lakkeringen! Er kanskje ikke så lenge til!?
Fristende å gjøre det samme selv Blunker
190  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Min vw T1 1300 67-mod -prosjekt på: januar 14, 2009, 23:40:18 pm
Takk takk. Og ja, ser frem til å få den ut på veien til sommeren!

Og er i allefall noen skritt nærmere godkjenning siden sist. Har fått reparert og justert venstre framlys. og montert bremsemasterpumpe og rør langs tunellen. Røk selvfølgelig ett rør til... hadde visst satt seg en tanke etter 40 år  Blunker

Forbred dere på mange rare spørsmål fremover! Blunker :

Jeg får ikke opp akselmutteren (36mm) høyre bak for å skifte trommel. Man må vel skru mot klokka for å løsne den? -eller er den gjenga motsatt pga roteringen? sitter ** fast!
191  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: 1968 Type 1 "Spareversjon" - Fat, low & slow på: januar 12, 2009, 20:22:41 pm
-Da var jeg akkurat ferdig med å lese gjennom dine...47 sider *puh*. Må bare si jeg er mektig imponert! Utrolig artig tråd, og alt blir gjort nøysommelig og pent. Man får bare lyst til å løpe ut i garagen å sette i gang selv Gliser
Gleder meg virkelig til fortsettelsen!
192  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Magne`s 66 T1 restoprosjekt på: januar 04, 2009, 17:04:17 pm
Absolutt NYDERLIG bil.

Gratulerer så mye!!! Osteaktig

Synd du ikke får kjønnheten på veien før til våren  Blunker (eller skal den vinterkjøres?)
193  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Min vw 1300 67-modell boble på: januar 04, 2009, 16:56:48 pm
Denne bilen byr stadig på overraskelser!
Mitt ett-kretsbremsesystem ble plutselig ett to-kretsbremsesystem  Gliser

Fant det selvfølgelig ut først når jeg skulle montere den nye  Flau
194  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Min vw 1300 67-modell boble på: januar 04, 2009, 16:43:02 pm
Ble noe fryktelig kaldt, så vasking og polering ble det ikke  Trist , men her kommer i allefall bildene!











For noen uker siden gikk låsesylinderen i stykker når døra var låst. Etter bare 5 min fikk jeg låst opp passasjerdøren med en vaier. Når jeg som første gang fikk låst den opp så raskt, er den ikke akkurat veldig sikker... Neste dag kjøpte jeg meg en slik en: -Rattlås!  Gliser



195  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Min vw 1300 67-modell boble på: desember 31, 2008, 11:17:07 am
Tusen takk!

Bare den hadde vært så fin i lakken som det ser ut på bildet  Blunker
Det har desverre blitt flekket litt her og der, bla på venstre bakskjerm, som dere ser på bildet. Blir nok ikke det første jeg gjør, men har vel egentlig lyst å spandere på ett lakkstrøk både innvendig og utvendig.
Og kan nok bekrefte at jeg beholder 6v'en, men ledningsnettet derimot, det skal jeg bytte helt.

For øyeblikket befinner boblen seg omkring 1500 mil unna  Tvilende , men kommer nok ut med ferske bilder av nypolert bil rett over nyttår Glad
196  Forum / Prosjektgarasjen / Kimsan's T1 1300 '67 på: desember 30, 2008, 08:54:26 am
Hei

For omkring eit-to måneder siden dro jeg og min far en tidlig regnfull morgen ut fra Oslo med ei svær henger på slep. Seks timer senere, litt forbi Kristiansand, var vi fremme i Mandal der vidunderet sto. To timer med studering gikk før vi snudde nesa hjemover igjen, men denne gangen med en bil liggenes tett i rompa vår hele veien hjem. Blunker

Jeg fikk altså en gammel vw 1300 67-modell med meg hjem den dagen. Er litt av hvert som må gjøres, men er i det minste for det meste rustfri. Har i allefall ikke funnet noe utbredt. Selger påsto dessuten at den var rustsveiset for farlig rust i fjor.

Det som er litt spesiellt med bilen er at det er en august 66 modell som kalles en 67 modell. Den har altså deler fra begge modellene  Osteaktig (67 karosseri, 66 el-system 6v, 66 dørhåndtak, osv.)

Det dukket som sagt opp litt av hvert å henge fingrene i. Noe jeg visste om, og andre ting jeg mistenker selger visste men ikke ville oppgi.

Det ene som kanskje er verdt å nevne er at halveis på hjemturen fra EU-kontrollen, når jeg skulle stoppe for ett gangfelt, hadde jeg plutselig ingen bremser. Og da mener jeg ingen!

Ting jeg skal/må gjøre før EU-godkjenningen i Januar er:
- bytte bremsemasterpumpe (kjøpt)
- bytte bremserør fra masterpumpe til bakbremser
- bytte tromler, bremsebånd, og pumpe på bakbremsene.. puh... (kjøpt)
- fikse blinklys, var koblet av da den påkoblet satt ut både horn, venstreblink og ryggelys... (fikset)
- bytte øvere venstre bærekule (gjort)
- justere nærlys/fjernlys
- skiltlys lyser for svakt

Dette blir nok et livsprosjekt/hobby, så ferdig blir jeg nok aldri. Men det som er sikkert er at jeg skal prøve å holde den så orginal som murlig. (er kanskje litt kjederlig av meg Blunker ) Men for all del kom med tanker og innspill over ting som kan gjøres eller gjøres annerledes!

Våt boble på henger:


Jeg vet fremdeles ikke riktig helt om bilen var verdt det jeg gav for den, men spiller ikke så stor rolle da jeg er blitt veldig veldig glad i den allerede! Det er en bil med sjel Osteaktig

Kim
197  Forum / Snikk-snakk / Sv: Ønsker luftkjølt(e) bryllupsbil(er) 30 mai på: desember 29, 2008, 00:23:55 am
Gratulerer så mye fra meg og! Hadde jo gledelig stilt opp med bil jeg, hadde den bare vært strøken nok Blunker

Lykke til, er nok mange behjelpelige bileiere der ute!
198  Forum / Snikk-snakk / Sv: Nyttårsforsetter !! Noen mål for neste år ! på: desember 28, 2008, 04:06:48 am
Tja, det hadde jo vært hendig å få montert bremsene til eu-kontrollen i januar  Gliser
199  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: 69' Full Restaurering! på: desember 24, 2008, 06:00:03 am
Heisan

Jeg har lenge fulgt med og sett hva du driver med, og jeg vil si jeg er mektig imponert over hva du klarer og trylle fram i garasjen din. Det må jo bli bra!

Jeg har imidlertid et spørsmål. Jeg ser du har zinkbehandlet!? noen deler, bla. støtfangerfestene. Du gjør vel ikke det selv? I så fall hvordan er fremgangsmåten? Ser for meg at det koster en del å sende det inn for metallisering.

Kim
200  Forum / Snikk-snakk / Sv: Frustrerende med ferie, en betraktning. på: desember 24, 2008, 03:41:13 am
Du kunne ikke sagt det bedre!
Selv befinner jeg meg ca  1500 mil borte fra min kjære... Avstandsforhold er vanskelig!!!  Blunker
201  Forum / Snikk-snakk / Dekk og felg til vw 1300? (vinterdekk) på: november 26, 2008, 23:36:57 pm
Hei

Jeg er ny her på forumet, og skal hente min første boble på fredag. En 1300 1967-modell.

Problemet er at jeg ikke er kar til å finne vinterdekk med felg noen sted, verken nye eller gamle, som er i riktig dimensjon. Hvor er det dere entusiaster handler hjul til vidunderet?

Hadde vert fint med brukt da det er billigst , men må man kjøpe nytt, så må man.

Takk for alle svar! Blunker

Mvh
Kim
Sider: 1 ... 5 6 [7]
Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!