Vis innlegg
|
Sider: 1 2 [3] 4 5 ... 7
|
61
|
Forum / Snikk-snakk / Sv: Eget seteunderstell i 1973 for t3 Fastback?
|
på: januar 12, 2012, 23:00:14 pm
|
Tusen takk for at du tok bryet med å sjekke Da ble jo setene med ett litt sjeldnere, og vanskeligere å få tak i... Synes dog det er merkelig at ikke vw ikke satt inn seter med nakkestøtter på en så sen modell når de har hatt dette i flere år og i tillegg endret på setedesignet. Fant den siste boken på amazon, men den første var visst ute av trykk. Det dukker vel opp en brukt en gang.
|
|
|
64
|
Forum / Snikk-snakk / Eget seteunderstell i 1973 for t3 Fastback?
|
på: desember 29, 2011, 15:51:05 pm
|
Hei. Er på utskikk etter høye framseter til en Fastback 1973 modell. Var nettopp å så på et par seter som skal ha sittet på en 1972 modell, men som ikke passet. Når var det skifte på seteunderstell på t3? Var det et eget understell på 1973 modellen? Mvh Kim (Bare si I fra om det er noen som har et par liggende før 6.1.12 )
|
|
|
68
|
Forum / Snikk-snakk / Sv: 95, 98 , bly, tennings tidspungt.
|
på: desember 05, 2011, 20:47:20 pm
|
http://www.vwnorge.no/index.php/topic,1013.0.htmlhttp://www.vwnorge.no/index.php/topic,4330.0.htmlBruker blyerstatning på 67-modellen, men ikke på 73-modellen. Mange meninger her, noen sier grensen går i 71, andre i 66.
|
|
|
70
|
Forum / Problemløseren / Demontere ratt 73 mod Fastback
|
på: november 24, 2011, 09:28:02 am
|
Hei Jeg fikk tak i en fin 73 modell Fastback for litt siden. Litt god å kjøre en 'moderne' bil for en gangs skyld Noen småting er det selvfølgelig å pusle med. Blandt annet er det dårlig kontakt på hornet, og så er det litt ulyd i toppen av rattstammen. Hvordan er det man demonterer rattet på denne modellen? (Har rattlås). Hvordan er det man tar av dekselet/hornknappen av rattet? Er det noen form for klips? Tør ikke dra for hardt før jeg vet hva som er riktig. Kim (Ja, Haynes bok blir lagt ved neste delbestilling )
|
|
|
73
|
Forum / Snikk-snakk / Sv: Får mer og mer lyst på en sånn.....
|
på: oktober 11, 2011, 12:46:18 pm
|
Helt enig! Kanskje mye av grunnen til at eg kjøpte en i helgen, dog litt nyere. Ble imponert over hvor god denne bilen var å kjøre.
Det som er kjederlig er at de er ganske utsatt for rust, det er relativt lite utvalg, og det er vanskelig å selge.
Har sett på paruzzi, og de har rimelig mye deler til disse bilene. Man må bare godta litt lenger leveringstid og kanskje litt høyere pris
|
|
|
75
|
Forum / Problemløseren / Sv: Batteriet vil ikke lade seg opp med batterilader !
|
på: juli 14, 2011, 23:59:01 pm
|
skulle ut å nyte været bare for å oppdage at jeg glemte lysene på bilen tidligere i dag ... fint lite hjelp å ha 4 12 volt ladere tilgjengelig når bilen kjører 6 volt takker for tips i tråden ang. lading og hvor kjøpe lader Får ta turen innom biltema i morgen og kjøpe den kombiladeren til 299 .. ( la merke til at ctek sin 6 volt lader bare strakk seg til 32 amp - lurer på hvordan det fungerer når jeg har 70 amp batteri =? ) Du har 70 amper timer batteri. Man lader aldri batteriet med like mange A som kapasiteten på batteriet er. Gjør man det over lenger tid skader du batteriet. For korte øyeblikk går det bra å bruke "boost" funksjon. Jo mindre A laderen gir, jo lenger tid tar ladingen. Alt etter hvor utladet batteriet er. C-tec laderen er kun beregnet for små mc batterier, og kun for vedlikehold av større. Husker ikke hvor mange ampere den lader med, men det sies, som Hans prøver å si, at laderen kun fungerer hensiktsmessig for batterier under 32 ampere TIMER. Over dette tar det så lang tid at det vanskelig kan kalles en lader. Bortsett fra dette er den ganske fin
|
|
|
79
|
Forum / Snikk-snakk / Sv: Pressing av bærekuler T1
|
på: oktober 11, 2010, 08:20:44 am
|
350,-!? -For bærekule, presse inn/presse ut, pussing, grunning og lakk? For vanlig dødlige dekker det ikke materialkostnadene engang! Møller tok 800 bare for pressingen, og da eksklusivt bærekule. Dette frister jo selvom man har presse Bra tilbud til folket
|
|
|
80
|
Forum / Snikk-snakk / Sv: Boblespotting
|
på: oktober 03, 2010, 22:44:57 pm
|
nei, desverre, for hadde den vært like fin teknisk som i lakken, hadde den jo vært strøken. Så fin orginallakk synes jeg er skjeldent. Er en studiekollega, så dro til og fra sammen, men er nok min feil at jeg har en farge som går i ett med resten av de sølvgrå 20xx årgangene
|
|
|
81
|
Forum / Snikk-snakk / Sv: Boblespotting
|
på: oktober 03, 2010, 22:17:55 pm
|
Mørk rød boble sports på nordbysenteret idag eieren var fult opotatt med og fuge bilen Hva!? -og så så du ikke min som sto rett ovenfor!? Vi kjørte kolonne fra oslo under godt med regn, og ei halvtime før nordby fant han ut at bilen ikke var tett, fløt 1-2 cm med vann på baksetegulvet
|
|
|
82
|
Forum / Snikk-snakk / Sv: Boblespotting
|
på: september 24, 2010, 07:47:06 am
|
Tre bobler på vei hjem i går. To, en hvit og en rød, ved pilestredet, og en hvit ved majorstua. alle 68 modeller. Ble en lys kveld i går
|
|
|
83
|
Forum / Snikk-snakk / Sv: forbruk
|
på: september 21, 2010, 22:46:49 pm
|
0,78 tur-retur Trondhjem, 1300 med "flatt jern", 3 personer fyllt opp med bagasje. Skal ikke klage
|
|
|
85
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Kimsan's T1 1300 '67
|
på: september 15, 2010, 19:46:38 pm
|
Det er godt det ble tur på deg Fusking nå om dagen, særlig de fuktige morgene kan forårsakes av dårlige fordelerlokk/pluggledninger. Sliter med det samme selv... men kommer ikke til å gidde å fikse det. Til våren er problemet borte igjen Ja, ikkesant!? Husker far sa han alltid boret et lite hull i fordelerlokkene på den gamle kadet'en for å slippe ut fuktigheten. Ellers starta den ikke om morgenene Tror forresten jeg skrev med litt for få ord. Når jeg skrev fusking, mente jeg at den tente på pluggene litt etter når den ville. Klarte så vidt å holde 50, og klarte aldri å akselerere i 4. gir Men coilen var i allefall synderen, heldigvis Nå gårn som ei kule, -så får vi se hvor lenge... -Hvem skal jeg ringe når den står stille midt over fjellet?
|
|
|
86
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Kimsan's T1 1300 '67
|
på: september 13, 2010, 19:52:39 pm
|
God kveld Da har bobla fått besøkt moderlandet igjen, kanskje for første gang på 43 lange år. Det ble en kort runde i nord. Turen tok av fra Kiel, videre til Lubeck, dreide mot Hamburg, halveis til Bremen, før vi snudde innom Itzahoe, og tilbake mot Kiel igjen. En flott tur med sol, regn, og telt. Bobla trivdes godt på de tyske veiene også. Og hvordan takket han for turen? -jo med ingen feilslag. Ingen minste ulyd, blinklysproblem, lading, vindusviskere, alle småting som nå og da glimrer med sitt fravær, fungerte udmiddelbart fra vi gled inn i landet. På den andre siden fikk vi aldri den gode historien " fra da vi satt fast i tyskland uten motor" En ting jeg må nevne er veiene og kjøreholdningene. Jeg var på forhånd skeptisk til autobanen, men i ettertid vet jeg ikke om noen bedre land å kjøre boble i. Veier brede nok til to bobler, og medtrafikanter med respekt for bil og vei. Et stikkord er avstand til bilen foran, noe som ofte er fraværende her hjemme. Ellers er telting å anbefale, finnes massevis av hyggelige campingplasser. Og så får man sett lokale småsteder som man ellers ville sust forbi Nok prat, nå til nye problemer Planen var tur til trondhjem på fredag, men turen til leiligheten i går ble alt annet en problemfri. Den fusket hele veien, og det gjør den ennå. Har kontrollert stift og timing. Alt av tenningsdeler, unntaget coil, ble jo byttet. Det gikk forøverig inn en bestilling på coil og tennplugger i dag tidlig da jeg ikke har tid til å tro. Er ikke helt sikker på om det er tenningen eller at den bare ikke får bensin. Pumpe fikk nytt repkit, gasser er ny, vakum fungerte når jeg testet på søndag (før fuskinga). Skal se om jeg klarer å kjøre hjem til "verkstedet" den nermeste dagen, mens jeg venter på coil Og tusen takk for all hjelp hele veien, som til slutt gjorde turen mulig
|
|
|
87
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Kimsan's T1 1300 '67 -
|
på: september 13, 2010, 19:48:05 pm
|
Kjempefin bil du har Tusen takk Ulyder under skjermen kan jo også være girkassa? Hva med å få med en til å kløtsje ut mens du hører etter under om det låter noe?
Har vært helt hengt opp i at det må være motoren, men at det kunne vært noe annet, det hadde ikke falt meg inn Var forøverig ikke girkassen denne omgang, men litt senere ordnet det vist seg allikevel:
|
|
|
88
|
Forum / Problemløseren / Sv: Fordeler aksel går tørr
|
på: august 13, 2010, 18:33:52 pm
|
Har også en liten lyd når jeg bøyer meg under venstre bakhjul. Noen ideer?
Luft i magen??? ;-) [/quote] hehe, kanskje det var det, ja Nei, du skal helle neppå en dråpe eller tre med motorolje i ny og ne, for å smøre den. Servicepunkt, det der. Da prøver jeg med olje. Synes bare det var rart at fettet skulle forsvinne så fort, men noen ting må jo gi bobla sjela si. Takk!
|
|
|
89
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Kimsan's T1 1300 '67 - Motor hyler...
|
på: august 13, 2010, 06:44:09 am
|
Utløser lageret på klutsjen som ligger på? Kjenn på kløtsjpedalen om den har litt slakk, eller juster den litt, hadde slik låt je og med den første motoren som satt i bobla når je kjøpte den, bytta utløser lageret og lyden var borte Har litt for mye slakk, egentlig. Har det mye å si såfremt den kobler ut med flat pedal? Prøvde å justere slakken når motoren ble montert, men satt som fy og var ikke til å rikke. Men skal gi den ett nytt forsøk når varmevekselvaierkit skal monteres i morgen. Satt inn nytt utløserlager og klemmer når motor var ute Hovedproblemet skulle visst være fordelerakselen som gikk tørr. Se tråd i "problemløseren". Men har fremdeles en liten lyd når jeg legger meg under venstre bakhjul. Kanskje den har med dette å gjøre!?
|
|
|
90
|
Forum / Problemløseren / Fordeler aksel går tørr
|
på: august 13, 2010, 06:17:36 am
|
Hei
Fikk ulyd i motoren, og det viste seg at akselen i fordeleren hadde gått helt tørr. Hadde, og har igjen, smurt akselen med hvitt (gjennomsiktig) multi fett (hjullagerfett).
Burde jeg ha problem med dette? Hva smører dere akselen med? Den ble tørr etter ca 10-15 mil. ----- Har også en liten lyd når jeg bøyer meg under venstre bakhjul. Noen ideer?
|
|
|
|