mai 02, 2024, 20:37:58 pm *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Handle fra USA. Erfaring?  (Lest 3563 ganger)
kris88
Nybegynner
*
Innlegg: 35
Bosted: Bekkestua


Vis profil

« på: november 30, 2009, 18:42:57 pm »

Prøvde å finne noen lenker til nettbutikker i statene som selger deler bil boble, men fant ikke noe særllig...

Noen som vet om noen?

Evt. erfaringer?
Loggført
Roy Grelland
Supermedlem
*****
Innlegg: 7128
Bosted: Nøtterøy



Vis profil
« Svar #1 på: november 30, 2009, 19:04:18 pm »

bruk noen minutter med søkefunksjonen her på forumet du Blunker
Loggført
Torbjørn Ravndal
Supermedlem
*****
Innlegg: 525
Bosted: Feda, Vest Agder



Vis profil WWW
« Svar #2 på: november 30, 2009, 19:21:37 pm »

Masse linker på www.thesamba.com
Loggført

1973 - 1200 "spareboble"
Hansi
Supermedlem
*****
Innlegg: 521
Bosted: Ørskog


tlf: 949 72 075


Vis profil
« Svar #3 på: november 30, 2009, 19:26:54 pm »

Ebay.. der finner du det meste   Glad
Loggført

Member of the  Vintage VW-Club of Møre & Romsdal

67 t1-- 70 westy
BeetleBug
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5355
Bosted: Fornebo


Hvilken makalös manick


Vis profil
« Svar #4 på: november 30, 2009, 19:41:56 pm »

Du kan ikke ha søkt særlig godt. Det er i USA du finner de aller fleste butikkene.

- www.cbperformance.com Lagerfører det aller meste fra slitedeler til de heftigste trimdeler. Bruker kun UPS til frakt. Kan være treg på tilbakemeldinger.
- www.vwparts.net Som CBperformance så lagerfører dem det aller meste, også CB deler. Billigere på frakt en CB og meget bra på tilbakemeldinger
- www.cip1.com Det meste av slitedeler på lager. Rimelige. En "melk og brød" butikk. Rask på tilbakemeldinger og frakt. Du må vise legg for å få lov til å benytte kredittkort.

Lykke til.

Loggført

10.41 / 1641 / 2015 - 2016.

- Det er lettere å ape enn å skape -
1303SS
Supermedlem
*****
Innlegg: 2526
Bosted: solbergmoen



Vis profil
« Svar #5 på: desember 01, 2009, 12:41:27 pm »

har du sjekka våre Norske leverandører? Blunker
Loggført

1972 1302 jub.nr20001941
1963 tempo taifun

1937 swithun s98

Meld deg inn i klubben vår: http://www.vvwklubb.no/meld-deg-inn-i-klubben/
Tommy vw 62
Juniormedlem
**
Innlegg: 66
Bosted: oslo



Vis profil
« Svar #6 på: desember 01, 2009, 14:24:15 pm »

wolfsburgwest.com. der finner du alt. Har god erfaring med å handle fra dem. Fikk det i posten fortere enn postgangen i Norge. Bestillte på en lørdag og fikk det på tirsdag. Fort enkelt å bra...
Loggført
VeteranBobla
Supermedlem
*****
Innlegg: 1000
Bosted: Hamar



Vis profil WWW
« Svar #7 på: desember 01, 2009, 16:02:53 pm »

wolfsburgwest.com. der finner du alt. Har god erfaring med å handle fra dem. Fikk det i posten fortere enn postgangen i Norge. Bestillte på en lørdag og fikk det på tirsdag. Fort enkelt å bra...

Jeg har også veldig god erfaring med disse. Har handlet der to ganger ute noe problem, og med superrask levering. Har den siste tiden prøvd å få fatt i dem for intrvju i min nye vwfilm, men da viser det seg å være vanskelig å få kontakt på e-post. Har prøvd alle e-postene de linker til på siden sin uten svar. Usikker på om dette også gjelder dersom det er noe feil i leveringen din. Er jo da en fordel å kunne få fatt i dem....
Loggført

T1 1300 1969 "Bølle"
T1 1200 1969 "Palma Sukkerert" (Sparkäfer/Prosjektbil)
Fiat 500D 1961

Made by Me Production (Video/Audio kopiering & Oppdragsfilm) - http://www.MbMproduction.net
Kjetil Lima
Supermedlem
*****
Innlegg: 2974
Bosted: Stavanger



Vis profil
« Svar #8 på: desember 01, 2009, 17:11:12 pm »

www.vwparts.net
Loggført

1961 T1 - Custom
kris88
Nybegynner
*
Innlegg: 35
Bosted: Bekkestua


Vis profil

« Svar #9 på: desember 02, 2009, 16:15:55 pm »

takker for alle svar!
Ser litt etter et dual weber kit og da tenkte jeg det kunne være en del penger å spare på å kjøpe det fra USA nå som dollaren er så lav og greier...
spesielt hvis de sender det som "gift"
Loggført
JS
Supermedlem
*****
Innlegg: 2748
Bosted: Fredrikstad



Vis profil
« Svar #10 på: desember 02, 2009, 17:04:00 pm »

Alle pakker blir tollklarert så det hadde jeg vært litt forsiktig med...
To: Ola N.
From: VWparts.net
Gift.

Skeptisk?
Loggført
98super
Supermedlem
*****
Innlegg: 664
Bosted: Oslo/Langesund


Vis profil

« Svar #11 på: desember 02, 2009, 17:12:31 pm »

Får jo Webere til hyggelig pris fra våre norske forhandlere å da  Øyerulling Jøran Larsen eller Unneberg Bil.
Loggført
Kjetil Lima
Supermedlem
*****
Innlegg: 2974
Bosted: Stavanger



Vis profil
« Svar #12 på: desember 02, 2009, 20:16:34 pm »

Å få sendt bildeler som "Gift" kan bli den dyreste løsningen du kan tenke deg det... det kan sikkert de som sitter her inne på forumet og som har sin arbeidsplass som toller fortelle deg.

fra vwparts -> Weber 44 kit med 2 gassere, innsug, stag og flyfrakt (150 dollar) vil koste deg ca 6400,- inkl norsk moms med en kurs på 5,7.

Skal du bestille mye kan det lønne seg med båtfrakt. Da kan du slenge på motor, gassere, eksos, bremser og alt du kan tenke deg for en total frakt på 350 dollar (for en kubikkmeter). Dette tar ca 2 mnd å frakte til oslo.
Loggført

1961 T1 - Custom
RuneL
Supermedlem
*****
Innlegg: 560
Bosted: Hamar / Trondheim



Vis profil
« Svar #13 på: desember 02, 2009, 22:31:25 pm »

fra vwparts -> Weber 44 kit med 2 gassere, innsug, stag og flyfrakt (150 dollar) vil koste deg ca 6400,- inkl norsk moms med en kurs på 5,7.

Dette er vel ganske mange tusenlapper under prisen på de her i norge?

Og anngående juksing med "gift".. synes det blir dumt å ta opp det når en skal sammenligne priser.. blir som om en forhandler i norge ikke brydde seg om moms og dermed kunne ha mye lavere priser enn de andre.. Når en sammenligner priser må en iallefall se hva det faktisk koster..
« Siste redigering: desember 02, 2009, 22:33:19 pm av RuneL » Loggført

kris88
Nybegynner
*
Innlegg: 35
Bosted: Bekkestua


Vis profil

« Svar #14 på: desember 03, 2009, 14:25:13 pm »

foreløpig er VWparts det billigste jeg har funnet ja med 750 for et kit, og hvis det koster 150 for frakt. Da blir det 6525 NOK for kit+frakt+moms.

Hvis noen i norge kan matche den prisen så kjøper jeg gjerne fra en norsk nettside.

Unneberg skal ha svimlende 13900,- for et kit
http://www.unneberg-bil.no/mab/webshop_frame_hoved?p=i&id=9994

Og da er det jo ganske nøyaktig halv pris å bestille fra statene...

Jøran skulle har 9900,-
http://www.vdub2you.com/shop/index.php?act=viewProd&productId=281
« Siste redigering: desember 03, 2009, 14:28:40 pm av kris88 » Loggført
Kjetil Lima
Supermedlem
*****
Innlegg: 2974
Bosted: Stavanger



Vis profil
« Svar #15 på: desember 03, 2009, 14:56:58 pm »

Mener ikke å disse våre norske leverandører, handler rett som det er av unneberg, jøran og dalhems jeg, men de store investeringene gjør jeg utenlands.
Loggført

1961 T1 - Custom
98super
Supermedlem
*****
Innlegg: 664
Bosted: Oslo/Langesund


Vis profil

« Svar #16 på: desember 03, 2009, 18:29:59 pm »

men hvis noe er feil eller ødelagt er det deilig å bare få det bytta/fixa av våre gode norske, syntes nå jeg.  Glad
Loggført
RuneL
Supermedlem
*****
Innlegg: 560
Bosted: Hamar / Trondheim



Vis profil
« Svar #17 på: desember 03, 2009, 18:42:31 pm »

men hvis noe er feil eller ødelagt er det deilig å bare få det bytta/fixa av våre gode norske, syntes nå jeg.  Glad
Ja, det er klart. På de fleste deler der differansen er liten er nærheten mye viktigere enn å kunne spare noen kroner..
Loggført

Kjetil Lima
Supermedlem
*****
Innlegg: 2974
Bosted: Stavanger



Vis profil
« Svar #18 på: desember 03, 2009, 18:44:45 pm »

I sommer når jeg kjøpte et nytt lass med deler fra vwparts fikk jeg feil styredemper og en jaycee bensinpumpeblockoff med feil. I løpet av 4 dager hadde jeg nye deler i posten, gratis frakt og faktisk sendt som gift i og med at jeg ikke betalte noe for dem.

God service der i gården også ja.

Det som ofte har plaget meg er at de norske ikke har delene jeg trenger på lager. Skal de bestille må jeg betale dobbel pris for å få noe som den norske leverandøren bestiller fra samme sted som du selv kan kjøpe delene.

Når det er sagt er det viktig å passe på våre lokale leverandører også. Bruker en del tusenlapper i året her hjemme også. Om det hjelper vet jeg ikke.

Nå slutter jeg av her, for jeg orker ikke krangle på meg noen uvwenner.
Loggført

1961 T1 - Custom
Torbjørn Ravndal
Supermedlem
*****
Innlegg: 525
Bosted: Feda, Vest Agder



Vis profil WWW
« Svar #19 på: desember 07, 2009, 00:29:29 am »

Jeg har tidligere hatt butikk selv, i en annen bransje. Har irritert vettet av meg over folk som handlet til 1/2 pris på ebay osv...

Men utviklinga har kommet så langt at vi nesten må godta at folk handler der de får varene til beste pris, særlig når det er så enkelt å finne beste pris.

Men vil råde alle til å tenke på våre Norske leverandører også.
Koster det bare litt mer, så hvorfor ikke støtte en lokal sliter?

Bransjen der jeg var inne, måtte til slutt resignere, nå selges varene til en mye lavere pris hos de fleste, for å ta opp konkurransen med netthandel, både fra ut og innland. Men det var importør leddet som måtte ned i pris, de fleste butikkene tjener ikke mer enn de må.
Loggført

1973 - 1200 "spareboble"
mdyrseth
Medlem
***
Innlegg: 147
Bosted: trondheim


Vis profil

« Svar #20 på: desember 07, 2009, 03:51:33 am »

skal en butikk få konkuransedyktige priser i dagens internarsionale marked må man importere selv. vet at det innenfor enkelte markeder er aktører som tar 300 el. for å importere for deg (da tar de klager osv). siden de da blir storkunder får de ofte rabbat fra der de bestiller, det kan enten gå til inntjeneing eller komme kunden til gode, det spørs på konkuransen i det aktuelle markede.  Det er nok mange som er villige til å bet 300 nok for at noen tar bestillingen for deg, og evt tar klagesaken også (og der er det jo også en fordel å væres storkunde, man kødder ikke med storkundene sine!).
Loggført
FreddyB
Supermedlem
*****
Innlegg: 2990
Bosted: Breim - Sogn og Fjordane


Toidi - men omvendt.


Vis profil
« Svar #21 på: desember 07, 2009, 07:27:36 am »

(og der er det jo også en fordel å væres storkunde, man kødder ikke med storkundene sine!).

..sa Siemens til Forsvaret..

Og sånn elles er det vel strengt tatt for få folk i landet som driv med gammal VW til at f.eks Unneberg eller HotShop kan bli eneimportør på alt mellom himmel og jord til VW. Om f.eks Unneberg skulle vore eneimportør trur eg at "innsparinga" på delekjøpa hadde blitt overskygga av den auken dei måtte hatt i logistikkavdelingen.

Kor mange jobbar i grunn hos VWHeritage eller Cip1 - berre med deleinnkjøp frå forskjellige produsentar, skal tru..?

K.I.S.S

Eg er i alle fall villig til å betale for norske interesser.. Men eg har ingen problemer med at folk vil handle i utlandet.
Loggført

Ikkje lenger billaus. Framleis idiot.
Sider: [1]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!