mai 05, 2024, 16:56:23 pm *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: 1 ... 5 6 [7]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: T-111 en prosjekttråd  (Lest 62125 ganger)
Endre S
Supermedlem
*****
Innlegg: 2090
Bosted: Rogaland


Våre liv er summen av de valg vi har tatt.


Vis profil WWW
« Svar #180 på: juli 14, 2012, 17:29:02 pm »

@ts vett ikkje heilt ,men eg har lyst på en pen 50-60 taller. Eg har en men den en i overkant kul. Eg er og forblir en original/resto frik. Finne ikkje roen i T111 slik den er. Det er ikkje lett...

@bjørn vinner ja, men en sliten en:-)  fortjener en oppshine snart.
Loggført

1974 1303 SilverBIGL
1971 1302 Cab
1963 Type 311
1967 Type 365 Squareback
X
1962 Type 343 Ghia 
1957 Type 111 (T111) 
1964 Type 311    
Type 1 are nice, Type 2 are cool, BUT Everyone knows, that  Type 3............RULE!\\\\\\\" 

ts
Juniormedlem
**
Innlegg: 97
Bosted: Bergen


Vis profil

« Svar #181 på: juli 14, 2012, 17:41:46 pm »

Personlig liker jeg best så originalt som mulig, men med senk, felger og gjerne litt mer effekt.

Mange utrolig fine farger blant originalfargene!! Men om du skal gjøre om på T-111 eller bytte bil må du jo nesten finne ut av selv. Du som eier bilen  Blunker
Loggført

57 - 117 Oval Ragtop - Supercharged by Judson
65 - 343 Karmann Ghia
Trond Dahl
Administrator
Supermedlem
*****
Innlegg: 4526
Bosted: Sandnes


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #182 på: juli 14, 2012, 17:45:17 pm »

Selg den som den er og bygg noe nytt. T-111 "spøkelset" vil alltid være der uansett om du bytter farge. Nå når bilen endelig er tilbake slik den var så kan den like greit selges komplett.
Loggført

Street car 10.67/206kmt@Kjula 2014
Race car 9.49/236kmt@SCC 2017




"It seems that perfection is reached not when there is nothing left to add, but when there is nothing left to take away"
Hot Owl
Administrator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5697
Bosted: Østlandet


Vis profil WWW

« Svar #183 på: juli 14, 2012, 18:01:40 pm »

Jeg synes vel at det er unødvendig å gjøre om den bilen, det finnes jo mange tristere ovaler som ligger nærmere dine planer?
Loggført

Speed is no substitute for direction
BERGER
Supermedlem
*****
Innlegg: 4502
Bosted: Trøgstad



Vis profil WWW
« Svar #184 på: juli 14, 2012, 19:30:08 pm »

Selg den som den er og bygg noe nytt. T-111 "spøkelset" vil alltid være der uansett om du bytter farge. Nå når bilen endelig er tilbake slik den var så kan den like greit selges komplett.

Enig!
Det er veldig synd hvis den opprinnelige look`n blir borte. Dessuten tror jeg du senker den fremtidige verdien av bilen betydelig.
Loggført



This is my simple religion:
-Be cool
-Don't be an asshole
Kjetil
Supermedlem
*****
Innlegg: 1459
Bosted: Toten



Vis profil
« Svar #185 på: juli 14, 2012, 20:13:19 pm »

Gjør som du vil med den, det er din bil!   Gliser 
Loggført
Endre S
Supermedlem
*****
Innlegg: 2090
Bosted: Rogaland


Våre liv er summen av de valg vi har tatt.


Vis profil WWW
« Svar #186 på: juli 14, 2012, 21:30:46 pm »

Jeg synes vel at det er unødvendig å gjøre om den bilen, det finnes jo mange tristere ovaler som ligger nærmere dine planer?
Da finner du en trist oval med skyvetak til meg :-)
Loggført

1974 1303 SilverBIGL
1971 1302 Cab
1963 Type 311
1967 Type 365 Squareback
X
1962 Type 343 Ghia 
1957 Type 111 (T111) 
1964 Type 311    
Type 1 are nice, Type 2 are cool, BUT Everyone knows, that  Type 3............RULE!\\\\\\\" 

Eikstad
Supermedlem
*****
Innlegg: 2584
Bosted: I finere strøk av skien.


Full off stupid ideas since 1978.....


Vis profil
« Svar #187 på: juli 28, 2012, 22:31:04 pm »

Slik utviklingen har vært tror jeg neppe bilen blir særlig mere (eller mindre..) verdt enn andre tilsvarende biler enten den er slik den opprinnelig ble bygget eller om du endrer den totalt.

Hvorfor?
Jo fordi for 20 år siden kastet man orginalskjermer til fordel for repro, man kunne bytte til et nyere chassi på ei splitt boble fordi det var rust i gulvplatene på den orginala plata osv helt uten å ofre orginaliteten en tanke. Hva som er "riktig" eller ikke på T-111 vet ikke jeg men slik det ser ut ved første øyekast er nok ikke det stort.
I dag er man syklig opptatt av "matching numbers", "riktige" deler og orginalitet (selv på restobiler). Kravene til kvalitet og finisch er også mye høyere blant de seriøse byggerene nå enn tidligere.

For de som var med for 20 år siden forstår jeg at dette er nostalgisk, men FY for en look det er/ var på disse bilene! Born2Run så ut som et garderobeskap på steroider, Tjeltabilen ser ut som en utglattet bigwindow bil med splittrute bak og dører som rett og slett åpnes feil vei. Flere kan nevnes, men jeg grøsser bare ved tanken. Alle disse bilene har et fellestrekk ved at de har et forferdelig stuk, trolig grunnet dårlig utvalg av dekk og innkortede forstillinger "back in the days", men også fordi ingen tenkte selv. Innkortinger osv som idag er helt normalt er jo så enkelt at selv svigermor kan klare det med litt basic opplæring ( og hun er tett Gliser). Så hvorfor gjorde så få slike inngrep for 20 år siden? Trolig fordi man risikerte å få smuss på Ball genseren eller olje på seilerskoene.

T-111 er et unikt og fantastisk emne for å bygge en restobil (på samme måte som en standard modell er for en cal looker). Porsche bremser, unike hjul, rag top etc. Det som mangler er lister, ny farge, mindre justeringer på hjuloppheng og et orginalt interiør så er bilen en restobil etter dages standard.
« Siste redigering: juli 28, 2012, 22:34:55 pm av Bablefish. » Loggført



"Det er greit om du er uenig med meg. Jeg kan ikke tvinge deg til å ha rett." Jeg er ikke en advokat, homofil, lege eller spesielt seriøs person. Eventuelle råd av juridisk, legningsmessig, medisinsk eller seriøs karakter må sees i sammenheng med dette. Derimot så er jeg rakettforsker, ganske fornuftig og av og til morsom. Google er din venn … men den kan dessverre ikke hjelpe deg å tenke.
Kjetil Lima
Supermedlem
*****
Innlegg: 2974
Bosted: Stavanger



Vis profil
« Svar #188 på: juli 28, 2012, 22:49:34 pm »

En av bilene du nevner her har nå 4" korta forstilling  Osteaktig
Loggført

1961 T1 - Custom
Eikstad
Supermedlem
*****
Innlegg: 2584
Bosted: I finere strøk av skien.


Full off stupid ideas since 1978.....


Vis profil
« Svar #189 på: juli 28, 2012, 22:52:10 pm »

En av bilene du nevner her har nå 4" korta forstilling  Osteaktig


Takk. Du reddet nattesøvnen min Glad
Loggført



"Det er greit om du er uenig med meg. Jeg kan ikke tvinge deg til å ha rett." Jeg er ikke en advokat, homofil, lege eller spesielt seriøs person. Eventuelle råd av juridisk, legningsmessig, medisinsk eller seriøs karakter må sees i sammenheng med dette. Derimot så er jeg rakettforsker, ganske fornuftig og av og til morsom. Google er din venn … men den kan dessverre ikke hjelpe deg å tenke.
BERGER
Supermedlem
*****
Innlegg: 4502
Bosted: Trøgstad



Vis profil WWW
« Svar #190 på: juli 28, 2012, 23:14:14 pm »

Med litt jobb kan vel denne her også bli en resto bil etter dagens standard, men burde man? Øyerulling

Loggført



This is my simple religion:
-Be cool
-Don't be an asshole
tmatre
Supermedlem
*****
Innlegg: 875
Bosted: Rogaland - Klepp



Vis profil
« Svar #191 på: juli 29, 2012, 14:02:51 pm »


Når det gjelder vedi.. som i penger:
Bilen mangler 90 talls look motoren, selv om den har fått felger/bremser tilbake...
Eventuell videre endring av "verdien i kroner" om den endres mer å i såfall være om han som bygget den ønsker å kjøper den tilbake?

De fleste av oss regner vel verdien av hobbybil i opplevelser i stede for kroner?
Da må det være Endre sine opplevelser som legges til grunn om bilen bør endres på eller om den bær beholde dagens "look"

Og ang Pink Lady...
Den er ikke et særlig godt object for en resto....
Loggført

"Under steer is when you hit the wall with the front of the car and over steer is when you hit the wall with the rear of the car.
Horsepower is how fast you hit the wall, torque is how far you take the wall with you."
Endre S
Supermedlem
*****
Innlegg: 2090
Bosted: Rogaland


Våre liv er summen av de valg vi har tatt.


Vis profil WWW
« Svar #192 på: august 10, 2012, 22:52:03 pm »

Jaja.... Det er bra at smaken er som baken..... Nå står bilen hjemme hos skaperen og får trolig en verdig fortsettelse. Nå glede eg meg til å fylle opp garasjen med noe nytt prosjekt:-)
Loggført

1974 1303 SilverBIGL
1971 1302 Cab
1963 Type 311
1967 Type 365 Squareback
X
1962 Type 343 Ghia 
1957 Type 111 (T111) 
1964 Type 311    
Type 1 are nice, Type 2 are cool, BUT Everyone knows, that  Type 3............RULE!\\\\\\\" 

Hot Owl
Administrator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5697
Bosted: Østlandet


Vis profil WWW

« Svar #193 på: august 10, 2012, 22:55:54 pm »

Tusen takk for at du samlet bilen til ett rike igjen Endre!
Kommer du på SCC?
Loggført

Speed is no substitute for direction
Håkon
Seniormedlem
****
Innlegg: 488
Bosted: Stavanger



Vis profil
« Svar #194 på: august 11, 2012, 00:25:16 am »

happy ending
Loggført

Ørjan Evensen
Medlem
***
Innlegg: 174
Bosted: Stavanger



Vis profil
« Svar #195 på: august 11, 2012, 16:04:55 pm »

Word!!!!  Blunker Lykke til te ny eier, blir garantert tatt godt vare på nå vil jeg tro  Kult
Loggført
Sonic
Supermedlem
*****
Innlegg: 1903
Bosted:


Vis profil

« Svar #196 på: august 11, 2012, 19:32:41 pm »

Upps !! Er denne nå solgt videre Hæ "Et absoslutt icon "  Osteaktig

Mvh
Erich
Loggført
Hulken
Supermedlem
*****
Innlegg: 3428
Bosted: Gjøvik


Hardcore type four...


Vis profil
« Svar #197 på: august 11, 2012, 22:54:19 pm »

Jaja.... Det er bra at smaken er som baken..... Nå står bilen hjemme hos skaperen og får trolig en verdig fortsettelse. Nå glede eg meg til å fylle opp garasjen med noe nytt prosjekt:-)

Snakker vi om Trond D altså, opprinnelig eier/bygger? Grattis i såfall, og velkommen tilbake!
Loggført

Arild B, Gjøvik
1956 1200 cabriocoach restobjekt (solgt til hyggelig herre)
1972 1302S "Hulken" restobjekt
1973 412 2-dørs coupe
Endre S
Supermedlem
*****
Innlegg: 2090
Bosted: Rogaland


Våre liv er summen av de valg vi har tatt.


Vis profil WWW
« Svar #198 på: august 14, 2012, 09:34:34 am »

Jeg kommer desverre ikke til Scc i år. Garantert så skal eg få det til i 2013.
Ja det er Trond Dahl som har fått tilbake T111 nå.
Loggført

1974 1303 SilverBIGL
1971 1302 Cab
1963 Type 311
1967 Type 365 Squareback
X
1962 Type 343 Ghia 
1957 Type 111 (T111) 
1964 Type 311    
Type 1 are nice, Type 2 are cool, BUT Everyone knows, that  Type 3............RULE!\\\\\\\" 

Hulken
Supermedlem
*****
Innlegg: 3428
Bosted: Gjøvik


Hardcore type four...


Vis profil
« Svar #199 på: august 14, 2012, 09:56:04 am »

Er godt valg og selge den tilbake, håper du får tak i rett prosjekt til dine ønsker!
Loggført

Arild B, Gjøvik
1956 1200 cabriocoach restobjekt (solgt til hyggelig herre)
1972 1302S "Hulken" restobjekt
1973 412 2-dørs coupe
Roy Grelland
Supermedlem
*****
Innlegg: 7132
Bosted: Nøtterøy



Vis profil
« Svar #200 på: august 14, 2012, 10:39:07 am »

Jeg kommer desverre ikke til Scc i år. Garantert så skal eg få det til i 2013.
Ja det er Trond Dahl som har fått tilbake T111 nå.

For ordens skyld så er det ikke den Trond Dahl som er aktiv her på forumet, men Dalærn som han kalles her i Tønsberg, som bygde den da de fleste av oss hadde permanent og brukte ball-gensere Glad

(Og Karl Fredrik HADDE hår....)
Loggført
Hulken
Supermedlem
*****
Innlegg: 3428
Bosted: Gjøvik


Hardcore type four...


Vis profil
« Svar #201 på: august 14, 2012, 10:56:33 am »

Kan erindre noen turer i gode gamle dager. Blant annet turen hjem fra København hvor Trond punkterte. Siden reservehjulet var tynnere og hjulmutterene var tette så var eneste løsning og kutte dem for og få festet hjulet. Mørkt var det og baufil hadde ingen med. Men en tur innom nærmest "stuga" ordnet biffen. VW Aircoolers gutta tok vel første ferge Moss-Horten mandag morgen, vi var hjemme halv ni. Rakk en dusj og så rett på jobb til ni.
Loggført

Arild B, Gjøvik
1956 1200 cabriocoach restobjekt (solgt til hyggelig herre)
1972 1302S "Hulken" restobjekt
1973 412 2-dørs coupe
Martin
Supermedlem
*****
Innlegg: 12506
Bosted: vestfold


Vis profil

« Svar #202 på: august 14, 2012, 18:20:49 pm »


(Og Karl Fredrik HADDE hår....)
Osteaktig
Loggført
Wheeler
Supermedlem
*****
Innlegg: 608
Bosted: Svarstad,Vestfold


Vis profil

« Svar #203 på: august 14, 2012, 20:27:39 pm »

Gratis til Dahler`n !!!
(har Ball gensern fortsatt)
Loggført
Eikstad
Supermedlem
*****
Innlegg: 2584
Bosted: I finere strøk av skien.


Full off stupid ideas since 1978.....


Vis profil
« Svar #204 på: august 14, 2012, 22:55:58 pm »

Gratis til Dahler`n !!!
(har Ball gensern fortsatt)

Nå kan dere gammlinger få kjøpt "repro" Ball gensere også Glad
Loggført



"Det er greit om du er uenig med meg. Jeg kan ikke tvinge deg til å ha rett." Jeg er ikke en advokat, homofil, lege eller spesielt seriøs person. Eventuelle råd av juridisk, legningsmessig, medisinsk eller seriøs karakter må sees i sammenheng med dette. Derimot så er jeg rakettforsker, ganske fornuftig og av og til morsom. Google er din venn … men den kan dessverre ikke hjelpe deg å tenke.
Kjell Roar
Supermedlem
*****
Innlegg: 4182
Bosted: Sandefjord, ved Ekeberg grill & camping...


Fra 55? Hadde ikke råd til noe nyere...


Vis profil
« Svar #205 på: august 15, 2012, 13:58:47 pm »


For ordens skyld så er det ikke den Trond Dahl som er aktiv her på forumet, men Dalærn som han kalles her i Tønsberg, som bygde den da de fleste av oss hadde permanent og brukte ball-gensere Glad


Jæ**a sossær!!!    Osteaktig  Osteaktig  Osteaktig
Loggført

Ovalen har 30hk @ 3400rpm, og gjør glatt 0-100 etterhvert

Andre hobbykjøretøy: CX500, Z1000A2, V7Sport, CB100
HenningA
Supermedlem
*****
Innlegg: 668
Bosted: Nøtterøy


Mob 95298043


Vis profil
« Svar #206 på: august 15, 2012, 15:09:11 pm »

Jeg kommer desverre ikke til Scc i år. Garantert så skal eg få det til i 2013.
Ja det er Trond Dahl som har fått tilbake T111 nå.

For ordens skyld så er det ikke den Trond Dahl som er aktiv her på forumet, men Dalærn som han kalles her i Tønsberg, som bygde den da de fleste av oss hadde permanent og brukte ball-gensere Glad

(Og Karl Fredrik HADDE hår....)
Osteaktig Osteaktig Osteaktig Osteaktig Osteaktig Osteaktig
Loggført

63 T1

Har hatt:
57 T1
64 T1
71 1302



____________
Mob 95298043
Endre S
Supermedlem
*****
Innlegg: 2090
Bosted: Rogaland


Våre liv er summen av de valg vi har tatt.


Vis profil WWW
« Svar #207 på: august 18, 2012, 08:34:09 am »

Er godt valg og selge den tilbake, håper du får tak i rett prosjekt til dine ønsker!
Ja eg er så fornøyd så :-)
Loggført

1974 1303 SilverBIGL
1971 1302 Cab
1963 Type 311
1967 Type 365 Squareback
X
1962 Type 343 Ghia 
1957 Type 111 (T111) 
1964 Type 311    
Type 1 are nice, Type 2 are cool, BUT Everyone knows, that  Type 3............RULE!\\\\\\\" 

Sider: 1 ... 5 6 [7]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!