Nå fikk jeg endelig gjort måling på bensinforbruket. Det ble 1.5 liter Så tror bilen må opp på noen bukker og få tettet noen bensinslanger og 8mm ut av tanken. For den kan vell ikke bruke så mye? Standard 1300sp. Det var 50/50 med blandet og langkjøring.
Kunne sikkert fått schleicher til å lage custom kam og da. Har du raptor kammen sine specs så er det jo rett frem. Selvom hvor etisk rett det er kan diskuteres
Hei! Før jeg kjøper repro skjermer prøver jeg her. Jeg trenger da alle skjermene på bilen nye i L50B diamond blue. Er de i god stand det vil si ingen bulker og rust er jeg ute etter alle 4. Tenkte jrg skulle prøve dette før jeg kjøper repro og lakker de opp. Hvis det ikke finnes i Diamond Blue er jeg også inntresert i skjermer bak som er i god stand, dvs ingen rust ingen bulker.
Trenger også to dører da det er rustet hull på mine. Igjen helst to dører i god stand som er L50B diamond blue, uten rust og bulker. Hvis det ikke finnes er to dører som passer 1300 1970 mod også attraktivt. Igjen uten bulker og rust men da kan det være en annen farge men helst Diamond Blue.
Beklager sen oppfølger. Da jeg ikke helt skjønner/har funnet min måte og laste opp bilder på så blir det at jeg skriver noe og så kommer det masse bilder etterhvert blir det nok bedre.
Det vi gjorde i helgen var og Bytte forstilling med nye bæreledd og byttet de endeleddene som var slitne. Byttet bensinsi, bensinfilter og alle slanger. Byttet motor/girkasse olje og justert clutch Luftet og justert bremser Fikset hornet Innstalert elektrisk spulervæske system. Motor-service med bytte av noen pakninger, justering av ventiler og tenning.
Høres ikke mye ut men var nok til å ha 2 og en halv mann på bilen i en hel helg. Tusen takk til Pappa og Magne for all hjelpen!
Og her kommer noen bilder:
Vi fant noe rust i fremre venstre og bakre høyre innerskjerm, støtfanger feste høyre bak må sveises/byttes da den har hatt en kollisjon der som gjør at fangeren blir posisjonert feil. Hjulbrønn forran er ok men blir nok byttet i samme slengen.
Etter det blir det å reparere/fikse og lakke dører og skjermer d disse enten har rusthull eller bobler. Bare glad det nesten ikke er noe på karosseriet som ikke kan tas av
Da har jeg fått vite hva som er feil på bilen og alt dette rekker vi forhåpentligvis og utføre i helgen:
Overgang av bremser/bytte utslitte deler Fikse horn Fikse spylervæske Fikse forstilling med bærekule(?), forstillingen må sveised og ut av bilen, bytte beams. I annledning blir det kanskje innstalert mulighet for senking samme type som på puma. Bytte clutch Bytte pakninger/service på motoren
Gratulerer med klokt bilkjøp Var det dere vi møtte på BugIn i Belgia i sommer, med motoren ute og skruing for harde livet ? Ikke så vanskelig å legge inn bilder her egentlig. Trykk på "ekstra valg" nede på venstre side, trykk så på "velg fil", trykk så på "(legg inn vedlegg)". Du får lagt inn fire bilder på hvert innlegg..
Takk for tipset Ja var oss du møtte ja, den grønne/brune bayen med rumpa i luften haha.
Da har du luft i blodet ja Den bussen har jo vært overalt den Da sees vi ihvertfall i Belgia i 2017 og 2019 Muligens litt før og. Bor på Røa og cruiser mye rund i Bærum/Asker traktene...
Gratulerer med klokt bilkjøp Var det dere vi møtte på BugIn i Belgia i sommer, med motoren ute og skruing for harde livet ? Ikke så vanskelig å legge inn bilder her egentlig. Trykk på "ekstra valg" nede på venstre side, trykk så på "velg fil", trykk så på "(legg inn vedlegg)". Du får lagt inn fire bilder på hvert innlegg..
Takk for tipset Ja var oss du møtte ja, den grønne/brune bayen med rumpa i luften haha.
Ja kan starte med å fortelle kort om meg selv. Jeg er da en 15 år gammel gutt som bor i Asker. Vokste nesten opp i en boble og type 4, som senere ble byttet ut i en 914. Så det var egentlig bare ett spørsmål om tid før jeg skulle kjøpe min egen bil. Og etter fjorårets tur med turbussen til Belgia hadde jeg bestemt meg. Jeg skulle få kjøpt den fortest mulig. Så idag kom enedelig drømmen i oppfylelse, og jeg fikk min antakelig 1970 reg i 1969 hjem på parkeringsplassen. Det er en 1300. Planen er da at den skal være klar til europa tur i 2019, forhåpentlig vis med noe større motor, andre bremser, og lavere. Dette vil på ingen måte være en prosjekttråd hvor det vil skje noe hele tiden, og kan godt ta laaaang tid mellom hver update, da min 15 årige gamle økonomi ikke lar meg kjøpe like mye ting som jeg hadde håpet på men skal prøve å få gjort mest mulig her er noen bilder:
Solid bunn/kanaler, noen skjønnhetafeil, men tenker at det andre er viktigst ) Utrolig tingvint og laste opp bilder her men men
Da var turbussens første tur i 2016 unnagjort, mer eller mindre problem-fritt
Årets planer er blandt annet Super VW festival i Le Mans, Le Bug Show i Spa og til slutt Nordkapp. 2016 er turbussens 10 års jubileum og det feires med ny tenning Nå får vi bare håpe at motor nummer 3 holder gjennom hele sommeren