Vis innlegg
|
Sider: 1 2 [3] 4 5 ... 43
|
61
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Prosjekttråd 1300/oval
|
på: februar 16, 2024, 23:38:10 pm
|
"Raskere Turteller" Er det noe jeg trenger å vurdere til Varianten? Helt klart! i Har satt tilbake en VDO jeg hadde liggende. Repro`n fra ISP West fikk plutselig veldig urolig nål. Skal være mulig å fikse dette med å sette inne en diode (som jeg kjøpt)... Prøvde dette når jeg hadde biltema teller før vdo jeg nå har. Brukte og diode men det hjalp ikke på biltemtelleren. VDO derimot er stabil. Den får nytt hjem i trettennulltos låvevegg som ikke blir særlig plaget av treg turteller
|
|
|
65
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Prosjekttråd 1300/oval
|
på: februar 09, 2024, 19:27:32 pm
|
Tenkte prøve koble lyset på dimmeren til speedo så får vi se!
De alugreiene er løfterforinger ja
Ja blir litt stereo her og! Så to 6.5 toms elementer i kasse på hver side under baksetet
Det er til 2723cc oxy prosjektet ja trettennullto🥳 Prøøøver samle sammen til short hvertfall Gleder meg til montere de målerne
|
|
|
67
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Prosjekttråd 1300/oval
|
på: februar 08, 2024, 22:46:08 pm
|
Litt parts på vei inn om dagen! Oppgradering til mer moderne instrumenter med mer nøyaktige sensorer og raskere turteller som klarer henge med i girskift! [attachment=1][attachment=2]
|
|
|
68
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Grellands 67 cal-look
|
på: februar 05, 2024, 23:05:08 pm
|
Du hakke vurdert jpms støtstangrør med større åpning på toppsiden? Hvis den større «vanlige» utgaven ikke funker har han en enda større utover det igjen og
|
|
|
71
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Prosjekttråd 1300/oval
|
på: januar 31, 2024, 19:36:34 pm
|
Utover motorprosjektet er det blitt en laaang liste av mekaniske ting som skal fikses før sommerens europatur. Men i noe elsikkerhet skal og oppgraderes. Instrumenter skal skiftes ut til moderne instrumenter med mer moderne følere enn motstand/magnet basert som er det vanlige. Her er det stack instrumenter med solid state sensorer og csps topptemp instrument.
I den anledning skal batteriet flyttes til reservehjulsbrønnen. Originalt er ikke pluss fra batteri til starter beskyttet med sikring og det er heller ingen sikring på plusskabelen til sikringskapet før etter tenningsnøkkelen. Det betyr ganske mange meter med usikrede ledninger. Nå skal både starter/ladekrets få sikring. Sikringsboksen skiftes ut til en moderne flatstift sikringsboks med en primærsikring ved batteriet før det kobles via tenningslåsen som originalt. Den nye boksen har og flere spor så stereo/12v uttak og instrumenters driftsstrøm vil få egne sikringer. Originalt er ikke instrumentenes lyskrets heller sikret, disse vil nå få sikringer sammen med økt antall instrumenter. Hovedstrømbryter blir flyttet til ved rattstammen og ladekabel fra dynamo vil bli lagt på nytt med tykkere kabel. Til sammen bør dette sikre bilen for elbrann og kortslutninger:)
|
|
|
72
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Grelland's Ghia
|
på: januar 30, 2024, 18:56:50 pm
|
Har tro på at det er rettskårnedrev ulyd jeg. Da selvfølgelig med forbehold om at du har kryssmålt med målestav og mikrometer både lille-enden på rådene, i stempelet og utvendig kryssmåling på kryssboltene og at disse var in spec.
Jeg har også trua på rettskårne drev. Jeg kan selvsagt åpne motoren og bytte til vanlige drev for å verifisere, men det blir litt sånn kost/nytte vurdering. Lyden har vært der "bestandig" og ikke blitt værre, så etter å ha sjekket så mye som jeg har, tenker jeg at det ikke er noe alvorlig (famous last words ) Siden lyden kommer bare på annenhver omdreining på veiva ser jeg ikke helt at kryssbolter kan være årsaken? Jeg tviler og litt på kryssbolter, men er jo stort sett derfor man måler alt dor å utelukke:) så lenge det ikke er på øvre og nedre dødpunkt og skifte her. Hvis du holder hånda på kamdrevet og vrir den rundt, kjenner du noe da?
|
|
|
73
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Grelland's Ghia
|
på: januar 30, 2024, 10:11:41 am
|
Har tro på at det er rettskårnedrev ulyd jeg. Da selvfølgelig med forbehold om at du har kryssmålt med målestav og mikrometer både lille-enden på rådene, i stempelet og utvendig kryssmåling på kryssboltene og at disse var in spec.
|
|
|
75
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Grellands 67 cal-look
|
på: januar 29, 2024, 11:32:59 am
|
Takk for innspill; kanskje det ikke er nødvendig da? Hmm. Er det noen som kan si hva "konsekvensen" av lavere komp (8.5 vs f.eks 9,5) er rent konkret? Jeg vet at man får mindre sjans for tenningsbank, men er det merkbart lavere effekt? Og så må du huske at dette er old-sckool, Jens-Ole, så ikke noe EFI her 009 og IDF Spørs helt kam. Kammen avgjør komp. Men hvis alt er innenfor hva kammen vil ha så vet jeg ikke hva d har og si ifht kompressor
|
|
|
79
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Grelland's Ghia
|
på: januar 25, 2024, 21:54:20 pm
|
Målte mine rettskårne nå, og kom til 5 hundredeler, så det er nok ikke der lyden kommer fra. Takk for innspill.
Ekke så god på den der terminologien😂 men det er 0.05? Det er i såfall meget tight og fint! Har du noe video av lyden når du vrir motor for hånd?
|
|
|
80
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Grelland's Ghia
|
på: januar 25, 2024, 17:36:59 pm
|
Blir ikke lik klakking på skråe drev. Fant ikke bildet men om jeg husker rett, og tror jeg gjør, er det over 0.15mm (0.006) klaring på rettskårne så blir det klakking, spesielt med mye fjertrykk. Tror jeg målte mine nye cb drev til 0.11. Er alltid en prosess det der og se ace performance engines sitte og mikse og matche 20 drev for å få klaringene trange nok og dermed stille motor
|
|
|
81
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Grelland's Ghia
|
på: januar 25, 2024, 09:34:15 am
|
Har du rettskårne kamdrev? Mål slarken. Jeg sitter på fasittmål frs noen amerikanske byggere fra når det begynner lage lyd
|
|
|
82
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Prosjekttråd 1300/oval
|
på: januar 24, 2024, 20:53:45 pm
|
Okay Kamerat. Da blir stemplene dine levert til JT for fresing av lommer for ventiler, og så henter jeg girkassene våres i samme smellen. Keep on keeping on.
Fett! Godt med en knall kammerat når formen vakler
|
|
|
83
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Prosjekttråd 1300/oval
|
på: januar 14, 2024, 15:58:22 pm
|
[attachment=1][attachment=2] Oooooog det var litt lite klaring til innsugsventilen. Omtrent 0.05mm. Så her må det notches
All klaring er god klaring Var det da😂 er visst anbefalt litt mer🙄😂
|
|
|
87
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Prosjekttråd 1300/oval
|
på: januar 10, 2024, 23:26:00 pm
|
Etter noen tunge familiære dager satt kjøpsknappen løst gitt. Nå er div. deler for ovalens motorprosjekt bestilt. Så får jeg oppdatere mer når delene kommer
|
|
|
88
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Prosjekttråd 1300/oval
|
på: desember 31, 2023, 18:55:56 pm
|
Etter litt regning så har jeg kommet frem til at org siste rev åndesystem var 254mm^2 mens jeg nå har to stk utganger som totalt gir 390mm^2. dette sammen med tykke 92mm sammen med total seal gas portede ringer og der sylindre er cnc honet til optimal overflateruhet (fulgte faktisk med papirer på specs av honen) så er håpet at det skal bli en «tett» motor
|
|
|
|