mai 08, 2024, 08:48:08 am *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Hvilken modell 1303 har gummi på endene av støtfangerne?  (Lest 1471 ganger)
Pål
Supermedlem
*****
Innlegg: 3941
Bosted: Teie / Tønsberg


Vestfold


Vis profil
« på: oktober 03, 2008, 22:56:24 pm »

Noen 1303 har små gummier på endene av støtfangerne og gummistripe langs midten (som på bilde). Er det kun USA bilene som har disse eller var biler levert europa også utrustet med slike?

Hvilke modeller hadde disse gummiendene?


Loggført

Pål
- 1959 T1 Rag Top
(Ö\_!_/Ö)
I once thought that I was wrong and I was right. I was wrong
Rocket-Racing
Supermedlem
*****
Innlegg: 1771
Bosted: Sande i Vestfold



Vis profil
« Svar #1 på: oktober 04, 2008, 01:06:49 am »

Forhåpentligvis ikke så mange  Gliser
Loggført

If it ain't broke... sell it & buy one that is

SCREWDRIVER #6

www.screwdriversnorway.blogspot.com
Pål
Supermedlem
*****
Innlegg: 3941
Bosted: Teie / Tønsberg


Vestfold


Vis profil
« Svar #2 på: oktober 04, 2008, 01:52:08 am »

Skal være enig i at det ikke ser bra ut på en fanger i krom, men syns det er finere på lakkerte fangere Glad
Loggført

Pål
- 1959 T1 Rag Top
(Ö\_!_/Ö)
I once thought that I was wrong and I was right. I was wrong
Tarjei
Seniormedlem
****
Innlegg: 379
Bosted: Oslo


Vis profil

« Svar #3 på: oktober 04, 2008, 07:16:36 am »

Helt uenig. Synes det ser bra ut! Vi har tross alt nådd nesten midten av 70-tallet, og  gummilistene bidrar til en del av det utseendet. I tillegg beskytter gummilisten støtfangerene.

FOr å svare på spørmålet:
Det var en utstyrspakke som het LS (her henvises det nødvendigvis ikke til cab'en) hvor gummilistene var en del av den pakken. Hvis du søker litt i forument på www.vw2you.com mener jeg det var et topic der om det samme.

Tarjei
Loggført

Tarjei
1303 S "Gullsnute"
1303 S Big  "Grünet" Solgt til herren fra Asker med skjegg
1303 S "Rødhette" Solgt til en hyggelig fyr som skal ta godt hånd om henne.
1972 T2 Westfalia camper "Nadolek"
1984 Brenderup "Lille-Grün"

tholtest@yahoo.com

Senking suger!
BUG-TV
Medlem
***
Innlegg: 205
Bosted: Sortland



Vis profil
« Svar #4 på: oktober 04, 2008, 12:09:57 pm »

Det var kun USA bilene 74-79, som hadde plastdeksel på endene av støtfangerne og gummilist. Disse støtfangerne er kraftigere og dermed mye tyngre en Europeiske. De hadde også støtdemper i støtfangerfestet for å innfri  noen USA-regler...Ikke bare 1303 , men alle USA-boblene fra 1974-79. I Europa hadde 1303 fra aug. 1974 og nyere gummilist langs hele fangerens bredde, men ikke plastdeksler. De hadde også blinklys integrert i frontstøtfangeren.

ps.
Har akkurat makan til den på bildet som er under restaurering, og det har den vært de 10 siste årene.....
« Siste redigering: oktober 04, 2008, 12:17:38 pm av BUGTV » Loggført

Mvwh
Torkild

-59 T-1
-65 Beach Buggy
-71 1302
-73 1303 gull
-74 1300S (skrotes)
-78 1303 Convertible
-76 Doka
-79 T2 Camper
-55 Unimog
-94 Golf Variant 1,8i
-14 E-Golf
-17 Touran
Pål
Supermedlem
*****
Innlegg: 3941
Bosted: Teie / Tønsberg


Vestfold


Vis profil
« Svar #5 på: oktober 04, 2008, 22:21:55 pm »

Det er vel ikke riktig at alle fra 74' har blink i fangeen foran? 79' Cab har de montert i quarterpanelene foran, akkurat som vanlige biler. Er vel ikke bare cab som har det, eller?
Loggført

Pål
- 1959 T1 Rag Top
(Ö\_!_/Ö)
I once thought that I was wrong and I was right. I was wrong
Hot Owl
Administrator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5697
Bosted: Østlandet


Vis profil WWW

« Svar #6 på: oktober 05, 2008, 17:20:09 pm »

USA Fangerne fra 74 sitter også høyere opp bak på bilen. Det er pga disse bilene at skjermene fikk de trekantformede fangerhullene.
Fra 75 sitter de fremre blinklysene i fangerne, i Europa. I Norge har vi også ettermonterte blinklys på quarter panelet, noe bilene ikke hadde i Tyskland.
I USA fikk de enorme fremre blinklys oppe på skjermen med markeringslys i 70, og det hadde de nok helt frem til 79.
Loggført

Speed is no substitute for direction
Pål
Supermedlem
*****
Innlegg: 3941
Bosted: Teie / Tønsberg


Vestfold


Vis profil
« Svar #7 på: oktober 05, 2008, 20:30:31 pm »

Takker for utfyllende svar.

Antar bilen må ha blink i både fangeren foran og på quarterpanelene, eller får man godkjent en 79' mod med kun blink foran og bak?
Loggført

Pål
- 1959 T1 Rag Top
(Ö\_!_/Ö)
I once thought that I was wrong and I was right. I was wrong
raaen
Supermedlem
*****
Innlegg: 3603
Bosted: Darbu, Øvre Eiker. tlf. 99615690


Vis profil

« Svar #8 på: oktober 05, 2008, 21:01:42 pm »

Takker for utfyllende svar.

Antar bilen må ha blink i både fangeren foran og på quarterpanelene, eller får man godkjent en 79' mod med kun blink foran og bak?
må ha på sidene også.
Loggført
Gunnar|Rennfahrer2
Supermedlem
*****
Innlegg: 1844
Bosted: Hernes i Elverum


Min Cornerstone


Vis profil WWW
« Svar #9 på: oktober 06, 2008, 06:56:08 am »

Spørs om du har amerikanske "giga" blinklys på skjermene eller om du har blinklys i fangeren. Europa hadde ikke gummi list som standard i '75 hvertfall og det er siste året med 1303 med tak i norge. Hva som skjedde på cabben har jeg ikke greie på, men skulle jeg valgt mellom blinklys på skjermen og gummilist, eller blinklys i fangeren, ja da hadde jeg valgt det siste.
Loggført

Bobler 54-75 x antall
Buss 73
Min Prosjekttråd
Sider: [1]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!