mai 08, 2024, 06:50:57 am *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1] 2
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Cab -eiere i Norge  (Lest 7310 ganger)
BUG-TV
Medlem
***
Innlegg: 205
Bosted: Sortland



Vis profil
« på: november 15, 2008, 16:40:33 pm »

Det fantes en gang på nett et norsk  luftkjølt VW cabriolet-register , men det er vist avsluttet.
Lurer på hvor mange som eier boble cabriolet her i landet? Ikke roadster..men orginal tyskbygd.
Fortell om caben din! Gjerne med bilde.

Jeg har en 1978 1303 Convertible USA import.Triple white-utgave( lakk, interiør og tak= hvitt)
Kom til Norge fra Texas med flyttelasset til kona til en slektning av meg.Jeg kjøpte den i -96 og brukte den i 3-4 år.
Ikke brukt på 10 år grunnet svært saktegående restaurering. Det var mye rust under det fine ytre.
Den har fått nytt metall der det trengtes og ny alpinweiss lakk. Har kosta på den mye.......
Skal putte inn 2 liter type 4 motor fra 914 og har montert 901-kasse.
Ellers; justerbare fjærben foran og 17" porsche cup 2 felger evt. 16" Fuchs. Kerscher stab.stag foran og bak.


* IMG_2432.jpg (70.23 KB, 1024x683 - vist 240 ganger.)
« Siste redigering: november 21, 2008, 19:06:55 pm av BUGTV » Loggført

Mvwh
Torkild

-59 T-1
-65 Beach Buggy
-71 1302
-73 1303 gull
-74 1300S (skrotes)
-78 1303 Convertible
-76 Doka
-79 T2 Camper
-55 Unimog
-94 Golf Variant 1,8i
-14 E-Golf
-17 Touran
VW 181
Supermedlem
*****
Innlegg: 814
Bosted: Bergen



Vis profil
« Svar #1 på: november 16, 2008, 17:25:03 pm »

He he, håper denne passer, er i hvert fall tyskbygd.
Har en VW 181, Kurierwagen. Gikk hos Bundeswehr i en del år, før den ble solgt. Jeg er 3. eier, og hentet den i Hameln, Tyskland i september 2006. Forøvrig en gave fra fruen til min 40-årsdag!
Har fikset en del smått, bl a fått overhalt motor og satt på 1641-sylindersett. Byttet til boble-tromler rund baut, pga større utvalg av felger. Kjørte den Bergen-SCC-Bergen i august uten noen problemer! Bilen er en av veldig få cabrioleter med 4 dører, og jeg kan også hekte av dører, vinduer og legge ned frontruten. Stort luftigere blir det ikke.. Gliser


* Bilbilder 173 [800x600].jpg (69.29 KB, 800x600 - vist 193 ganger.)
Loggført

1971 VW 181 "Erwin"
1972 1302s "Smurfen"
BUG-TV
Medlem
***
Innlegg: 205
Bosted: Sortland



Vis profil
« Svar #2 på: november 16, 2008, 19:07:01 pm »

kul!
Årsmodell?
Loggført

Mvwh
Torkild

-59 T-1
-65 Beach Buggy
-71 1302
-73 1303 gull
-74 1300S (skrotes)
-78 1303 Convertible
-76 Doka
-79 T2 Camper
-55 Unimog
-94 Golf Variant 1,8i
-14 E-Golf
-17 Touran
JFP
Supermedlem
*****
Innlegg: 967
Bosted: Bærum



Vis profil
« Svar #3 på: november 16, 2008, 19:13:08 pm »

Må jo selvfølgelig henge meg på en tråd som denne... ;-)

Har en 1976-modell 1303, farge "Malagarot". Historien bak bilen er at den har gått de første årene i Tyskland. En nordmann som bodde der nede kjøpte den og tok den med hjem på flyttelasset. Solgte den her i 2002. En entusiast hadde den frem til jeg kjøpte den i 2005.

Men den fyren var en snik, for bilen var full av rust under et tykt lag av tectyl, og jeg ble lurt.

Det ble halvannet års ufrivillig men artig prosjekt på meg med full restaurering. Plukket ned bilen i molekyler og all rust (mye) ble sveiset bort. Omtrent alt er nytt på bilen: Motor (original VW longblock), bremseskiver, kalipere, hjullager, clutch, dempere, dekk, pulverlakkerte felger, forstillingspakninger, interiørpaneler, stigbrett, setetrekk, tepper, alle vinduslister, innertrekk/innmat/yttertrekk til kalesjen, speil, frontrute, osv, osv, osv. Det eneste jeg ikke plukket i deler var "innmaten" i gearkassen, alt annet ble overhalt.

Kjempetrivelig bil, og den er kanongod å kjøre. Har tilbakelagt 15 000 km med den siden den ble ferdig i fjor sommer.



Loggført
VW 181
Supermedlem
*****
Innlegg: 814
Bosted: Bergen



Vis profil
« Svar #4 på: november 17, 2008, 17:20:03 pm »

kul!
Årsmodell?

Takker! Er enig i det!  Blunker

Bilen er 1. gangs reg i februar 1971. Motoren har nå tilbakelagt hele 47 000 km, de gjør nok det samme i Bundeswehr, som vi gjør her: Kjører bilene 1-2 år, så står de i en hall i 5-6 år. Blir ikke så mange km av det.
Loggført

1971 VW 181 "Erwin"
1972 1302s "Smurfen"
BUG-TV
Medlem
***
Innlegg: 205
Bosted: Sortland



Vis profil
« Svar #5 på: november 18, 2008, 21:44:28 pm »

Det må da fins flere cab`er på forumet Hæ
Loggført

Mvwh
Torkild

-59 T-1
-65 Beach Buggy
-71 1302
-73 1303 gull
-74 1300S (skrotes)
-78 1303 Convertible
-76 Doka
-79 T2 Camper
-55 Unimog
-94 Golf Variant 1,8i
-14 E-Golf
-17 Touran
vwracer - Ola Linnerud
Seniormedlem
****
Innlegg: 252
Bosted: Lillestrøm



Vis profil
« Svar #6 på: november 18, 2008, 21:54:10 pm »

Hei,
Har en 76' 1303 cab, 1300 motor. Er vært noen luringer å sveiset litt her og der på den... byttet farge en gang i tiden fra orange til mørk grønn met. Beige canvas tak. og mellom brun innv. Noe lakkrust og div pirk... Artig å kjøre på solskinnsdager og kostet meg ikke mer enn hva noen forlanger for roadsterne sine...
Får se om jeg beholder den, litt for mye å holde på med for tiden. Har ikke noe skikkelig bilde å legge ut for tiden...

Ola
Loggført
Dr. Ing. Brezelfürsten
Supermedlem
*****
Innlegg: 1358
Bosted: Ski



Vis profil WWW
« Svar #7 på: november 18, 2008, 22:11:43 pm »

Artig tråd!
Jeg holder å redde denne i disse dager. Her blir to biler til én...




* bakside_invendig2.JPG (109.14 KB, 903x600 - vist 178 ganger.)

* bakside_invendig.JPG (87.47 KB, 843x560 - vist 154 ganger.)

* bakside_utvendig.JPG (110.74 KB, 903x600 - vist 179 ganger.)

* bakside_utvendig_venstre.JPG (84.96 KB, 903x600 - vist 177 ganger.)

* doer_forberedelse.JPG (93.86 KB, 903x600 - vist 174 ganger.)

* hele_donorbilen.JPG (112.56 KB, 903x600 - vist 204 ganger.)

* inv_quarterpanel.JPG (86.06 KB, 903x600 - vist 171 ganger.)

* OG_bil_karmann_sveis.JPG (117.81 KB, 903x600 - vist 211 ganger.)
« Siste redigering: november 18, 2008, 22:19:20 pm av Brezelfürsten » Loggført

15A 1951
Det skal være ekte sorg når jeg dauer! Ikke ei krone igjen..
http://www.azurbrezel.blogspot.com
Dr. Ing. Brezelfürsten
Supermedlem
*****
Innlegg: 1358
Bosted: Ski



Vis profil WWW
« Svar #8 på: november 18, 2008, 22:13:48 pm »

Flere bilder:


* securedownload1.jpg (228.93 KB, 800x596 - vist 171 ganger.)

* securedownload2.jpg (247.93 KB, 800x596 - vist 165 ganger.)

* securedownload3.jpg (209.31 KB, 800x596 - vist 164 ganger.)

* securedownload4.jpg (199.9 KB, 800x596 - vist 167 ganger.)

* securedownload.jpg (239.67 KB, 800x596 - vist 143 ganger.)
« Siste redigering: november 18, 2008, 22:27:09 pm av Brezelfürsten » Loggført

15A 1951
Det skal være ekte sorg når jeg dauer! Ikke ei krone igjen..
http://www.azurbrezel.blogspot.com
Pål
Supermedlem
*****
Innlegg: 3941
Bosted: Teie / Tønsberg


Vestfold


Vis profil
« Svar #9 på: november 18, 2008, 22:16:23 pm »

Off, jeg trodde jeg hadde mye sveising foran meg. Men det blekner totalt i forhold til denne Glad Splitt cab er ikke hverdagskost!!


Jeg har kjøpt en 79' 03 cab som jeg forhåpentligvis skal få gjort litt på i vinter.
Loggført

Pål
- 1959 T1 Rag Top
(Ö\_!_/Ö)
I once thought that I was wrong and I was right. I was wrong
Dr. Ing. Brezelfürsten
Supermedlem
*****
Innlegg: 1358
Bosted: Ski



Vis profil WWW
« Svar #10 på: november 18, 2008, 22:24:20 pm »

Off, jeg trodde jeg hadde mye sveising foran meg. Men det blekner totalt i forhold til denne Glad Splitt cab er ikke hverdagskost!!


Jeg har kjøpt en 79' 03 cab som jeg forhåpentligvis skal få gjort litt på i vinter.

He he. Det skal sies at den konverteres fra en original splittcab også da.. Jeg driver ikke med juks  Blunker
Det er for øvrig en proff som gjør arbeidet på bildene. Jeg skal ikke skryte på meg noe her..

Slik så den ut før arbeidet startet:


* caben.JPG (56.13 KB, 682x512 - vist 241 ganger.)
Loggført

15A 1951
Det skal være ekte sorg når jeg dauer! Ikke ei krone igjen..
http://www.azurbrezel.blogspot.com
JFP
Supermedlem
*****
Innlegg: 967
Bosted: Bærum



Vis profil
« Svar #11 på: november 18, 2008, 22:28:59 pm »

Hei,
Har en 76' 1303 cab, 1300 motor. Er vært noen luringer å sveiset litt her og der på den... byttet farge en gang i tiden fra orange til mørk grønn met. Beige canvas tak. og mellom brun innv. Noe lakkrust og div pirk... Artig å kjøre på solskinnsdager og kostet meg ikke mer enn hva noen forlanger for roadsterne sine...
Får se om jeg beholder den, litt for mye å holde på med for tiden. Har ikke noe skikkelig bilde å legge ut for tiden...

Ola

1300-motor, det var spesielt... Alle sene cab'er ble levert med 1600-motor, etter det jeg vet, så da har vel den vært byttet motor på? Eller er det det at bilen bare heter "1303" uten "S". Den bokstaven forsvant nemlig i 75 - da kuttet de ut 1300-motoren, og alle ble levert med 1600.
Loggført
Pål
Supermedlem
*****
Innlegg: 3941
Bosted: Teie / Tønsberg


Vestfold


Vis profil
« Svar #12 på: november 18, 2008, 22:30:31 pm »

Off, jeg trodde jeg hadde mye sveising foran meg. Men det blekner totalt i forhold til denne Glad Splitt cab er ikke hverdagskost!!


Jeg har kjøpt en 79' 03 cab som jeg forhåpentligvis skal få gjort litt på i vinter.

He he. Det skal sies at den konverteres fra en original splittcab også da.. Jeg driver ikke med juks  Blunker
Det er for øvrig en proff som gjør arbeidet på bildene. Jeg skal ikke skryte på meg noe her..

Slik så den ut før arbeidet startet:

Kan forestille meg at anskaffelse av 49 cab er en dyrkjøpt afære Blunker Blir det orginalbil eller looker?
Loggført

Pål
- 1959 T1 Rag Top
(Ö\_!_/Ö)
I once thought that I was wrong and I was right. I was wrong
Dr. Ing. Brezelfürsten
Supermedlem
*****
Innlegg: 1358
Bosted: Ski



Vis profil WWW
« Svar #13 på: november 18, 2008, 22:35:55 pm »

Off, jeg trodde jeg hadde mye sveising foran meg. Men det blekner totalt i forhold til denne Glad Splitt cab er ikke hverdagskost!!


Jeg har kjøpt en 79' 03 cab som jeg forhåpentligvis skal få gjort litt på i vinter.

He he. Det skal sies at den konverteres fra en original splittcab også da.. Jeg driver ikke med juks  Blunker
Det er for øvrig en proff som gjør arbeidet på bildene. Jeg skal ikke skryte på meg noe her..

Slik så den ut før arbeidet startet:

Kan forestille meg at anskaffelse av 49 cab er en dyrkjøpt afære Blunker Blir det orginalbil eller looker?

Det blir originalbil - så nært originalt jeg kommer..
BTW: Det er en 1951 Karmann. 
Loggført

15A 1951
Det skal være ekte sorg når jeg dauer! Ikke ei krone igjen..
http://www.azurbrezel.blogspot.com
Pål
Supermedlem
*****
Innlegg: 3941
Bosted: Teie / Tønsberg


Vestfold


Vis profil
« Svar #14 på: november 18, 2008, 22:41:28 pm »

Off, jeg trodde jeg hadde mye sveising foran meg. Men det blekner totalt i forhold til denne Glad Splitt cab er ikke hverdagskost!!


Jeg har kjøpt en 79' 03 cab som jeg forhåpentligvis skal få gjort litt på i vinter.

He he. Det skal sies at den konverteres fra en original splittcab også da.. Jeg driver ikke med juks  Blunker
Det er for øvrig en proff som gjør arbeidet på bildene. Jeg skal ikke skryte på meg noe her..

Slik så den ut før arbeidet startet:

Kan forestille meg at anskaffelse av 49 cab er en dyrkjøpt afære Blunker Blir det orginalbil eller looker?

Det blir originalbil - så nært originalt jeg kommer..
BTW: Det er en 1951 Karmann. 

my bad. Mente jeg leste en plass at det var en 49'. Men 51' er slets ikke noe værre i mine øyne. Splitt cab er uansett über fet auto Osteaktig
Loggført

Pål
- 1959 T1 Rag Top
(Ö\_!_/Ö)
I once thought that I was wrong and I was right. I was wrong
JFP
Supermedlem
*****
Innlegg: 967
Bosted: Bærum



Vis profil
« Svar #15 på: november 18, 2008, 22:42:21 pm »

Hyggelig med egen cab-tråd her på forumet! Blir litt ensomt med original cabriolet midt i blant alle puma-senkede cal-lookere  Rekker tunge

Her er forøvrig en webside som er verd å ta en tur innom for alle med cab. Over 1100 registrerte cabrioleter - de fleste med bilder. Også meget bra side med linker til andre cabriolet-nettsider:


http://www.typ15.com


Kjekk å ha for å sammenlikne fargeløsninger og utstyrsvarianter, mm hvis man jager etter det originale.

« Siste redigering: november 18, 2008, 22:50:09 pm av JFP » Loggført
66 Cab
Supermedlem
*****
Innlegg: 619
Bosted: Skien


Boden Kratzende Autos


Vis profil
« Svar #16 på: november 18, 2008, 23:09:39 pm »

Se her ja, er eier av en Cab i fra 1966. Den er riktignok produsert desember 1965, solgt ny i Sverige. Den ble tatt inn til Norge i 1999, en kar fra Trondheim som gjorde det. Fettern min kjøpte den i 2000 så ble den satt bort i 2001, da begynte jeg å mase om få kjøpe den. Men det tok 6 år med mye masing før jeg endelig fikk lov til å kjøpe den Gliser Sitter på jobb nå, så bildene har sikkert noen sett før...Måtte lete litt her inne for å finne noen av den...


* index.jpg (107.55 KB, 430x323 - vist 193 ganger.)

* index[1].jpg (87.85 KB, 430x323 - vist 197 ganger.)

* DSC05502.jpg (217.73 KB, 639x479 - vist 202 ganger.)

* index[1.jpg (133.6 KB, 430x323 - vist 181 ganger.)

* Rally.jpg (121.02 KB, 430x323 - vist 148 ganger.)
« Siste redigering: november 19, 2008, 19:40:26 pm av 66 Cab » Loggført

http://www.typ15.com/                      

BUG-TV
Medlem
***
Innlegg: 205
Bosted: Sortland



Vis profil
« Svar #17 på: november 20, 2008, 22:42:51 pm »

En som selger sin;
http://www.vwnorge.no/index.php/topic,8709.0.html
Loggført

Mvwh
Torkild

-59 T-1
-65 Beach Buggy
-71 1302
-73 1303 gull
-74 1300S (skrotes)
-78 1303 Convertible
-76 Doka
-79 T2 Camper
-55 Unimog
-94 Golf Variant 1,8i
-14 E-Golf
-17 Touran
Wheeler
Supermedlem
*****
Innlegg: 608
Bosted: Svarstad,Vestfold


Vis profil

« Svar #18 på: november 21, 2008, 20:03:51 pm »

http://www.typ15.com/uk/html/body_1-0794952.html
Loggført
Dr. Ing. Brezelfürsten
Supermedlem
*****
Innlegg: 1358
Bosted: Ski



Vis profil WWW
« Svar #19 på: november 21, 2008, 20:36:40 pm »

Her er det også ganske mye fint:
www.karmann1952.de
Loggført

15A 1951
Det skal være ekte sorg når jeg dauer! Ikke ei krone igjen..
http://www.azurbrezel.blogspot.com
66 Cab
Supermedlem
*****
Innlegg: 619
Bosted: Skien


Boden Kratzende Autos


Vis profil
« Svar #20 på: november 21, 2008, 20:45:09 pm »

Her er det også ganske mye fint:
www.karmann1952.de

Artig med nye Cab sider, hadde ikke vært innom den før Øyerulling Bare å legge ut flere her om noen har Gliser
Loggført

http://www.typ15.com/                      

BUG-TV
Medlem
***
Innlegg: 205
Bosted: Sortland



Vis profil
« Svar #21 på: november 25, 2008, 20:16:08 pm »

Det er vel fler av dere der ute??.. eller her inne om man vil..
Loggført

Mvwh
Torkild

-59 T-1
-65 Beach Buggy
-71 1302
-73 1303 gull
-74 1300S (skrotes)
-78 1303 Convertible
-76 Doka
-79 T2 Camper
-55 Unimog
-94 Golf Variant 1,8i
-14 E-Golf
-17 Touran
Vegar
Juniormedlem
**
Innlegg: 52
Bosted: Løten



Vis profil
« Svar #22 på: november 26, 2008, 00:17:40 am »

Jeg har en 75 1303LS usa import... Gliser
Loggført

1303LS 1975
911 E 1972
1200DLX 1963
__________________________
99099178 eller vw1303ls@online.no
ALIEN
Supermedlem
*****
Innlegg: 749
Bosted: Trondheim



Vis profil
« Svar #23 på: november 26, 2008, 16:47:22 pm »

jeg er akkurat kommet i gang med sveising av min 60 mod.... hadde amerikaneren som restaurerte denne vært like flink til å sveise, som han var til å sparkle...... hadde denne vært kjempebra....


Alien


* cab1.jpg (66.81 KB, 640x480 - vist 165 ganger.)

* cab3.jpg (61.33 KB, 640x480 - vist 182 ganger.)

* cab4.jpg (50.2 KB, 640x480 - vist 165 ganger.)
« Siste redigering: november 26, 2008, 16:49:14 pm av ALIEN » Loggført

SCREWDRIVERS  #3

www.screwdriversnorway.blogspot.com

hvor er hobbysjela til folket blitt av??  mi er til salgs, gi bud!!!
ALIEN
Supermedlem
*****
Innlegg: 749
Bosted: Trondheim



Vis profil
« Svar #24 på: november 26, 2008, 16:49:41 pm »

det rattet er foresten til salgs


Alien
Loggført

SCREWDRIVERS  #3

www.screwdriversnorway.blogspot.com

hvor er hobbysjela til folket blitt av??  mi er til salgs, gi bud!!!
vwracer - Ola Linnerud
Seniormedlem
****
Innlegg: 252
Bosted: Lillestrøm



Vis profil
« Svar #25 på: november 26, 2008, 19:09:29 pm »

Hei,
Har en 76' 1303 cab, 1300 motor. Er vært noen luringer å sveiset litt her og der på den... byttet farge en gang i tiden fra orange til mørk grønn met. Beige canvas tak. og mellom brun innv. Noe lakkrust og div pirk... Artig å kjøre på solskinnsdager og kostet meg ikke mer enn hva noen forlanger for roadsterne sine...
Får se om jeg beholder den, litt for mye å holde på med for tiden. Har ikke noe skikkelig bilde å legge ut for tiden...

Ola

1300-motor, det var spesielt... Alle sene cab'er ble levert med 1600-motor, etter det jeg vet, så da har vel den vært byttet motor på? Eller er det det at bilen bare heter "1303" uten "S". Den bokstaven forsvant nemlig i 75 - da kuttet de ut 1300-motoren, og alle ble levert med 1600.

Sitter en dobbelport 1300 i bilen, står at den skal ha det i vognkortet også :-)
Loggført
JFP
Supermedlem
*****
Innlegg: 967
Bosted: Bærum



Vis profil
« Svar #26 på: november 27, 2008, 00:12:35 am »

Sitat
Sitter en dobbelport 1300 i bilen, står at den skal ha det i vognkortet også :-)

Spesiell bil! Da lærte jeg noe nytt i dag også.
Loggført
Jøran Larssen
Supermedlem
*****
Innlegg: 2055
Bosted: Oslo



Vis profil
« Svar #27 på: november 27, 2008, 00:49:36 am »

1302 uten S har også dobbeltportet 1300 motor.
Loggført
Pan
Supermedlem
*****
Innlegg: 1444
Bosted: Trondheim


Vis profil

« Svar #28 på: november 27, 2008, 11:05:04 am »

Det er allikevel pussig, for cabrioletene fikk alltid det største og beste VW hadde å tilby av motor, ekstrautstyr, etc.
Loggført
Endre D
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 1323
Bosted: Stavanger


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #29 på: november 27, 2008, 12:49:39 pm »

1977 Råttecab  Gliser

Loggført



"When the Boogeyman goes to bed, he checks his closet for Chuck Norris"

Røten bay - be gone!
Sider: [1] 2
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!