mai 03, 2024, 21:50:12 pm *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Puma forstilling oval  (Lest 1287 ganger)
67T1
Nybegynner
*
Innlegg: 8
Bosted: Sander


Vis profil

« på: mai 08, 2013, 19:11:43 pm »

kjøpte nylig ei 54 oval som det sitter puma forstilling på, å har et par ting jeg lurer på om noen har vært borti...

1: puma`n står i bånn, men mener helt bestemt at jeg fikk min 67 modell jeg hadde ei tid tilbake mye lavere, noen spesiell grunn til dette??
2: Selv om den står i "bånn", så har jeg fortsatt MYE fjæring, samt at det er noe høydeforskjell høyre vs venstre, smøring osv??

(sitter så vidt jeg veit orig.dempere)

Håper på svar  Glad
Loggført
ovalt
Supermedlem
*****
Innlegg: 1148
Bosted: gol


Vis profil

« Svar #1 på: mai 08, 2013, 19:50:13 pm »

Ja eg har puma m heilt motsatt oppførsel, den ligg helt i bånn...uten noen fjering framme. er akkurat no iferd med å demontere fordi eg vil ha noe fjering, og derfor vil eg heva noe.... slik eg ser dette må eg ut med fjerplatene å snu "justeringsringen" til pumaen 45 grader. Men då blir den kanskje lik bilen din då?
Loggført
67T1
Nybegynner
*
Innlegg: 8
Bosted: Sander


Vis profil

« Svar #2 på: mai 08, 2013, 20:09:49 pm »

På den 67`n som jeg nevner i det forrige innlegget, var også puma`n beinhard i bånn... så syns det er rart at det ikke er det på 54`n Glad
men, vil det funke å vri den da? blir ikke det feil med de spora som justeringsskruen skal i? tenkte at det kanskje var sånn det var montert feil på min å.. skal forske litt nå i helgen Glad
Loggført
ovalt
Supermedlem
*****
Innlegg: 1148
Bosted: gol


Vis profil

« Svar #3 på: mai 08, 2013, 20:34:25 pm »

Ja bra du også undersøker dette, for eg er heller ikkje sikker på dette, men klarer ikkje å sjå noken annan mulighet på dette, før det er demontert.
Tror iaff at det var meining at (m/puma) og hadde fjøring.
Loggført
Reiel
Folkevognklubben
Supermedlem
*****
Innlegg: 2704
Bosted: Ottestad/Hamar


Vis profil

« Svar #4 på: mai 08, 2013, 21:46:07 pm »

Sett på senkespindler og hev bilen din til der den er idag. OG du har fin fjæring.... Gliser
Loggført

Mvh
Reiel
67T1
Nybegynner
*
Innlegg: 8
Bosted: Sander


Vis profil

« Svar #5 på: mai 09, 2013, 11:49:52 am »

Næææ Glad vil ha den lavere enn idag, å da er det skummelt hvis det skal fjære sånn det er nå Blunker
Loggført
ovalt
Supermedlem
*****
Innlegg: 1148
Bosted: gol


Vis profil

« Svar #6 på: mai 09, 2013, 19:38:32 pm »

Sett på senkespindler og hev bilen din til der den er idag. OG du har fin fjæring.... Gliser

Ja bli nok helst denne løsningen for meg tilslutt.
Loggført
67T1
Nybegynner
*
Innlegg: 8
Bosted: Sander


Vis profil

« Svar #7 på: mai 10, 2013, 20:02:46 pm »

Opp opp Glad
Loggført
ovalt
Supermedlem
*****
Innlegg: 1148
Bosted: gol


Vis profil

« Svar #8 på: mai 14, 2013, 12:45:45 pm »

Pumaen fixa.  Blunker Satte bilen på løftebukk, heiste opp og plukket av støtdemperne, løyste låsemuttrene til pinneskruen i midten. Tok av "tannplatene" skrudde til igjen pinneskruene oppe å nede.
Tannplatene som skal passe inn i hakkene var malt m tykkflytende stoff både innv på platene og i hakka i pumaen.
Renska skikkelig opp begge flatene og monterte igjen å justerte pumaen til den høgden jeg vil ha.
-Tror rett å slett at "justeringen" var løsnet og at denne gugga som låg i hakka sørget for at fjeringen gikk i bånn.

-Vil derfor heva bak noen hakk på indre, slik at bilen blir lik framme og bak å god å kjøre igjen.
-Husk; det er på indre splein bak at en kan justere 0,5 cm pr hakk. (å ta ett eller to hakk kun på  ytre.. er å slippe bilen ned 6 eller 12cm, det siste bli heilt ned m orginal fjørplata då)

Mange meninger om dette, men for meg er det blitt både viktigere med kjøreegenskaper.. å normalutseende, enn
altfor skeiv hjulstilling bak. - litt senk er ok. (kanskje 3 - 4 cm) Gliser 
 
Loggført
Sider: [1]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!