Vis innlegg
|
Sider: 1 ... 6 7 [8] 9 10
|
216
|
Forum / Snikk-snakk / Sv: Definasjonen av NOS - Hva mener du?
|
på: januar 25, 2012, 12:28:22 pm
|
For meg er NOS klart definert som en helt ubrukt orginaldel fra opprinnelig fabrikant, fremdeles i orginaleske/ forpakning.
Har sett enkelteksempler på pent brukte deler avertert som NOS, (noe som sikkert er et godt kjøp osv.), men er dog sletttes ikke New Old Stock pr. def.
|
|
|
218
|
Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: Idéer til turbo grenrør
|
på: desember 31, 2011, 00:34:26 am
|
Hvordan blir det å sveise de rørene som "overlapper" sånn? For det bør vel være tett med turbo?
For min del kjøper jeg de som kalles unibend, uten flens. Gode emner i bra kvalitet, samt helsveist med TIG = tett. Tistlo hadde et godt poeng med bakgass ( dvs fylle argongass inne i rørene mens man sveiser på utsiden) for å få sveisen pen også på innsiden.
|
|
|
221
|
Forum / Snikk-snakk / Sv: Noen eksperter på olje der ute`?
|
på: desember 27, 2011, 12:29:30 pm
|
Vi tilbyr som kjent ekte Marvel Mystery olje til 100kr pr quart (0,95l) for bla .Judson eiere. Kommer i kasser på 12 stk quarts. Event skaffer vi så mange flasker/kasser som ønskelig. Sender over hele landet. (Til info er prisen stort sett selvkost for oss, og kun en liten ekstraservice vi gjør for Judson brukere som ønsker orginal olje levert fra lager i Norge.)
|
|
|
227
|
Forum / Snikk-snakk / Sv: invitere til seriøs diskusjon .... på chat om du vill
|
på: desember 10, 2011, 10:54:05 am
|
En god trend jeg ser i verkstedet mitt er at vw folket bruker penger for å få prosjektene på veien. Har ikke mindre enn 4stk vws på prosjektplass i verkstedet i vinter. Det er noe helt nytt, og bra for min del. I "gamle dager" var de fleste blakke og gjorde alt selv, eller skulle ha alt så billig som mulig. Så en standard økning har helt klart funnet sted.
Ang. kreative prosjekter kan man diskutere om ikke resto trenden og "veteranene" selv har bidratt til å dempe. Når man blir detaljorientert på å finne "de rette nostalgiske delene" osv, samt å gi råd om hva som er "rett og feil nostalgisk stil", blir det mindre rom for improvisasjon og skaperglede i mine øyne.
Men jeg er gjerne med på noen ville kundeprosjekter. Oppforder gjerne til det. Har selv en hel-metall baja på gang til sønnen som blir 18 til året. Ferdig til neste sessong m.a.o.
-Thomas
|
|
|
228
|
Forum / Snikk-snakk / Sv: Debatt - er denne rekonstruert eller restaurert?
|
på: desember 06, 2011, 21:34:03 pm
|
En bil uten karosseri er ingen bil desverre, men kun et chassis. Min dom blir rekonstruksjon med orginalhistorie-alibi i dette tilfellet.
For all del, enestående prestasjon av karosserimakeren. Hatten av for ham og prosjektplanleggerne.
Men dog, denne bilen kjørte aldri Ferdinand på 30 tallet...
|
|
|
229
|
Forum / Snikk-snakk / Sv: Debatt - er denne rekonstruert eller restaurert?
|
på: desember 06, 2011, 20:08:43 pm
|
Minimum bør vel være minst 51% igjen av komplett karosseri f.eks. Samt minst 51% igjen av chassis, motor og drivverk. Mangler det mer, blir det rekonstruksjon i mine øyne. Flere eksempler på at sjeldne biler har "formert seg" ved å splitte karosseri og chassis til to biler med manglende respektive hoveddeler nyprod...
|
|
|
237
|
Forum / Snikk-snakk / Sv: Bilpute i din vw?
|
på: november 02, 2011, 03:29:46 am
|
Morten.... Noen regler finnes for bilputer også:
Nr 1: Kreative sjeler som oss frihåndsdesigner etter eget hode. Kopiering er minuspoeng. Nr 2: Man får sin kvinnelige følgesvenn til å utføre selve broderingen. Dette kalles inkludering og engasjement i bilprosjektet. (Min erfaring er dessuten at feminin touch er avgjørende for godt og presentabelt resultat, vi må se våre maskuline begrensning innimellom desverre.) Nr 3: Du legger alt til rette: skaffer stoff, nål, brodergarn og putestuffing samt legger frem nyttige planer og (egenproduserte) designtegninger. Nr 4: Backes opp av full service på hjemmefronten og oppmuntring av broderersken under arbeidsperioden..... Nr 5: Kos deg med bilputen!
|
|
|
238
|
Forum / Problemløseren / Sv: Senke T2 sika 65'...?
|
på: november 02, 2011, 02:54:24 am
|
Type 1 bakakselen er for smal i innfestningen for orginalfjørplatene uansett. Enten må du kjøpe custom akselrør for din T2 og modifisere akselinnfestningen på orginalfjørplatene. Eller event. disse spesialplatene fra Wagen West ( Ingen erfaring med de, men min antagelse er at biltilsynet vil foretrekke modifiserte akselrør, fremfor offset fjørplater...)
|
|
|
|