VWNorge

Forum => Problemløseren => Emne startet av: Kjetil Lima på juli 26, 2013, 23:34:55 pm



Tittel: Hvordan koble vdo oljetrykk giver mot instrument og oljelampe.
Skrevet av: Kjetil Limajuli 26, 2013, 23:34:55 pm
Har installert en slik vdo giver med to utganger der hvor den originale giveren satt i oljegalleriet.

Denne er merket med G og W. Hvilken skal til vdo oljetrykk instrument og hvilken skal til oljelampen i speedo ?

Fulgte kanskje med instruksjoner da jeg kjøpte dette av jøran i sin tid men prosjektet mitt har stått mye og giveren ble montert for et par år siden. Aner ikke hvor papirene er.


Tittel: Sv: Hvordan koble vdo oljetrykk giver mot instrument og oljelampe.
Skrevet av: Kjetil Limajuli 27, 2013, 09:11:30 am
Satte meg ned og søkte og fant ut av det, men problemene de snakker om her om at idiotlyset kan lyse når det ikke bør pga høyere følsomhet i vdo giver, er dette normalt et problem. Giveren kjøpte jeg av jøran sammen med instrumentene så det bør jo være riktig type. Skal se om det står noe på giveren når jeg kommer i garasjen, den er "limt" fast med gjengetetting så jeg får ikke demontert den hvis tallene står nedover.

http://www.thesamba.com/vw/forum/viewtopic.php?t=289114


Tittel: Sv: Hvordan koble vdo oljetrykk giver mot instrument og oljelampe.
Skrevet av: -Marius-juli 27, 2013, 09:18:34 am
På min lille Porsche er det 2 givere. En til lampe og en til måler. Sikkert en grunn😉

Mvh Marius


Tittel: Sv: Hvordan koble vdo oljetrykk giver mot instrument og oljelampe.
Skrevet av: Elliotjuli 27, 2013, 09:54:24 am
Den originale giveren skal lyse på 0,5bar med et slingringsmonn på 0,15bar begge veier. VDOen skal vel lyse på samme trykk, men min erfaring er at den er høyere stilt.


Tittel: Sv: Hvordan koble vdo oljetrykk giver mot instrument og oljelampe.
Skrevet av: Kjetil Limajuli 27, 2013, 10:37:57 am
På min lille Porsche er det 2 givere. En til lampe og en til måler. Sikkert en grunn😉

Mvh Marius

 8) ikke noe å gjøre med det vettu... Skal ha porsche igjen en gang men nå er jeg foreløbig stuck med vw