mai 10, 2024, 19:08:53 pm *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Vakum fordeler - ulik lengde på staven?  (Lest 602 ganger)
TommyO
Juniormedlem
**
Innlegg: 96
Bosted: Kongsvinger



Vis profil
« på: april 04, 2013, 16:42:45 pm »

Hei, spørsmål. Fordeler med vakum, kommer disse i ulik lengde? Før å luke ut litt fuske problem på motoren min Igår, tenkte jeg å prøve å bytte ut hele fordelern med en annen jeg hadde liggende. Men den rakk ikke helt ned...? Den som sitter der er fra en 1300sp F motor som jeg har satt 1600 syl +topper på. Den jeg skulle prøve kom da fra 1600 blokk/motor..! Og skulle vel ikke bli noen dårligere tenning med 1300 fordeler opp mot 1600 sats, hvis det da er forskjell?!
Loggført

Tommy Olsen
-Rattling Pistons-
68 T1
Tistlo
Supermedlem
*****
Innlegg: 17400
Bosted: pao Voss


Wer will, der kann


Vis profil
« Svar #1 på: april 06, 2013, 22:33:49 pm »

forskjellig lengde ja, men samme lengde nedi blokka. du må vri fordelaren rundt til den smetter nedi sporene. enklast vist du setter på rotoren.

men treng ikkje byta heile fordelaren, sjekk om stiften er brent eller om den er fin på kontaktflatene. og juster til 0.4mm opning isofall. og sug i vakumrøyret til forgassaren og sjå at plata i fordelaren vrir seg. og sjølvsagt tilstand på fordelarlokk og pluggledningar og pluggar. skal du byta stift so skifter du kondensatoren samtidig
Loggført

-tlf. 97419035
T-Mek AS
Sider: [1]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!