mai 06, 2024, 10:24:30 am *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Fikse eller ny girkasse???  (Lest 1208 ganger)
WestCostBuggy`s
Juniormedlem
**
Innlegg: 76
Bosted: Haugesund



Vis profil
« på: februar 28, 2009, 18:17:14 pm »

Da har det gått aaalt forlang tid siden jeg har brukt tid og penger på buggyen. Har begynt å sett litt nærmere på girkasseproblemet mitt, og er kommet frem til følgende.

1. Det er ikke overføringene det er noe problem med, men skiftegaffelen i girkassen.
2. Etter å ha fått ut påfyllingspluggen på sia av kassen, så ser jeg at skiftegaffelen sitter litt fast. Med ett skrujern får jeg vippet den på plass. Nå virker giringa. Tester: 1, 2, 3, 4, funker fint, ned i 1 igjen
    så sitter den fast. Det samme skjer hele tiden. Skiftegaffelen setter seg fast, eller henger ikke med.

3. Da er spørsmålet. Noen som vet hva man kan gjøre? Vært borti denne feilen. Bør jeg heller satse på en 1300s kasse? Ola her har ei kasse liggende til sin buggy, som jeg kan hive i min, ettersom han ikke blir     klar med buggyen sin. Gjør jeg det, må jeg skaffe en ny til han. Noen som vet om ei 1300s kasse?


Venter i spenning på tilbakemld, gleder meg til å få bilen på veien.


Mvh Daniel
Loggført
WestCostBuggy`s
Juniormedlem
**
Innlegg: 76
Bosted: Haugesund



Vis profil
« Svar #1 på: mars 01, 2009, 10:57:11 am »

ingen som har vært borti dette? Eller vet hva som må gjøres?

Tenker nok det er like greit å skifte kassa, så har jeg noe å gjøre på en fin søndags ettermiddag.
Loggført
H-MEK
Supermedlem
*****
Innlegg: 4035
Bosted: Furnes/Brumunddal



Vis profil
« Svar #2 på: mars 01, 2009, 11:17:09 am »

Nå vet ikke jeg hva slags kasse du har i, men helt klart enklest å bare bytte kasse. 1300s kasser finnes for salg titt og ofte, så hvis det ikke haster for kompisen din, så ville jeg gått for den han har.
Loggført

Henning
Tlf 408 26 388
WestCostBuggy`s
Juniormedlem
**
Innlegg: 76
Bosted: Haugesund



Vis profil
« Svar #3 på: mars 01, 2009, 18:15:04 pm »

Fått skiftet kasse, og alt virker som det skal..

Så problemet er løst:)
Loggført
Sider: [1]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!