mai 16, 2024, 00:11:50 am *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1] 2
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: jævla drit bila  (Lest 5328 ganger)
hay
Nybegynner
*
Innlegg: 25
Bosted:


Vis profil

« på: november 26, 2009, 18:55:24 pm »

går ikke på tomgang,har nytt reppsett til gasseren,nye plugger stifter kondensator osv.justerte ventiler, 1600 34pict,lurer på om bypass hullet er skadet,kan ikke se noe merkbart der.
Loggført
K.H
Telehiv Jumpers
Supermedlem
*****
Innlegg: 979
Bosted: Verdal



Vis profil
« Svar #1 på: november 26, 2009, 19:02:06 pm »

tydeligvis bare du som ikke har peiling på bil og motor Blunker
Loggført
Filip/purity
Supermedlem
*****
Innlegg: 1446
Bosted: Karmøy og Oslo



Vis profil
« Svar #2 på: november 26, 2009, 19:04:04 pm »

Gamle forgassere har ofte slitasje rundt spjeldakselen, og derfra får du vakumlekkasje som vil forstyrre alt av justering.
Loggført

1967 1300 (solgt)
1971 1302 (solgt)
1967 1200
hay
Nybegynner
*
Innlegg: 25
Bosted:


Vis profil

« Svar #3 på: november 26, 2009, 19:06:50 pm »

fine foringer,ingen slakk,god komp
Loggført
hay
Nybegynner
*
Innlegg: 25
Bosted:


Vis profil

« Svar #4 på: november 26, 2009, 19:26:20 pm »

mente ikke å snakke dårlig om vw,men det er kaldt å skruve ute i nord norge nå  >:(er d noen som vet om en brukt gasser
Loggført
Rikard
Telehiv Jumpers
Supermedlem
*****
Innlegg: 3891
Bosted: Røyken, Buskerud


Singelport Mafia'n


Vis profil WWW
« Svar #5 på: november 26, 2009, 21:01:46 pm »

Hvor holder du til?
Loggført

" A volkswagen is never changed to make it look different, Only to make it work better"
Audi 100 2,5TDI
VW 1300 1970

Mekaniker Albjerk Bil Lier Volkswagen
45632450
-------------------------------
Medlemsansvarlig
Røyken og Omegn Aircoolers
Rikard@roykenaircoolers.com
roykenaircoolers.com
DrLaban
Supermedlem
*****
Innlegg: 1566
Bosted: Oslo


The RestoRod


Vis profil WWW
« Svar #6 på: november 26, 2009, 21:05:18 pm »

Hva med vakumklokka?
Loggført

.. How low can YOU go??? - http://www.RestoRod.net ..
hay
Nybegynner
*
Innlegg: 25
Bosted:


Vis profil

« Svar #7 på: november 26, 2009, 21:06:40 pm »

lødingen.tror jeg kjøper ny gasser,
Loggført
hay
Nybegynner
*
Innlegg: 25
Bosted:


Vis profil

« Svar #8 på: november 26, 2009, 21:07:36 pm »

vakum klokka ok
Loggført
Rikard
Telehiv Jumpers
Supermedlem
*****
Innlegg: 3891
Bosted: Røyken, Buskerud


Singelport Mafia'n


Vis profil WWW
« Svar #9 på: november 26, 2009, 21:15:20 pm »

Lødingen ja, hehe

Da kan jeg ikke få hjulpet deg å sett på det!

Men dette er nok ett falskluft problem...
Loggført

" A volkswagen is never changed to make it look different, Only to make it work better"
Audi 100 2,5TDI
VW 1300 1970

Mekaniker Albjerk Bil Lier Volkswagen
45632450
-------------------------------
Medlemsansvarlig
Røyken og Omegn Aircoolers
Rikard@roykenaircoolers.com
roykenaircoolers.com
hay
Nybegynner
*
Innlegg: 25
Bosted:


Vis profil

« Svar #10 på: november 26, 2009, 21:22:28 pm »

ja men kor i fan e den falsklufta,3 båksa me startgass te nu. Glad
Loggført
Superbeetle
Supermedlem
*****
Innlegg: 513
Bosted: Bergen



Vis profil
« Svar #11 på: november 26, 2009, 21:23:59 pm »

Hva med choken?

Jeg hadde satt pengene mine på tenningen. Er iallefall den jeg syntes tuller seg oftest..
Loggført

´71 1302S
´12 Yamaha YZF-R6
Squareback
Supermedlem
*****
Innlegg: 6117
Bosted: Ski i AKERSHUS


Follo VW Klubb, Type 2 og Type 3 entusiast!


Vis profil WWW
« Svar #12 på: november 26, 2009, 21:25:06 pm »

El.tomgangsdysa er ok?
Loggført

Type 2 og 3 entusiast!
Follo VW Klubb og VW Veteran Klubben
Liker alt som Brummer!!!!!
ecmar
Seniormedlem
****
Innlegg: 312
Bosted: Refsnes



Vis profil
« Svar #13 på: november 26, 2009, 21:31:30 pm »

ikke vær så negativ.. Kom til harstad så kan sikkert noen av vw-ekspertene her i byen fikse det.. Blunker
Hadde lignende problem på min boble og det var tomgangsdysa som måtte teites til.
Loggført
hay
Nybegynner
*
Innlegg: 25
Bosted:


Vis profil

« Svar #14 på: november 26, 2009, 21:33:27 pm »

el tomgangsdyse?nei ikke på denne gasseren
Loggført
H-MEK
Supermedlem
*****
Innlegg: 4035
Bosted: Furnes/Brumunddal



Vis profil
« Svar #15 på: november 26, 2009, 21:36:32 pm »

Kjøp deg en Toyota! Blir litt feil fremgangsmåte å få hjelp på!
Loggført

Henning
Tlf 408 26 388
RuneA
Supermedlem
*****
Innlegg: 556
Bosted: Oslo/Tallinn



Vis profil WWW
« Svar #16 på: november 26, 2009, 21:38:56 pm »

Fet overskrift, gir i hvertfall meg lyst til å hjelpe.
Loggført



1987 Westfalia
1980 Westfalia
1972 Westfalia
hay
Nybegynner
*
Innlegg: 25
Bosted:


Vis profil

« Svar #17 på: november 26, 2009, 21:40:04 pm »

æ e ikke negativ Rekker tunge mem det e kaldt >:(kan ikke kjør te harstad biln verka før dårlig te det Glad Glad kom heller hit me en gasser som verska så æ kan prøv den
Loggført
Squareback
Supermedlem
*****
Innlegg: 6117
Bosted: Ski i AKERSHUS


Follo VW Klubb, Type 2 og Type 3 entusiast!


Vis profil WWW
« Svar #18 på: november 26, 2009, 21:42:14 pm »

Litt langt å dra...
Loggført

Type 2 og 3 entusiast!
Follo VW Klubb og VW Veteran Klubben
Liker alt som Brummer!!!!!
hay
Nybegynner
*
Innlegg: 25
Bosted:


Vis profil

« Svar #19 på: november 26, 2009, 21:47:04 pm »

det e bære 8 mil fra harstd te lødingen Glad
Loggført
JFP
Supermedlem
*****
Innlegg: 967
Bosted: Bærum



Vis profil
« Svar #20 på: november 26, 2009, 22:30:04 pm »

går ikke på tomgang,har nytt reppsett til gasseren,nye plugger stifter kondensator osv.justerte ventiler, 1600 34pict,lurer på om bypass hullet er skadet,kan ikke se noe merkbart der.

Går ikke på tomgang?

Er det på kald motor? halvvarm motor? varm motor? Forskjell mellom kaldt/varmt vær? Vått/fuktig?
Loggført
hay
Nybegynner
*
Innlegg: 25
Bosted:


Vis profil

« Svar #21 på: november 26, 2009, 22:37:10 pm »

den går ikke på på tomgang hverken kald eller varm.den går greit når jeg gir full chokk,og ganske bra når jeg pumper mye på gassen.den skyter en del også.går rent når jeg gir den startgass
Loggført
JFP
Supermedlem
*****
Innlegg: 967
Bosted: Bærum



Vis profil
« Svar #22 på: november 26, 2009, 23:01:53 pm »

den går ikke på på tomgang hverken kald eller varm.den går greit når jeg gir full chokk,og ganske bra når jeg pumper mye på gassen.den skyter en del også.går rent når jeg gir den startgass

34 PICT-forgasserne har et ømt punkt mht tomgang på halvvarm motor, spesielt i fuktig vær. Det er ikke en spesielt god forgasser, og det er lange innsug som gjør at bensinen kondenserer på vei til sylindrene før forvarmingsrørene varmer opp innsugene. Så jeg sliter med å få bilene mine til å gå skikkelig på tomgang under alle forhold.

Men:

Hvis den ikke går i det hele tatt på tomgang er det ikke bare finjustering. Antar at du har justert den riktig (spjeldsskruen toucher ikke, bypass og volume control stilt riktig?). Se denne: http://www.vw-resource.com/34pict3.html

Er vanskelig å hjelpe på nett, men jeg ville begynt med tomgangsdysen og det som er av kanaler til den. Det som skjer når du gir gass er at akselerasjonspumpen din spruter inn bensin, men den får kanskje ellers for lite gjennom tomgangsdysen og hoveddysen.
« Siste redigering: november 26, 2009, 23:06:06 pm av JFP » Loggført
hay
Nybegynner
*
Innlegg: 25
Bosted:


Vis profil

« Svar #23 på: november 26, 2009, 23:17:48 pm »

ok jeg har hatt den oppe å blåst me trykkluft i kanalene.nye pakninger,osv.har du forslag til annen gasser
Loggført
hay
Nybegynner
*
Innlegg: 25
Bosted:


Vis profil

« Svar #24 på: november 26, 2009, 23:19:28 pm »

pluggene soter ned
Loggført
JFP
Supermedlem
*****
Innlegg: 967
Bosted: Bærum



Vis profil
« Svar #25 på: november 26, 2009, 23:40:20 pm »

Sot på plugger er det ofte, ville ikke tenkt så mye på det. Det betyr at den har litt for fet blanding, men med småkjøring er det sot uansett. Vedvarende sot etter lange turer med pådrag kan løses med å jet'e ned hovedddysen. 130-dyse er standard på Pict-3, men 127,5 og 140 er også orginal-dyser. Nåvel.

Siden motoren din går med startgass og bensin fra aksepumpen er det ting som tyder på den ikke får nok bensin når venturieffekten suger drivstoff på vanlig måte gjennom tomgangsdysen (virkeområde 0-1500/2000 rpm), evt også at hoveddysen din er tett (virkeområde 1500-4000 rpm).

Et spørsmål: Siden den ikke går på tomgang, får du vel ikke justert den heller(?). Prøvd å skru inn bypass og volume adjust til bunns, deretter ut 2 1/2 gang? Bør starte og gå da hvis ikke noe er galt ellers.

Lykke til.
Loggført
hay
Nybegynner
*
Innlegg: 25
Bosted:


Vis profil

« Svar #26 på: november 26, 2009, 23:51:18 pm »

hoved dysen er 125.skal prøve å sjekke kanalene en gang til.ja jeg har skruvd dysene slig du sier,men nei.
Loggført
hay
Nybegynner
*
Innlegg: 25
Bosted:


Vis profil

« Svar #27 på: november 26, 2009, 23:55:19 pm »

venturieffekten?kan du forklare lit nærmere?
Loggført
hay
Nybegynner
*
Innlegg: 25
Bosted:


Vis profil

« Svar #28 på: november 26, 2009, 23:58:38 pm »

god natt og sov godt der ute,pause på tenkinga Glad
Loggført
Stein.H
Seniormedlem
****
Innlegg: 367
Bosted: Sandefjord



Vis profil
« Svar #29 på: november 27, 2009, 00:16:42 am »

 

 

--------------------------------------------------------------------------------

Volume 4 - Basic Adjustment of the 34PICT-3 Carburetor

The 34 PICT-3 has three user adjustments:

- Fast Idle Screw

- Bypass Screw

- Volume Control Screw



Figure 1

1. Fast Idle Screw - Run the engine until it reaches operating temp and turn it off. Ensure the Fast Idle adjustment is "Off the Cam" (as shown in figure 1). Loosen the Fast Idle screw until it doesn't touch the cam at all, slowly screw it in until it just touches the cam, turn it in an additional 1/4 turn.

2. Volume Control Screw - Gently turn in the screw till it bottoms out (this is a tapered screw bottoming out into a metered orifice so be careful). Back it out 2.5 turns.

3. Start the engine.

4. Bypass Screw - Adjust the car's idle to 850 RPM for a manual transmission and 900 RPM for an autostick.

5. Volume Control Screw - Slowly adjust the Volume Control Screw to achieve the fastest idle. It shouldn't take much beyond 1/2 turn ether way. Then turn it very slowly IN until the revs drop by about 30rpm. Listen until you can just hear the RPMs start to drop, about 1/8th turn.

6. Bypass Screw - Adjust the idle back to 850 RPM (manual) 900 RPM (Autostick) using the Bypass Screw.

Chris R.



--------------------------------------------------------------------------------

This club is not affiliated with or endorsed by Volkswagen AG or Volkswagen of America, Inc.  All Volkswagen trademarks herein are used under license from VWoA.

BACK TO TECH TABLE OF CONTENTS  BACK TO MSGCVWC HOME PAGE 
 

 
Loggført

Tlf 92062314
Sider: [1] 2
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!