mai 15, 2024, 01:37:58 am *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: 1 [2]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: bremser og bensinforbruk  (Lest 4455 ganger)
nantene
Medlem
***
Innlegg: 208
Bosted: hobøl


sweet sideway motion XD


Vis profil
« Svar #30 på: januar 18, 2011, 15:14:11 pm »

har bytta slangen som går fra reservoaret og ned til hovedsylinderen, men det viser seg at det tydeligvis er pakningen som går ned i sylinderen som er gåen, da det fortsatt lekker der, og bremsetrykket forsvinner når man slepper opp, så må pumpe for å få brems på forhjula. noen som veit hvor jeg får tak i det? er jeg evt nødt til å ta ut hele bremsesylinderen?

ser at unneberg har den her: http://www.unneberg-bil.no/webshop?referer=none&p=i&id=1671
har dette sette det jeg trenger?

har også satt på igjen det orginale filteret etter en skikkelig rens, og hatt i ny olje, og bytta den ene vakumslangen, da denne ikke var i noe bra forfatning. bilen går og starter fint, og det virker som den bruker mindre, har ikke kjørt så langt enda, men lover bra til nå ^^ er litt død fra 90 og oppover, så blir å teste ut litt med tenninga også. Skal se på fordeleren, da man også kan bytte fjærer på den, som flytter tenninga, skal se om jeg finner grafen, så kan jeg evt legge ut den.
« Siste redigering: januar 18, 2011, 15:30:40 pm av nantene » Loggført

pass på å fore  motoren din godt, ellers kan den bli sulten, for så å bestemme at løsningen er å spise et stempel! ikke bra!
nantene
Medlem
***
Innlegg: 208
Bosted: hobøl


sweet sideway motion XD


Vis profil
« Svar #31 på: januar 19, 2011, 20:39:52 pm »

ingen?
Loggført

pass på å fore  motoren din godt, ellers kan den bli sulten, for så å bestemme at løsningen er å spise et stempel! ikke bra!
Kjell Roar
Supermedlem
*****
Innlegg: 4182
Bosted: Sandefjord, ved Ekeberg grill & camping...


Fra 55? Hadde ikke råd til noe nyere...


Vis profil
« Svar #32 på: januar 19, 2011, 23:31:16 pm »

Det er ikke uvanlig å gi motoren noen få grader ekstra fortenning, da blir motoren litt piggere. Blunker
Loggført

Ovalen har 30hk @ 3400rpm, og gjør glatt 0-100 etterhvert

Andre hobbykjøretøy: CX500, Z1000A2, V7Sport, CB100
nantene
Medlem
***
Innlegg: 208
Bosted: hobøl


sweet sideway motion XD


Vis profil
« Svar #33 på: januar 20, 2011, 10:42:07 am »

skal prøve det, da den er litt slapp på noen steder, men største problemet nå, er å få fiksa bremsene, så midlertidig får bensinforbruke være, men takk for tipset nok en gang=)
Loggført

pass på å fore  motoren din godt, ellers kan den bli sulten, for så å bestemme at løsningen er å spise et stempel! ikke bra!
Squareback
Supermedlem
*****
Innlegg: 6116
Bosted: Ski i AKERSHUS


Follo VW Klubb, Type 2 og Type 3 entusiast!


Vis profil WWW
« Svar #34 på: januar 20, 2011, 11:59:21 am »

Kan jo være at hovedbremsylinderens pakninger er gåene innvendig...Hva med å bytte hele sylinderen.

Men har du ingen i din nærhet du kan "sparre" litt med? Er jo mange vwmaniacs fra ditt område som er aktiv på forumet her.

Alt kan ikke løses på internett heller...Er en grunn til at det faktisk finnes klubber...fortsatt...
 
Loggført

Type 2 og 3 entusiast!
Follo VW Klubb og VW Veteran Klubben
Liker alt som Brummer!!!!!
nantene
Medlem
***
Innlegg: 208
Bosted: hobøl


sweet sideway motion XD


Vis profil
« Svar #35 på: januar 20, 2011, 13:58:37 pm »

derfor jeg tenkte å prøve det repkitet, men vet ikke akkurat hva det inneholder. er også en fattig student, så fint å kunne spare penger der det går. har vært inne på tanken om å bytte hele hvis det trengs, men da er spørsmålet om jeg like godt skal legge inn litt mer penger å slenge på skiver i stedet for tromler forran, isåfall går julelønna til dette :p

men tror ikke det er det, for da man tråkker opp trykket på pedalen, så har man bremser, men når man slepper opp å  venter litt, så er ikke trykket der, så tror det er fordi hviletrykket lekker ut, men det eneste stedet jeg kan se det lekker er fra rundt pakninga til påfyllinga...

har tenkt litt på noen sparre partner, men så langt har jeg klart meg ganske bra egentlig på egenhånd, og hittils har det gått fint med netthjelp, men takk for tipset, ligger til vurdering ^^
« Siste redigering: januar 20, 2011, 17:06:35 pm av nantene » Loggført

pass på å fore  motoren din godt, ellers kan den bli sulten, for så å bestemme at løsningen er å spise et stempel! ikke bra!
Tistlo
Supermedlem
*****
Innlegg: 17400
Bosted: pao Voss


Wer will, der kann


Vis profil
« Svar #36 på: januar 20, 2011, 19:09:47 pm »

Du får vel med alle pakningane i det settet, men det er jo ikkje langt ifrå nyprisen til ei pumpe heller. har kjøpt fleire nye pumper her på forumet til under rep sett prisen og..

Skjevebrems er kjekt, men ingen nødvendigheit på ein bil med orginalmotor eller tilsvarande. trommelbrems fungarar veldig bra når alt er på stell
Loggført

-tlf. 97419035
T-Mek AS
nantene
Medlem
***
Innlegg: 208
Bosted: hobøl


sweet sideway motion XD


Vis profil
« Svar #37 på: januar 20, 2011, 20:22:29 pm »

jojo, men skal nå ikke alltid være en orginalmotor i denna Blunker og nå på vei inn i 4 året så vet jeg at tromler er mer en greit nok ^^ får slenge ut å se om det er noen som har en ny til den prisen, da jeg ikke har sett settet på lager, så får vi se ^^
Loggført

pass på å fore  motoren din godt, ellers kan den bli sulten, for så å bestemme at løsningen er å spise et stempel! ikke bra!
nantene
Medlem
***
Innlegg: 208
Bosted: hobøl


sweet sideway motion XD


Vis profil
« Svar #38 på: februar 16, 2011, 14:01:24 pm »

her kan man se hvordan fodeleren forskyver tenningstidspunktet:

http://www.cbperformance.com/pdf/Magnaspark%20II%20Distributor%20Instruction%20Sheet.pdf

har ikke bytta fjær, så vil si at jeg har light silver fjæra på nå.
Loggført

pass på å fore  motoren din godt, ellers kan den bli sulten, for så å bestemme at løsningen er å spise et stempel! ikke bra!
Sider: 1 [2]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!