mai 15, 2024, 07:51:19 am *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: 1 [2]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Dunkelyd fra motor etter overhaling  (Lest 6044 ganger)
Torgeir
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 768
Bosted: Stavanger


:: DKL ::


Vis profil WWW
« Svar #30 på: mai 20, 2009, 22:45:48 pm »

I min tid med mc, brukte vi Plastic Gauge for å sjekke glidelager-klaringene, er det normalt å bruke på VW-motorer også?

Ja det bør det være....
Loggført



Åffer dådå? Åffer senkar dom på restoviset?
tmbryhn
Supermedlem
*****
Innlegg: 1408
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #31 på: mai 20, 2009, 22:54:04 pm »

Har hørt om flere som har brukt plastigage i luftkjøltmiljøet.
Loggført

Til ettertanke:
"... The more we know, the more we feel our ignorance; the more we feel how much remains unknown." - Humphrey Davy

 - VW 1303S 73-mod. Aurora-"Peewsen"
 - VW 1300S 73-mod. Leonora-"Peewsen" (Bruks-Peews)
Kjell Roar
Supermedlem
*****
Innlegg: 4182
Bosted: Sandefjord, ved Ekeberg grill & camping...


Fra 55? Hadde ikke råd til noe nyere...


Vis profil
« Svar #32 på: mai 20, 2009, 23:16:57 pm »

I min tid med mc, brukte vi Plastic Gauge for å sjekke glidelager-klaringene, er det normalt å bruke på VW-motorer også?

Ja det bør det være....

Det er eneste måten jeg har vært borti for å måle klaringene, så jeg blir jo litt overrasket når folk ikke bruker det.
« Siste redigering: mai 21, 2009, 10:14:20 am av Kjell Roar » Loggført

Ovalen har 30hk @ 3400rpm, og gjør glatt 0-100 etterhvert

Andre hobbykjøretøy: CX500, Z1000A2, V7Sport, CB100
Torgeir
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 768
Bosted: Stavanger


:: DKL ::


Vis profil WWW
« Svar #33 på: mai 21, 2009, 02:53:51 am »

I min tid med mc, brukte vi Plastic Gauge for å sjekke glidelager-klaringene, er det normalt å bruke på VW-motorer også?

Ja det bør det være....

Det er eneste måten jeg har vært borti for å måle klaringene, så jeg blir jo litt overrakset når folk ikke bruker det.

Da vil jeg påstå man kun monterer motor...
Loggført



Åffer dådå? Åffer senkar dom på restoviset?
svenole
VSN
Supermedlem
*****
Innlegg: 1047
Bosted: Tønsberg



Vis profil
« Svar #34 på: mai 21, 2009, 06:39:13 am »

Etter min erfaring får dunkemotorer bråståppen etter en tid, allt etter som. Plukk den ned å sjekk for å finn årsaken. Sett den sammen etter reparasjonsboka med just. av endeslakk på veiv osv. Jobben er jo, allt som skal bort for å komme til.

Få noen til å hjelpe deg med denne biten når allt er klart. En kontroll på svinghjulet hadde nok ikke vært dumt. Men det bruker vanligvis å løsne etter en tid. Tenning tror jeg ikke på. Men for meg blir vel også dette for det meste gjetting. For som vi sa i militæret, se, lytt og observere og da må en være på stedet.

En liten morsomhet, jeg plukka en 1500 VW motor helt ned i gryn på grunn av bankelyd og stopp. Etter grundig sjekk fant jeg ingen feil å satte den sammen med stor undring. Hakesleppen kom da det viste seg at årsaken var at det var fyllt diesel på tanken.
« Siste redigering: mai 21, 2009, 06:48:56 am av svenole » Loggført
Filip/purity
Supermedlem
*****
Innlegg: 1446
Bosted: Karmøy og Oslo



Vis profil
« Svar #35 på: mai 21, 2009, 10:10:00 am »

Se her var det liv i denne tråden igjen ja! Rekker tunge

Motoren har fått stå i fred i garasjen siden jeg hadde start på den sist august, og siden jeg nå har bygd meg Type 4-motor som står i bilen denne motoren egentlig stod i, så blir det nok ikke gjort noe med denne 1300 motoren før jeg får tid og penger til full overhaling. Da blir det nok også snakk om noe trimming, så dere får følge med på om det ikke kommer en prosjekttråd Glad
Loggført

1967 1300 (solgt)
1971 1302 (solgt)
1967 1200
Hot Owl
Administrator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5697
Bosted: Østlandet


Vis profil WWW

« Svar #36 på: mai 21, 2009, 13:54:03 pm »

I min tid med mc, brukte vi Plastic Gauge for å sjekke glidelager-klaringene, er det normalt å bruke på VW-motorer også?

Ja det bør det være....

Det er eneste måten jeg har vært borti for å måle klaringene, så jeg blir jo litt overrakset når folk ikke bruker det.

Da vil jeg påstå man kun monterer motor...

Selv ser jeg ikke at Plastic Guage kan være betydelig mye bedre enn å kryssmåle i fire rettninger med micrometer... jeg vil kanskje tilogmed tro det er bedre.
Loggført

Speed is no substitute for direction
Torgeir
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 768
Bosted: Stavanger


:: DKL ::


Vis profil WWW
« Svar #37 på: mai 21, 2009, 18:15:21 pm »

I min tid med mc, brukte vi Plastic Gauge for å sjekke glidelager-klaringene, er det normalt å bruke på VW-motorer også?

Ja det bør det være....

Det er eneste måten jeg har vært borti for å måle klaringene, så jeg blir jo litt overrakset når folk ikke bruker det.

Da vil jeg påstå man kun monterer motor...

Selv ser jeg ikke at Plastic Guage kan være betydelig mye bedre enn å kryssmåle i fire rettninger med micrometer... jeg vil kanskje tilogmed tro det er bedre.

Enig Jon...  så ikke at Kjell Roar hadde skrevet "eneste", mitt innleg var mer rettet mot alternativet om å ikke bruke det...
Loggført



Åffer dådå? Åffer senkar dom på restoviset?
tezer
Supermedlem
*****
Innlegg: 1791
Bosted: Hamar Hedemarken



Vis profil
« Svar #38 på: mai 21, 2009, 18:57:53 pm »

men det blir vel lovlig trang med veiva i blokka eller??
Loggført

Vw 1302
Sider: 1 [2]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!