Noen som vet hvordan denne har det i dag? Siste jeg hørte var at den ble solgt til Bergen?
Trur denne røde fastback'en er her i Bergen ennå, den pleier å komme på vårmønstringa. Men var tilsalgs en periode, så jeg vet ikke helt. Du får komme på Vårmønstringa på Himmelspretten og se sjøl
Jeg ønsker meg litt mer trykk mot seteryggen når jeg rykker i foten. Mindre trykk mot seterygg er jo også ønskelig ved bruk av den andre pedalen. Noen tøffe hjul ønsker jeg meg også (Finnes Gasburners i større enn 15toms?) Er det noen som har fått godkjent økt motor- og bremseeffekt i Type 3? Om så, kan man gjerne spesifisere hva som er godkjent også. Kerscher settet er vel en del brukt, men ettersom jeg har skjønt er tüv-papirene bare gjeldende for bubblan..
Fortsatt et tema som mange er interessert i, dette. Men for de som ikke har et astronomisk budsjett i disse økonomisk spennende tider, ta en titt her - you get the feeling
Det var ikke lett å holde fliret borte her, gitt...
Tistlo: Alternativt kan du koble sammen to eller flere kompressorer (var det ikke en på dette forumet som hadde det?), eller bruke en bensin/diesel motor å drive en stor kompressor når det trengs. Du har vel en motor til overs vel?
Hvis du skal stendre på nytt må det vel direkte frarådes å ha noe som helst annet enn 60 cm cc, da gips/sponplater er tilpasset dette med bredde 120cm. Forøvrig som andre sier, tenkt gjennom hvor ting skal henge på veggen, passer det ikke med stendre gjør på med spikerslag. Spikerslag er bortimot gratis siden du bruker overskuddsmaterialer fra byggingen. 2lags gips er kanskje en fordel mtanke på brann/forsikring, noen andre som kan dette?
fekk du tak i rett type plater?Er forskjellige på 1967 1971 en eller annen årsmodell er det skille det fant eg ut da jeg skulle finne bunn til min 68 tl jeg hadde.
Ja platene er likebortsett fra de vi fikk tak i nå hadde en forsterkning i bunnen. Den er bare punktet så den fjerner vi. Ellers så er de like ser det ut som.
Dersom det er denne langsgående rektangulære forsterkningen, så var det vel en grunn til at vw innførte denne(skjønt ikke kritisk nok til å tilbakekalle gamle biler).
Ligge under bilen og sveise eksos uten "beskyttelse" for ørene, for så å få en sveiseperle INN i øregangen, reagere med å rette opp hodet for å få perla ut og dermed stange i bunnen av bilen med ett smell
Da tror jeg at jeg fikk feil turbo til 740en, for der var største hull på det som ble oversiden. .. Slet litt med å få det tett også der. It all makes more sense now.
okey Jørn så det nederste bilde er ut olje med hvor er da inn? sjekka litt rundt å det som kom opp når jeg søkte på modell nr. var: SAAB 900 (8V, APC) 82-84 2.0L GAR TB0321
Om det er dette bildet du sikter til, er det olje inn.. Turboen var styggelig lik den som var på 740n min(Garrett T3), bortsett fra den saken som er skrudd på oljeutgangen. Det går en del olje gjennom turboen, og dersom den brenner/damper olje er den lekk. Det blir en del røyk av dette...
Kom over denne store topicen angående filinga på toppen så virker jo nesten litt seriøst
Det er sakset inn noe på ca s 16.. Har visst noe for seg i enkelte tilfeller ved 8ventiler, og generelt fyfy ved turbo... Noen her som har kjennskap til sånt?