mai 05, 2024, 05:27:10 am *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Motoren til Maroon Baboon  (Lest 4195 ganger)
BABOON
Supermedlem
*****
Innlegg: 1105
Bosted: Kolsås



Vis profil
« på: april 15, 2009, 09:36:08 am »

Jeg trenger vel ikke å sitte igjen med motoren når bilen er solgt. For det første er motoren brukt og i deler..

Specs:

- 2332cc (84mm x 94 mm)
- 84 mm Okrasa veiv. (Trenger overdim på 8 stifter ellers bra) Standard lagermål
- Porsche 912 råder
- 94 mm Mahle sylindersett
- Engle FK-89 med Bugpack løftere
- CB 044 topper med egenporting og CB sine dobble fjærer
- Gene Berg 1:1,52 vipper
- AS41 blokk i bra stand. Aldri linjeborret
- Weber 48 IDA forgassere
- 009 fordeler
- Kennedy stage 1 trykkplate
- 11,98 i kompresjon

Motoren ble kjørt med 112 oktan bensin, men det er ikke noe problem å senke kompresjonen med litt mer vendehøyde. Vendehøyden er i dag på "hele" 0,8mm. Motoren fikk også bilen til å rulle over mål med tiden 12.47 og med 169 km/t. Skal man tippe hestekrefter er det kanskje reelt med 190-200 hester.

Jeg ønsker bud over 20 000,-

Bud i denne tråden samt mer info på telefon 45020560

Vegard "The Baboon" Langseth
Loggført
BABOON
Supermedlem
*****
Innlegg: 1105
Bosted: Kolsås



Vis profil
« Svar #1 på: april 15, 2009, 09:38:50 am »

http://www.vwnorge.no/index.php/topic,8290.0.html

Sjekk burnout og en liten wheelie.
Loggført
BABOON
Supermedlem
*****
Innlegg: 1105
Bosted: Kolsås



Vis profil
« Svar #2 på: april 20, 2009, 06:45:24 am »

.
Loggført
alask
Supermedlem
*****
Innlegg: 1750
Bosted: viterbro/ås



Vis profil WWW
« Svar #3 på: april 20, 2009, 12:46:31 pm »

er det noen mulighet for at denne kan bli brukt på gate eller er oppsettet kun for stripe?
blokk?
noe som er galt eller mangler?
regner ikke med at det er noe kjøleblekk!?
Loggført
Trond Dahl
Administrator
Supermedlem
*****
Innlegg: 4526
Bosted: Sandnes


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #4 på: april 20, 2009, 12:51:49 pm »

Til denne meget bra prisen har du råd til å kjøpe viftehus og dynamo :-)
Loggført

Street car 10.67/206kmt@Kjula 2014
Race car 9.49/236kmt@SCC 2017




"It seems that perfection is reached not when there is nothing left to add, but when there is nothing left to take away"
alask
Supermedlem
*****
Innlegg: 1750
Bosted: viterbro/ås



Vis profil WWW
« Svar #5 på: april 20, 2009, 14:00:46 pm »

hehe jeg har det da men det er jo greit å vite...
Loggført
BABOON
Supermedlem
*****
Innlegg: 1105
Bosted: Kolsås



Vis profil
« Svar #6 på: april 20, 2009, 17:48:27 pm »

For det første er dette en motor basert på deler som helt fint kan brukes på gata. Toppene er i original utførelse med korrekt antall kjøleribber. Sylindersatsen er likedan. Blokka er standard AS41. Bare normale deler altså. Et annet poeng er jo at en såpass trimmet motor er et svin på gata og bør behandles med respekt. Det er ikke noe i veien med å bytte kam og øke vendehøyden med ca 0,4 mm for å få en mer gatevennlig versjon. Jeg ville kun ha økt vendehøyden og beholdt resten slik det er.

Det som mangler til motoren er:

- Svinghjul
- clutch disk
- oljepumpe
- pumpelokk
- oljeslanger
- stag til gassere
- kjøleblekk og dynamo
Loggført
alask
Supermedlem
*****
Innlegg: 1750
Bosted: viterbro/ås



Vis profil WWW
« Svar #7 på: april 20, 2009, 20:17:36 pm »

er det mulig å by 15?
Loggført
BABOON
Supermedlem
*****
Innlegg: 1105
Bosted: Kolsås



Vis profil
« Svar #8 på: april 20, 2009, 21:13:28 pm »

Alle bud er tillatt, men den blir nok ikke solgt for noe under 20000 Blunker
Loggført
alask
Supermedlem
*****
Innlegg: 1750
Bosted: viterbro/ås



Vis profil WWW
« Svar #9 på: april 20, 2009, 21:15:48 pm »

da er i allefall budrunden i gang hehe
Loggført
1303RCN
Seniormedlem
****
Innlegg: 348
Bosted: Hedemark


Vis profil

« Svar #10 på: april 23, 2009, 21:12:41 pm »

Har svinghjulet løsnet på denne? Mye skader i enden på veiva? Og kan du selge den uten forgassere?
Loggført
BABOON
Supermedlem
*****
Innlegg: 1105
Bosted: Kolsås



Vis profil
« Svar #11 på: april 24, 2009, 11:11:53 am »

Grunnen til ras var at jeg var så dum å bruke samme bolt to ganger. Denne strakk seg for mye og knakk da jeg giret til 4 på stripa. Skar seg på bakerste lager og knakk pinnene tvers av i 160 km/t. Heldigvis låste ikke bakhjulene seg i stedet.

Veiva er i dag til rep for å få ut de knekte pinnene. Selve anleggsflata er bra. Skjæringa på bakerste lager har kun lagt igjen alu fra lageret. Trenger ikke sliping, bare polering. Hullene til stiftene i veiva ble heller ikke ovale da de bre brutalt kappet tvers av. En overdim på stiftene vil være nødvendig uansett.
Jeg kan forstå at folk her er usikre på å kjøpe en motor med delvis ødelagt veiv, men denne er absolutt ikke noe problem å fikse lett. Okrasa veiven er av rimelig god kvalitet i forhold til mye man får kjøpt i dag.

Motoren ønsker jeg å selge komplett, men hvis ingen ønsker seg motor kan jeg vurdere dette til slutt. Jeg har også fått en henvendelse angående motor uten veiv og råder.

Kan også nevne at det er rettskåret Magnum kamdrev.
Loggført
BABOON
Supermedlem
*****
Innlegg: 1105
Bosted: Kolsås



Vis profil
« Svar #12 på: mai 11, 2009, 22:29:13 pm »

Jeg kan også selge den i deler. Her er prisforslag:

- Blokk - 2500,- (94 borring og klar for 84 slag)
- 2 x Weber 48 IDA - 6000,-
- Eksos Jay Cee 2" - 2000,-
- Veiv og råder - 4000,- (Okrasa 84mm og Porsche 912 råder)
- Sylindersett - 1000,- (Mahle for langslag)
- Topper - 3500,- (CB 044 med 42/37,5 ventiler, dobble fjærer)
- Vipper - 2000,- Gene Berg 1:1.52 utveksling
- Engle FK-89 med Bugpack løftere og Magnum Straight Cut - 1500,-
- Bugpack støtstenger ??
- Kennedy Stage 1 (tidlig utgave med 3 armer) ??

MERK, ingen deler blir solgt før det finnes interessenter på alle delene
Loggført
SAS
Medlem
***
Innlegg: 125
Bosted: Horten



Vis profil
« Svar #13 på: mai 11, 2009, 23:06:51 pm »

Hmm.. tør jeg gutse på hele pakken her da? Sånn uten motor-bygger/-monteringserfaring? Sjokkert

For 20k, er veiva reparert og polert, mao er alle delene klar for montering?
Loggført
BABOON
Supermedlem
*****
Innlegg: 1105
Bosted: Kolsås



Vis profil
« Svar #14 på: mai 12, 2009, 07:54:39 am »

Hvis motoren skal selges for 20 ønsker jeg ikke flere utlegg. 20 er absolutt minimum. Jeg vet faktisk ikke hva rep av veiva foreløpig har kostet, men hvis jeg henter den fra rep nå vil den trolig ikke være ferdig. Jeg får bare betale hva det foreløpig har kostet inkl i de 20.

Jeg tror ikke rep av veiva vil koste så voldsomt mye.
Loggført
Marken
Nybegynner
*
Innlegg: 15
Bosted: Trondheim


1303 s jub 1973


Vis profil
« Svar #15 på: mai 12, 2009, 14:22:42 pm »

Hei. Kan det være av interesse for deg å sette motoren sammen - turn key - og så selge?? Evt prisforlangende da??
Loggført
BABOON
Supermedlem
*****
Innlegg: 1105
Bosted: Kolsås



Vis profil
« Svar #16 på: mai 12, 2009, 23:39:31 pm »

Det er litt av grunnen til at jeg selger i deler. Jeg har tatt på meg for mye arbeid tidligere og begynner å bli lei av hobbyen. Denne motoren er absolutt bakerst i rekken av prosjekter og ønsker derfor kun å selge deler.
Loggført
Filip/purity
Supermedlem
*****
Innlegg: 1446
Bosted: Karmøy og Oslo



Vis profil
« Svar #17 på: mai 13, 2009, 08:44:25 am »

Hei. Kan det være av interesse for deg å sette motoren sammen - turn key - og så selge?? Evt prisforlangende da??
Hør med Andersen Racing eller noen andre motorbyggere på forumet, de kan helt sikkert ta på seg en slik jobb.
Loggført

1967 1300 (solgt)
1971 1302 (solgt)
1967 1200
Sider: [1]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!