VWNorge

Forum => Teknisk, teori og praksis => Emne startet av: Randeberg på februar 23, 2017, 21:23:47 pm



Tittel: custom a-arm forstilling
Skrevet av: Randebergfebruar 23, 2017, 21:23:47 pm
heisann, driver å planlegger litt hvordan jeg vil ha opphenget i min 68 notchback, det blir egenprodusert a-arm system og lurer på om noen har noen tips til hvordan jeg kan gå frem og hvilke spindler etc jeg bør bruke? Ideen nå er sene boble balljoint skivebrems spindler, og heim-ledd inne. det hele skal festes i buret på en eller annen måte.

har aldri gjort noe lignende før og vet veldig lite/ingenting om hva jeg må ta hensyn til med tank på opphengsgeometri, rørtype og dimensjon etc.

det skal bur i bilen og den skal kun kjøres på bane ;D


Tittel: Sv: custom a-arm forstilling
Skrevet av: magsmars 02, 2017, 20:53:44 pm
see på mendola sine da


Tittel: Sv: custom a-arm forstilling
Skrevet av: vwfreaksmars 02, 2017, 23:47:05 pm
Kanskje lettere å bygge med mc person fjærbein, litt færre deler å lage, samt utvalget i fjærbein/bremser er nesten uendelig, både brukt og nytt :-)


Tittel: Sv: custom a-arm forstilling
Skrevet av: Randebergmars 03, 2017, 21:57:06 pm
see på mendola sine da

ja har lurt litt på deres design, men siden dette skal på type 3 så blir rammehodet kappet vekk og jeg kommer nok bare til å bygge forstillinga rett i buret. men spørsmålet er nok litt dårlig formulert, jeg lurer egentlig på hvordan jeg bør gå frem med tanke på bumpsteer, ackerman og hvor lange a-armene bør være.

Kanskje lettere å bygge med mc person fjærbein, litt færre deler å lage, samt utvalget i fjærbein/bremser er nesten uendelig, både brukt og nytt :-)

ja helt sant, men litt av baktanken var å lære litt mer om forstillingsgeometri og design.