mai 09, 2024, 06:19:59 am *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: 1952 Zwitter *PENDING*  (Lest 2509 ganger)
Knechten
Supermedlem
*****
Innlegg: 763
Bosted: Røyken



Vis profil WWW
« på: august 04, 2011, 12:23:46 pm »

November 1952 selges. Importert 1958 fra Sverige med senere full Norsk historikk. Utvendig blå lakk fra import 1958 (originalt kastanje brun).  Alle ”zwitter only” deler er der. Som en av få biler har denne originalt zwitter listverk i rå aluminium inntakt utvendig, også rundt vinduene. Originale sidepaneler, taktrekk og baksete. Karosseri og bunnplate er restaurert og NOS/Wolfparts/donorbil er brukt til sveisearbeidet. Skjermer/bakplate lakkert under restaurering, ellers urørt pent patinert lakk fra 58. Chassi sanblåst/lakkert.

Slik bilen er nå: Bremser (type 3 bak, type 1 -65 foran, alt nytt), nye hjullager foran, ny styresnekke, Puma forstilling, ”Porsche” alu-trommeldeksel, hullborrede originalfelger (breddet til 5,5 bak), reproduserte Firestone diagonaler 5.60-15 og 6.40-15, Hurst girspak (70 talls), aluminium bøttestoler med originalt matchende zwitter trekk, Kamei-pedal, 3 pkt rullebelter, ny gummi og pakninger de fleste steder fra Wolfsburgwest. Ny Bosch starter og optima 6V batteri. Fungerende bra hjertebaklys og fungerende piler.

Motor er 30 Hk brannpumpemotor med få timer, selges UTEN Abarth forgasserkit men med original forgasser/manifold. 383 flatlokkfordeler og rustfri Abarth følger med, ellers original motor med varmebokser. Ny clutch, utløserlager, simring etc.

Dette følger med: Originale deler til bilen som ikke er montert i dag (Forstilling, forstillingsdeler, bremsedeler,  interiørdeler, torpedo teppe, bagasjeromsteppe,  setetrekk fra tilsvarende bil for å kle opp originale forseter om man vil, støtfangere +++) Bilen selges med originalt batwingratt og tutknapp.

Bilen var ferdig restaurert i 2008 etter å ha vært avskiltet siden tidlig 70-tall. Har kjørt bilen til bla Mantorp 2 ganger, 1 gang til Hessisch Oldendorf i Tyskland, og nå senest i sommer en rundtur Norge-Belgia-Tyskland-Norge uten problemer. Bilen fremstår som teknisk bra og med brannpumpemotoren går den som en klokke.

Bilen fremstår i dag som en ”Vintage-racer” men med delene som følger bilen kan man lett sette denne i stand som en meget bra og ”urørt” original zwitter, eller evt noe helt annet  Glad

Den har fått en del oppmerksomhet på sin ferd, og blir mest sannsynlig å se på trykk i utenlandske glansede magasiner i løpet av året, etter seier i PMGR-veteranrallyet i Tyskland i sommer.

*****AVTALT SOLGT*****

Seriøse tar kontakt på telefon 951 90 156, Vegard

Bilder fra 2009 som viser bilen mer eller mindre slik den er i dag, små detaljer er endret: http://www.vau-max.de/galerie/id=674/start=0


* IMGP0136red.JPG (145.63 KB, 1024x708 - vist 365 ganger.)
« Siste redigering: august 05, 2011, 09:31:28 am av Knechten » Loggført
Knechten
Supermedlem
*****
Innlegg: 763
Bosted: Røyken



Vis profil WWW
« Svar #1 på: august 04, 2011, 12:26:37 pm »

Bilde...


* 14062011918.jpg (143.04 KB, 768x1024 - vist 303 ganger.)
Loggført
Knechten
Supermedlem
*****
Innlegg: 763
Bosted: Røyken



Vis profil WWW
« Svar #2 på: august 04, 2011, 12:27:17 pm »

Mer...


*  (140.96 KB, 904x603 - vist 336 ganger.)
Loggført
Knechten
Supermedlem
*****
Innlegg: 763
Bosted: Røyken



Vis profil WWW
« Svar #3 på: august 04, 2011, 12:28:10 pm »

...


* 030820111119red.jpg (128.99 KB, 922x691 - vist 273 ganger.)
Loggført
Knechten
Supermedlem
*****
Innlegg: 763
Bosted: Røyken



Vis profil WWW
« Svar #4 på: august 04, 2011, 12:30:11 pm »

...


* 030820111117red.jpg (125.23 KB, 730x973 - vist 297 ganger.)
Loggført
SplitMan
VSN
Supermedlem
*****
Innlegg: 3676
Bosted: Trønder i eksil



Vis profil
« Svar #5 på: august 04, 2011, 12:31:07 pm »

Litt innside-info:

Denne bilen er i bunn og grunn skikkelig rusten....masse sparkel og dårlig sveising, crashet en gang og sveiset skjev. Masse repro-deler og lukter vondt...

Min anbefaling er å holde seg langt unna...slik at den forblir hos Vegard.



(Mulig en slik spøk er vanskelig å forstå for noen....men det er altså en komplett spøk. Jeg kjenner bilen (fantastisk!) og eieren (fantastisk!!) godt....og vil bare at de to skal skjønne at de trenger hverandre.)
Loggført

SCREWDRIVER #2
Knechten
Supermedlem
*****
Innlegg: 763
Bosted: Røyken



Vis profil WWW
« Svar #6 på: august 04, 2011, 12:33:53 pm »

Takk  Gliser Visste det var noe jeg hadde glemt å skrive...


* 26062011942.jpg (131.12 KB, 691x869 - vist 309 ganger.)
Loggført
Knechten
Supermedlem
*****
Innlegg: 763
Bosted: Røyken



Vis profil WWW
« Svar #7 på: august 04, 2011, 13:49:08 pm »

...


* 14062011922.jpg (137.37 KB, 768x1024 - vist 251 ganger.)

* IMGP0118red.JPG (124.69 KB, 973x551 - vist 276 ganger.)
Loggført
Kjetil Lima
Supermedlem
*****
Innlegg: 2974
Bosted: Stavanger



Vis profil
« Svar #8 på: august 04, 2011, 14:07:28 pm »

Denne hadde nok lett blitt min hadde jeg ikke kjøpt Oval i vinter. Hvis noen vil gi det samme for min oval så kjøper jeg denne på flekken.
Loggført

1961 T1 - Custom
Kjell Roar
Supermedlem
*****
Innlegg: 4182
Bosted: Sandefjord, ved Ekeberg grill & camping...


Fra 55? Hadde ikke råd til noe nyere...


Vis profil
« Svar #9 på: august 04, 2011, 16:56:17 pm »

 Hæ

Hva er Knechten uten switter'n?

 Tvilende

Bilen er blant mine favoritter. Noen kommer til dekka bord.
Loggført

Ovalen har 30hk @ 3400rpm, og gjør glatt 0-100 etterhvert

Andre hobbykjøretøy: CX500, Z1000A2, V7Sport, CB100
Dr. Ing. Brezelfürsten
Supermedlem
*****
Innlegg: 1358
Bosted: Ski



Vis profil WWW
« Svar #10 på: august 04, 2011, 19:52:18 pm »

Kan forresten også anbefale setene i bilen på det varmeste. Seteputene er ikke bare trukket med originalt zwitterstoff, de er også gode å sove i på langtur Glad :
http://3.bp.blogspot.com/_tLHbK42Tzm0/Skx0cW03kyI/AAAAAAAADOk/a2aW1YzzRFY/s1600-h/DSC_0524.JPG

« Siste redigering: august 04, 2011, 20:01:10 pm av Brezelfürsten » Loggført

15A 1951
Det skal være ekte sorg når jeg dauer! Ikke ei krone igjen..
http://www.azurbrezel.blogspot.com
TomR
Supermedlem
*****
Innlegg: 2089
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #11 på: august 05, 2011, 09:31:25 am »

En flott bil! Er det rent salg som gjelder, og hva spennende er på tur inn? Gliser
Loggført

- The devil is in the detalis!
- Når små menn kaster lange skygger så er det kveld!
Sider: [1]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!