Vis innlegg
|
Sider: 1 ... 3 4 [5] 6 7 ... 9
|
121
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Karmann Ghia 1957
|
på: oktober 17, 2008, 07:36:52 am
|
Nydelig med Lowlights-Ghia ! Angrer fortsatt litt på at jeg ikke slo til på denne bilen Enig i at setene bør byttes, Høyrygga seter passer ikke i denne typen bil synes jeg. Ser ut til at baksetebenken mangler. Eller er det ikke det på disse når de er så gamle kanskje ?
|
|
|
125
|
Forum / Snikk-snakk / Sv: Boblespotting
|
på: oktober 10, 2008, 07:34:12 am
|
Spottet Grønn Variant med Sprintstars" Så det ut til" på E6 ved Rudshøgda Tirsdag,, Så veldig pen ut !
|
|
|
131
|
Forum / Problemløseren / Treigt Pedalsett
|
på: oktober 06, 2008, 08:16:23 am
|
Har et pedalsett eller rettere sagt en clutch og bremsepedal som begynner å gå veldig treigt på min Karmann Ghia 63mod. Har prøvd å smøre med CRC etc. men uten noe bedring. Må man plukke fra hverandre alt, demontere det og smøre det opp igjen ?? Eller er det noen som har noen andre tips ?? Evt.noen som har hatt samme problemet ? På forhånd takk
|
|
|
132
|
Forum / Ghia / Photosession Høst av min Ghia
|
på: oktober 05, 2008, 19:12:48 pm
|
I og med at jeg idag antageligvis hadde min siste tur med Ghian før vinterlagring, og lyset var fint ute så bestemte jeg meg for å ta en del bilder ! Synes selv at jeg fikk en del bra bilder tross min svært begrensede kunnskap om fotografering. Så da bestemte jeg meg for å legge ut noen her! Enjoy !!
|
|
|
136
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: 66 T-1 Rat/Patina/ Bruksbilprosjekt
|
på: september 25, 2008, 21:16:12 pm
|
Da var bilen endelig trillet inn i verksted, Fikk kobla på strøm og etter å ha fått fyllt på fresk og ny bensin og en liten runde med startgass så starta den på 3.forsøk ! Motoren gikk greit med tanke på at den har stått lenge, Nye plugger,olje etc. Så blir den god som gull . Har også gått over bremsene foran og der må jeg bytte en sylinder som sitter dønn + bremseband etc. Har også gått over en noget slarkete Norema-grind og den sitter nå på bilen ! Og siden jeg har hatt noe rat-stæsj liggende en stund så måtte jeg jo selvfølgelig prøve dette på grinda Selv om det er en kosejobb som i mine øyne skal gjøres omtrent til slutt, så klarte jeg ikke å dy meg og måtte hive på noen stickers. Nå blir det å få tak i no bremsedeler og et nytt batteri, så skal jeg prøve å få kjørt med den litt før jeg gyver løs på den sveisingen som er på bilen. Beklager den dårlige mobilkamera-kvaliteten. Skal få tatt flere bilder med speilrefleks-kameraet senere. Men, Her kommer hvertfall noen bilder :
|
|
|
147
|
Forum / Prosjektgarasjen / 66 T-1 RestoRat/Patina/ Prosjekt
|
på: september 05, 2008, 19:48:55 pm
|
Igår fikk jeg endelig tak i et BRA vinterprosjekt med rette karosseriet dvs. pre-67. Bilen er en 66-modell 1300 med fin patina(synes ikke så godt på bildene men) som har vært i en og samme familie siden den var ny. Bilen ser velholdt og Ok ut, og har MYE sjel ifølge tidligere eier Skal også nevnes at det fulgte med Norema takstativ med trespiler som selvfølgelig skal få en overhaling og bli godt plassert på taket. Den har stått i 5 år og har blant annet et framhjul som sitter DØNN fast. Den har også hull i gulvet under batteri og et til ca 20-30cm fremover. Utenom dette så er det MINIMALT med rust. Mine planer for bilen er først og fremst å få bilen kjørbar og eu-godkjent og sveise den rusta som er i gulvet. Deretter blir det : Puma , Sorte Rader eller BRM, Helrøde baklykter , Hvite blink , Masse stickers i vinduer etc, Takstativ med masse retro-stæsj stroppa fast . Jeg betalte 10 laken for denne, noe jeg synes er et skikkelig Bargain ! , noen synes kanskje det er litt i overkant for et prosjekt Har ikke mange bildene enda men, det kommer masse flere bilder etterhvert ! Kom med tricks og tips og feedback !!?!
|
|
|
Sider: 1 ... 3 4 [5] 6 7 ... 9
|
|