mai 06, 2024, 00:25:00 am *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Stort gap mellom panser og karosseri  (Lest 2037 ganger)
Filip/purity
Supermedlem
*****
Innlegg: 1446
Bosted: Karmøy og Oslo



Vis profil
« på: april 22, 2008, 16:59:02 pm »

Jeg har et stort gap mellom panseret og karosseriet mitt, vet noen hvordan jeg kan ordne dette? Se bilde


(klikk for større)

Justering på festene til panseret nytter ikke, da dette bare flytter det lengre frem eller bak. Jeg frykter bilen og/eller panseret er skjevt.
Loggført

1967 1300 (solgt)
1971 1302 (solgt)
1967 1200
Lars Rosenquist
Supermedlem
*****
Innlegg: 1098
Bosted: Tønsberg

Telefon 90148565


Vis profil

« Svar #1 på: april 22, 2008, 17:30:55 pm »

Hei.
Har du prøvd å skifte hengslen på din bil?
Kan være at det er bøyd.
Mvh Lars
Loggført
Lasse `65
Supermedlem
*****
Innlegg: 2094
Bosted: Trondheim


LUFTLIGA`N


Vis profil WWW
« Svar #2 på: april 22, 2008, 21:10:07 pm »

Slet med det samme på min men byttet om på armene og det ble bedre, men ikke 100%. Hadde mye glippe på en side
På min virker det som gummilista er for høy
Loggført

Stein.H
Seniormedlem
****
Innlegg: 367
Bosted: Sandefjord



Vis profil
« Svar #3 på: april 23, 2008, 20:35:24 pm »

Vanskelig å se utifra bilde men treffer låsetappen foran på riktig sted det kan også se ut som det har vært for mye liggende i veien når panseret har blitt presset i lås og dermed har panseret fått for mye krumning og da legger det seg ikke på plass sånn det skal Sjokkert
Loggført

Tlf 92062314
Filip/purity
Supermedlem
*****
Innlegg: 1446
Bosted: Karmøy og Oslo



Vis profil
« Svar #4 på: april 24, 2008, 08:51:06 am »

Får prøve å bytte om armene, kanskje det hjelper iom. at jeg kun har glipe på ene siden.

Tror ikke det er panseret som er bøyd fordi det er presset i lås, for det er jo glipe hele veien, skulle tro glipen begynte noe etter hengslen da.
Loggført

1967 1300 (solgt)
1971 1302 (solgt)
1967 1200
Hot Owl
Administrator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5697
Bosted: Østlandet


Vis profil WWW

« Svar #5 på: april 24, 2008, 09:15:07 am »

Om du demonterer panseret og låsen i front så kan du legge panseret på bilen. Da vi du se om det er panseret, bilen eller noe annet?
Men dette er en TYPISK boble syke...
Loggført

Speed is no substitute for direction
VW 1303 S
Medlem
***
Innlegg: 219
Bosted: Sandnessjøen


VW 1303 S 1974 og 1300 1967


Vis profil
« Svar #6 på: april 24, 2008, 16:19:19 pm »

Holder på med det samme selv, det er justering alle veier oppe ved hengselen, men det er vanskelig å få til alene. En bør skru og en holde selve panseret så det ikke beveger seg for mye når boltene løsnes. Det går også å høydejustere panseret i selve låsetappen forran.
Loggført

Medlem TVWK & YHMK
1303SS
Supermedlem
*****
Innlegg: 2526
Bosted: solbergmoen



Vis profil
« Svar #7 på: april 25, 2008, 07:23:48 am »

ta bort hengsler helt og hele panserlåsen legg panseret på uten pakninger og se om panseret i det hele tatt passer på bilen viss ikke så bytter du.Det er ikke enkelt å rette på ett panser som er skada.har litt av det samme problemet på min 1302 har ikke fått prøvd det løst på enda så jeg krysser fingrene for det panseret jeg har fått fatt på er /ser meget bra ut
Loggført

1972 1302 jub.nr20001941
1963 tempo taifun

1937 swithun s98

Meld deg inn i klubben vår: http://www.vvwklubb.no/meld-deg-inn-i-klubben/
Lasse `65
Supermedlem
*****
Innlegg: 2094
Bosted: Trondheim


LUFTLIGA`N


Vis profil WWW
« Svar #8 på: april 25, 2008, 08:18:58 am »

Får prøve å bytte om armene, kanskje det hjelper iom. at jeg kun har glipe på ene siden.

Tror ikke det er panseret som er bøyd fordi det er presset i lås, for det er jo glipe hele veien, skulle tro glipen begynte noe etter hengslen da.

Ser du gummipakning nederst i front på panseret ditt når det er låst på plass? I såfall skal panseret lenger frem tror jeg. Kom på dette akkurat nå, at det er slik på min, ser gummilista i front, og det skal man vel ikke gjøre
Loggført

VeteranBobla
Supermedlem
*****
Innlegg: 1000
Bosted: Hamar



Vis profil WWW
« Svar #9 på: april 25, 2008, 10:00:34 am »

Er vel også kanskje en liten justeringsmulighet på selve låsen foran på panseret. Jeg vet i allefall at det er det på min 1300. Der kan jeg justere opp og ned tappen som går fra panseret og ned i låsen i karosseriet. Med denne så justerer du også i forhold til åpningsmekanismen (wiren som du trekker i slik at skiven foran åpner seg og popper opp panseret). Juster derfor litt etterhver slik at du ikke ender opp med en justering der du ikke får åpnet panseret.
Loggført

T1 1300 1969 "Bølle"
T1 1200 1969 "Palma Sukkerert" (Sparkäfer/Prosjektbil)
Fiat 500D 1961

Made by Me Production (Video/Audio kopiering & Oppdragsfilm) - http://www.MbMproduction.net
Sider: [1]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!