mai 14, 2024, 19:45:29 pm *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Godkjenning av senkespindler?  (Lest 1623 ganger)
Ketil S.
Supermedlem
*****
Innlegg: 1710
Bosted: Bryne


Vis profil

« på: desember 10, 2012, 15:11:36 pm »

Holder på å sette istand -63`en min etter 3-4 år med restaurering. Har senksespindler som skal på (ikke godkjente) og lurer på hvor strenge de er rundt om ift å godkjenne bil med dette? Noen som har erfaringer ift EU og senkespindler? Bilen er senket et ytre hakk bak.
Loggført

T1 1963
T1 1974 -03
Ruggen
Supermedlem
*****
Innlegg: 2110
Bosted: Herre



Vis profil WWW
« Svar #1 på: desember 10, 2012, 15:20:18 pm »

Er ikke det veldig fy-fy da?
Loggført

Skulle jeg glemme noe jeg har kjøpt så bare send meg en pm.

http://www.vwnorge.no/index.php/topic,26715.msg265668.html#msg265668
RødeBaron
Supermedlem
*****
Innlegg: 1504
Bosted: Vevang



Vis profil WWW
« Svar #2 på: desember 10, 2012, 15:33:03 pm »

fy fy??

putt de på,hold kjeft og dra på eu.

smør på noe stoff fordi de ruster lett og blir stygge.
Loggført



original buddie                  Bugbuddies.no
Ragge
Supermedlem
*****
Innlegg: 531
Bosted: Tennfjord


Tlf 95773556


Vis profil
« Svar #3 på: desember 10, 2012, 16:29:31 pm »

fy fy??

putt de på,hold kjeft og dra på eu.



x2 Glad
men har ett oppfølgings spm, noen som har erfaring å vise en bil med senkespindler og puma til BT?
Loggført

Kjetil
Supermedlem
*****
Innlegg: 1459
Bosted: Toten



Vis profil
« Svar #4 på: desember 10, 2012, 16:36:09 pm »

Siden det er forskriftene fra 1942(?) som skal følges, skal det vel strengt tatt ikke være noe problem, det er lite krav til tüv der. Jeg har tenkt litt på dette selv, men ikke kommet så langt, så si gjerne fra hvordan det evt går.  Rekker tunge
Loggført
Ruggen
Supermedlem
*****
Innlegg: 2110
Bosted: Herre



Vis profil WWW
« Svar #5 på: desember 10, 2012, 16:40:01 pm »

fy fy??

putt de på,hold kjeft og dra på eu.



x2 Glad
men har ett oppfølgings spm, noen som har erfaring å vise en bil med senkespindler og puma til BT?

Jeg har vist ovalen hos BT med senkespindler og puma på topp og det gikk helt greit. Men at senkespindler er fy-fy er helt sikkert så det er ikke noe å nevne for de i hallen Gliser
Loggført

Skulle jeg glemme noe jeg har kjøpt så bare send meg en pm.

http://www.vwnorge.no/index.php/topic,26715.msg265668.html#msg265668
Dewil
Supermedlem
*****
Innlegg: 7541
Bosted: Moss


"Opinions are like assholes...everyone has one"


Vis profil WWW
« Svar #6 på: desember 10, 2012, 17:25:02 pm »

Sitt ned, hold kjeft, smil pent Gliser
Så lenge bilen ikke er lavere enn 8cm (Ny regel til glede for alle oss som liker lave biler) til laveste faste punkt skal det ikke være noe problem.
Loggført


Proud member and co-founder of Senkemafia'n.
    Facebook.com/HerbieMemorialRun  
LOBO
Supermedlem
*****
Innlegg: 6046
Bosted: Akershus



Vis profil
« Svar #7 på: desember 10, 2012, 19:27:54 pm »

Siden det er forskriftene fra 1942(?) som skal følges, skal det vel strengt tatt ikke være noe problem, det er lite krav til tüv der. Jeg har tenkt litt på dette selv, men ikke kommet så langt, så si gjerne fra hvordan det evt går.  Rekker tunge

Sitt ned, hold kjeft, smil pent Gliser
Så lenge bilen ikke er lavere enn 8cm (Ny regel til glede for alle oss som liker lave biler) til laveste faste punkt skal det ikke være noe problem.

Så det eneste kravet om man vil ha 4" korta forstilling (heimkok), senkespindler, CSP skivebremser (med TUV opp til ca.90hk) og en 356-motor (ca.80hk) inn i vognkortet er at bilen ikke er lavere enn 8cm?

Trodde alt måtte ha godkjenningspapirer fra møller/TUV for å kunne godkjennes her til lands? Er det ikke derfor puma og csp bremser er så populært her til lands?
Loggført

D e ikkje rust der d e hull... bare rundt kanten d!
Dewil
Supermedlem
*****
Innlegg: 7541
Bosted: Moss


"Opinions are like assholes...everyone has one"


Vis profil WWW
« Svar #8 på: desember 10, 2012, 20:39:40 pm »

I prinsippet er det sånn, LOBO. (Har 1969mod bil i familien som har godkjent sveisa forstilling og motor med 112hk på originale skivebremser)
Det artige er jo at det er opp til hver enkelt kontrollør hva som skal godkjennes. Blunker
Spørs nok om kontrolløren går god for en hjemmesveisa smalna puma, men det er jo lov å prøve Gliser Selv hadde jeg droppa å vise noe sånt.
 
Det finnes også en paragraf som sier at det ikke skal behøve papirer på en så gammel bil om det er en vesentlig forbedring.

Før sa veitrafikkloven 10 eller 11cm bakkeklaring, nå med nyere biler på veien som originalt er så lave som 8cm så kan man få godkjent biler helt ned til 8cm bakkeklaring.
Men det er flere faktorer som spiller inn, som hjulvinkler, subbing i hjulbuer under belastning, (humøret til konTROLLøren) osv. Kjærra skal jo være forsvarlig å kjøre med...
Loggført


Proud member and co-founder of Senkemafia'n.
    Facebook.com/HerbieMemorialRun  
Sider: [1]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!