mai 16, 2024, 16:25:53 pm *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: 1 [2]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Motor til buggy  (Lest 10849 ganger)
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #30 på: desember 01, 2009, 23:17:24 pm »

her er en kjapp tegning jeg heiv sammen i Paint nå....


Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
JTWE
Supermedlem
*****
Innlegg: 2198
Bosted:


Vis profil

« Svar #31 på: desember 01, 2009, 23:50:59 pm »

Burde jo også være ganske kurant å lage et styreprogram til en CNC-maskin og frese direkte. Er jo enkle ting egentlig.
Loggført
mdyrseth
Medlem
***
Innlegg: 147
Bosted: trondheim


Vis profil

« Svar #32 på: desember 02, 2009, 02:27:34 am »

Burde jo også være ganske kurant å lage et styreprogram til en CNC-maskin og frese direkte. Er jo enkle ting egentlig.


stygt redd for at en cnc-maskin ikke er oppført i mitt bursjett Rekker tunge

Takk for mange meninger rundt manglene tenner, må bare si at dere tegne ferdigheter overgår mine med tusen  Tvilende

Ang stillig av missing tooth, 90* etter top dead center, det høres kurrant ut, men bare et prob, hva er top dead center?
« Siste redigering: desember 02, 2009, 02:55:50 am av mdyrseth » Loggført
mdyrseth
Medlem
***
Innlegg: 147
Bosted: trondheim


Vis profil

« Svar #33 på: desember 02, 2009, 02:51:22 am »

Da har jeg vert en tur på verkstedet i dag også. ble litt sent da det å fikse eksos ikke var bare enkelt. Jeg har faktisk brukt av det gamle buggianlegget, tror faktisk (til min stor overaskelse) at det kan bli fint, med det gamle, planen var egentlig bare å se på forskjellige løsninger, men kan virke som jeg kommer til å bruke det som jeg laget i dag Glad. Her er uansett noen bilder:



samling for stempel 1 og to, kommer til å gå et to tomms rør under kassa (håper ikke dette slår nedi, hva tror dere?) til turbo på venstre side.




slik blir det seende ut hvis man legger seg på bakken og ser under bilen. som dere ser lekker motoren litt overalt, blir fint med en ny en når jeg har fått denne til å virke




motoren bakfra, skeiv eksos på venstre side, men det er fordi den ikke er festet




legg merke til motor opphenget mitt Glad kommer vel sikkert til å fikse noe bedre snart. Noen som har cluch hus til buss liggende, som de vil selge til en billig penge? da kan jeg lage meg et stativ som det går ann å starte i:)



Pakken med MS ligger på gardemoen og er fortollet, er en liten kjangs for at jeg for den på lør, men tror nok jeg må vente til man.




« Siste redigering: desember 04, 2009, 01:43:32 am av mdyrseth » Loggført
mdyrseth
Medlem
***
Innlegg: 147
Bosted: trondheim


Vis profil

« Svar #34 på: desember 04, 2009, 01:28:54 am »

Da har jeg vert en tur i garasjen, i kveld ble det litt saging på bil og sveising av eksos, men mest rydding, fikk sortert skruer og div, hadde mye mer brukelig en jeg trodde Glad

har egentlig tenkt at jeg burde lage en skikkelig eksos, der alle sylyndere har like lang eksos med like mange svinger, hvor mye tjener jeg på dette? Her er uansett noen bilder av eksosen som jeg lager nå, kommer til å fullføre den er jo brukelig til en Chipomotor.



pga vinkel ser det ut som eksosen er litt lenger ned en den egentlig er










Loggført
jalokoey
Supermedlem
*****
Innlegg: 1993
Bosted: Jæren- podlest


low and slow...


Vis profil
« Svar #35 på: desember 04, 2009, 16:36:40 pm »

du kan jo ta signal fra en elektronisk fordeler og. wbx : låse sentrifugal justering i fordeler. så den er fast. og ta signal derfra til sprut. så slipper du trigger hjul. får ms til og styre tenning i samme slengen.. det kommer eg til og gjøre med min slik motor som eg holder på med:)
Loggført
Roy Grelland
Supermedlem
*****
Innlegg: 7144
Bosted: Nøtterøy



Vis profil
« Svar #36 på: desember 04, 2009, 18:06:47 pm »

, men bare et prob, hva er top dead center?

hmmmm....

tror du bør lese deg opp litt på grunnleggende motor-kunnskaper før du kjører i gang MS-turbo-prosjekt...

Top dead center, eller TDC er det punktet i en motors arbeidstakt hvor syl nr 1 er på toppen på arbeidstakten, dvs med begge ventiler lukket, og luft/bensin-blandinga komprimert og ferdig til å fyre på.
Loggført
Roy Grelland
Supermedlem
*****
Innlegg: 7144
Bosted: Nøtterøy



Vis profil
« Svar #37 på: desember 04, 2009, 18:08:00 pm »




ser for meg ut som om det røret blir veldig nærme asfalten.

spørs jo på hvor mye du skal senke/heve bak, selvfølgelig
Loggført
Syncronaut
Supermedlem
*****
Innlegg: 934
Bosted: Trondheim



Vis profil
« Svar #38 på: desember 04, 2009, 19:04:48 pm »

, men bare et prob, hva er top dead center?

hmmmm....

tror du bør lese deg opp litt på grunnleggende motor-kunnskaper før du kjører i gang MS-turbo-prosjekt...

Top dead center, eller TDC er det punktet i en motors arbeidstakt hvor syl nr 1 er på toppen på arbeidstakten, dvs med begge ventiler lukket, og luft/bensin-blandinga komprimert og ferdig til å fyre på.
Også kalt øvre dødpunkt (ØD)...
Loggført

Gorm
Medlem TVWK og Dora Custom
http://tvwk.no/
mdyrseth
Medlem
***
Innlegg: 147
Bosted: trondheim


Vis profil

« Svar #39 på: desember 04, 2009, 23:06:10 pm »

, men bare et prob, hva er top dead center?

hmmmm....

tror du bør lese deg opp litt på grunnleggende motor-kunnskaper før du kjører i gang MS-turbo-prosjekt...

Top dead center, eller TDC er det punktet i en motors arbeidstakt hvor syl nr 1 er på toppen på arbeidstakten, dvs med begge ventiler lukket, og luft/bensin-blandinga komprimert og ferdig til å fyre på.

Har lest ganske mye, men er jo fort gjort å glemme noen utrykk da (best å være sikker), dessuten er det bare en måte å lære seg dette på, og det er å prøve, så får man heller bare drite seg litt, finne prob og ikke gjøre samme tabben neste gang.


ser for meg ut som om det røret blir veldig nærme asfalten.

spørs jo på hvor mye du skal senke/heve bak, selvfølgelig

er redd for det jeg også, har ingen senk/hev, går jo ann med litt kortere vandring på hjuloppheng da. også har jeg litt større bakhjul, så det hjelper jo litt
Loggført
mdyrseth
Medlem
***
Innlegg: 147
Bosted: trondheim


Vis profil

« Svar #40 på: desember 04, 2009, 23:38:57 pm »

du kan jo ta signal fra en elektronisk fordeler og. wbx : låse sentrifugal justering i fordeler. så den er fast. og ta signal derfra til sprut. så slipper du trigger hjul. får ms til og styre tenning i samme slengen.. det kommer eg til og gjøre med min slik motor som eg holder på med:)

Da må jeg ha en stygg fordeler på motoren, synes det er litt kult med så strippa motor. Har også vurdert midtstilt kjøling, noen som har liggende?
Loggført
Sider: 1 [2]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!