mai 05, 2024, 21:26:32 pm *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Lakk på kjøleblekk  (Lest 3184 ganger)
VW1303
Supermedlem
*****
Innlegg: 1280
Bosted: Sør-Odal Hedmark



Vis profil
« på: februar 16, 2008, 00:55:12 am »

Hva slags lakk kan brukes på kjøleblekk ? Noen som har prøvd kvikk spraybokslakk ?

Tenker da på varmen, hvordan er kvikk lakken egnet til dette ?
Loggført

Drømmer om Toyota Corona Mark2 Coupe. Har du eller vet om noe, så si ifra.
1992 Bmw E36 Coupe 318 IS
1995Bmw E36  Coupe 325. Prosjektet til dama
VW 1302 1971 Gatebil
VW 1303 S 1974 Prosjekt
VW 1303 S BIG 
VW 1302 1971 Byttet mot BMW E36 318i 1991

Thomas  95 78 29 51
anders.
Supermedlem
*****
Innlegg: 1926
Bosted: tønsberg



Vis profil
« Svar #1 på: februar 16, 2008, 01:04:15 am »

kvikk må du hvertfal ikke bruke . ska det bli 100 % og vare så er glassblåsing og pulverlakk.

Loggført

1 up
bull
Seniormedlem
****
Innlegg: 324
Bosted: fredrikstad



Vis profil
« Svar #2 på: februar 16, 2008, 07:05:11 am »

kvikk må du hvertfal ikke bruke . ska det bli 100 % og vare så er glassblåsing og pulverlakk.



Enig,har prövd spray og billakk,fungerte ikke spesielt bra,blir pulverlakk på meg denne gang gitt
Loggført
wide5
Supermedlem
*****
Innlegg: 1544
Bosted: randaberg



Vis profil WWW
« Svar #3 på: februar 16, 2008, 08:17:17 am »

Svart varmebestandig lakk har jeg prøvd en gang. funket helt greit, men vil på det stærkeste anbefale pulverlakk. Har du mulighet til å blåse selv, koster ikke dette allverden.
Jeg betaler mindre for pulverlakk, enn om jeg skulle kjøpt spraybokser på den lokale bilsjappa..
Men det krever at jeg blåser først..
Loggført

alask
Supermedlem
*****
Innlegg: 1750
Bosted: viterbro/ås



Vis profil WWW
« Svar #4 på: februar 16, 2008, 10:01:15 am »

hvor pulverlakkerer man billigst..
må delene blåses først eller er det bare å få slipt bort lakken?
hva koster det ? eventuellt med og uten sandblåsing...
Loggført
JS
Supermedlem
*****
Innlegg: 2748
Bosted: Fredrikstad



Vis profil
« Svar #5 på: februar 16, 2008, 11:41:35 am »

Jeg har brukt Ronseal´s "No Rust" i sprøyte tynnet med litt lakktynner. Fungerer ypperlig.
Loggført
VW1303
Supermedlem
*****
Innlegg: 1280
Bosted: Sør-Odal Hedmark



Vis profil
« Svar #6 på: februar 16, 2008, 11:45:48 am »

Ettersom bilen er rød så tenkte jeg å lakkere dekslene røde som bilen. Så vil dette holde med varmebestandig lakk ? Tenker da på slik sprayboks lakk som er til motorblokker å eksos anlegg. Noen som har prøvd denne typen lakk ?

Legg gjerne inn bilder av fine motorrom, morro med flere ide'er
« Siste redigering: februar 16, 2008, 11:47:24 am av VW1303 » Loggført

Drømmer om Toyota Corona Mark2 Coupe. Har du eller vet om noe, så si ifra.
1992 Bmw E36 Coupe 318 IS
1995Bmw E36  Coupe 325. Prosjektet til dama
VW 1302 1971 Gatebil
VW 1303 S 1974 Prosjekt
VW 1303 S BIG 
VW 1302 1971 Byttet mot BMW E36 318i 1991

Thomas  95 78 29 51
Finn-Erik DeLuxe60
Folkevognklubben
Supermedlem
*****
Innlegg: 2890
Bosted:



Vis profil
« Svar #7 på: februar 16, 2008, 11:59:34 am »

Jeg har brukt Ronseal´s "No Rust" i sprøyte tynnet med litt lakktynner. Fungerer ypperlig.

Og til VW1303 : Denne finnes også i Rød  Blunker  + mange farger til...   Og funker veldig bra, jeg har den på varmepottene også og er inne i fjerde sesong med de nå, de er like fine  Gliser

Denne er lakket med slik "malimg" som JS foreslår:



* 1960 DeLuxe 009.jpg (73.53 KB, 640x480 - vist 290 ganger.)
Loggført

58`mod Type1
60`mod Type1 Deluxe
61`mod Type1
64`mod Type1
65`mod Type1
68`mod Type1
+ et par til på lur...(pensjonsparingen min Blunker )

Eier av Harry Von Kaaten Racing Team.
Rammekroken Fredrikstad
VW1303
Supermedlem
*****
Innlegg: 1280
Bosted: Sør-Odal Hedmark



Vis profil
« Svar #8 på: februar 16, 2008, 12:03:57 pm »

Jeg har brukt Ronseal´s "No Rust" i sprøyte tynnet med litt lakktynner. Fungerer ypperlig.

Og til VW1303 : Denne finnes også i Rød  Blunker  + mange farger til...   Og funker veldig bra, jeg har den på varmepottene også og er inne i fjerde sesong med de nå, de er like fine  Gliser

Denne er lakket med slik "malimg" som JS foreslår:




Oi det var da ett pent motorrom Kult

Hvor selges denne vidunderlakken da ? Blir nok å bruke denne da Glad
Loggført

Drømmer om Toyota Corona Mark2 Coupe. Har du eller vet om noe, så si ifra.
1992 Bmw E36 Coupe 318 IS
1995Bmw E36  Coupe 325. Prosjektet til dama
VW 1302 1971 Gatebil
VW 1303 S 1974 Prosjekt
VW 1303 S BIG 
VW 1302 1971 Byttet mot BMW E36 318i 1991

Thomas  95 78 29 51
Tistlo
Supermedlem
*****
Innlegg: 17400
Bosted: pao Voss


Wer will, der kann


Vis profil
« Svar #9 på: februar 16, 2008, 12:11:35 pm »

Er da smart å bruka Würth High-Glossy Black??
Eg har lakkert fremre kjøledeksel (v. girkasso) Med denna sprayen, men har ikkje tenkt på varmebestandig maling Sjokkert
Resultatet vart veldig bra men vil lakken tåla varmen i motoren???
Loggført

-tlf. 97419035
T-Mek AS
JS
Supermedlem
*****
Innlegg: 2748
Bosted: Fredrikstad



Vis profil
« Svar #10 på: februar 16, 2008, 12:13:42 pm »

Selges hos malingssjapper i Fredrikstad i alle fall.

Hvor selges denne vidunderlakken da ? Blir nok å bruke denne da Glad
[/quote]
Loggført
1303SS
Supermedlem
*****
Innlegg: 2526
Bosted: solbergmoen



Vis profil
« Svar #11 på: februar 16, 2008, 13:32:14 pm »

gå for pulverlakk du det er det mest holdbare.Det skal mye til for å lage riper og hakk.de fleste som driver m.pulverlakk har alle RAL farger +andre varianter/ruglete lakk


* IMG_0365-1.JPG (27.61 KB, 512x384 - vist 233 ganger.)
Loggført

1972 1302 jub.nr20001941
1963 tempo taifun

1937 swithun s98

Meld deg inn i klubben vår: http://www.vvwklubb.no/meld-deg-inn-i-klubben/
Railo
Folkevognklubben
Supermedlem
*****
Innlegg: 1181
Bosted: Fredrikstad



Vis profil
« Svar #12 på: februar 16, 2008, 13:48:40 pm »

Jeg har brukt Ronseal´s "No Rust" i sprøyte tynnet med litt lakktynner. Fungerer ypperlig.

En annen fordel med No Rust er at den kan påføres rett på bart metal, og trenger ikke noe form for grunning.
Loggført


73 Bay
oyvinla
Medlem
***
Innlegg: 161
Bosted: Stavanger


Vis profil

« Svar #13 på: mars 25, 2011, 14:55:27 pm »

Tar opp denne tråden igjen, da jeg skal begi meg ut på det samme. Har kjøpt inn 2k lakk fra biltema, men ettersom jeg leser her, virker det ikke som vanlig lakk er tingen. da er det kanskje bedre med pulverlakk. da kommer spørsmålet. hvor kan jeg få noe pulverlakkert i nærheten av Grimstad?
Loggført
1303SS
Supermedlem
*****
Innlegg: 2526
Bosted: solbergmoen



Vis profil
« Svar #14 på: mars 25, 2011, 15:03:08 pm »

http://io.no/info/stansefabrikken-lillesand-as-517987/hjemmeside
Loggført

1972 1302 jub.nr20001941
1963 tempo taifun

1937 swithun s98

Meld deg inn i klubben vår: http://www.vvwklubb.no/meld-deg-inn-i-klubben/
Dalland
Supermedlem
*****
Innlegg: 3032
Bosted: Bergen



Vis profil
« Svar #15 på: mars 25, 2011, 15:11:57 pm »

Vanlig lakk går helt supert det.
Vær forsiktig ang pulverlakk da kjøleblekkene kan lett strekke seg under sandblåsingen før pulverlakkinga...
Loggført

oyvinla
Medlem
***
Innlegg: 161
Bosted: Stavanger


Vis profil

« Svar #16 på: mars 25, 2011, 15:17:55 pm »

Da blir det nok vanlig lakk. Har akkurat kjøpt sandblåsekabinett, så det er uaktuelt å ikke bruke det Rekker tunge. får være litt forsiktig når jeg blåser. noen som har erfaring med epoxigrunningen til biltema? http://www.biltema.no/no/Bat/Kjemikalier/Maling-og-lakk/Epoxi-primer1/
Funker den under 2k lakken til biltema? plast og metallgrunningen som er anbefalt har gått ut av sortimentet ifølge en på biltema sørlandssenteret.
Loggført
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #17 på: mars 25, 2011, 15:55:40 pm »

biltemas 2k greier er  bra saker.
har brukt det mye på div deler
de har vel 2 forskjellige epoxygrunniger, en som er aluminiums pigmentert, veldig tykk, så MÅ tynnes mye før sprøyting
den står i allefall i båtavdelingen
den andre hvite epoxyen er tynnere konsistens , men bør også tynnes.
sitter meget godt på sandblåst underlag.
anbefaler å vente 1-2 timer min  før overlakk med 2 k lakken dems. ellers kan du få gassing.
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
oyvinla
Medlem
***
Innlegg: 161
Bosted: Stavanger


Vis profil

« Svar #18 på: mars 25, 2011, 16:03:14 pm »

Funker det greit på viftehuset til type 4 motor også? tenkte å lakke det også.

Ringte de i stad, men de har slutta med det.
Loggført
Vw1302s
Seniormedlem
****
Innlegg: 442
Bosted: Skoppum



Vis profil
« Svar #19 på: mars 25, 2011, 16:58:08 pm »

biltemas 2k greier er  bra saker.
har brukt det mye på div deler
de har vel 2 forskjellige epoxygrunniger, en som er aluminiums pigmentert, veldig tykk, så MÅ tynnes mye før sprøyting
den står i allefall i båtavdelingen
den andre hvite epoxyen er tynnere konsistens , men bør også tynnes.
sitter meget godt på sandblåst underlag.
anbefaler å vente 1-2 timer min  før overlakk med 2 k lakken dems. ellers kan du få gassing.

x2

Har brukt både lakken og grunningen mye, og den fungerer veldig godt. slitesterk, og lett å jobbe med. Har ikke bilder, men har lakket viftehuset mitt med den svarte 2k lakken fra biltema. Syntes det ble bra jeg ihvertfall. Blunker
Loggført
Sider: [1]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!