mai 14, 2024, 23:29:40 pm *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Bensintilførsel til j@sla mye hester?  (Lest 4585 ganger)
Formula Vee
Supermedlem
*****
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger


:: DKL ::


Vis profil
« på: juni 24, 2015, 12:25:55 pm »

Har lest i trådene fra 2010 og 2011. Veldig bra video fra Knasten, som demonstrerer trykkfall og væskemengde på retur med de samme 1600cc dysene jeg bruker, men mindre pumpe.
Har en EFI originaltank som jeg tenkte å bruke begge rørene i bunn til å mate 044 pumpene gjennom 8mm slange, videre gjennom begge fuel rails, gjennom Aeoromotive regulator med retur til tanken gjennom 6mm røret som er originalt. Enten lar jeg returen gå i tanken gjennom det 15mm lufterøret på toppen, eller borer inn nytt løp i tank.

Noen tanker rundt dette folkens? Eller må jeg legge opp AN8 ut og AN10 i retur? skal dimensjoneres nok for 670hk E85.
« Siste redigering: september 02, 2015, 07:19:44 am av Formula Vee » Loggført

SCC 2015 broken transmission barely left startline.
SCC 2016 broken engine never made it to startline.
SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt
SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car.

Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5823
Bosted: Oslo, Briskeby


ass UP nose DOWN, rip the tires


Vis profil WWW
« Svar #1 på: juni 24, 2015, 12:51:25 pm »

Legg AN tur retur. AN6 tur og An8 retur.

Eller AN8 begge veier. Mer enn plenty, og mye lettere. 044ene i parallell eller serie?

Loggført

'67:
10.626@213,65 SCC2016
10.407@215,57 SCC2017
10.221@216,87 SCC2018

Norges raskeste luftkjølte gatebil?

'59:
Snart

Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5823
Bosted: Oslo, Briskeby


ass UP nose DOWN, rip the tires


Vis profil WWW
« Svar #2 på: juni 24, 2015, 12:52:30 pm »

Sveis på en AN8 bung til retur.
Loggført

'67:
10.626@213,65 SCC2016
10.407@215,57 SCC2017
10.221@216,87 SCC2018

Norges raskeste luftkjølte gatebil?

'59:
Snart

Formula Vee
Supermedlem
*****
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #3 på: juni 24, 2015, 15:02:34 pm »

Pumpene er montert i parallell.
Har ikke lyst å sveise i tanken da den er med bensin.
Noen forslag til gode skrukoblinger? Som og tåler e85?
Bilder av de tre pumpene som mater, og de to har jeg på returen.


* $(KGrHqIOKkQE4hHvzoVSBOMCKuZWBw~~1_12.jpg (24.93 KB, 500x375 - vist 161 ganger.)

* bensin1.jpg (30.52 KB, 500x330 - vist 151 ganger.)
Loggført

SCC 2015 broken transmission barely left startline.
SCC 2016 broken engine never made it to startline.
SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt
SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car.

Speed-Demon
Supermedlem
*****
Innlegg: 869
Bosted:


Vis profil

« Svar #4 på: juni 24, 2015, 18:19:32 pm »

Hva mener du med pumper på returen? Du skal vel ha tank pumpe fuelrails regulatur tank, med slanger mellom alt såklart.
Loggført
Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5823
Bosted: Oslo, Briskeby


ass UP nose DOWN, rip the tires


Vis profil WWW
« Svar #5 på: juni 24, 2015, 20:03:40 pm »

Hvor mange 044er er det plass til i en roadster  Gliser

2 stk holder LENGE!

tank
Filter
Pumpe(r)
Evt filter
Fuelrails
Regulator
Tank
Loggført

'67:
10.626@213,65 SCC2016
10.407@215,57 SCC2017
10.221@216,87 SCC2018

Norges raskeste luftkjølte gatebil?

'59:
Snart

Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5823
Bosted: Oslo, Briskeby


ass UP nose DOWN, rip the tires


Vis profil WWW
« Svar #6 på: juni 24, 2015, 20:21:08 pm »

Og pumper på returen blir vare tull..
Loggført

'67:
10.626@213,65 SCC2016
10.407@215,57 SCC2017
10.221@216,87 SCC2018

Norges raskeste luftkjølte gatebil?

'59:
Snart

Trond Dahl
Administrator
Supermedlem
*****
Innlegg: 4526
Bosted: Sandnes


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #7 på: juni 24, 2015, 21:49:57 pm »

filter, pumpe med innebygd filter, og så filter er vel litt filter over kill Erlend :-D
Og angående 5 pumper så tror/håper jeg at Jan Olav bare er litt spøkefull.
Loggført

Street car 10.67/206kmt@Kjula 2014
Race car 9.49/236kmt@SCC 2017




"It seems that perfection is reached not when there is nothing left to add, but when there is nothing left to take away"
Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5823
Bosted: Oslo, Briskeby


ass UP nose DOWN, rip the tires


Vis profil WWW
« Svar #8 på: juni 24, 2015, 22:07:18 pm »

filter, pumpe med innebygd filter, og så filter er vel litt filter over kill Erlend :-D
Og angående 5 pumper så tror/håper jeg at Jan Olav bare er litt spøkefull.

Jeg har handlet inn pre og post-pumpe filter Glad

Tenkte filter på returen og men droppet det  Øyerulling  Rekker tunge
Loggført

'67:
10.626@213,65 SCC2016
10.407@215,57 SCC2017
10.221@216,87 SCC2018

Norges raskeste luftkjølte gatebil?

'59:
Snart

Formula Vee
Supermedlem
*****
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #9 på: juni 25, 2015, 07:02:38 am »

 Gliser Gliser Det stemmer at det er en spøk ja.. Har det dobble settet, så det blir to stk paralellkoblet på mating.
Så da blir flowen slik: (Dette er de faktiske delene jeg har på hylla)

Tank

Dette filteret flower 1000hk med E85

* filter.jpg (29.24 KB. 800x433 - vist 145 ganger.)


Pumpene flower 1400hk bensin

* bensin1.jpg (30.52 KB. 500x330 - vist 151 ganger.)


Fuelrails og 45mm spjeldhus fra VW Speedshop

* spjeldhus-1.jpg (72.58 KB. 800x600 - vist 187 ganger.)


Trykkregulatoren er velprøvd i større oppsett enn mitt

* _57.jpg (24.39 KB. 463x600 - vist 148 ganger.)


og tilbake til tank.

For å unngå et eventuelt problem med for dårlig flow på retur, tenkte jeg å starte pumpe nr 2 ved behov.
Enten fra en bensintrykkbryter, map signal, tps, endebryter på gass spjeld eller noe.

Hvis jeg gjør det, må jeg sette på en tilbakeslagsventil på pumpe 2, eller holder den tett når den er avslått?

« Siste redigering: juni 25, 2015, 07:08:21 am av Formula Vee » Loggført

SCC 2015 broken transmission barely left startline.
SCC 2016 broken engine never made it to startline.
SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt
SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car.

KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #10 på: juni 25, 2015, 08:22:02 am »



For å unngå et eventuelt problem med for dårlig flow på retur, tenkte jeg å starte pumpe nr 2 ved behov.
Enten fra en bensintrykkbryter, map signal, tps, endebryter på gass spjeld eller noe.

Hvis jeg gjør det, må jeg sette på en tilbakeslagsventil på pumpe 2, eller holder den tett når den er avslått?

dette trur jeg bare blir problemer. og helt unødvendig komplisert.

du vil  få variasjon (økning) i bensintrykket ditt når pumpe 2 slår inn.
legg heller opp en god returslange
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
Formula Vee
Supermedlem
*****
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #11 på: juni 25, 2015, 10:33:28 am »

Tror du det holder med AN8 som retur ved cruising og tomgang når jeg kjører to pumper?
Loggført

SCC 2015 broken transmission barely left startline.
SCC 2016 broken engine never made it to startline.
SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt
SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car.

Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5823
Bosted: Oslo, Briskeby


ass UP nose DOWN, rip the tires


Vis profil WWW
« Svar #12 på: juni 25, 2015, 11:20:22 am »

Tror du det holder med AN8 som retur ved cruising og tomgang når jeg kjører to pumper?

Ja. Bruk så mange rette koblinger som mulig kontra bøyde, da de rette er større innvendig
Loggført

'67:
10.626@213,65 SCC2016
10.407@215,57 SCC2017
10.221@216,87 SCC2018

Norges raskeste luftkjølte gatebil?

'59:
Snart

Formula Vee
Supermedlem
*****
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #13 på: juni 25, 2015, 12:11:45 pm »

Ok, flott. Vet og at det er forskjell i flow på de forskjellige leverandørene.
Loggført

SCC 2015 broken transmission barely left startline.
SCC 2016 broken engine never made it to startline.
SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt
SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car.

KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #14 på: juni 25, 2015, 12:32:39 pm »

Har ikke oversikt over AN. Jeg bruker 10mm returslange på 2 044pumper.
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
Speed-Demon
Supermedlem
*****
Innlegg: 869
Bosted:


Vis profil

« Svar #15 på: juni 25, 2015, 12:34:22 pm »

hvor mye strøm bruker to 044 pumper? Kan man kjøre lenge med to pumper gående?
Loggført
Savanna67
Supermedlem
*****
Innlegg: 501
Bosted: Oslo-Skedsmo


Vis profil

« Svar #16 på: juni 25, 2015, 13:03:33 pm »

De drar vel rundt 15-16 Amp pr stk.
Loggført
Formula Vee
Supermedlem
*****
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #17 på: juni 25, 2015, 22:27:45 pm »

Jeg har montert 90A dynamo. Har 3 vifter og setevarme ++ som trekker  Glad
Loggført

SCC 2015 broken transmission barely left startline.
SCC 2016 broken engine never made it to startline.
SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt
SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car.

KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #18 på: juni 26, 2015, 09:53:50 am »

hvor mye strøm bruker to 044 pumper? Kan man kjøre lenge med to pumper gående?

er vel ikke noe begrensinger på dette , foruten att du har fuel på tanken og ladesystem som gir mer en det brukes Glad
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
Formula Vee
Supermedlem
*****
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #19 på: september 02, 2015, 07:17:32 am »

Hei

Vil gjerne løfte opp denne tråden igjen da det nærmer seg montering og jeg har funnet noen mulige design-glipper..

Så i går kveld at de doble pumpene mine har 1 stk felles AN8 inn fra tank/filter og 1 stk felles AN6 ut til motor.
Blir AN6 for lite til å mate i verste fall 650hk med E85?

Oppdaget også at Aeromotive regulatoren har AN6 porter.
Blir dette for lite til å slippe returen greit tilbake til tanken?
Hjelper det å bruke AN8 rør tilbake til tanken selv om det bare er AN6 på regulator?

Har bare ikke lyst å montere det inn nå også finne ut at det feil..

Men i følge Erlend bør dette gå bra. Andre som har synspunkter?
« Siste redigering: september 02, 2015, 07:25:18 am av Formula Vee » Loggført

SCC 2015 broken transmission barely left startline.
SCC 2016 broken engine never made it to startline.
SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt
SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car.

Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5823
Bosted: Oslo, Briskeby


ass UP nose DOWN, rip the tires


Vis profil WWW
« Svar #20 på: september 02, 2015, 07:21:51 am »

An8 fra tank til filter og til pumpe.
An8 bakover.
Y til 2 stk AN6 til fuel rails
An6 til regulator
An8 fremover og til returen i tanken
Loggført

'67:
10.626@213,65 SCC2016
10.407@215,57 SCC2017
10.221@216,87 SCC2018

Norges raskeste luftkjølte gatebil?

'59:
Snart

Speed-Demon
Supermedlem
*****
Innlegg: 869
Bosted:


Vis profil

« Svar #21 på: september 02, 2015, 07:22:41 am »

Jeg har ikke noe godt svar. Men husk at du driver og pumper drivstoff med høyt trykk (3-6 bar? du skal vel lade 3 bar eller..). Det flower ekstremt mye mer enn i et forgasseroppsett, der trykker et 1/10 av det du opererer med nå.
Loggført
Formula Vee
Supermedlem
*****
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #22 på: september 02, 2015, 07:29:19 am »

An8 fra tank til filter og til pumpe.
An8 bakover.
Y til 2 stk AN6 til fuel rails
An6 til regulator
An8 fremover og til returen i tanken

Da blir det også Y fra fuelrails og inn i regulator for retur da?
Loggført

SCC 2015 broken transmission barely left startline.
SCC 2016 broken engine never made it to startline.
SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt
SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car.

Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5823
Bosted: Oslo, Briskeby


ass UP nose DOWN, rip the tires


Vis profil WWW
« Svar #23 på: september 02, 2015, 07:31:05 am »

Har du ikke regulator med 2 inntak så må du Ye det inn til regulator ja
Loggført

'67:
10.626@213,65 SCC2016
10.407@215,57 SCC2017
10.221@216,87 SCC2018

Norges raskeste luftkjølte gatebil?

'59:
Snart

BeetleBug
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5355
Bosted: Fornebo


Hvilken makalös manick


Vis profil
« Svar #24 på: september 02, 2015, 08:02:00 am »

044 pumper er "sultne" og dem trenger en stor tilførsel med pre-filter. Injectors behøver 40 micron pre-filter for å ikke tette seg, spesielt injectors uten screen filter. Jeg hadde valgt så stor og rett tilførsel til pumpene som mulig og deretter AN8 hele veien selv om AN6 sikkert rekker det også.

Mvh
BB

Loggført

10.41 / 1641 / 2015 - 2016.

- Det er lettere å ape enn å skape -
Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5823
Bosted: Oslo, Briskeby


ass UP nose DOWN, rip the tires


Vis profil WWW
« Svar #25 på: september 02, 2015, 08:04:32 am »

Om du skal ha 2stk 044 pumper hadde jeg TIGet inn en AN8 fitting til under tanken, slik at hver pumpe har hver sin AN8 tilførsel..
Loggført

'67:
10.626@213,65 SCC2016
10.407@215,57 SCC2017
10.221@216,87 SCC2018

Norges raskeste luftkjølte gatebil?

'59:
Snart

mags
Supermedlem
*****
Innlegg: 3531
Bosted: Sølvbyen



Vis profil WWW
« Svar #26 på: september 02, 2015, 16:13:05 pm »

Skal man ikke ha Trykkregulatoren før Fuelrailsen da?

Retturen kan mann han den på bunn av tanken eller er det best å ha den på toppen da???
Loggført

Good Work ain`t cheap
Cheap work ain`t good
Mags  90508914.
Formula Vee
Supermedlem
*****
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #27 på: september 03, 2015, 07:00:54 am »

Skal man ikke ha Trykkregulatoren før Fuelrailsen da?

Retturen kan mann han den på bunn av tanken eller er det best å ha den på toppen da???
Nei, på de aller fleste oppsett jeg har sett har de regulatoren til slutt.
Returen kan være i bunn.
På denne fuelcell`en er det 2xAN8 i bunn og en AN6 i toppen.
Lufting er det i påfyllingslokket, men tror og den er beregnet for lufting fra den i toppen via en sånn ventil som stenger om den havner opp/ned.
Så jeg satser på å bruke den ene AN8 til å fore de to pumpene og den andre til retur, samt bruke AN6 lufteventil.
Tenkte litt på om jeg burde snu tanken slik at uttakene kommer bakover, så jeg ikke får mangel på bensin ved akselerasjon/eventuelt hjulløft.


* IMG_4713.jpg (82.98 KB, 800x600 - vist 166 ganger.)
Loggført

SCC 2015 broken transmission barely left startline.
SCC 2016 broken engine never made it to startline.
SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt
SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car.

Sider: [1]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!