mai 09, 2024, 21:52:44 pm *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1] 2
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Prosjekttråd for min 66mod T1  (Lest 10351 ganger)
Terje79
Medlem
***
Innlegg: 142
Bosted: Oslo


Vis profil

« på: april 16, 2008, 13:21:34 pm »

Jeg har kjøpt meg boble igjen:)
Min første bil da jeg var 18 var ei 69 mod lyseblå boble med det fengende navnet "putt"
Nå har jeg drømt om turer i denne bilen mange,mange netter i ettertid og har endelig gjort noe med det.

66 modell hentes 9 mai. Gleder meg som fy. Er ikke så ille å selge Smart Roadsteren nå som våren kommer heller når jeg tenker på bobla.



« Siste redigering: juni 10, 2008, 18:32:28 pm av Terje79 » Loggført
Jon T
Supermedlem
*****
Innlegg: 657
Bosted: Bergen



Vis profil
« Svar #1 på: april 16, 2008, 13:23:14 pm »

Grattis med en fin bil!
Loggført
LOBO
Supermedlem
*****
Innlegg: 6046
Bosted: Akershus



Vis profil
« Svar #2 på: april 16, 2008, 13:28:32 pm »

Grattis! Artigst når man får tak i noe orginalt, så kan man evt. jåle den opp selv Glad Ser ganske så urørt ut.
Loggført

D e ikkje rust der d e hull... bare rundt kanten d!
Bj?rn
Supermedlem
*****
Innlegg: 2393
Bosted: Elverum


- 1303 -


Vis profil
« Svar #3 på: april 16, 2008, 14:14:12 pm »

Gratulerer!

Ser jo veldig strøken ut da Blunker
Loggført

Keep it cool, keep it oldschool!
Paasan
Supermedlem
*****
Innlegg: 602
Bosted: Oslo


Frøkna


Vis profil
« Svar #4 på: april 16, 2008, 14:18:21 pm »

Grattis
Min siste boble var 66 mod. Nydelig
Loggført

Tistlo
Supermedlem
*****
Innlegg: 17400
Bosted: pao Voss


Wer will, der kann


Vis profil
« Svar #5 på: april 16, 2008, 16:14:27 pm »

Fin bil Glad
Loggført

-tlf. 97419035
T-Mek AS
trOND
Medlem
***
Innlegg: 176
Bosted: Oslo



Vis profil
« Svar #6 på: april 17, 2008, 13:33:04 pm »

Gratulerer, fin bil Glad

Min første bil når jeg var 18, var også en 69 modell, med 1600 motor. Husker best: Hvor kaldt det var om vinteren (varmeboksene var ødelagt), dugg på vinduene, men ikke minst hvordan den klatret opp bakken til huset vårt om vinteren. Kjørte forbi de andre som sleit med å komme opp på glatta. Kostet 3000,- den gang i 1986 Gliser

"De gode gamle dagene" Hæ
Loggført

“There is no such thing as fun for the whole family.”

Karmann Ghia 1970 modell
VW Golf C 1983 modell
Terje79
Medlem
***
Innlegg: 142
Bosted: Oslo


Vis profil

« Svar #7 på: mai 15, 2008, 20:31:03 pm »

Ja da er bilen i oslo by. Men problemfritt er det ikke.. Da jeg henta bilen kom det så mye eksos inn i kupeen når jeg skrudde på varme at det var helt uutholdelig.
Det viste seg at det var innugsmanifolden sin forvarmer som hadde sprukket overalt. Eksosen fikk fritt spillerom der bak. Men jeg hadde en gammel 1300 motor liggende jeg tok manifolden fra. Og HERREFRED så mye jobb det er å bytte denne jævelen. Men fikk da gjort det. Og bilen ble finfin.
Bortsett fra... Batteriet tappes. Til slutt så starter den kun på å trille den igang. Og den fusker litt.. Har dessuten kraftige humørsvingninger på tomgangsvilje.

Så jeg har bestilt følgende. Nye plugger, nye pluggledninger, nytt fordelerlokk, ny rotor og nye stifter.
Og nytt batteri.
Så får vi se videre der ifra. Jeg er temmelig sikker på at den lader fint, ladelampa lyser ikke før den nesten stopper, og jeg ser at de guuuuule triste frontlyktene lyser litt sterkere og litt mindre gult:) ved gasspådrag.
Dessuten så er starteren litt ivrigere etter en liten kjøretur, men har liksom ikke styrken.. Slutter å snurre etter noen omdreinger. Og starter heller ikke.
Loggført
HaraldL
Seniormedlem
****
Innlegg: 250
Bosted:



Vis profil
« Svar #8 på: mai 15, 2008, 20:53:06 pm »

Hehe... hvis du har bensinfilter mellom bensinpumpa og forgasseren kan du prøve å bytte dette. Hvis det ser tomt ut skal det være OK, men hvis det er fullt av bensin så er det oppbrukt. Og hvis du ikke har det er det lurt å montere et. Kan være verdt et forsøk med sånn STP Injection Cleaner drivstoffadditivsprodukt om du mistenker at forgasser fjusker. De hjulkapslene dine hadde nok hatt godt av avfetting, vask og en omgang Autosol Metal Polish  Osteaktig
Loggført

x 1961 Type 1 Gulf Blue 'Hard Drop Bugs'
x 1984 Type 2 (T3) 1,6 TD
ovejohan
Supermedlem
*****
Innlegg: 557
Bosted: breim



Vis profil
« Svar #9 på: mai 16, 2008, 12:41:04 pm »

Autosol metal polish e genial. brukte det på en eksospotte, å så blank potte hadde jeg ikke sett før. Glad

Ellers gratulere med boble. blir det mye jobbing på den?
Loggført

1961 T-1 boble (Edna)
1969 T-1 boble (Turid)  (oppussing pågår)
2005 Vw passat 1.9 tdi 130hk

Terje79
Medlem
***
Innlegg: 142
Bosted: Oslo


Vis profil

« Svar #10 på: mai 17, 2008, 19:16:48 pm »

Nja den skal etterhvert bli strøken. Ny lakk i originalfarge tipper jeg kommer på til neste år. Inni er den helt strøken. Er virkelig imponert over varmeapparatet på den.
En gammel mann som har hatt den sia den var ny. Det var lagt sitteunderlag på setene, og setetrekk oppå der igjen. Utrolig fine seter.
Loggført
Katrine
Nybegynner
*
Innlegg: 40
Bosted: Breim



Vis profil WWW
« Svar #11 på: mai 19, 2008, 11:09:27 am »

Høres ut som du har gjort et bra kjøp - til tross for litt problemer. Ovejohan og jeg pusse rust på vår 69-modell. Rust er litt styr.

Grattis med boble Osteaktig
Loggført

T1 1200 ´61-modell
T1 1300 ´69-modell

http://katanita.net/
http://katanita.net/boble69
Terje79
Medlem
***
Innlegg: 142
Bosted: Oslo


Vis profil

« Svar #12 på: mai 23, 2008, 19:15:04 pm »

Idag har jeg kjørt rundt mye:) Og kommer nok til å ut for en tur til ganske snart.
Jeg vaska bilen idag. Så her kan dere se hvordan bilen ser ut nå.
Det er vel verdt å merke seg at jeg fikk denne for 15k. En kjempefin pris syns jeg.






Særlig innvendig er den fin.
Loggført
FreddyB
Supermedlem
*****
Innlegg: 2990
Bosted: Breim - Sogn og Fjordane


Toidi - men omvendt.


Vis profil
« Svar #13 på: mai 23, 2008, 19:16:21 pm »

Det var eit kupp!
Loggført

Ikkje lenger billaus. Framleis idiot.
FrodR
Seniormedlem
****
Innlegg: 416
Bosted: Dokka, Oppland



Vis profil
« Svar #14 på: mai 23, 2008, 20:21:10 pm »

Jøsses, denne så skikkelig fin ut! Grattis Gliser
Loggført
Bj?rn
Supermedlem
*****
Innlegg: 2393
Bosted: Elverum


- 1303 -


Vis profil
« Svar #15 på: mai 23, 2008, 20:23:05 pm »

Rett og slett en nydelig bil! og for 15k  Sjokkert
Virker som et utrolig godt kjøp Blunker

Åssen er det med rust i gulv og andre utsatte steder?

Loggført

Keep it cool, keep it oldschool!
Terje79
Medlem
***
Innlegg: 142
Bosted: Oslo


Vis profil

« Svar #16 på: mai 23, 2008, 21:34:24 pm »

Bilen er helt rustfri. En eier har hatt den sida den var ny. Og han parkerte alltid bilen i garasje, eller under tophat.

Den rusten som er finnes på lakkskader og bunker på skjermene. Disse skal jeg bytte før en hellakering står for tur. Originalfarge seff.
Loggført
larrizz
Nybegynner
*
Innlegg: 28
Bosted:


Vis profil

« Svar #17 på: mai 28, 2008, 09:29:31 am »




Esso Ytteren i bakgrunnen? Rekker tunge
Loggført
Terje79
Medlem
***
Innlegg: 142
Bosted: Oslo


Vis profil

« Svar #18 på: mai 29, 2008, 19:04:23 pm »

Ytteren?... Tja.. Kanskje. Dette bildet er tatt i mo i rana.
Loggført
Terje79
Medlem
***
Innlegg: 142
Bosted: Oslo


Vis profil

« Svar #19 på: juni 09, 2008, 20:50:55 pm »

Ja nå har jeg fått gjort en del folkens. Satte inn ny rotor og fordelerlokk fra unneberg. Bilen ble merkbart bedre.
Så overhala jeg forgasseren med repkit fra unneberg, og samtidig fant en falskluft ved inntaket på høyre side fra manifolden. Og da ble det ENDA bedre Glad

Bilen går på tomgang nå. Og automatchocke funker fint. Pluss lugging og napping er helt borte..
Nå gjenstår det å ta en justering på ventilene, og få satt inn nye børster. Skulle egentlig bli gjort nå det og, men bestilte feil børster.. Arti å skru boble når man får det til Glad
Loggført
Tistlo
Supermedlem
*****
Innlegg: 17400
Bosted: pao Voss


Wer will, der kann


Vis profil
« Svar #20 på: juni 09, 2008, 21:08:26 pm »

Prosjektråd hadde vert fint Blunker
Loggført

-tlf. 97419035
T-Mek AS
erikaa
Supermedlem
*****
Innlegg: 854
Bosted: Bergen



Vis profil WWW
« Svar #21 på: juni 09, 2008, 22:52:29 pm »

Hei, flott bil!

Ville tenkt meg om to ganger før jeg lakket opp igjen en slik fin bil. Hvis den er like bra som bildene viser så er det få ting som kan slå kvaliteten på en originallakk.
Loggført
Luftvw
Seniormedlem
****
Innlegg: 277
Bosted: Noreg



Vis profil
« Svar #22 på: juni 09, 2008, 23:04:52 pm »

Enig her og!flott bil.  Ikke lakk denne opp, finn heller et vrak da.
Loggført

Folkevogn er kjerra!
RZR-Andy
Supermedlem
*****
Innlegg: 2038
Bosted: Bergen


www.regenstadt.com


Vis profil WWW
« Svar #23 på: juni 09, 2008, 23:47:52 pm »

Utrolig hva en god runde med lakkrens og polering kan gjøre... Originallakken får du aldri igjen!
Loggført
Tistlo
Supermedlem
*****
Innlegg: 17400
Bosted: pao Voss


Wer will, der kann


Vis profil
« Svar #24 på: juni 10, 2008, 16:34:19 pm »

Ja, eg vil tru det er kun litt polering som skal til for å få denne i "Show n' Shine" kategorien Gliser
Loggført

-tlf. 97419035
T-Mek AS
Terje79
Medlem
***
Innlegg: 142
Bosted: Oslo


Vis profil

« Svar #25 på: juni 10, 2008, 17:34:25 pm »

Tror bildene lyver. Alle skjermer er bulka. Og en del fiks på panser. Men mye av lakken kan vel berges. En ekspert får se over den snart.
Har gjort om denne til prosjektråd nå. Men kan noen hjelpe meg med å flytte denne tråden til riktig sted?
« Siste redigering: juni 10, 2008, 18:35:04 pm av Terje79 » Loggført
Terje79
Medlem
***
Innlegg: 142
Bosted: Oslo


Vis profil

« Svar #26 på: oktober 20, 2008, 20:56:23 pm »

Ja siden sist har det egentlig gått litt sakte med bilen. Men har fiksa garasjeplass med varme nå. Og driver og fikser småting hele tida.
Nå sist bytta jeg drivmansjett bak fori det lakk olje fra den. Trodde jeg... Idag da jeg skulle ned i bilen og hente noe småtteri oppdaga jeg en ganske stor oljeflekk under bilen. Det var girolje. Og jeg er temmelig brennsikker på at den mansjettjobben jeg gjorde var bra. Er det noen steder det kan lekke olje fra ellers bak på venstre side? Er det noen i oslo som kanskje kan ta en titt under bilen og komme med synspunkter?

Bilen er helt fin å kjøre, så jeg kan kan kjøre hvorsomhelst hvis noen eksperter vil komme med uttalelser.

Slenger til slutt med noen bilder fra mekkejobben jeg gjorde da mansjettene ble byttet.
Det er sånn vi gutta gjør ting i verdal;)


Man tager en gammel svær truck...


Løfter bilen oppå to hjemmemekka bommer..


Og vips! Fin mekkeplass.

(Legg merke til den grå 61 modellen, og den blå 59 modellen i bakgrunnen)
Loggført
ola
Seniormedlem
****
Innlegg: 282
Bosted: Stavanger


Vis profil

« Svar #27 på: oktober 20, 2008, 20:59:38 pm »

akkurat den jekkemetoden er det flere som bruker Osteaktig
Loggført

Tistlo
Supermedlem
*****
Innlegg: 17400
Bosted: pao Voss


Wer will, der kann


Vis profil
« Svar #28 på: oktober 21, 2008, 16:50:32 pm »

Sånn jekk må eg skaffa meg Sjokkert

Men ser du ikkje kor den olja kjem ifrå då??

(Er det dine biler dei i bakgrunnen der?)
Loggført

-tlf. 97419035
T-Mek AS
Terje79
Medlem
***
Innlegg: 142
Bosted: Oslo


Vis profil

« Svar #29 på: oktober 21, 2008, 22:16:54 pm »

Nei men skal ta en grundigere titt etter jobb imorra. Bilene i bakgrunnen er det 2 av barndomsvennene mine fra verdal som eier. Den blå tilhører eieren av den fantastiske "jekken"
Loggført
Sider: [1] 2
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!