Blinklysbryter

(1/1)

MCCCIIIS:
Er det noen som har koblingsskjema til ettermarkeds blinklysbryter med 6 ledninger?
Det er ikke samme farger på ledningene som originalt

 20231127_211548.jpg (93.39 KB. 800x600 - vist 83 ganger.)

Ifølge wolfsburg West skal man bruke blinkrele med 4 kontakter,som jeg har kjøpt.(bygger om til 12v)
Men også her er det ikke lik benevnelse på kontaktene.(J1 er blinklysrele)

 20231127_212841.jpg (79.23 KB. 800x600 - vist 76 ganger.)

MCCCIIIS:

 20231127_212818.jpg (58.9 KB. 800x600 - vist 71 ganger.)

Regner med at 31= jord og k er til kontroll lampa i speedometer

SveinT:
Jeg endte opp med å koble fra alle ledninger og måle hvilke som hadde kontakt med hverandre i de tre forskjellige stillingene. I midtstilling skal den jo bare ha kontakt med tre ledninger for å gi strøm fra bremselysbryter til bremselys. I høyre stilling skal den koble bort høyre bremselys, så da er det kontakt mellom to for brems, men i tillegg tre andre til blink har fått kontakt med hverandre.
Så da gjelder det å finne farger som har kontakt med hverandre, og bytte de ut med tallene på mitt bilde.

Den bryteren jeg koblet hadde i tillegg litt dårlig kontakt inni, så den ga ikke samme måleresultat hver gang. Måtte åpne den og stramme opp litt på kontaktpunktene.

MCCCIIIS:
Sitat fra: SveinT på november 28, 2023, 08:30:35 am

Jeg endte opp med å koble fra alle ledninger og måle hvilke som hadde kontakt med hverandre i de tre forskjellige stillingene. I midtstilling skal den jo bare ha kontakt med tre ledninger for å gi strøm fra bremselysbryter til bremselys. I høyre stilling skal den koble bort høyre bremselys, så da er det kontakt mellom to for brems, men i tillegg tre andre til blink har fått kontakt med hverandre.
Så da gjelder det å finne farger som har kontakt med hverandre, og bytte de ut med tallene på mitt bilde.

Den bryteren jeg koblet hadde i tillegg litt dårlig kontakt inni, så den ga ikke samme måleresultat hver gang. Måtte åpne den og stramme opp litt på kontaktpunktene.

Fant utav det med Ohm-meteret👍men hadde bare bremselys på v.side.Så da måtte jeg demontere brytern
og der fant jeg et punkt som var svart,pussa reint og satte det sammen igjen.Da gjenstår det bare å montere den igjen.

Navigering

[0] Oversikt