mai 05, 2024, 04:43:21 am *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: så flink er jeg. tenningsproblem? ( FIXED )  (Lest 1841 ganger)
janpotet
Supermedlem
*****
Innlegg: 857
Bosted: spikkestad, buskerud


"harry" er ett kompliment!!


Vis profil
« på: april 24, 2011, 09:37:59 am »

hadde ut gasser og bytta noen pakninger, og hadde i samme slengen ute innsug og hele fordeleren.

satt sammen alt igjen i god tro, men starte det har den ikke lyst til.   Rekker tunge


satt på plass fordeleren ganske så øyemålsnøyaktig der den sto, satt på alt av ledninger til coil.

den får bensin, lukter hvertfall veldig bensin når jeg prøver å starte den.  men eneste jeg får av lyder fra motor er ett lite puff og paff i ny og ne.


noen ideer om hvilke typiske dustete / glemme seg feil jeg kan ha gjort?  


har kopla grønn fra fordeler til - på coil,  de sorte ledningene er fra + og til forgasser.  

stift og kondesator er nye for ett par uker sia, og funka fint før jeg satta igang og lekte mekaniker.

har ikke tukla med forgasser, untatt bytta ett par pakninger, men som sagt så kommer det bensin, så da er jo det også utelukket.?
« Siste redigering: april 25, 2011, 12:06:41 pm av janpotet » Loggført

tlf 90 11 98 33.
Rikard
Telehiv Jumpers
Supermedlem
*****
Innlegg: 3891
Bosted: Røyken, Buskerud


Singelport Mafia'n


Vis profil WWW
« Svar #1 på: april 24, 2011, 09:39:24 am »

Dette fikser seg  Gliser

Tennrekkefølgen?
Loggført

" A volkswagen is never changed to make it look different, Only to make it work better"
Audi 100 2,5TDI
VW 1300 1970

Mekaniker Albjerk Bil Lier Volkswagen
45632450
-------------------------------
Medlemsansvarlig
Røyken og Omegn Aircoolers
Rikard@roykenaircoolers.com
roykenaircoolers.com
T-1
Supermedlem
*****
Innlegg: 1297
Bosted: Hjemme hos meg selv...


Praise the lowered...


Vis profil
« Svar #2 på: april 24, 2011, 09:40:06 am »

Stift åpning? eller tennings rekkefølge?
Loggført

In case of fire, do not use elevator. Use water!
janpotet
Supermedlem
*****
Innlegg: 857
Bosted: spikkestad, buskerud


"harry" er ett kompliment!!


Vis profil
« Svar #3 på: april 24, 2011, 10:04:08 am »

pluggkabler er på riktig plass, første jeg sjekka, hehe

har ikke rørt stiften, men kan den ha flytta på seg når jeg dro ut fordeleren?
Loggført

tlf 90 11 98 33.
Vwwasser
Seniormedlem
****
Innlegg: 396
Bosted: Halsnøy, Kvinnherad



Vis profil
« Svar #4 på: april 24, 2011, 10:14:27 am »

Prøv å vri litt på fordeleren
Loggført
HenrikF
Medlem
***
Innlegg: 210
Bosted: Bergen



Vis profil
« Svar #5 på: april 24, 2011, 11:39:42 am »

Sjekk at fordeleren er helt nedi sporet på drivakselen
Loggført

1969 Type 3 Fastback - Laila
janpotet
Supermedlem
*****
Innlegg: 857
Bosted: spikkestad, buskerud


"harry" er ett kompliment!!


Vis profil
« Svar #6 på: april 24, 2011, 12:12:47 pm »

har vridd litt att og fram. ingen forskjell.

ganske sikker på at den sitter i sporet sitt, er hvertfall motstand når jeg prøver å vri på rotoren.
Loggført

tlf 90 11 98 33.
anders.
Supermedlem
*****
Innlegg: 1926
Bosted: tønsberg



Vis profil
« Svar #7 på: april 24, 2011, 12:22:11 pm »

det er et hakk på insiden av reinhjulet , det skal stå mellom skjøten på blokka , så har du et spor på fordeleren som rotorel skal line opp med . peker den 180 grader feil så vrir du motoren rundt en runde, da skal teninga være ca riktig.
Loggført

1 up
tds
Supermedlem
*****
Innlegg: 2000
Bosted: ålesund


Terjes garage.


Vis profil WWW
« Svar #8 på: april 24, 2011, 19:32:02 pm »

sjekk om kullstiften i fordelerlokket ikke har knekt/ramlet ut
Loggført
Formula Vee
Supermedlem
*****
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #9 på: april 25, 2011, 09:53:52 am »

det er et hakk på insiden av reinhjulet , det skal stå mellom skjøten på blokka , så har du et spor på fordeleren som rotorel skal line opp med . peker den 180 grader feil så vrir du motoren rundt en runde, da skal teninga være ca riktig.
Tipper og at du må tørne motoren en runde og slippe fordeleren nedi igjen.
Loggført

SCC 2015 broken transmission barely left startline.
SCC 2016 broken engine never made it to startline.
SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt
SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car.

anders.
Supermedlem
*****
Innlegg: 1926
Bosted: tønsberg



Vis profil
« Svar #10 på: april 25, 2011, 11:12:07 am »

etter boka skal du ta av toppdekselet til sylinder 1 , vri på reimhjulet til hakket er i mellom skjøten på blokka , se på ventilene på sylinder 1 . er de åpene må du vri motoren en runde til , da er de lukket.
da skal rotoren peke på et hakk i fordeleren , står det 180 grader feil da så er fordeleren satt på 180 grader feil Glad
Loggført

1 up
janpotet
Supermedlem
*****
Innlegg: 857
Bosted: spikkestad, buskerud


"harry" er ett kompliment!!


Vis profil
« Svar #11 på: april 25, 2011, 12:06:18 pm »

takker for alle tips og råd.

må legge meg litt flat her gitt, hehe.

var nok litt for sliten da jeg holdt på med den, alle pluggkabler stod feil  Rekker tunge
så den dobbelsjekken jeg utførte trengte en trippel sjekk Gliser

får holde meg til lakk tror jeg.

takk til rikard og erik.
Loggført

tlf 90 11 98 33.
Formula Vee
Supermedlem
*****
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #12 på: april 25, 2011, 12:56:48 pm »

... eller holde deg vekke fra løsningsmidler.. Bra det ordna seg.  Blunker
Loggført

SCC 2015 broken transmission barely left startline.
SCC 2016 broken engine never made it to startline.
SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt
SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car.

janpotet
Supermedlem
*****
Innlegg: 857
Bosted: spikkestad, buskerud


"harry" er ett kompliment!!


Vis profil
« Svar #13 på: april 26, 2011, 04:50:00 am »

 Kult
Loggført

tlf 90 11 98 33.
Sider: [1]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!