mai 04, 2024, 13:57:14 pm *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: motorproblem  (Lest 2073 ganger)
LocoLars
Seniormedlem
****
Innlegg: 408
Bosted: Nesjestranda


tlf: 91887588


Vis profil
« på: februar 07, 2014, 19:49:39 pm »

Har et lite problem med 1600 motoren min....
Den "gir" seg ved gasspådrag! ? Forgasserproblem?

Hvor skal jeg begynne og justere? Blunker
Loggført

BP 73
Supermedlem
*****
Innlegg: 3062
Bosted: fagerstrand



Vis profil
« Svar #1 på: februar 07, 2014, 20:03:33 pm »

den får for lite bensin, rens forgasser og sjekk bensinpumpe
Loggført

69 vespa 50s
72 1302 ls jubileum nr20002103 med 1680
73 1303 s med 1835
71 notchback 2l type 4
78 singelkabiner pick up 2l type 4
70 mod 1300 kjørbar motortestbenk
11 passat 2,0 140hk tdi st.vogn 4-motion
04 Caddy 1,9 105hk tdi  hentebil
09 golf 1,9 tdi st.vogn sportline
ingen bilcrossbobler igjen, har lagt hjelmen på hylla. men alltid noen delebobler som kommer og går. mye deler til bobler 68 mod og nyere på lager.
tlf 99599148 ( ingen mail i garasjen)
Ziggy66bug
Supermedlem
*****
Innlegg: 560
Bosted: krokstadelva



Vis profil
« Svar #2 på: februar 07, 2014, 21:21:52 pm »

Kan være aks pumpe, du skall se det sprute greit ut av "krana" når du gir gass om det ikke gjør det kan det være deffekt membran (hull/sprekk).
Loggført

66-Boble 1300 (1641 Glad ) - drømmebil prosjekt
88-Audi 90 2,3 Quattro - bruksbil
69-Type 3 Variant - trofast tur kompis
76-Mercedes Bens w123 - solgt
64-Boble Cal Looker - solgt
LocoLars
Seniormedlem
****
Innlegg: 408
Bosted: Nesjestranda


tlf: 91887588


Vis profil
« Svar #3 på: februar 07, 2014, 22:03:59 pm »

Litt bedre forklaring: Får lett motoren opp på greit turtall, bare jeg er litt forsiktig på gassen!
Men ved brått gasspådrag så gurgler den og vil stoppe!
Trooor ikke den får for lite bensin! Og forgasseren er nyoverhalt!
Loggført

FooZ
Supermedlem
*****
Innlegg: 1397
Bosted: Fauske


Candy Styled Delicious Bubblelicious


Vis profil
« Svar #4 på: februar 07, 2014, 22:34:54 pm »

Du kan prøve å overhale bensinpumpa, om det ikke bare er feiljustert gasser.

Det høres ut som den får for mye bensin om den "gurgler" og er uvillig når du gir mye gass.
Kan kansje være choken som ikke fungerer skikkelig? (bilen får for feit blanding etter at motoren har blitt varm)

Anywho, er ikke expert på dette  Rekker tunge
Loggført

Bubblelicious & Bubba, getting their filth on Glad
LocoLars
Seniormedlem
****
Innlegg: 408
Bosted: Nesjestranda


tlf: 91887588


Vis profil
« Svar #5 på: februar 07, 2014, 23:53:00 pm »

Er ikke akkurat ekspert på detta selv heller! Blunker

Har justert litt frem og tilbake på gassern uten særlig resultat!

Loggført

Kjell Roar
Supermedlem
*****
Innlegg: 4182
Bosted: Sandefjord, ved Ekeberg grill & camping...


Fra 55? Hadde ikke råd til noe nyere...


Vis profil
« Svar #6 på: februar 08, 2014, 10:27:21 am »

Forvarminga er i orden, så du ikke får forgasserising?
Loggført

Ovalen har 30hk @ 3400rpm, og gjør glatt 0-100 etterhvert

Andre hobbykjøretøy: CX500, Z1000A2, V7Sport, CB100
Formula Vee
Supermedlem
*****
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #7 på: februar 08, 2014, 10:34:49 am »

Fordeleren da, opptrekket i orden? Vakumslange på rett plass?
Loggført

SCC 2015 broken transmission barely left startline.
SCC 2016 broken engine never made it to startline.
SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt
SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car.

LocoLars
Seniormedlem
****
Innlegg: 408
Bosted: Nesjestranda


tlf: 91887588


Vis profil
« Svar #8 på: februar 08, 2014, 16:15:42 pm »

Vakumslangen er på rett plass hvertfall! Opptrekket? dvs?

Syns at motoren blir litt for varm også, og når den er varm er det nesten umulig og starte den!
Loggført

raaen
Supermedlem
*****
Innlegg: 3603
Bosted: Darbu, Øvre Eiker. tlf. 99615690


Vis profil

« Svar #9 på: februar 08, 2014, 21:03:39 pm »

aks. pumpa.
Loggført
Kjell Roar
Supermedlem
*****
Innlegg: 4182
Bosted: Sandefjord, ved Ekeberg grill & camping...


Fra 55? Hadde ikke råd til noe nyere...


Vis profil
« Svar #10 på: februar 08, 2014, 21:40:08 pm »

Ventiler er justert? Ligger de på, blir det problemer ved varm motor. Sjekk at termostaten åpner som den skal.
Loggført

Ovalen har 30hk @ 3400rpm, og gjør glatt 0-100 etterhvert

Andre hobbykjøretøy: CX500, Z1000A2, V7Sport, CB100
Tistlo
Supermedlem
*****
Innlegg: 17400
Bosted: pao Voss


Wer will, der kann


Vis profil
« Svar #11 på: februar 08, 2014, 21:44:38 pm »

akspumpesystemet. men da høyrest ut som du har meir enn berre den feilen. begynn med å blåsa gjennom dysa til akspumpa med trykkluft
Loggført

-tlf. 97419035
T-Mek AS
LocoLars
Seniormedlem
****
Innlegg: 408
Bosted: Nesjestranda


tlf: 91887588


Vis profil
« Svar #12 på: februar 11, 2014, 15:54:11 pm »

Noen som vet om en std motor er kresen på bensina da?
Har funnet ut at bensina på tanken er minimum et år gammel! (full tank)

Hadde en moped en gang i tiden som ikke likte gammel bensin.... Kult

Noen som har erfaringer der?
Loggført

Kjell Roar
Supermedlem
*****
Innlegg: 4182
Bosted: Sandefjord, ved Ekeberg grill & camping...


Fra 55? Hadde ikke råd til noe nyere...


Vis profil
« Svar #13 på: februar 11, 2014, 17:39:06 pm »

Ja. Fyll på en dunk (f.eks. 5 liter)med fersk bensin, så kan alt gå mye bedre.
Gammel bensin var mye bedre, men dagens fordamper ganske fort.
Kjenner en som heiv på noen skvetter med gammal bensin på bålet, det bålet slokna...
Loggført

Ovalen har 30hk @ 3400rpm, og gjør glatt 0-100 etterhvert

Andre hobbykjøretøy: CX500, Z1000A2, V7Sport, CB100
Pan
Supermedlem
*****
Innlegg: 1444
Bosted: Trondheim


Vis profil

« Svar #14 på: februar 11, 2014, 19:07:32 pm »

Ett år gammel bensin er det ikke nødvendigvis så mye futt i lenger, nei.

Bensin er ikke noen homogen væske - de mest flyktige og lettantennelige bestanddelene fordamper først, og det som blir igjen, likner mindre og mindre på bensin.
Loggført
vwsteinar
Seniormedlem
****
Innlegg: 262
Bosted: Sunndalsøra

-62 T1, -80 T25, -65 T3 Racerbil.


Vis profil

« Svar #15 på: februar 11, 2014, 19:47:41 pm »

Hei Lars :-)
Tyder ivertfall på alt for mager blanding når den blir for varm, og du må lirke den opp i turtall. Hvor feilen / feilene ligger er ikke godt å si  Blunker Men sjekk di gode forslagene som er kommet, så er du et stykke på vei.
Men hvis bensinen er for gammel, tror jeg ikke motoren blir så varm, for da får den for dårlig forbrenning og går dermed dårlig, men skaper ikke varme.


vwsteinar
Loggført
Sider: [1]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!