mai 03, 2024, 17:43:21 pm *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1] 2
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Skal vi erstatte klubbene i norge med en ny VW Norge club  (Lest 5556 ganger)
OTO
Supermedlem
*****
Innlegg: 1966
Bosted: Gjøvik



Vis profil
« på: februar 02, 2010, 23:11:49 pm »

Ser på forumet at Oslo Vw club trues med nedleggelse. Kan vi ikke snart innse at klubbenes tid er forbi i den formen vi har hatt til nå. Alle her inne ser at miljøet, og ikke bare vårt miljø men andre blir mer og mer nettbaserte. de gode gamle klubbene med klubbmøter er forbi.
Hvorfor? Jo, da klubbene ble stiftet var dette for å ivareta interessn for de gamle folkevognene, møte andre for å dele erfaringer og deler, akkurat slik vi gjør her på forumet i dag.

Jeg mener ikke at vi ikke skal møtes, men dersom alle klubbene som er representert her inne kunne gå sammen i en stor økonomisk forening, kunne vi nå lengre med vår interesse. Vi ville bli store og tunge, være lmk baserte og forhandle oss til gode avtaler rabatter etc. pga antallet medlemmer og økonomi.
Styret skulle vært landsbasert og styremøtene gå litt på rundgang. evt. kunne tidligere klubbene holde styret for storforeningen hvert sitt år. Miljøene rundt i de ganske land, kunne være lokallag, med det motivet å lage de treffene vi har i dag og lokallagsmøter... Vi ville da kanskje slippe å slite med å skaffe styremedlemmer og engasjement utover i de små klubbene og miljøene rundt om?

Jeg sender spørsmålet videre til dere andre her inne!  
« Siste redigering: februar 02, 2010, 23:13:40 pm av OTO » Loggført

-T1 58' Restolooker
-T1 58' Vintage speed Judson Superchaged
-T3 80' Transporter (solgt)
-T3 58' Reimo camper (solgt)
-T3 88' Westfalia


http://www.vwnorge.no/index.php/topic,808.msg8010.html#msg8010
Hulken
Supermedlem
*****
Innlegg: 3428
Bosted: Gjøvik


Hardcore type four...


Vis profil
« Svar #1 på: februar 02, 2010, 23:24:28 pm »

Husker vi tenkte de i de baner på nittitallet. Jeg mener dette måtte være en god måte og organisere seg på, for og kunne få litt "tyngde" ovenfor forsikrinsselskaper, leverandører osv. Lokale kameratgjenger som i dag vill ikke bli truet av en slik organisering...
Loggført

Arild B, Gjøvik
1956 1200 cabriocoach restobjekt (solgt til hyggelig herre)
1972 1302S "Hulken" restobjekt
1973 412 2-dørs coupe
Squareback
Supermedlem
*****
Innlegg: 6111
Bosted: Ski i AKERSHUS


Follo VW Klubb, Type 2 og Type 3 entusiast!


Vis profil WWW
« Svar #2 på: februar 02, 2010, 23:38:10 pm »

En kjenning av meg sitter styret i en landsdekkende merkeklubb (ikke vw-audi). Han bruker masse tid på dette og er tidvis lei.

Tanken er god, men det er ikke lett å få folk til å stille opp uansett.

Det eksisterte forsøk for 10-15 år siden på å "samle" landet.

Ingen lett oppgave, men dette er oppgave som krever sine kvinner og menn.

Arbeidslyst som ikke forsvinner, meget stor tålmodighet og gode kommunikaksjonsevner er noe stikkord...
« Siste redigering: februar 02, 2010, 23:47:47 pm av Squareback » Loggført

Type 2 og 3 entusiast!
Follo VW Klubb og VW Veteran Klubben
Liker alt som Brummer!!!!!
FUSENTAST
Supermedlem
*****
Innlegg: 648
Bosted:


Trønder i eliksir


Vis profil
« Svar #3 på: februar 02, 2010, 23:44:38 pm »

.
« Siste redigering: februar 07, 2010, 17:59:09 pm av FUSENTAST » Loggført

SCREWDRIVER #1
Hulken
Supermedlem
*****
Innlegg: 3428
Bosted: Gjøvik


Hardcore type four...


Vis profil
« Svar #4 på: februar 02, 2010, 23:45:50 pm »

Tore var ikke litt aktiv - han var mye aktiv. Nå er han i likhet med undertegnede lite aktiv...   Øyerulling
Loggført

Arild B, Gjøvik
1956 1200 cabriocoach restobjekt (solgt til hyggelig herre)
1972 1302S "Hulken" restobjekt
1973 412 2-dørs coupe
SplitMan
VSN
Supermedlem
*****
Innlegg: 3676
Bosted: Trønder i eksil



Vis profil
« Svar #5 på: februar 02, 2010, 23:52:00 pm »

Vi har jo på en måte en slik klubb.... Veteran VW Klubben. Landsdekkende, eldgammel, flott klubbavis, forsikringsordinger, rabattavtaler...etc... Med "litt" ny giv og ekstra innsats kunne Veteran VW Klubben lett blitt VW-folkets ACCN og ergo den aller største merkeklubben i hele LMK.

Det krever noget fornyelse, men dog sikkert lettere enn å starte fra scratch.
Loggført

SCREWDRIVER #2
OTO
Supermedlem
*****
Innlegg: 1966
Bosted: Gjøvik



Vis profil
« Svar #6 på: februar 02, 2010, 23:55:29 pm »

Men er ikke vw veteranklubben litt sær og alt skal bare være originalt?

Starter man en stor merkeklubb for de små luftkjølte, så var meningen fra min side at styret honoreres for sin insats i form av betaling. Det motiverer jo interessen og engasjementet ytterligere? 
Loggført

-T1 58' Restolooker
-T1 58' Vintage speed Judson Superchaged
-T3 80' Transporter (solgt)
-T3 58' Reimo camper (solgt)
-T3 88' Westfalia


http://www.vwnorge.no/index.php/topic,808.msg8010.html#msg8010
Atmobil
Supermedlem
*****
Innlegg: 937
Bosted: Litt over alt, men mest vanlig i Trøndelag....



Vis profil
« Svar #7 på: februar 03, 2010, 01:42:17 am »

Men er ikke vw veteranklubben litt sær og alt skal bare være originalt?

Det er vel akkurat slik tenking som gjør at VW Veteranklubben ikke er en enorm merkeklubb.
Hvis alle hadde meldt seg inn der så kunne jo også alle være med å forme klubbens framtid og fremtoning.
Loggført

H-MEK
Supermedlem
*****
Innlegg: 4035
Bosted: Furnes/Brumunddal



Vis profil
« Svar #8 på: februar 03, 2010, 01:53:05 am »

Men er ikke vw veteranklubben litt sær og alt skal bare være originalt?

Det er vel akkurat slik tenking som gjør at VW Veteranklubben ikke er en enorm merkeklubb.
Hvis alle hadde meldt seg inn der så kunne jo også alle være med å forme klubbens framtid og fremtoning.

"Evig eies kun ett dårlig rykte"
Alltid tolket VW Veteranklubben som en forening for "originale" biler. Aldri hørt noen si noe annet heller.
Loggført

Henning
Tlf 408 26 388
Mr. Empiboy
Supermedlem
*****
Innlegg: 1928
Bosted: Skien. Og godt er det!



Vis profil
« Svar #9 på: februar 03, 2010, 06:34:19 am »

Men er ikke vw veteranklubben litt sær og alt skal bare være originalt?

Starter man en stor merkeklubb for de små luftkjølte, så var meningen fra min side at styret honoreres for sin insats i form av betaling. Det motiverer jo interessen og engasjementet ytterligere? 


Klubben er nok ikke så sær som mange tror. Jeg sendte mail til lederen der for ca et år siden der jeg "fisket" litt ang slike ting. Ingen krav i det hele tatt, kansje med unntak av at du betaler kontigenten Blunker. Jeg er ikke medlem der, men leser bladene som fatter får og det er sjeldent det ikke er noe av interesse i disse bladene... Kommer nok til å bli medlem snart.
Loggført

Se nøye på det jeg skriver.
Det jeg har skrevet, er det jeg mener. Hvis du finner ei linje med en annen betydning i melom det jeg har skrevet er det ikke min skyld.
JS
Supermedlem
*****
Innlegg: 2748
Bosted: Fredrikstad



Vis profil
« Svar #10 på: februar 03, 2010, 06:49:55 am »

Slik jeg har fått det fortalt har vwv klubben endret formålsparagrafen sin for et par år siden fra å ta vare på orginale vw´s til å ta vare på ALLE vw´s, så det bør absolutt være rett frem for alle å melde seg inn der!

Splitman for president!!!
Loggført
vwhotrod
Seniormedlem
****
Innlegg: 256
Bosted: Molde



Vis profil
« Svar #11 på: februar 03, 2010, 08:04:49 am »

VACN er organisert slik OTO foreslår.. Synes det fungerer utmerket.

Er vel i overkant av 5000 medlemmer i vw-audi club norwegen pr.d.d. så da blir det litt å gjøre for de som sitter i styret. Man vil vel trenge MANGE ildsjeler til en slik organisering, ikke bare en eller to..
Loggført



Ting tar tid..

Fastback 1972
Martin
Supermedlem
*****
Innlegg: 12506
Bosted: vestfold


Vis profil

« Svar #12 på: februar 03, 2010, 08:26:18 am »

Men er ikke vw veteranklubben litt sær og alt skal bare være originalt?

Starter man en stor merkeklubb for de små luftkjølte, så var meningen fra min side at styret honoreres for sin insats i form av betaling. Det motiverer jo interessen og engasjementet ytterligere? 


Klubben er nok ikke så sær som mange tror. Jeg sendte mail til lederen der for ca et år siden der jeg "fisket" litt ang slike ting. Ingen krav i det hele tatt, kansje med unntak av at du betaler kontigenten Blunker. Jeg er ikke medlem der, men leser bladene som fatter får og det er sjeldent det ikke er noe av interesse i disse bladene... Kommer nok til å bli medlem snart.
http://www.vwnorge.no/index.php/topic,12440.0.html
Loggført
Lasse `65
Supermedlem
*****
Innlegg: 2094
Bosted: Trondheim


LUFTLIGA`N


Vis profil WWW
« Svar #13 på: februar 03, 2010, 09:03:25 am »

Det er ok å gå sammen i en stor gjeng, men samtidig må den lokale interressen ivaretas. Litt som med idretten det her...er det ingen lokale ildsjeler som står å klapper gutta som hopper på ski i 25 meter bakken, får vi aldri se noen av dem i Holmenkollen eller Granåsen etter noen år heller.

Men det var vel kanskje tanken også, at de lokale skulle bestå, men ha et styre som organiserer den generelle interressen, være seg originalt, callook, resto, drag, ombygd, oldschool osv.

I motsetning til klubben i Oslo har klubben i Trondheim gått fra 30-35 medlemmer til ca 70 på 2 år. Fast møte en gang i mnd, rabatter hos diverse forhandlere, sponsorer til treff, crusing etc.

Håper klubben ikke legger ned i Oslo..

Lasse
Loggført

Seven
Supermedlem
*****
Innlegg: 942
Bosted: Christian Sund



Vis profil
« Svar #14 på: februar 03, 2010, 09:08:59 am »

"vw veteranklubben" er for meg kun et overraskende bra "bilblad".

Sendte en mail vedr. deres påberopte fine/omfattende "delelager" - men fikk aldri svar.
Hva medlemsskapet eller "gir meg er jeg usikker på---- men jeg savner jo ikke noe heller så jeg er happy.....  Blunker

-----
Man skal ikke undervurdere kraften og det potensialet som ligger i dette forumet. Mye av potensialet taes jo også ut - gjennom løpende stunts rundt om: motorbremsing, ad-hoc garasjetreff, prosjekttråder unt so weither.
Mange regionale VW-klubber bruker jo også dette forumet som sitt forum (3-4 stk har egne forum-adresser) - slik at treff og lokale initiativ blir ivaretatt. (forøvrig ref. Splitsmans innlegg om tradisjonell klubb-struktur contra dagens muligheter/interesser)

 -> vi ER jo nesten en nasjonal klubb ! Kult
Loggført

Shift Happens !
Trond Dahl
Administrator
Supermedlem
*****
Innlegg: 4526
Bosted: Sandnes


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #15 på: februar 03, 2010, 09:12:49 am »

Ser på forumet at Oslo Vw club trues med nedleggelse. Kan vi ikke snart innse at klubbenes tid er forbi i den formen vi har hatt til nå. Alle her inne ser at miljøet, og ikke bare vårt miljø men andre blir mer og mer nettbaserte. de gode gamle klubbene med klubbmøter er forbi.

Dette stemmer kanskje for Oslo VW Club, men jeg vil påstå at vi har en motsatt effekt i Sør-Rogaland VW Klubb da denne vel aldri har vært større.
Aktiviteten i klubbene gjenspeiles ofte utifra engasjementet til personene i styret samt kanskje noen aktive utenom som er med å drar lasset.
Det vil alltid være mange som bare "er med" uten at det er noe negativt.

Hvis vi kun hadde hatt veteran vw klubben, hvem skulle da arrangert alle treffene som det er så kjekt å reise til rundtom i landet? Hvem skulle mekket sammen aviser med lokalt stoff som ellers aldri kommer frem på noe prosjekttråd her på vwnorge? Hvem skulle dratt i gang lokale cruisings på fine sommerdager? Hvem skulle arrangert temakvelder? Hvem skulle vi drukket kaffe med en gang i måneden?

Det er helt greit med en nasjonal klubb, og et nasjonalt forum. Men jeg synes ikke noen av regionsklubbene skal kopiere Oslo VW Club.
Loggført

Street car 10.67/206kmt@Kjula 2014
Race car 9.49/236kmt@SCC 2017




"It seems that perfection is reached not when there is nothing left to add, but when there is nothing left to take away"
svenole
VSN
Supermedlem
*****
Innlegg: 1047
Bosted: Tønsberg



Vis profil
« Svar #16 på: februar 03, 2010, 09:14:30 am »

Veteran VW Klubben er trolig en Eurapas eldste VW klubber, stiftet i 1966 og garantert den eldste i Norge. Den ble startet som en ren interesse klubb, kun for de eldste VW, altså VW modeller fra før 1946 produsert med tankrans logo. Det ble spleiset blandt disse medlemmene og det ble innkjøpt delelager med orginaldeler for veteranbilene.
Denne klubben ble senere åpnet for alle VW veteranbiler. Det som skjedde da, var at vårt miljø med våre særinteresser druknet i de masseproduserte typer av VW og vårt spesielle interessemilø forsvandt stort sett fra sitt oprinnelige grunnlag.

VW interessen generelt dekker veldi mange med særinteresse i dag. Men det er faktisk VW interesseområder på feltet som er totalt uten interesse for andre.

For mange av oss som driver med veteranbil er det naturlig å stå i en veteranbil interesseklubb. Mange gode veteranbilklubber dekker alle typer veteran bil. Flere av disse klubbene har en høy grad av kvaliet jmf. arangøren av Ekebergmarkedet. Andre slike klubber har mekkelokaler for medlemmene med et godt bil faglig miljø osv, hjelp til selvhjelp. Husk også, flere har andre veteraner i tilegg til VW.

Jeg vet at noen store samleklubber sliter med å trekke med de av medlemmene som er spesielle innenfor sitt felt, de drukner faktisk de bil typene som dominerer.

Kort fortalt så tror jeg ikke en VW storklubb vil klare opgaven. Det måtte vel i så fall bli en storboble klubb for boblefolket? Men jeg synes alikevel Veteran VW Klubben bør være et godt alternativ for de fleste med VW veteranbil interesse. I denne settingen er heller ikke de lokale klubbene glemt med sitt nærmiljø og ikke minst, sosiale miljø.
« Siste redigering: februar 05, 2010, 19:33:52 pm av svenole » Loggført
EspenX
Supermedlem
*****
Innlegg: 2092
Bosted: Oslo


Praise the raised


Vis profil
« Svar #17 på: februar 03, 2010, 09:48:21 am »

I motsetning til klubben i Oslo har klubben i Trondheim gått fra 30-35 medlemmer til ca 70 på 2 år. Fast møte en gang i mnd, rabatter hos diverse forhandlere, sponsorer til treff, crusing etc.

Det er ikke mangel på medlemmer i Oslo heller. Jeg kjenner ikke medlemstallene, men det skulle ikke forundre meg om også medlemstallet i Oslo-klubben har vokst de siste årene. For oss er problemet at til tross for mange hundre medlemmer, så er det laber interesse for å ta verv. Dermed har i stor grad de samme styremedlemmene tatt gjenvalg nesten mot sin vilje for å redde klubben.
Loggført

1969 Militær-buss
Lid
Supermedlem
*****
Innlegg: 1060
Bosted: Farsund



Vis profil
« Svar #18 på: februar 03, 2010, 09:53:05 am »

Hvis klubbene blir borte blir treffene borte også. Men jeg synes de fleste klubbene i Norge fungerer greit sett fra min side. Osloklubben har kanskje blitt en for stor og tung klubb å drive i forhold til de mindre klubbene.
Loggført
Hot Owl
Administrator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5697
Bosted: Østlandet


Vis profil WWW

« Svar #19 på: februar 03, 2010, 10:03:33 am »

Hva er en klubb?
Slik jeg ser det har klubbene stort sett gått ut på månedlige samlinger og små-treff/store treff.
Det koker ned til å få snakket litt VW og ha et miljø i "nærmiljøet". Men dette løses nå mer og mer på andre måter, som tlf eller via forum, om man vil eller ikke.
Dermed har det blitt litt sånn at visse klubber lever "bare for treffet"...

Det hadde vært usigelig trist om det skulle bli færre treff i Norge, om noe bør det bli fler...om så i mindre skala. Se på hva som har skjedd på Jessheim, det kan gjøre SÅ enkelt...

Jeg støtter samtidig Splitman fullt og helt... Veteranklubben er et glimrende sted å starte... formålsparagrafen passer nå absolutt alle, der finnes knowhow, rutiner og avtaler fra før (for å ikke snakke om et fantastisk delelager). Alt de mangler er litt "guts", har man for mye guts er det nok bare å bringe det til torgs der...

Andre klubber kan bli lokal-lag og fortsette på samme måte med treff osv.

Ikke tro at Veteranklubben er "sær", for det første er den ikke det, og for det andre en klubb er ikke mer enn medlemmene... Klubben styres demokratisk den, så går opinionen en vei følger klubben etter.

Tråkker vi inn så regner jeg med at vi er en rundt 600-700 stykker her inne som ikke er medlemmer... legger man til disse til de 900 som er medlemmer der så skjer det saker.

Viva!!
Loggført

Speed is no substitute for direction
Lasse `65
Supermedlem
*****
Innlegg: 2094
Bosted: Trondheim


LUFTLIGA`N


Vis profil WWW
« Svar #20 på: februar 03, 2010, 10:06:53 am »

Espen X:

Det er nok litt det samme her også. Noen sitter lenge for å holde klubben igang. Men så er spørsmålet: hva slags forventninger har medlemmene til styret i klubben? Skal det forvalte kapitalen, være tilstede på de faste møtene, skaffe tilveie avtaler som gagner medlemmene, arrangere treffet som alle vil ha men få vil bidra på? Eller skal medlemmene være en større bit av kaka...? Jeg spør bare...

Jeg er daglig leder i jobben min, og det er både fordeler og ulemper, klubbmessig. Ledertypen kommer litt for godt frem noen ganger, og mange ser at," jammen han ordner det jo!"

OTO: Alle "treffes" her inne ja, men jeg tror det sosiale aspektet ved klubbene rundt om er viktig. Det er ikke lett å få med seg 10-15 biler på crusing lenger. Det er ikke lett å se et jevnt driv i alle medlemmene når det er treff, det ene i året, eller at alle kommer når det skjer noe. Jeg forventer ikke det her oppe heller, men når det gjelder treffet så.....

Poenget mitt er at du kan ikke se på bilen, som det faktisk omhandler her, på samme måte på nettet som når du kommer på klubbmøtet eller crusingen. Det er jo litt av spenningen også når sesongen er igang...hvem kommer med ferdig eller nytt prosjekt idag?? Hva slags detaljer har han /hun lagt til på bilen sin nå?
Loggført

Mr. Empiboy
Supermedlem
*****
Innlegg: 1928
Bosted: Skien. Og godt er det!



Vis profil
« Svar #21 på: februar 03, 2010, 10:31:05 am »

Kan jo begyne å selge kaker.........Blir inntekter og sammhold av sånt. Kansje også rekrutering Gliser

« Siste redigering: februar 03, 2010, 10:33:58 am av Mr. Empiboy » Loggført

Se nøye på det jeg skriver.
Det jeg har skrevet, er det jeg mener. Hvis du finner ei linje med en annen betydning i melom det jeg har skrevet er det ikke min skyld.
Dr. Ing. Brezelfürsten
Supermedlem
*****
Innlegg: 1358
Bosted: Ski



Vis profil WWW
« Svar #22 på: februar 03, 2010, 11:20:45 am »

JHU og Splitman er inne på noe her etter min mening. Klubben for hele Norge eksisterer allerede i dag. Og klubben kan ha godt av noen endringer snart.
De største medlemsfordelene for meg personlig bortsett fra forsikring og medlemsblad er alt som kan relateres direkte til bilen, delene og historiene om den. Delelageret, kontakt med enkelte av medlemmene på grunn av kunnskapen, bilene og delene de besitter. Mer deler, mer direkte relatert VW-innhold, flere foredrag om sære ting, mer vwhistorie (alt fra 80talls treffbilder til info fra krigen) er lokkemat for meg.
En av de virkelig fine tingene jeg selv har erfart med VVWklubben, er kontakten på tvers generasjonene. Det fordrer bare at man holder seg til aktiviteter alle har lyst til å delta på og kutter ut aktiviteter som ekskluderer store grupper av medlemmer.

Det som trekker ned for min del er  -og ja, kanskje dette er sterk kost for sarte sjeler - utenomfaglig kaffeslabras, "rene" campingturer ol.


Loggført

15A 1951
Det skal være ekte sorg når jeg dauer! Ikke ei krone igjen..
http://www.azurbrezel.blogspot.com
hovdingen
Seniormedlem
****
Innlegg: 411
Bosted: MELBU



Vis profil
« Svar #23 på: februar 03, 2010, 12:23:04 pm »

Dette ble det jammen diskusjon av! Det er bra. Jeg er medlem i vvwklubben (som avataren viser). For meg var det viktig å være knyttet opp mot en landsdekkende klubb fordi miljøet her jeg bor er svært lite. Vi er 3 karer som har fast mekkekveld en dag i uka. Medlemsskap i klubben gir meg rabatt hos noen av leverandørene (hvorfor ikke få til flere slike avtaler forresten), det er bra. Bladet er også morsom lesning. I allefall dersom det ikke blir for mye av tekst og bilder fra treff som ligger altfor langt unna for oss å kunne delta i. Kan nevne at for meg er det 100 mil bare til Trondheim. Mitt poeng er at jeg tror boblemiljøet i Norge bør samle seg om en felles hovedklubb, så får de andre mindre klubbene være pådrivere for å fremme mangfoldet i miljøet. Jeg er enig i at det ikke bør være slik at det bare er en eller noen få kategorier av våre kjære folkevogner som fortjener å omfattes av "rørsla". Veteran VW klubben har jo et geografisk tungdepunkt i distriktest rundt klubbhu/delelager, men jeg syns likevel at denne klubben fortjener tittelen landsdekkende.
« Siste redigering: februar 03, 2010, 15:16:24 pm av hovdingen » Loggført

Ola Steimoeggen
Villaveien 11
8445 MELBU
(o\_/o)
1961 T1
1965 T1
1974 1303S
Lillebror 1971 m/fortelt
Kjetil Lima
Supermedlem
*****
Innlegg: 2974
Bosted: Stavanger



Vis profil
« Svar #24 på: februar 03, 2010, 12:31:15 pm »

Jeg støtter lokalklubben men kan godt tenke meg å bli medlem i regional klubb men da som et tillegg.

Som trond d nevnte over her har Rør-Rogaland VW Klubb et aktivt miljø og styre som holder liv i klubben. Vi er mellom 20 og 40 medlemmer som stiller opp på hvert månedsmøte og det er ikke værst når klubben har ca 80 betalende medlemmer.

Treffet vårt i fjor ble tatt et stort hakk videre ved at det ble tilbudt banekjøring på lørdagen og hvor dette treffet ble det best besøkte noensinne.

Her borte i vest har vi litt begrenset utvalg mtp lokale treff og kanskje det bidrar til at vi er flinke å stille på det som lokalklubben steller i stand. Vi reiser i samlet tropp på treff østover, sørover og nordover hver sommer men de lokale aktivitetene er det som holder oss sammen.

Tviler på at generalforsamlingen i Sør-Rogaland VW klubb hadde vedtatt å bli et lokallag av en regional klubb med felles økonomi og styre. Driften hadde fremdeles vært avhengig av lokale ildsjeler og tviler på at dette hadde vært en løsning.
Loggført

1961 T1 - Custom
TomR
Supermedlem
*****
Innlegg: 2089
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #25 på: februar 03, 2010, 12:51:35 pm »

Du får blant annet tilgang til dette omfattende delelageret ved å være medlem Blunker


"vw veteranklubben" er for meg kun et overraskende bra "bilblad".

Sendte en mail vedr. deres påberopte fine/omfattende "delelager" - men fikk aldri svar.
Hva medlemsskapet eller "gir meg er jeg usikker på---- men jeg savner jo ikke noe heller så jeg er happy.....  Blunker

-----
Man skal ikke undervurdere kraften og det potensialet som ligger i dette forumet. Mye av potensialet taes jo også ut - gjennom løpende stunts rundt om: motorbremsing, ad-hoc garasjetreff, prosjekttråder unt so weither.
Mange regionale VW-klubber bruker jo også dette forumet som sitt forum (3-4 stk har egne forum-adresser) - slik at treff og lokale initiativ blir ivaretatt. (forøvrig ref. Splitsmans innlegg om tradisjonell klubb-struktur contra dagens muligheter/interesser)

 -> vi ER jo nesten en nasjonal klubb ! Kult

Loggført

- The devil is in the detalis!
- Når små menn kaster lange skygger så er det kveld!
Hot Owl
Administrator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5697
Bosted: Østlandet


Vis profil WWW

« Svar #26 på: februar 03, 2010, 12:51:51 pm »

tviler på at dette hadde vært en løsning.

Så det du sier er at det som skjer i Oslo kan ikke skje i Stavanger? Alle er villige til å ta verv?
Loggført

Speed is no substitute for direction
TomR
Supermedlem
*****
Innlegg: 2089
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #27 på: februar 03, 2010, 12:56:30 pm »

Problemene oppstår imidlertidig nå det skal produseres innhold ala den du etterlyser, det er mer enn 1 gang blitt bevist at folk liker å la seg underholde - men å underholde selv....ikke pokker Glad

Sikter ikke til deg (Brezelfürsten) når jeg skriver dette - men slik er Ola Dunk laga, veldig få som finner tid, orker/klarer å prioritere dugnadsarbeid slik at det blir no orden på det når det først kreves. All respekt til de som får det til!!


 
JHU og Splitman er inne på noe her etter min mening. Klubben for hele Norge eksisterer allerede i dag. Og klubben kan ha godt av noen endringer snart.
De største medlemsfordelene for meg personlig bortsett fra forsikring og medlemsblad er alt som kan relateres direkte til bilen, delene og historiene om den. Delelageret, kontakt med enkelte av medlemmene på grunn av kunnskapen, bilene og delene de besitter. Mer deler, mer direkte relatert VW-innhold, flere foredrag om sære ting, mer vwhistorie (alt fra 80talls treffbilder til info fra krigen) er lokkemat for meg.
En av de virkelig fine tingene jeg selv har erfart med VVWklubben, er kontakten på tvers generasjonene. Det fordrer bare at man holder seg til aktiviteter alle har lyst til å delta på og kutter ut aktiviteter som ekskluderer store grupper av medlemmer.

Det som trekker ned for min del er  -og ja, kanskje dette er sterk kost for sarte sjeler - utenomfaglig kaffeslabras, "rene" campingturer ol.



Loggført

- The devil is in the detalis!
- Når små menn kaster lange skygger så er det kveld!
Kjetil Lima
Supermedlem
*****
Innlegg: 2974
Bosted: Stavanger



Vis profil
« Svar #28 på: februar 03, 2010, 14:02:49 pm »

tviler på at dette hadde vært en løsning.

Så det du sier er at det som skjer i Oslo kan ikke skje i Stavanger? Alle er villige til å ta verv?

Selvfølgelig, alt kan skje. Og det jeg sier er min personlige mening og har ikke noe med klubben å gjøre. Klubben hadde på mandag årsmøte og hadde ikke problem med å fylle styrevervene.

Vi er nok litt utskjemte her. Slik ståa er nå er det mange aktive medlemmer i klubben og det har vært et høyt aktivitetsnivå de siste årene. Styret som har sittet de siste årene har gjort en kjempejobb her lokalt. Treffet på bore har blitt utvidet med banekjøring på lørdagen (riktignok gokart bane, men det er det eneste vi har), vi har hatt flere temakvelder hvor ikke alle har vært spesiellt rettet mot luftkjølte vw men mot motor generelt.

Men, tror faktisk det viktigste som har skjedd er at kasserer har ordnet opp i medlemsregisteret og har ordnet til et system hvor styret sender ut sms til alle medlemmene i forkant av alle møter og happenings. Dette trekker folk.
Loggført

1961 T1 - Custom
Trond Dahl
Administrator
Supermedlem
*****
Innlegg: 4526
Bosted: Sandnes


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #29 på: februar 03, 2010, 15:29:46 pm »

tviler på at dette hadde vært en løsning.

Så det du sier er at det som skjer i Oslo kan ikke skje i Stavanger? Alle er villige til å ta verv?

Selvfølgelig, alt kan skje. Og det jeg sier er min personlige mening og har ikke noe med klubben å gjøre. Klubben hadde på mandag årsmøte og hadde ikke problem med å fylle styrevervene.

Vi er nok litt utskjemte her. Slik ståa er nå er det mange aktive medlemmer i klubben og det har vært et høyt aktivitetsnivå de siste årene. Styret som har sittet de siste årene har gjort en kjempejobb her lokalt. Treffet på bore har blitt utvidet med banekjøring på lørdagen (riktignok gokart bane, men det er det eneste vi har), vi har hatt flere temakvelder hvor ikke alle har vært spesiellt rettet mot luftkjølte vw men mot motor generelt.

Men, tror faktisk det viktigste som har skjedd er at kasserer har ordnet opp i medlemsregisteret og har ordnet til et system hvor styret sender ut sms til alle medlemmene i forkant av alle møter og happenings. Dette trekker folk.

Det hele koker uansett ned til de aktive styremedlemmene. Uten dem hadde srvwk også vært en saga blott. Og Kjetil, du vet like godt som alle andre, at det å få tak i aktive styrefolk til tider er like vanskelig i Rogaland som andre steder.

Nåværende styret og ildsjelene der har bidratt med bl.a et bedre treff og en mer effektiv/ønsket kommunikasjon. Dette sett i sammenheng med økt kommunikasjon/promotering/informasjon via VWNorge har nok bidratt til å hindre at SRVWK lider samme skjebne som oslo klubben.

Det Oslo klubben erfarer med manglende bidrag fra medlemmene opplever SRVWK på samme måte. Styremedlemmene må ofte dra dette ut av medlemmene, eller gjøre det selv. Summert over flere år ender dette opp med å bli ganske mye jobb.
Det er egentlig takket være fåtall aktive styremedlemmer at de fleste klubber overlever.........I disse dager.

Splitman og JHU har mye rett i det de skriver på mange måter, men organisert lokalmiljø tror jeg er viktig.
Loggført

Street car 10.67/206kmt@Kjula 2014
Race car 9.49/236kmt@SCC 2017




"It seems that perfection is reached not when there is nothing left to add, but when there is nothing left to take away"
Sider: [1] 2
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!