Jærva
|
|
« Svar #180 på: desember 01, 2013, 18:13:08 pm » |
|
Dewil har jo vært og hentet motor til meg, den blir utgangspunkt for en ny og spennende maskinist. Tanken er å benytte sylindersatsen fra Oettinger (98mm nikasil) som jeg har liggende og pare den med en veiv som er på tur (full circle 82mm slag). Frykten er nå at stemplene jeg har kanskje ikke egner seg for så langt slag, noen som tør uttale seg om hva avstand fra rådebolten opp til stempeltoppen bør ligge på?
Hvor lang slaglengde er 98mm satsen brukt på før? Såkalt kompresjonshøyde på stempelet er jo avhengig av flere ting som : lengde på sylindere,slaglengde og lengde på råder. Kan være litt "puzzel" å få det riktig, men er et godt utgangspunkt å ta slaglengde som sylindere og stempler er beregnet for og da finne ut om du må legge under shims på sylindere,få tak i sylindere med annen lengde eller om du vil endre lengde på råder. Skal du bruke samme stempler og sylindere med samme lengde så må jo råder være kortere (hvis det går pga. bla. vinkel på råde i forhold til skjørt på sylinder). Hvis du shimser sylindere så må du sjekke at eventuellt skjørtene på sylindere er lange nok. Lengre råder og lengre sylindere vil jo også gjøre at motor blir bredere utvendig som igjen gir utfordringer med tanke på kjøledeksler. Hvis det er snakk om kun 2mm forskjell i slaglengde (hvis det er 80mm som er originalt og du nå har 82mm) så trengs det vel bare å shimses 1mm under sylindere hvis stemplene går klar av veiva(rådene) når de er i bunn da... Er en flere muligheter hvordan en kan gjøre det ved endring av slaglengde. Og oppe i alt det her så bør du også tenke på vendehøyde i forhold til kompresjon sammen med cc i toppene. Tommelfingerregel er vel +/- 1.3mm i vendehøyde, skal du nærme deg 1mm så bør rådene være gode Er fordeler med både korte og lange råder, du kan lese deg frem til noe om temaet her : http://victorylibrary.com/mopar/rod-tech-c.htmSkjønner du gjerne vil sette sammen dette selv, men hva med å få JEE feks. til å sette sammen shortmotor for deg Arild, han har nok god kontroll på stroking av motor sammen med beregning av komp. / vendehøyde og cc i toppene dine.
|
|
« Siste redigering: desember 01, 2013, 18:33:22 pm av Jærva »
|
Loggført
|
Det 7. bud : Du skal ikke stjele. Staten liker ikke konkurranse!
Øyelokk, 009-fordeler og chrommoly-støtstenger skal destrueres!
|
|
|
Pål
Supermedlem
Innlegg: 3941
Bosted: Teie / Tønsberg
Vestfold
|
|
« Svar #181 på: desember 07, 2013, 23:24:17 pm » |
|
Takk til Solo for korker som passer på bremsevæskebeholderen! Ved hjelp av en ventiler og litt slange så ble det satt trykk på beholderen. Gikk runden og fikk ut alt av luft på alle luftenippler - jippie, var kjempefornøyd! Men hvor lenge var Arild i paradis? Helt til jeg fikk trampet litt på pedalen, den var "svampete" og ga etter når jeg trykket hardt på den. Shit!
What to do, nå sitter det nyoverhalt hovedbremsepumpe som skal være bra. Jeg kan ikke se noen lekkasjer noe sted. Vet det ble antydet hjulsylindre, men om disse ikke lekker så må de vel være i orden? Hva med ventilen som fordeler trykket mellom foran og bak (den sitter vel på Coupe også, ikke bare stasjonsvogn?), kan det være noe muffens med den?
Hadde samme problemet på en boble. Det var en helt ny hovedpumpe. Det viste seg at det hadde kommet noe dritt inn i den og lagt seg i pakningene. Åpnet og renset. Samt full spyling av rør og vask av tanken, så var problemet løst.
|
|
|
Loggført
|
Pål - 1959 T1 Rag Top (Ö\_!_/Ö) I once thought that I was wrong and I was right. I was wrong
|
|
|
Hulken
Supermedlem
Innlegg: 3429
Bosted: Gjøvik
Hardcore type four...
|
|
« Svar #182 på: desember 10, 2013, 00:12:05 am » |
|
Hvor lang slaglengde er 98mm satsen brukt på før? Såkalt kompresjonshøyde på stempelet er jo avhengig av flere ting som : lengde på sylindere,slaglengde og lengde på råder. Kan være litt "puzzel" å få det riktig, men er et godt utgangspunkt å ta slaglengde som sylindere og stempler er beregnet for og da finne ut om du må legge under shims på sylindere,få tak i sylindere med annen lengde eller om du vil endre lengde på råder. Skal du bruke samme stempler og sylindere med samme lengde så må jo råder være kortere (hvis det går pga. bla. vinkel på råde i forhold til skjørt på sylinder). Hvis du shimser sylindere så må du sjekke at eventuellt skjørtene på sylindere er lange nok. Lengre råder og lengre sylindere vil jo også gjøre at motor blir bredere utvendig som igjen gir utfordringer med tanke på kjøledeksler. Hvis det er snakk om kun 2mm forskjell i slaglengde (hvis det er 80mm som er originalt og du nå har 82mm) så trengs det vel bare å shimses 1mm under sylindere hvis stemplene går klar av veiva(rådene) når de er i bunn da... Er en flere muligheter hvordan en kan gjøre det ved endring av slaglengde. Og oppe i alt det her så bør du også tenke på vendehøyde i forhold til kompresjon sammen med cc i toppene. Tommelfingerregel er vel +/- 1.3mm i vendehøyde, skal du nærme deg 1mm så bør rådene være gode Er fordeler med både korte og lange råder, du kan lese deg frem til noe om temaet her : http://victorylibrary.com/mopar/rod-tech-c.htmSkjønner du gjerne vil sette sammen dette selv, men hva med å få JEE feks. til å sette sammen shortmotor for deg Arild, han har nok god kontroll på stroking av motor sammen med beregning av komp. / vendehøyde og cc i toppene dine. Jeg kommer IKKE til å sette sammen dette sjøl, lar noen som har bedre greie på det enn meg gjøre det. Bedre om jeg bruker min tid på å skaffe delene vi trenger, og betale for moroa! Jeg er jo ikke sikker på hvilken slaglengde dette har vært benyttet på før, men ut i fra hva jeg leser meg til rundt om på nettet så kan det se ut som om de er benyttet sammen med 80mm veiv. Det er vel ikke tilfeldig at du nevner 80mm vil jeg tro! Som du nevner er det en mulighet med kortere råder enn det som satt i de aktuelle Oettinger motorene, jeg har ikke klart å finne noen informasjon om rådelengden der. Avstanden fra senter på rådebolt til toppen på stempelet (som vel er kompresjonshøyden) er ca. 33.5mm noe som jeg mener er lavere enn original - men kanskje ikke lavt nok? Da er jo alternativet jeg sitter igjen med og bestille et sett med nye stempler. Men den tid, den sorg!
|
|
|
Loggført
|
Arild B, Gjøvik 1956 1200 cabriocoach restobjekt (solgt til hyggelig herre) 1972 1302S "Hulken" restobjekt 1973 412 2-dørs coupe
|
|
|
Hulken
Supermedlem
Innlegg: 3429
Bosted: Gjøvik
Hardcore type four...
|
|
« Svar #183 på: desember 10, 2013, 00:15:14 am » |
|
Takk til Solo for korker som passer på bremsevæskebeholderen! Ved hjelp av en ventiler og litt slange så ble det satt trykk på beholderen. Gikk runden og fikk ut alt av luft på alle luftenippler - jippie, var kjempefornøyd! Men hvor lenge var Arild i paradis? Helt til jeg fikk trampet litt på pedalen, den var "svampete" og ga etter når jeg trykket hardt på den. Shit!
What to do, nå sitter det nyoverhalt hovedbremsepumpe som skal være bra. Jeg kan ikke se noen lekkasjer noe sted. Vet det ble antydet hjulsylindre, men om disse ikke lekker så må de vel være i orden? Hva med ventilen som fordeler trykket mellom foran og bak (den sitter vel på Coupe også, ikke bare stasjonsvogn?), kan det være noe muffens med den?
Hadde samme problemet på en boble. Det var en helt ny hovedpumpe. Det viste seg at det hadde kommet noe dritt inn i den og lagt seg i pakningene. Åpnet og renset. Samt full spyling av rør og vask av tanken, så var problemet løst. Hovedpumpa er overhalt av et firma jeg stoler helt og fullt på når det gjelder dette, og hele systemet har vært luftet såpass mye at det er tomt for gammel væske. Men selvsagt kan det ligge igjen noe grums et sted. Har nå luftet en ny runde, men er fortsatt ikke fornøyd. Har lest mer på tema på type 4 forum, og det er ikke ukjent fenomen at disse bilene er vanskelig og få luftet. I tillegg har jeg de nevnte Volvo caliperene med ikke mindre enn 3 luftenippler pr. stk!
|
|
|
Loggført
|
Arild B, Gjøvik 1956 1200 cabriocoach restobjekt (solgt til hyggelig herre) 1972 1302S "Hulken" restobjekt 1973 412 2-dørs coupe
|
|
|
Dewil
Supermedlem
Innlegg: 7541
Bosted: Moss
"Opinions are like assholes...everyone has one"
|
|
« Svar #184 på: desember 10, 2013, 00:26:57 am » |
|
Hadde jeg bodd nærmere kunne jeg tatt en tur innom Den høyeste luftenippelen skal det luftes fra. Er rørene bøyd slik at deler av røret er over caliperen så er det vanskelig å få ut lufta om man ikke får nok fart på væsken. Sjekk også at det ikke er mye bevegelse i caliperene når det tråkkes på bremsepedalen. Bremsepumpene vi bruker er desverre så "små" at det ofte er vanskelig å få tilstrekkelig fart på bremsevæsken når man åpner luftenippelen med trykk på pedalen. Men alt er mulig ;-) Evt kan du koble en lang slange på luftenippelen som går tilbake i bremsevæskebeholderen, så kan du pumpe til du blir gal
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Hulken
Supermedlem
Innlegg: 3429
Bosted: Gjøvik
Hardcore type four...
|
|
« Svar #185 på: desember 10, 2013, 00:32:31 am » |
|
Hadde jeg bodd nærmere kunne jeg tatt en tur innom Den høyeste luftenippelen skal det luftes fra. Er rørene bøyd slik at deler av røret er over caliperen så er det vanskelig å få ut lufta om man ikke får nok fart på væsken. Sjekk også at det ikke er mye bevegelse i caliperene når det tråkkes på bremsepedalen. Bremsepumpene vi bruker er desverre så "små" at det ofte er vanskelig å få tilstrekkelig fart på bremsevæsken når man åpner luftenippelen med trykk på pedalen. Men alt er mulig ;-) Evt kan du koble en lang slange på luftenippelen som går tilbake i bremsevæskebeholderen, så kan du pumpe til du blir gal Har trykksatt beholderen, og luftet i flere runder nå. Det kommer ikke noe mere luft, men likevel så "siger" pedalen innover når jeg legger mye tyngde på den. Ingen synlig lekkasje noe sted, hvilken skulle indikere at hovedpumpa slipper gjennom væske? Men som sagt så har jeg veldig god tro på de som overhalt denne (tidligere Christoffersen og Bechen), så inntil videre går jeg ut i fra at det er noe annet.
|
|
|
Loggført
|
Arild B, Gjøvik 1956 1200 cabriocoach restobjekt (solgt til hyggelig herre) 1972 1302S "Hulken" restobjekt 1973 412 2-dørs coupe
|
|
|
Hot Owl
Administrator
Supermedlem
Innlegg: 5697
Bosted: Østlandet
|
|
« Svar #186 på: desember 10, 2013, 11:16:37 am » |
|
Sett bremselangewisegrip på alle fire slangene så ser du fort om pumpa fiser eller ikke.
|
|
|
Loggført
|
Speed is no substitute for direction
|
|
|
Hulken
Supermedlem
Innlegg: 3429
Bosted: Gjøvik
Hardcore type four...
|
|
« Svar #187 på: desember 10, 2013, 11:40:21 am » |
|
Sett bremselangewisegrip på alle fire slangene så ser du fort om pumpa fiser eller ikke.
Takker - skal prøves!
|
|
|
Loggført
|
Arild B, Gjøvik 1956 1200 cabriocoach restobjekt (solgt til hyggelig herre) 1972 1302S "Hulken" restobjekt 1973 412 2-dørs coupe
|
|
|
Dewil
Supermedlem
Innlegg: 7541
Bosted: Moss
"Opinions are like assholes...everyone has one"
|
|
« Svar #188 på: desember 10, 2013, 19:52:49 pm » |
|
Hvis pedalen siger så lekker det et sted. Tørk alle skjøter og luftenipler, hold trykk og evt pump flere ganger, se etter lekkasjer. Eller som nevnt over her med klemmer på slangene.
Sjekk også inni tromlene om du har det bak.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Hulken
Supermedlem
Innlegg: 3429
Bosted: Gjøvik
Hardcore type four...
|
|
« Svar #189 på: desember 10, 2013, 20:12:02 pm » |
|
Hvis pedalen siger så lekker det et sted. Tørk alle skjøter og luftenipler, hold trykk og evt pump flere ganger, se etter lekkasjer. Eller som nevnt over her med klemmer på slangene.
Sjekk også inni tromlene om du har det bak.
Har tromler bak, så de får jeg plukke av. Blir litt juleskruing, nå går ferden snart sørover..... Holder det å sette trykk på beholderen for å se eventuelle lekkasjer?
|
|
|
Loggført
|
Arild B, Gjøvik 1956 1200 cabriocoach restobjekt (solgt til hyggelig herre) 1972 1302S "Hulken" restobjekt 1973 412 2-dørs coupe
|
|
|
Dewil
Supermedlem
Innlegg: 7541
Bosted: Moss
"Opinions are like assholes...everyone has one"
|
|
« Svar #190 på: desember 10, 2013, 20:43:11 pm » |
|
Det beste er å ha trykk på pedalen. Det gir et mye høyere trykk enn du klarer med trykkluft. pass på at tromlene står på når du trykker da, så ikke stemplene i pumpene ramler ut
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Hulken
Supermedlem
Innlegg: 3429
Bosted: Gjøvik
Hardcore type four...
|
|
« Svar #191 på: desember 10, 2013, 21:34:29 pm » |
|
I know, bra fart i stemplene når man pumper.... 😄
|
|
|
Loggført
|
Arild B, Gjøvik 1956 1200 cabriocoach restobjekt (solgt til hyggelig herre) 1972 1302S "Hulken" restobjekt 1973 412 2-dørs coupe
|
|
|
Dewil
Supermedlem
Innlegg: 7541
Bosted: Moss
"Opinions are like assholes...everyone has one"
|
|
« Svar #192 på: desember 10, 2013, 23:20:52 pm » |
|
og da siger pedalen da
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Hulken
Supermedlem
Innlegg: 3429
Bosted: Gjøvik
Hardcore type four...
|
|
« Svar #193 på: desember 11, 2013, 00:19:07 am » |
|
Ja, siger til bunns....
|
|
|
Loggført
|
Arild B, Gjøvik 1956 1200 cabriocoach restobjekt (solgt til hyggelig herre) 1972 1302S "Hulken" restobjekt 1973 412 2-dørs coupe
|
|
|
Hot Owl
Administrator
Supermedlem
Innlegg: 5697
Bosted: Østlandet
|
|
« Svar #194 på: desember 11, 2013, 00:27:10 am » |
|
Man kan jo bare notere seg nivået i beholderen før man pumper også.
|
|
|
Loggført
|
Speed is no substitute for direction
|
|
|
Hulken
Supermedlem
Innlegg: 3429
Bosted: Gjøvik
Hardcore type four...
|
|
« Svar #195 på: desember 11, 2013, 01:49:41 am » |
|
Man kan jo bare notere seg nivået i beholderen før man pumper også.
Synker det ikke der, så er det jo ingen lekkasje ut. Da må det være hovedpumpa som slipper gjennom?
|
|
|
Loggført
|
Arild B, Gjøvik 1956 1200 cabriocoach restobjekt (solgt til hyggelig herre) 1972 1302S "Hulken" restobjekt 1973 412 2-dørs coupe
|
|
|
Dewil
Supermedlem
Innlegg: 7541
Bosted: Moss
"Opinions are like assholes...everyone has one"
|
|
« Svar #196 på: desember 11, 2013, 10:47:06 am » |
|
Da spørs det om det er noe rart med pumpa ja.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Hulken
Supermedlem
Innlegg: 3429
Bosted: Gjøvik
Hardcore type four...
|
|
« Svar #197 på: desember 11, 2013, 12:56:40 pm » |
|
Har ikke sjekket om nivået synker, og heller ikke om det er lekkasje på hjulsylindre bak . Det blir satt på lista over hva som må gjøres i romjula.
|
|
|
Loggført
|
Arild B, Gjøvik 1956 1200 cabriocoach restobjekt (solgt til hyggelig herre) 1972 1302S "Hulken" restobjekt 1973 412 2-dørs coupe
|
|
|
Pål
Supermedlem
Innlegg: 3941
Bosted: Teie / Tønsberg
Vestfold
|
|
« Svar #198 på: desember 14, 2013, 23:30:31 pm » |
|
Høres jo ut som du har pumpa såpass mye at om det hadde vært en lekkasje så ville det rent ut av baktrommlene og du ville sett våte flekker ved skjøter. Jeg stemmer for dritt i masterpumpa Volvo er kjent for å være et mareritt å lufte
|
|
|
Loggført
|
Pål - 1959 T1 Rag Top (Ö\_!_/Ö) I once thought that I was wrong and I was right. I was wrong
|
|
|
Lars Johansen
Supermedlem
Innlegg: 1938
Bosted: Lillehammer
|
|
« Svar #199 på: desember 14, 2013, 23:40:19 pm » |
|
Er du 100% sikker at bånda bak ligger helt ute?
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Hulken
Supermedlem
Innlegg: 3429
Bosted: Gjøvik
Hardcore type four...
|
|
« Svar #200 på: desember 15, 2013, 01:04:14 am » |
|
Bånd ligger ute, de ble justert ut før jeg begynte å lufte. Brekket tar på to/tre knepp. Har bestilt nye hjulsylindre, skal åpne opp og sjekke/skifte disse når vi kommer hjem fra ferie. Dersom det ikke er lekkasje der får jeg prøve å ta ut hovedpumpa.
|
|
|
Loggført
|
Arild B, Gjøvik 1956 1200 cabriocoach restobjekt (solgt til hyggelig herre) 1972 1302S "Hulken" restobjekt 1973 412 2-dørs coupe
|
|
|
Dewil
Supermedlem
Innlegg: 7541
Bosted: Moss
"Opinions are like assholes...everyone has one"
|
|
« Svar #201 på: desember 19, 2013, 23:47:18 pm » |
|
Et stykke ut i denne videoen jeg fant nå så viser de en snedig luftemetode. De setter masterpumpa i skrustikka først og lufter den der før den monteres i bilen. Sikkert ikke dumt.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Hulken
Supermedlem
Innlegg: 3429
Bosted: Gjøvik
Hardcore type four...
|
|
« Svar #202 på: april 01, 2014, 10:43:14 am » |
|
Biter negler! Bilen er nå på PKK, så får vi se hva resultatet blir!
|
|
|
Loggført
|
Arild B, Gjøvik 1956 1200 cabriocoach restobjekt (solgt til hyggelig herre) 1972 1302S "Hulken" restobjekt 1973 412 2-dørs coupe
|
|
|
OTO
Supermedlem
Innlegg: 1966
Bosted: Gjøvik
|
|
« Svar #203 på: april 01, 2014, 12:30:35 pm » |
|
Uansett resultat krever vi et oppdatert bilde med bilen ute i det fri Lykke til!
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Dewil
Supermedlem
Innlegg: 7541
Bosted: Moss
"Opinions are like assholes...everyone has one"
|
|
« Svar #204 på: april 01, 2014, 14:00:26 pm » |
|
Lykke til Går nok fint
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Hulken
Supermedlem
Innlegg: 3429
Bosted: Gjøvik
Hardcore type four...
|
|
« Svar #205 på: april 01, 2014, 15:01:11 pm » |
|
Bile skal det nok bli etter hvert, må vaskes og pusses litt først! Prioriterte det tekniske nå før PKK, så får vi se hvordan det gikk.
|
|
|
Loggført
|
Arild B, Gjøvik 1956 1200 cabriocoach restobjekt (solgt til hyggelig herre) 1972 1302S "Hulken" restobjekt 1973 412 2-dørs coupe
|
|
|
Hulken
Supermedlem
Innlegg: 3429
Bosted: Gjøvik
Hardcore type four...
|
|
« Svar #206 på: april 01, 2014, 15:46:31 pm » |
|
Dommen var ikke så ille..... Slakk i hjullager bak Visker som ikke virker (bagatell) Spyler manglet (ikke monter, så regna med den) Bremser Da er det bare å finne ut av problemet med bremsene, der er jeg nå tom for ideer! Verkstedet kikket også på det, men de hadde ingen løsning. Ingen synlige lekkasjer, ikke luft i systemet (i hvertfall ikke noe som kommer ut), bremsebånd er justert ut. Oppsettet er som følger; Standard trommelbrems bak, std. hovedpumpe som er overhalt hos det mest anerkjente bremseverkstedet i Norge, Volvo 240 4-stempla calipere foran, standard "vektavhengig" ventil på rør bakover. Det sies at Volvo caliperene er noe dritt å lufte, kan det være der problemet ligger? Eller er det pumpa som slipper gjennom? Er takknemlig for forslag - så sliper bilen å ende opp hos Vazelina.....
|
|
|
Loggført
|
Arild B, Gjøvik 1956 1200 cabriocoach restobjekt (solgt til hyggelig herre) 1972 1302S "Hulken" restobjekt 1973 412 2-dørs coupe
|
|
|
BeetleBug
Global moderator
Supermedlem
Innlegg: 5355
Bosted: Fornebo
Hvilken makalös manick
|
|
« Svar #207 på: april 01, 2014, 15:57:12 pm » |
|
Standard trommelbrems bak, std. hovedpumpe som er overhalt hos det mest anerkjente bremseverkstedet i Norge, Volvo 240 4-stempla calipere foran, standard "vektavhengig" ventil på rør bakover. Det sies at Volvo caliperene er noe dritt å lufte, kan det være der problemet ligger? Eller er det pumpa som slipper gjennom? Er takknemlig for forslag - så sliper bilen å ende opp hos Vazelina..... Klarer den originale hovedpumpa og fylle opp de 4 stempla Volvo greiene da? Feks så fungerer det dårlig med original pumpe og Kercher skivebremser nettopp av samme årsak. Mvh BB
|
|
|
Loggført
|
10.41 / 1641 / 2015 - 2016.
- Det er lettere å ape enn å skape -
|
|
|
Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
Innlegg: 5824
Bosted: Oslo, Briskeby
ass UP nose DOWN, rip the tires
|
|
« Svar #208 på: april 01, 2014, 16:07:47 pm » |
|
Dommen var ikke så ille..... Slakk i hjullager bak Visker som ikke virker (bagatell) Spyler manglet (ikke monter, så regna med den) Bremser Da er det bare å finne ut av problemet med bremsene, der er jeg nå tom for ideer! Verkstedet kikket også på det, men de hadde ingen løsning. Ingen synlige lekkasjer, ikke luft i systemet (i hvertfall ikke noe som kommer ut), bremsebånd er justert ut. Oppsettet er som følger; Standard trommelbrems bak, std. hovedpumpe som er overhalt hos det mest anerkjente bremseverkstedet i Norge, Volvo 240 4-stempla calipere foran, standard "vektavhengig" ventil på rør bakover. Det sies at Volvo caliperene er noe dritt å lufte, kan det være der problemet ligger? Eller er det pumpa som slipper gjennom? Er takknemlig for forslag - så sliper bilen å ende opp hos Vazelina..... Prøv å demonter caliperene foran. stikk en 10mm plate innimellom klossene. Hev caliperene opp slik at de er det desidert høyest punktet i bremsesystemet og luft de der oppe.
|
|
|
Loggført
|
'67: 10.626@213,65 SCC2016 10.407@215,57 SCC2017 10.221@216,87 SCC2018 Norges raskeste luftkjølte gatebil? '59: Snart
|
|
|
Hulken
Supermedlem
Innlegg: 3429
Bosted: Gjøvik
Hardcore type four...
|
|
« Svar #209 på: april 01, 2014, 16:37:35 pm » |
|
Standard trommelbrems bak, std. hovedpumpe som er overhalt hos det mest anerkjente bremseverkstedet i Norge, Volvo 240 4-stempla calipere foran, standard "vektavhengig" ventil på rør bakover. Det sies at Volvo caliperene er noe dritt å lufte, kan det være der problemet ligger? Eller er det pumpa som slipper gjennom? Er takknemlig for forslag - så sliper bilen å ende opp hos Vazelina..... Klarer den originale hovedpumpa og fylle opp de 4 stempla Volvo greiene da? Feks så fungerer det dårlig med original pumpe og Kercher skivebremser nettopp av samme årsak. Mvh BB Har kjørt bilen med samme oppsett tidligere, så det gjør de. Men takk for tips, er litt rådvill så alle tips mottas med takk!
|
|
|
Loggført
|
Arild B, Gjøvik 1956 1200 cabriocoach restobjekt (solgt til hyggelig herre) 1972 1302S "Hulken" restobjekt 1973 412 2-dørs coupe
|
|
|
|