hvorfor kaldere plugger roy? hvilken verdi har du nå.
nå er det sånn at jeg har egentlig aldri hatt trimmet VW motor, med unntak av en lett skremt 1600 for 15 år siden, så mitt eget erfaringsgrunnlag er heller tynt. Derfor forhørte jeg meg litt blant venner med lang erfaring innen trimmet vw, pluss et par med generell erfaring, og anbefalingen jeg fikk var å prøve ett hakk kaldere en "std"
bruker NGK plugg, B6HS er standard, og jeg har nå montert B7HS
Da jeg bygget på min Audi turbo 20V 5'er kjørte jeg ca 3km uten turbotrykk, og bare logget Genererte nye filer ut fra loggen, importete dette, opp til 0.3bar trykk og nye 3km med logging Ny runde import og opp til 0.6bar trykk, ny logging i ca 3 km og ny import... litt mer trykk osv Etter 1! logging og import gikk den mye bedre en den gamle k-jeten (10V sugis)
Har selvsagt måttet finjustere en del senere, nå kjører jeg mellom 1.5 og 1.8 bar trykk Så få den på veien og logge litt, så skal du se at det virker
Når deg er sagt så har jeg slitt mer med individuelle TB's og bare bruke TPS sensor, samt map tuning av hjemmelaget innsug. Nå har du vel ca kontroll på plenium og runners, litt endringer er det jo fra org wbx, men får håpe det går lettere.
Har du gamle sensorer, sjekk et dette er OK før du bruker mye tid på tuning, samme med bensintrykk regulator. Jeg har ingen god erfaring med slike med fast trykk (Gamle T4 innsprut), men de som er styrt av map (WBX for eksempel) har fungert supert.
sensorer er nye, og regulatoren er fra en wbx med map. Har en bensintrykkmåler jeg tenkte jeg skulle kople på for å sjekke.
Jeg har ett spjellhus og individuelle runners, og dette skal være sånn nogenlunde riktig med tanke på lengder, diametre og volum. TPS brukes bare til "aksellerasjons-pumpe" og et par andre ting, ikke direkte i beregningen av fuel-mengde. Det styres av MAP og temp og rpm i hovedsak.
og nå har den vært stein dau i 14 dager... var ute og skulle teste litt en kveld, men så stoppet den, og fikk aldri liv i den igjen.
Etter mye banning og bytting av alle tenningsdeler minst en gang, gjenoppsto den igjen i går. Enten så var det kondensatoren eller en av pluggene som kranglet. Etter et par tips byttet jeg til ett hakk kaldere plugger, og nå går den i alle fall igjen
Tenkte jeg skulle montere hovedpumpe og ruter, så kan jeg leie prøveskilter og få mappet opp sprutet basert på litt mer data, så tenker jeg det blir bedre. Pluss en prøvetur ute på landeveien gjør nok underverker for motivasjonen skulle jeg tro
Og Juni er jo ikke noe særlig stappet med skoleavslutninger, fotball, speider og diverse andre aktiviteter med tre små barn heller, så det er jo mye tid til skruing om dagen
Som Berger antydet, kunne dt jo vært en ide å samle alle Ghiaer på et eget område på SCC i år. Jeg kan godt ta på meg å organisere litt rundt dette, men da er jeg avhengig at det er litt interesse for det.
og som JHU er inne på, så har jeg ikke valgt å bygge sprut fordi det nædvendigvis er enklere, bedre, billigere eller kulere enn IDA, men det er for å gå litt andre veier enn "alle" andre, pluss det viktigste for meg var å lære mer om innsprut og styring av disse. Leser man litt om MegaSquirt så er det nettop det som er hele hensikten med det sprutet. Det finnes jo såkalte turn-key systemer fra CB, Redline/Weber etc, men det var altså ikke hensikten min med dette prosjektet.
Og så skal det jo sies at jeg LANGT fra er ferdig med denne motoren... Den går (på et vis) men det er langt igjen til jeg kan si den går bra
Jeg laste den ned og prøvde igjen, men den gikk like rævva. Men så tenkte jeg at jeg skulle sjekke pluggene siden jeg mistenkte at det var gnist og ikke fuel som var problemet, og pluggene var helt gjensota... Så den har nok gått for magert, så med rene plugger og din fetere blanding så går den MYE bedre.