mai 12, 2024, 14:00:11 pm *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: 1 ... 12 13 [14] 15 16 ... 31
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Prosjekt 1970 Impuls-kjøp!  (Lest 174844 ganger)
Rikard
Telehiv Jumpers
Supermedlem
*****
Innlegg: 3891
Bosted: Røyken, Buskerud


Singelport Mafia'n


Vis profil WWW
« Svar #390 på: mars 19, 2009, 17:13:06 pm »

Den plata som ligger under dynamofoten, som du skulle skifte, jeg mener at den skal ligge andre vei? med åpningene opp!
Loggført

" A volkswagen is never changed to make it look different, Only to make it work better"
Audi 100 2,5TDI
VW 1300 1970

Mekaniker Albjerk Bil Lier Volkswagen
45632450
-------------------------------
Medlemsansvarlig
Røyken og Omegn Aircoolers
Rikard@roykenaircoolers.com
roykenaircoolers.com
Tistlo
Supermedlem
*****
Innlegg: 17400
Bosted: pao Voss


Wer will, der kann


Vis profil
« Svar #391 på: mars 19, 2009, 17:24:58 pm »

Ja den skal heilt sikkert ligge på ein an måte... men eg berra måtte legga noko over der, for att eg ikkje skulle finna på å putta fleire stoppskjever nedi der Tvilende Trist
Loggført

-tlf. 97419035
T-Mek AS
ahelgemo
Supermedlem
*****
Innlegg: 1597
Bosted:


Vis profil

« Svar #392 på: mars 19, 2009, 19:34:05 pm »

åpningen skal ikke opp,men den skal vries
Loggført
Tistlo
Supermedlem
*****
Innlegg: 17400
Bosted: pao Voss


Wer will, der kann


Vis profil
« Svar #393 på: mars 30, 2009, 15:35:29 pm »

Nokon som veit om det har noko å sei om den eine forvarmingspakningen (mellom forvarmerrør og eksosen) Ikkje har lite hol, sånn som den etter boka skal ha?? for dei brasilpakningane har jo ikkje lite hol på eine av dei, men stort på begge.... Så er for mykje forvarming "skadelig" på nokon måtar?
Loggført

-tlf. 97419035
T-Mek AS
Rikard
Telehiv Jumpers
Supermedlem
*****
Innlegg: 3891
Bosted: Røyken, Buskerud


Singelport Mafia'n


Vis profil WWW
« Svar #394 på: mars 30, 2009, 16:47:45 pm »

Lite hull? så lenge hullet ikke er større enn selve røret, noe som vell nesten er umulig!, så har vell ikke det noe å si?
Loggført

" A volkswagen is never changed to make it look different, Only to make it work better"
Audi 100 2,5TDI
VW 1300 1970

Mekaniker Albjerk Bil Lier Volkswagen
45632450
-------------------------------
Medlemsansvarlig
Røyken og Omegn Aircoolers
Rikard@roykenaircoolers.com
roykenaircoolers.com
Tistlo
Supermedlem
*****
Innlegg: 17400
Bosted: pao Voss


Wer will, der kann


Vis profil
« Svar #395 på: mars 30, 2009, 17:09:02 pm »

Orginalt så skal høgre(?) sida ha mindre hol i pakningen, fordi det ikkje skal komme meir forvarming enn det.. MEN pakningane er jo lika store så kva har det å sei om det vert litt meir forvarming enn det eigentlig er meininga att det skal vera?
Loggført

-tlf. 97419035
T-Mek AS
Tistlo
Supermedlem
*****
Innlegg: 17400
Bosted: pao Voss


Wer will, der kann


Vis profil
« Svar #396 på: april 01, 2009, 21:40:19 pm »

Idag fekk eg tappa ut oljo og... omsider!

Trur eg fant grunnen til att det er så ufattelig mykje oljesøl under motoren og... pakningane til oljelokket, var ikkje to stykk, men fira! og alle fira var plassert underst! altså det var ingen pakning mellom sil og lokk! kun mellom sil og blokka!

Men då eg begynte å tappa kom det fyrst vatn.. er dette vanlig? (Fordi den har stått i ro så lenge??)

Så olja var ganske utvatna kan du sei... men eg fekk som sagt tømt ut olja og vaska lokk og sil, så montert igjen..

Neste ting vert å få av oljepumpa! Og no har eg rett Verktøy til jobben 'og

Bambushylla er forresten kjøp til bilen 'og! men ikkje heima her endå, og trim eksos (orginal passa jo ikkje) er på veg! Glad

Loggført

-tlf. 97419035
T-Mek AS
Tistlo
Supermedlem
*****
Innlegg: 17400
Bosted: pao Voss


Wer will, der kann


Vis profil
« Svar #397 på: april 03, 2009, 16:31:03 pm »

Jaja.. må vel berre bita i den sure appelsina og innsjå att motoren må splittast.... Gråter

Desverre mangler eg svinghjulslåsen, og den tar det vel lang tid før unneberg får levert til meg.........

Ellers så veit eg ikkje om meir spesialverktøy eg trenger, men det er det vel heilt sikkert...

Også må eg jo bestilla pakningssett av høg kvalitet... ++++++ Trist
Loggført

-tlf. 97419035
T-Mek AS
Tistlo
Supermedlem
*****
Innlegg: 17400
Bosted: pao Voss


Wer will, der kann


Vis profil
« Svar #398 på: april 03, 2009, 16:42:09 pm »

Her er nokon bilder...

Snårt vår (sukk)




Ja eg angrer HØKT på att eg mysta den helvetes stoppskiva nedi Sint


Og sånn såg det ut her...




Men å få stoppskiva ut herifrå........ det skal jaggu godt gjerast!!! men no skal eg nå prøva med ein streng med magnet i enden... kanskje kanskje er det nok flax over meg idag til att eg får tak i skiva Øyerulling
Loggført

-tlf. 97419035
T-Mek AS
Tistlo
Supermedlem
*****
Innlegg: 17400
Bosted: pao Voss


Wer will, der kann


Vis profil
« Svar #399 på: april 03, 2009, 18:33:52 pm »

Nokon som har ei lista på ting eg trenger for opne/splitte, og sette sammen igjen ein motor?

Treng eg ta av fordelar?

Treng eg noko kamguffe/innkjøringspasta etc som dei bruker under overhaling av motorar?

Treng eg vaselin til oljepumpa?

Shims til svinghjul?

noko meir??

Trur eg har orden på verktøya minus klips til løftarar, men det går vel an å laga sjølv? (dei hadde ikkje på lager på unneberg)

Loggført

-tlf. 97419035
T-Mek AS
Tistlo
Supermedlem
*****
Innlegg: 17400
Bosted: pao Voss


Wer will, der kann


Vis profil
« Svar #400 på: april 04, 2009, 09:53:39 am »

Jeppjepp! Då har eg tatt ein (god?) beslutning!

Stoppskiva skal få ligge akkuratt der den er!

Eg har prøvd med streng og plastikk, og finner den ikkje igjen eingong... Og fatteren meinte att den skjeva var så mjuk att den berre ville verta knept sund til småbetar uansett, så derfor berre mocker eg saman motoren og fyrer igang. om stoppskiva tar turen heilt opp mellom begge dreva vil den verta knust. motoren stopper sikkert men då startar eg den berre igjen!

Masse arbeid spart! og om ting skulle kjile seg fullstendig fast, kan eg opne motoren! Glad
Loggført

-tlf. 97419035
T-Mek AS
TEH
Supermedlem
*****
Innlegg: 507
Bosted: Hitra, Sør-Trøndelag



Vis profil
« Svar #401 på: april 04, 2009, 10:41:47 am »

Idag fekk eg tappa ut oljo og... omsider!

Trur eg fant grunnen til att det er så ufattelig mykje oljesøl under motoren og... pakningane til oljelokket, var ikkje to stykk, men fira! og alle fira var plassert underst! altså det var ingen pakning mellom sil og lokk! kun mellom sil og blokka!

Men då eg begynte å tappa kom det fyrst vatn.. er dette vanlig? (Fordi den har stått i ro så lenge??)

Så olja var ganske utvatna kan du sei... men eg fekk som sagt tømt ut olja og vaska lokk og sil, så montert igjen..

Neste ting vert å få av oljepumpa! Og no har eg rett Verktøy til jobben 'og

Bambushylla er forresten kjøp til bilen 'og! men ikkje heima her endå, og trim eksos (orginal passa jo ikkje) er på veg! Glad



Hvis denne motoren har stått lagret i 12-15år BØR du ta den ut og overhale den. Hvis du legger ut på lengere tur med denne,vil du nok se at oljelekasjene kommer flere steder. Det er mye enklere å skru motor som er ute av bilen også. Fin avveksling mot å sveise rust er det også Glad
Loggført

Mob:92245040
Tistlo
Supermedlem
*****
Innlegg: 17400
Bosted: pao Voss


Wer will, der kann


Vis profil
« Svar #402 på: april 04, 2009, 12:06:17 pm »

Nåja... skulle sikkert ha gjort det ja, men eg har egentlig ikkje tid... vurderer å kjøpa ein bytemotor dog...
Loggført

-tlf. 97419035
T-Mek AS
TEH
Supermedlem
*****
Innlegg: 507
Bosted: Hitra, Sør-Trøndelag



Vis profil
« Svar #403 på: april 04, 2009, 13:04:02 pm »

Nåja... skulle sikkert ha gjort det ja, men eg har egentlig ikkje tid... vurderer å kjøpa ein bytemotor dog...

Hører jeg et snev av usikkerhet her Glad Stå på, dette er noe du fikser på noen kvelder. Det er ikke noe race-motor du skal overhale. Trenger ikke deler fra øverste hylle til denne. Sørg for å ha et ryddig område/bord/benk og legge delene ut på etterhvert som du plukker ned. En haug filler og en provisorisk delevasker er også greit. Vær systematisk og renslig.
Loggført

Mob:92245040
Tistlo
Supermedlem
*****
Innlegg: 17400
Bosted: pao Voss


Wer will, der kann


Vis profil
« Svar #404 på: april 04, 2009, 13:06:19 pm »

Men no driver eg jo å monterer den igjen Øyerulling

Eg prøver heller og ser kor langt det går, SÅ kan eg overhale om ting ikkje går!?!
Loggført

-tlf. 97419035
T-Mek AS
TEH
Supermedlem
*****
Innlegg: 507
Bosted: Hitra, Sør-Trøndelag



Vis profil
« Svar #405 på: april 04, 2009, 13:21:07 pm »

Det kan fort bli kostbart og la den gå for langt å da.
Men du må selvfølgelig avgjøre selv. Hadde hvert bedre å legge de pengene i 61ern.
 Gliser
Loggført

Mob:92245040
Tistlo
Supermedlem
*****
Innlegg: 17400
Bosted: pao Voss


Wer will, der kann


Vis profil
« Svar #406 på: april 04, 2009, 15:16:10 pm »

Ja men i og med att eg skal på treff med bilen 24. mai + att tyteberet skal jobbast på, så har eg egentlig ikkje tid til å overhala noko motor nett no...MEN eg vurderer å skaffa meg ein bytemotor, sånn att eg kan hiva ut orginalen og setta inn ein midlertidig ein, sånn att eg kjem meg til treff etc, mens OG motoren vert overhalt!
Loggført

-tlf. 97419035
T-Mek AS
Tistlo
Supermedlem
*****
Innlegg: 17400
Bosted: pao Voss


Wer will, der kann


Vis profil
« Svar #407 på: april 04, 2009, 15:54:51 pm »

Då er motoren så og sei ferdig montert minus eksos og bakre kjøleblekk...

Det eg lurar på er om eg kan montera sånne eksosdingsar, som er på orginalpotter, for å få friskluft på denne potta:



Skal finna eit bilde av dingsane og...
Loggført

-tlf. 97419035
T-Mek AS
Tistlo
Supermedlem
*****
Innlegg: 17400
Bosted: pao Voss


Wer will, der kann


Vis profil
« Svar #408 på: april 04, 2009, 15:58:01 pm »

Her er bilde!



Så kan eg sette dei boksane over på annlegget som er på forrige bilde?
Loggført

-tlf. 97419035
T-Mek AS
Tistlo
Supermedlem
*****
Innlegg: 17400
Bosted: pao Voss


Wer will, der kann


Vis profil
« Svar #409 på: april 04, 2009, 18:05:27 pm »

Bilder frå idag:

Fint mekkever idag!


Begynner å ta form igjen... omsider


Eksosen som mangler hovedsaklig
Loggført

-tlf. 97419035
T-Mek AS
Anders Røsåsen
Supermedlem
*****
Innlegg: 1625
Bosted: Skreia



Vis profil
« Svar #410 på: april 04, 2009, 20:01:50 pm »

je hadde  alle fall itte tørt å la den skiva ligge der!!! og den stopper motorn din garantert..... kommer den mellom kammen og veivdreva så stopper det...
er jo mer arbe å skaffe en ny motor en å ta ut den gamle å prøve litt mer på å få ut skiva...og en ny koster jo fort 2500 ekstra...det er jo fort alle nye trommla og bremseband det....
så om je hadde vøri dei hadde je nok prøvd å ta ut motorn å sett om det er mulig å få ut den skiva (det er det jo og)

Loggført



VW 1300 69 (Grøfterenser`n)
VW 1303S automatic 73 (SOLGT)
VW 1200 Jeans 73 (SOLGT)
VW 1200 65
VW T2 Bay 1975
VW 1200 63 urørt orginalbil (Annfrid)
Superbeetle
Supermedlem
*****
Innlegg: 513
Bosted: Bergen



Vis profil
« Svar #411 på: april 04, 2009, 20:10:19 pm »

Vet ikke helt om jeg misunner mekkestedet ditt/dammen... Gliser

Vet du noe om tilstand på motoren ellers? Er ikke godt å si hva den skiven kan finne på, men er jo folk rundtom som lever hele livet med nåler og annet operasjonsutstyr i kroppen... Blunker

Når skal den røde være ferdig? Har du noe deadline på den? Du har iallefall litt å gjøre på fram til Bugout! Forøvrig så er det vårmønstring på fredagen, så du må nok bare bli i Bergen hele helgen:)
Loggført

´71 1302S
´12 Yamaha YZF-R6
cato®
Supermedlem
*****
Innlegg: 1748
Bosted: Oslo/Mjøndalen



Vis profil
« Svar #412 på: april 04, 2009, 22:27:43 pm »

Lag deg et lite fiskesnøre med en magnet i enden, slipp det nedi der skiven forsvant , og håp på det beste. Det et dårlig følelse å vente på at skiven treffer noe den ikke burde gjøre.
Loggført
Tistlo
Supermedlem
*****
Innlegg: 17400
Bosted: pao Voss


Wer will, der kann


Vis profil
« Svar #413 på: april 05, 2009, 00:12:00 am »

Jau men fatteren meinte det att den skiva var så mjuk att den kun ville verta most om den kjem i mellom dreva!

Men eg har såå lyst til å kjøyra no!! Rekker tunge

Får sjå kva som sjer... ellers så ryker det med 2500 også kjøper eg bil med ny motor! og flytter om på motorane!

Super: Nei det er ein sur mekkeplass! smelta snø og vatn overalt, men eg skal flytta den i morgo til der da er tørt!. den raude skal vera fertdig til juni juli eller noko sånt.... så må stå på no...(eksamen i mente)

Ja skal jo på bugout med impulsen! ikkje umuli att eg dukker opp på vårmønstringa heller!

Cato: Det du seier er Umuli! eg får ikkje eingong ein streng nedi!!

Altså: Eg fyrer opp og ser kva som skjer! skjer det ingenting: lever eg i håpet. Vert skjevo most: er eg heldig. Stopper motoren for godt: overhaling
Loggført

-tlf. 97419035
T-Mek AS
Roy Grelland
Supermedlem
*****
Innlegg: 7137
Bosted: Nøtterøy



Vis profil
« Svar #414 på: april 05, 2009, 00:20:14 am »

jeg ville aldri prøvd å starte når du VET det ligger en skive nedi motoren. Du er garantert å få trøbbel senere.
Loggført
Tistlo
Supermedlem
*****
Innlegg: 17400
Bosted: pao Voss


Wer will, der kann


Vis profil
« Svar #415 på: april 05, 2009, 00:27:08 am »

Kor mykje klaring er det egentlig mellom botnen av kamdrevet og blokka?
Loggført

-tlf. 97419035
T-Mek AS
cato®
Supermedlem
*****
Innlegg: 1748
Bosted: Oslo/Mjøndalen



Vis profil
« Svar #416 på: april 05, 2009, 20:22:02 pm »

Det må jo være plass når skiver har falt ned der. Du trenger ingen stor magnet.
Loggført
Tistlo
Supermedlem
*****
Innlegg: 17400
Bosted: pao Voss


Wer will, der kann


Vis profil
« Svar #417 på: april 05, 2009, 20:24:10 pm »

Men eg har ingen liten magnet heller... kor får du kjøpt det?

Og skiva ligger sikkert flat under drevet, for eg trur den sklei langs rundt heile drevet og ned i bunnen..
Loggført

-tlf. 97419035
T-Mek AS
cato®
Supermedlem
*****
Innlegg: 1748
Bosted: Oslo/Mjøndalen



Vis profil
« Svar #418 på: april 05, 2009, 21:14:13 pm »

Vet ikke hvor du får kjøpt, jeg har en liten sylinderformet som er ca 6 mm i diameter og 5 mm lang. Den burde få plass eller ?
Loggført
Tistlo
Supermedlem
*****
Innlegg: 17400
Bosted: pao Voss


Wer will, der kann


Vis profil
« Svar #419 på: april 05, 2009, 21:16:53 pm »

Nei trur faktisk ikkje den får plass!

Det er i underkant av 5mm klaring mellom blokk og drev på sidene, også ligger jo skive rett Under drevet = då må den magneten kunne følge med rundt drevet, så den kommer under
Loggført

-tlf. 97419035
T-Mek AS
Sider: 1 ... 12 13 [14] 15 16 ... 31
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!