Vis innlegg
|
Sider: 1 ... 17 18 [19]
|
541
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Prosjekt wankel
|
på: mars 01, 2008, 20:13:55 pm
|
På Kongsvinger bilopphuggeri står det en 13b wankel motor med twin turbo, -91 mod, til 20000 hvis noen er interessert.. Var uten ledningsnett.
|
|
|
545
|
Forum / Problemløseren / Sv: Sort MATT lakk?
|
på: februar 24, 2008, 23:22:43 pm
|
Så lenge overflaten på felgene ikke er ruglete vil ikke pulverlakkeringen bli det heller, dette er feil.. Vi pulverlakkerer på jobben! Ved å gå ned på glansen vil den bli matt..
|
|
|
549
|
Bruktbørsen / Deler selges / Sv: Motordeler
|
på: februar 07, 2008, 16:12:54 pm
|
Kom med et bud du Den ene gasseren mangler dyser.. Får ikke kjøpt innsug som passer til T1 som jeg veit om så innsuget må nok lages selv..
|
|
|
551
|
Forum / Snikk-snakk / Bremsesett, CSP eller Kerscher?
|
på: januar 28, 2008, 19:39:17 pm
|
Har tenkt å kjøpe skivebremser forran til bobla nå, men er usikker på om jeg skal handle fra CSP eller Kerscher.. Noen som har noen tips om hva som er best? Skal kanskje til Tyskland i påska så tenkte å svinge innom CSP, men Kercher blir litt for langt å kjøre, så da blir det å bestille itilfelle! CSP settene kommer vel med papirer de også? Så ikke no om det på sida.. Står heller ikke noe om hvor mange hester eller toppfart de er godkjent for heller.. Blir calipper med 4 stempler.. Hvis noen har noen tips hadde det vært fint Bremsesettene fra USA kommer vel uten papirer så da er det ganske uaktuelt.
|
|
|
552
|
Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: Remmele dempere
|
på: januar 26, 2008, 13:46:05 pm
|
Ja er mye penger, men må jo bli en god del bedre å kjøre når du får uavhengig fjæring forran.. Men det jeg lurer på er hvor mye kan jeg senke disse, Må kanskje montere kortere fjærer for å få de helt ned?
|
|
|
553
|
Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: Remmele dempere
|
på: januar 26, 2008, 12:58:28 pm
|
Remmele front axle adjustable suspension system for VW 1200
From model 08/1967, struts are height and firmness adjustable with preload springs and main springs, machined parts with Unibal bearings. Can be used for standard and lowered front axles. The spring leafs inside the front axle beam are no longer used, thus completely removed.
€ 980.00 per set incl. all mounting kit parts
Tenkte på demperne helt i bånn på sida.. "The spring leafs inside the front axle beam are no longer used, thus completely removed".. Forstod det sånn at torsjonsfjærene kunne fjernes.. Eller?
|
|
|
557
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Linda's 1303S
|
på: januar 21, 2008, 15:35:25 pm
|
En ting jeg lurer på.. Hvor lurt er det egentlig å helsveise plater i karosseriet der man ikke kommer til med lakk på baksiden? Min erfaring er at der det er sveisa uten å legge lakk på baksida kommer rusta veldig fort tilbake..
|
|
|
561
|
Bruktbørsen / Deler selges / Motordeler
|
på: januar 06, 2008, 12:49:09 pm
|
- 92*69 smidd sylindersats (nytt i eske) - 2 stk 37,5mm rustfrie ventiler (nye i eske) - 2 stk 32mm rustfrie ventiler (nye i eske) - Engle w110 kam (ny) - Lettet ventilløftere (nye) - Nye bærelager, rådelager og kamlager - 1600 AS blokk (åssen stand denne er i er usikkert, men ser bra ut) - Original veiv og råder - 2 stk dobble Weber 36 mm, DCNF - 2 stk originale 1600 dobbeltporta topper
Blokk og topper kan freses ut for større sylindre mot et lite tillegg i prisen!
Selges kr 5000,-
|
|
|
562
|
Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: Trenger hjelp til motorprosjekt
|
på: januar 05, 2008, 21:18:49 pm
|
"Speed costs money. How fast do you want to go?" Gammelt jungelord. Hvor mange hk vil du egentlig ha og hva skal du bruke motoren til? Det steget fra 150 til 200hk er ganske dyrt En 2276 får du raskt 150hk av uten verken turbo eller andre eksotiske deler. Åssen oppsett vil du anbefale på en 2276 motor a? Hva blir mest holdbart?
|
|
|
564
|
Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: Trenger hjelp til motorprosjekt
|
på: januar 05, 2008, 20:12:18 pm
|
Har tenkt å kjøpe inn deler når jeg har råd så budsjett har jeg egentlig ikke tenkt på.. Vil heller bruke lang tid å bygge opp en motor jeg blir fornøyd med! Bremsesett skal selvfølgelig også kjøpes inn. Takker for alle svar
|
|
|
565
|
Forum / Teknisk, teori og praksis / Trenger hjelp til motorprosjekt
|
på: januar 05, 2008, 19:25:18 pm
|
Har planer om å bygge motor etterhvert, men trenger råd å tips til åssen deler jeg burde gå for.. Veit det er mange eksperter på boblemotor her så om noen kunne satt opp et oppsett til meg hadde det vært kjempefint Tenker meg en motor på ca. 150hk til gatebruk som skal monteres turbo på. Hvor store sylindre burde jeg gå for? Slaglengde? Råder? Kam? Montering går greit, men har ikke så peil på hva som passer best sammen så tips tas imot med stor takk
|
|
|
|